Температурата играе !!!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: България
Кара: BMW E39 520 M52
Мечтае да кара: M5

Температурата играе !!!

Мнение от i4koo » 27 Дек 2007, 11:09

Здравейте колеги,
Днес след около 30 км в града, достигнах работна температура "12 часа". Спрях за около 5-6 мин. Качих се, дадох на контакт, показваше "12 часа".
Запалих двигателя и температурата започна бавно да пада до към 10 часа. Тръгнах и след 2-3 мин отново беше на "12 часа". Термостата съм го сменял
март месец тази година. В момента имало бум на термостати в сервизите на БМВ. Дали и аз не съм за там, за съжаление толкова скоро, и ако може, моля
някой да обясни какво точно му се случва на прецакан термостат?
Мерси. :)
Нищо лично ,Просто бизнес !

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 27 Дек 2007, 11:40

Обезвъздушаване.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 27 Дек 2007, 12:52

И мойта понякога изстива, но съвсем малко. Обикновено като е загряла до някъде и се наложи да я загася, като я запаля стрелкичката мърда с 0.5-1 см.

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 28 Дек 2007, 1:48

Ако ти е от термостата, като се пуснеш по голямо нанадолнище (при Ихтиман примерно) със скорост над 120 км/ч и я пуснеш по инерция (т.е. на 700-800 оборота), ще разбереш след 30 секунди дали си за термостат, защото температурата ще започне да пада.
ПП. трябва ти отсечка над 1 км, и температура под 0'С.
Успех!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: България
Кара: BMW E39 520 M52
Мечтае да кара: M5

Мнение от i4koo » 28 Дек 2007, 16:59

ICE написа:Ако ти е от термостата, като се пуснеш по голямо нанадолнище (при Ихтиман примерно) със скорост над 120 км/ч и я пуснеш по инерция (т.е. на 700-800 оборота), ще разбереш след 30 секунди дали си за термостат, защото температурата ще започне да пада.
ПП. трябва ти отсечка над 1 км, и температура под 0'С.
Успех!

Колега ICE, пробвах твоя вариант, пуснах я около 1,5 км по инерция, температурата не мръдна :shock:
Други предположения колеги? Възможно ли е да има нужда от обезвъздушаване както каза Lucky, и как става :?: :D
Нищо лично ,Просто бизнес !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 28 Дек 2007, 18:21

Колега, има доста теми за термостатите и доста спорове в тях. Прехвърли ги на бързо.
Аз мисля, че трябва да зпочнеш с почистване на контактите на дачтика за температурата и евентуално обезмасляване около него.
Ако проблема се повтори причината е 100% в термостата. Дори и да изглежда здрав при смяната, не действа нормално.
При мен се беше случил подобен случай само веднъж и след 2 месеца сменях термостат, защото не работеше.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 28 Дек 2007, 20:31

Аз си го обяснявам така (твърде вероятно е да не съм прав):
когато колата е загряла виското трябва да не е зацепено. Но като оставиш колата за 5мин на студено, двг-то не може да изстине,
но силикона се згъстява от студа. Като запалиш перката е зацепена и охлажда колата докато се нормализират нещата.
Дали си въобразявам :?:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 27.11.2007
Местоположение: Бургас

re:

Мнение от Morskiq » 28 Дек 2007, 20:59

Здравей колега. Преди два дена слизах от Велинград и ми се случи същото, но после се нормализира. Температурата навън беше -5 С. Като слязох долу на ниското и се вдигна външната температура нямаше проблеми. И аз нямам обяснение за това. Сега си работи нормално. Искам само да отбележа, че не съм карал никаде над 2000 об/мин. защото беше лед навсякаде.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: re:

Мнение от pazokolarov » 28 Дек 2007, 23:50

Morskiq написа:Здравей колега. Преди два дена слизах от Велинград и ми се случи същото но после се нормализира. Температурата навън беше -5 С. Като слязох долу на ниското и се вдигна външната температура нямаше проблеми. И аз нямам обяснение за това. Сега си работи нормално. Искам само да отбележа , че не съм карал никаде над 2000 об/мин. щото беше лед навсякаде.

Аз мисля, че е нормално. Въпреки несъгласията на някои колеги с моите писания в една друга тема:
pazokolarov написа:Колкото и да ми е мъчно да си призная, след всики писания в подкрепа на противоположното, това е възможно. И е нормално. И при изправен термостат. Особенно от Бистрица надолу (спомням си, че от Алпите надолу беше същия шаш :mhihi: ).
Това става и през лятото при по-хладно време. Може и на скорост да спускаш, и на свободна, но при това положение консумацията на гориво е от практически нулева до минимална. Щот за градусите требе огън, жега демек. Десетина минути примерно са доста време и при недостиг на джаули, тия 10,5 литра могат да се поохладят до към 70 градуса, колкото и да стиска малкия кръг. А през зимата помага и парното, въпреки че то до някъде си знае работата.
Ако ви е направило впечатление, на място колата достига по-трудно нормална работна температура, по-лесно се получава в движение (особенно през зимата)!


А за колегата и4коо, имаш ли кори под двигателя и каква беше външната температура при тази случка?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: България
Кара: BMW E39 520 M52
Мечтае да кара: M5

Мнение от i4koo » 29 Дек 2007, 0:01

Колега,
Имам стандарните за модела кори. Това ми се е случвало няколко пъти при разлика в температурата +5 до -5, и аз нямам обяснение.
Стрелката леко потреперва слиза до 10 ч, и оттам пак почва да катери до 12ч, това става за интервал от 1 мин. :roll:
Нищо лично ,Просто бизнес !

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 29 Дек 2007, 1:48

Запомнете едно,
стрелката на температурата НЕ ТРЯБВА ДА МЪРДА при никакви обстоятелства,
ако ще и да е -15'С и да се пускаш 20 км с 1500 об/мин!!!
ПП. При мен е така.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 29 Дек 2007, 11:00

Темата обаче започна от това че като запалиш колата, тя изстива.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: България
Кара: BMW E39 520 M52
Мечтае да кара: M5

Мнение от i4koo » 29 Дек 2007, 11:36

Воденичаров написа:Темата обаче започна от това че като запалиш колата, тя изстива.
:yes:
Нищо лично ,Просто бизнес !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 30 Дек 2007, 0:43

Никой ли незнае нищо по този въпрос :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3350
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 30 Дек 2007, 1:08

А парното на тихи как ти е? Като я оставиш много дълго време да работи на място отмества ли се стрелката на температурата на 2-3 мм в дясно от 90-те градуса?

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook