Смяна на водна помпа и антифриз на 530Д е39

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Смяна на водна помпа и антифриз на 530Д е39

Мнение от dak » 17 Май 2013, 13:17

Здр. колеги.
Предсои ми смяна на водна помпа и антифриз на е39 530д. 184кс.
Каква е процедурата за качествено обезвъздушаване на този мотор :dunno: антифриза е на HEPU син понеже разбрах че блока е чугун и няма смисъл от Г12

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Смяна на водна помпа и антифриз на 530Д е39

Мнение от Z3Ro* » 17 Май 2013, 16:43

Здравей, колега!
Аз сменях водна помпа преди месец и процедирах така - наливам антифриз на макс, затварям и паля. Колата я оставих да поработи на място около 7-8 минути-докато моторът стигне нормална работна температура, стрелката за темп. застане на 12 часа и да дойде парното, загасих и долях антифриз. Запалих отново, като оставих казанчето на антифриза отворено и така да поработи мотора на място още 10-ина минути. След това затворих и като подкарах всичко беше ок.
Доколкото знам, този мотор се обезвъздушава сам по принцип, но нека по-запознатите да кажат.

Поздрави!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Смяна на водна помпа и антифриз на 530Д е39

Мнение от nightdriver » 17 Май 2013, 19:55

Наскоро сменях антифриза...
Източих радиатора и блока - около 8л
Завиваш двете пробки - радиатор и блок , тази на блока и смених алуминиевата дихтунга.
Сваляш предната кора на мотора , за да ти се открие агр-а и под него на пластмасовата тръба , която идва от парното има пробка - развиваш я.
Сваляш левия филтър на климатика и под него има пробка на маркуча , който идва от печката - развиваш я.
Наливаш бавно антифриза (тъмно син) докато започне да излиза без мехури от първата пробка и после я завиваш и допълваш казанчето .
Палиш мотора и слагаш парното на мах , вентилатора на мини и подаваш леко газ , и пак доливаш антифриз и ще видиш тънка струйка да се връща в казанчето от помпата и ще почне да излиза малко антифриз и от втората пробка и я завиваш и си почти готов !
Иди направи едно кръгче , за да отвори термостата и после гасиш и чакаш да истине и доливаш антифриз до нормалното ниво !
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Смяна на водна помпа и антифриз на 530Д е39

Мнение от dak » 22 Май 2013, 13:40

Вчера сменихме водната помопа (оригиналната) , виското (оригиналния), антифриза и почистихме радиаторите с въздух. Събра 6 литра течност. Наляхме антифриза на отворена пробка при ЕГР-а запалихме на отворена капачка и пуснато парно и всичко е ок за сега. Имахме 2 водни помпи на Mayle и на LPR , за съжаление Mayle-то имаши разлика при термостата и сложихме LPR-а която изглежда пълен боклука в сравнение с Mayle-то.
Ако знаех че термостата се хваща на помпата щях да взема термостат който да става за Mayle-то и да сложим него. В момета от скритото меню температурата седи на 80/83 градуса. Незнам дали е нормално. Този мотор май е само с един термостат ?!

П.П. Новото виско на Mayle бучи зверски като позагрее колата :D

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook