Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1688
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: E39 530d touring

Re:

Мнение от cucko » 28 Юни 2010, 22:44

Biggy написа:Здравейте, ето как изглежда филтър + клапан на картерните газове в Е39 530д, мотор М57. Продават се комплект. Само не успях да го открия в realoem.com.


Изображение

Изображение

Ето аз с какво се сдобих!
Номемер 15 :yes:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=27
Продава се и без клапана,на цена 48,16лв. го взех само филтъра от DASKALOV CAR !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1688
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: E39 530d touring

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от cucko » 30 Юни 2010, 17:51

Айде и аз да ви се пофаля!

530d 184 к.с.



1.махате коляното от кутията(филтъра на климатроника) отиваща към купето!
Номер 7
Изображение
2.Откопчавате пластмасовата тръбата към въздушния филтър, развивате и махате 3-те кори над двигателя!
Изображение
Изображение

3.Развивате 3-те винта които държат кабелите!
Изображение
Изображение
4.Достигаме вече до клапана за картерните газове който е закрепен с 4 болта!
Номер 14
Изображение
Изображение
5.Изваждаме клапана заедно с филтъра му!
Номер 11 с 15
Изображение
Изображение
6.Отварям внимателно корпуса на клапана и го почиствам със сух парцал!(отгоре има един ръб-следете го за го поставите отново на същото положение)
Номер 11
Изображение
Изображение
Вече е чист, поставяме го на мястото си и внимателно го захлюпваме !
Изображение
7.Изваждаме стария филтър-13 и О пръстенът му-12 от схемата на номер 15!
Поставяме от комплекта на новия филтър О пръстен-12 и самия филтър-13 като внимавате на коя страна го поставяте(вгледайте се по стария)
Изображение
Вътре(долната част на клапана) има един държач-извадете го и го поставете в горната част като гледате да влезе стеблото му в улея на горната част,а центъра да съвпадне с този на филтъра!
Изображение
8.Извадете старите уплатнения между двата корпуса! 12 и 13 които се намират в улея на долния корпус!
Изображение
Изображение
Изображение
Поставете новите уплътнения от новия комплект!
Изображение
9.Внимателно захлюпвате горната част на корпуса към долната като внимавате центъра на държача и филтъра да влязат и завивате 4-те болтове на корпуса!
Завивате 3-те болта на кабелите,поставяте корите над двигателя,коляното на климатроника и пластмасовата тръбата към въздушния филтър на мястото му!
Процедурата отнема не повече от 30 мин.! :ok:
И сега доволно ще изпия за 20лв. :bchug: вместо да ги бях дал на майстора :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от Ivo_Borisov » 30 Юни 2010, 20:14

И аз си го смених сам, точно работа за 30 мин даже с цигарата :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 3.10.2008
Местоположение: Свищов/София

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от Chimerasv » 15 Юли 2010, 19:59

да попитам правилно ли разбрах и ако да тогава
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... separator/

тоя клапан картерните газове постъпват в него през отвора в главата (до ваноса) от там в клапата ( сепаратора )
като се разделят пари/гняс гняста минава по тръбичка 6 и през "щеката" се връща маслото в картера,
а от оставащата тръбичка която не се вижда тук отива в маншона след ДЕБИЛОМЕРА :mhihi:
и от там в смукателната система


ако е така както съм разбрал за колегите желаещи да го игнорират тоя клапан
изтръгват тръбето от маншона .. затапват дупката в маншона
и някак си на оставащата тръбичка слагат едно малко филтърче ( като конусно въздушно филтърче но малко ) и го пускат някак си ниско долу в коша на колата
другия варянт е да сложат съд за картерна вентилация :)
обаче от него не зам може ли да се връща масло в картера през тръбичка #6 или нейн заместел
а и .. ако прави конденз както каза mad_persy можеби е по добре да се изхвърля ( съдовете за картерна вентилация си го сабират и се източват периодично .... май )



PS: тръбичката която влиза в маншона на е39-ките е за вакум значи малко криво съм разбрал ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Дънди, Шотландия
Пол: Мъж
Кара: E39
Мечтае да кара: фадрома в народното събрание

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от Archi » 28 Яну 2011, 22:05

shnitzera,колега благодарско и от мен за толкова много полезната тема!!!! След като го смених 520ката се прероди!!! Няма го това менене на оборотите, колата на прилашква, не прихълцва и разни други москвичоподобни истории!!! Просто колата си плава по пътя, като едно истинско БМВ!!!!! Незнам дали на мен ми се струва, но дори и скоростите влизат доста по лесно от преди! Сега ако спре и да бута маслото!
П.С. Моята е на 270 000км и мембраната на клапана беше пръсната, клапана целия беше пълен с мизерии а часта, в която влиза маркуча за картера, напълно задръстена!!!! И още нещо да спомена, преди колата не можеше да тръгне само на съединител, без газ гаснеше, а всеки път като тръгнех на задна оборотите падаха и дори понякога гаснеше, сега вече тези проблеми ги няма!!!!! :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 30.10.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: e39 530d

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от Стоян 1982 » 29 Яну 2011, 7:58

толкова лесно се сменя този клапан,а майсторите ми искат 110 лв само за майсторлък :dunno: ,трябвало да се свалят колектори и незнам си още какво и около половин ден работа :kuku:
благодаря на колегата за подробното обяснение :clap:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от fox1981 » 29 Яну 2011, 8:57

Добре де.Да разбирам ли че когато всичко е сухо при дросела,няма масло и по маркучите,значи клапана е здрав?

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 14.05.2010
Пол: Мъж

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от IDO_WU » 30 Яну 2011, 20:05

първо благодаря на колегата за темата и перфектното обяснение.карам м52 и ще сменя този клапан при мен проблема сутрен като запаля има някакво тресене и се чуди дали да трагва след като сменя ще пиша дали има резултат.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 30.11.2008
Местоположение: софия
Кара: тук там

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от азззз » 22 Апр 2011, 16:00

Темата наистина е много полезна.Вчера и аз извърших тази интервенция и да не се хваля предварително,но всички неприятни симптоми,които имах изчезнаха.Мотор м52б20.Искам само да вмъкна някой полезни съвети към колегите,които тепърва ще го правят.
1.смяната може да си я извършите и сами,но времето необходимо за интервенцията,може да превиши значително 30мин,особено ако се борите 2 часа да развинтите винтчетата,които държат клапана или да "отскубванете" тръбата към вануса,без да и счупите щипките,които я държат.
2.не пестете пари,икономисвайки от закупуването на тръбата към вануса или от гуменото маркуче към щеката за маслото.Аз постъпих така,като не си ги купих и чак когато бях разглобил колата осъзнах,че ми трябват и те,и добре че един приятел го хванах,за да се докарам в последния момент преди да затворят до Дару...
3.Сменете задължително и маркуча към щеката за маслото.Моя беше с една огромна дупка...Закупуването на маслоустойчивия маркуч от оторизиран представител е голяма и доста солена грешка.Аз я направих,но нямах време да мина през 1вата железария...грубо ще спестите към 40тина лв :mhihi:
4.шанса да не успеете да разкачите тръбата от вануса и от клапана,без да я счупите е огромен!
5.за по-лесно първо сложете маслоустойчивото маркуче на клапана и чак след това го сложете в колата.Да се вкара единия край към щеката за маслото е лесно,но другия който е към клапана е доста по трудно да се монтира,когато клапана вече е на място(просто няма никакво място и няма да може да го напъхате докрай).
6.имайте предвид,че накрая ръцете ви,ще са по зле отколкото да ги е драла котка :mhihi:

11151703484 -> клапан 117лв
11151703775 -> тръбопровод 39лв
11151740393 -> маркуч 47лв
Цените са с ДДС от Дарукар
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 23.03.2005
Местоположение: Пловдив
Кара: Е60 LCI 530 xd MT

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от sikar » 22 Апр 2011, 22:05

Колеги, ако някой в Пловдив има желание да извърши тази процедура на моето Е39 520, да ми пише на ЛС.Естествено си плащам частите и работата.
Последна промяна sikar на 23 Апр 2011, 12:55, променена общо 1 път
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 573
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: Varna-Balchik
Кара: Е60 530i 04, G30 540i

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от hrpopov217 » 23 Апр 2011, 11:00

Колеги, някои сменял ли е клапана на М54В30?На М52В20 съм го сменял, но на М54В30 ми се струба че достъпа до клапана е доста по труден и въпроса ми е дали ще може да се извади без сваляне на колекторите?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 831
Регистриран на: 9.12.2009
Местоположение: гр.Златоград
Пол: Мъж
Кара: 540i E39
Мечтае да кара: това което има вече...
Детайли за колата: М62В44

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от bili1 » 28 Юни 2011, 19:16

Колеги днес прочетох темата (3 пъти за по-сигурно и разбираемо :mhihi: ) сега ще си поръчам частите и в близките дни ще го сменя тоя клапан с 2-та маркуча и ще пиша какъв е резултата,предполагам ще има разлика защото едва ли собственика преди мен е чувал за тоя клапан (то,ако не е форума едва ли ще чуем някога от "майстор",че този клапан си е консуматив и се сменя) :mhihi: ! :yes: :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 831
Регистриран на: 9.12.2009
Местоположение: гр.Златоград
Пол: Мъж
Кара: 540i E39
Мечтае да кара: това което има вече...
Детайли за колата: М62В44

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от bili1 » 06 Юли 2011, 18:40

Клапана ми е сменен (още в понеделник) като разлика единствено усещам,че двигателя ми работи по-тихо май :dunno: нищо друго не забелязвам стария клапан беше позацапан,но не фатално! :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Дънди, Шотландия
Пол: Мъж
Кара: E39
Мечтае да кара: фадрома в народното събрание

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от Archi » 06 Ное 2011, 18:18

Колеги, на мен след смяната като че ли спря да пипа маслото, но имаше доста видове масло в двигателя (доливане на различни, единствено като марка масла) и след смяната на маслото с Тотал Кварц 5/40 и маршрут Шотландия - България литър, литър и половина изгори :( Дали ще има ефект ако сложа 10/40, благодаря ви предварително !
П.С. Колата е 520и

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 11.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 523i
Мечтае да кара: не мечтае

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от Svetlio » 01 Дек 2011, 18:36

Никои не пише за смяна на клапана при бензинови двигатели 520, 523, 528 с двоен ванус М52TU.

Налага ли се сваляне на колектори, качване на канал и други такива?

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook