виене отзад [решено]

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 2.01.2010
Местоположение: Sofia / Haskovo
Пол: Мъж
Кара: E46 323 CI
Мечтае да кара: М5 (няма значение кой модел)

виене отзад [решено]

Мнение от attodorov » 15 Юни 2011, 9:38

Здравейте колеги,

имам странен проблем. Усетих виене някакво (според мен се чуваше отпред) - и отидох при Рашо на Овча купел сервиза, момчето Славчо завъртя гумите и т.н. и видяхме че предния ляв леко вие, смених също и десния носач защото леко играеше във външната си част там където е шарнира. Да, ама виенето си остана... върнах се качихме колата давам на пета и си вие отляво. Обаче странното е че вие леко като се блокира и другата гума тоест лявата => върти се само дясно (но е по различно... може и да е нормал).

Странното е че няма значение дали съм на скорост или на свободна, докато карам силата на виенето и звука са абсолютно едни и същи - най-добре се чува с 60 км/ч.

Та въпросът ми е, когато съм на свободна, нали диф-а изобщо не би трябвало да играе ? Тъй като няма никакво задвижващо усилие, следователно диф-а не прехвърля никаква сила и не се върти .. т.е. остава само заден лагер, който не е толкова скъп.

Посъветвайте колеги, защото нов диф е безбожно скъп, а не ми се взима нищо такова втора ръка... а и искам да мине малко време преди да си сложа Quaife-то :lalala:

Благодаря
Последна промяна attodorov на 18 Юни 2011, 17:07, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: виене отзад

Мнение от Gqbriel » 15 Юни 2011, 10:24

attodorov написа:Здравейте колеги,

имам странен проблем. Усетих виене някакво (според мен се чуваше отпред) - и отидох при Рашо на Овча купел сервиза, момчето Славчо завъртя гумите и т.н. и видяхме че предния ляв леко вие, смених също и десния носач защото леко играеше във външната си част там където е шарнира. Да, ама виенето си остана... върнах се качихме колата давам на пета и си вие отляво. Обаче странното е че вие леко като се блокира и другата гума тоест лявата => върти се само дясно (но е по различно... може и да е нормал).

Странното е че няма значение дали съм на скорост или на свободна, докато карам силата на виенето и звука са абсолютно едни и същи - най-добре се чува с 60 км/ч.

Та въпросът ми е, когато съм на свободна, нали диф-а изобщо не би трябвало да играе ? Тъй като няма никакво задвижващо усилие, следователно диф-а не прехвърля никаква сила и не се върти .. т.е. остава само заден лагер, който не е толкова скъп.

Посъветвайте колеги, защото нов диф е безбожно скъп, а не ми се взима нищо такова втора ръка... а и искам да мине малко време преди да си сложа Quaife-то :lalala:

Благодаря


На свободна или не ,кардан,диф,полусоки и там другите карантии се въртят постоянно,отделно така си го написал ,явно не си прочел какво дори си написал :) обърквация
завъртя гумите и т.н. и видяхме че предния ляв леко вие, смених също и десния носач защото леко играеше във външната си част там където е шарнира.
- лагера ли това или :dunno: ,според теб отпред ляво,пък мислиш диф,баланс на гуми правил ли си ?Защото и те "вият",да кажем аз бях така,вие като не са балансирани..провери и това :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 2.01.2010
Местоположение: Sofia / Haskovo
Пол: Мъж
Кара: E46 323 CI
Мечтае да кара: М5 (няма значение кой модел)

Re: виене отзад

Мнение от attodorov » 15 Юни 2011, 10:26

гумите ми са чисто нови, блансирани преди по малко от 2 месеца. Не виждам проблем в това което съм написал :)

И това не си го измислям аз колега, това ми го казаха от сервиза. Просто искам да получа повече мнения по въпроса.

Мерси

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: виене отзад

Мнение от Gqbriel » 15 Юни 2011, 10:33

attodorov написа:гумите ми са чисто нови, блансирани преди по малко от 2 месеца. Не виждам проблем в това което съм написал :)

И това не си го измислям аз колега, това ми го казаха от сервиза. Просто искам да получа повече мнения по въпроса.

Мерси



Никой не казва ,че си измисляш :yes: ,ти хубаво с нови гуми,но от баланс до баланс разлика,колкото искаш,има и теми където чисто нови хубави гуми са проблемни.Ако са ти и малко по-широки гумите ,се чува по осезаемо,казвам го защото точно на диапазона 60-70 зимните ми виеха като за световно ,сложих си летните и заспа..наистина е пипкаво..а за другото ,може да се провери ,незнам защо в сервиза не сте го направили...ако вие по принцип на подемник,и на скорост ще се чуе от къде е - би трябвало ако е силно..вместо догадки по-добре го направи,тези дразнещи проблемчета и отговорите всичко е на късмет ,ако някой познае ии ще ти дадат насоки,не без щателно да се провери - повече нерви от твоя страна :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 2.01.2010
Местоположение: Sofia / Haskovo
Пол: Мъж
Кара: E46 323 CI
Мечтае да кара: М5 (няма значение кой модел)

Re: виене отзад

Мнение от attodorov » 15 Юни 2011, 10:37

Благодаря колега,

да на подемник във въздуха (на скорост и на свободна) проверихме всичко - чува се виенето, следователно ме съмнява да са гуми / баланс.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: виене отзад

Мнение от Dimitroff » 15 Юни 2011, 10:56

Някой лагер...

На завой усилва ли се ?
Пък може и диф-а да процвилва :confused:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: виене отзад

Мнение от Zagy » 15 Юни 2011, 11:28

Аз не разбрах това виене отпред ли е или е отзад? Ако е отзад дифа е основния заподозрян... скоро си имах вземане-даване с диф и вече им знам цялата хорова програма :D
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 2.01.2010
Местоположение: Sofia / Haskovo
Пол: Мъж
Кара: E46 323 CI
Мечтае да кара: М5 (няма значение кой модел)

Re: виене отзад

Мнение от attodorov » 15 Юни 2011, 11:33

отзад е колега. Според теб има ли някакъв начин да се ремонтира без да се сменя целия диф - ако наистина е от диф-а ?

Благодаря

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1120
Регистриран на: 4.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio

Re: виене отзад

Мнение от UBAH5 » 15 Юни 2011, 11:36

Пробвай с по-гъсто масло, но ще е временно. :no:
Изображение
When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: виене отзад

Мнение от Zagy » 15 Юни 2011, 11:52

Ако е от дифа си търси друг - 100-150 лева са втора ръка читави.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 23.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530xi
Мечтае да кара: S65 Lorinser

Re: виене отзад

Мнение от Mitko195 » 15 Юни 2011, 13:31

Zagy написа:Аз не разбрах това виене отпред ли е или е отзад? Ако е отзад дифа е основния заподозрян... скоро си имах вземане-даване с диф и вече им знам цялата хорова програма :D

А аз съм тоя покрай, който се научихме как се чупи и сменя диф :lol: Нищо страшно не е, споко :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Re: виене отзад

Мнение от Next » 15 Юни 2011, 21:58

Първо вдигни колата и завърти гумата на ръка и виж дали усщаш стържене в ръцете си и виене да се чува макар и леко. След това гледай дифа. Аз сменях лагер на задната главина.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 2.01.2010
Местоположение: Sofia / Haskovo
Пол: Мъж
Кара: E46 323 CI
Мечтае да кара: М5 (няма значение кой модел)

Re: виене отзад

Мнение от attodorov » 16 Юни 2011, 9:44

направихме го това колега, интересното е че с ръце като се завърти колелото няма проблем не се чува поне, но като се застопори дясната гума и включа на пета докато съм във въздуха и дам газ си вие яко. Явно ако е леко завъртането не се усеща шума. това разбира се при изключено ASC. - диференциала е отворен, и като се спре дясното , върти лявото колело в случая. следователно си иска смяна на лагер, ще пиша какво е станало като направя тази процедура.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 26.11.2010

Re: виене отзад

Мнение от Jinx » 16 Юни 2011, 10:25

attodorov написа:Странното е че няма значение дали съм на скорост или на свободна, докато карам силата на виенето и звука са абсолютно едни и същи - най-добре се чува с 60 км/ч.

Та въпросът ми е, когато съм на свободна, нали диф-а изобщо не би трябвало да играе ? Тъй като няма никакво задвижващо усилие, следователно диф-а не прехвърля никаква сила и не се върти .. т.е. остава само заден лагер, който не е толкова скъп.


Здравей,
Исках да споделя, че също имах подобен проблем и беше много трудно да се разбере, от къде точно идва виенето. То при мен си имаше и даже и потракване.
В крайна сметка се оказа заминал диф, който в последствие смених (аз така си я купих колата, но се надявах да е нещо по-леко :)) Майстова дори извади отчупено парченце от зъбно колело в последствие.

Но във връзка с цитата по-горе, при мен виенето и тракането бяха най-силни именно, когато беше освободена от скорост. И обратното, на скорост шумовете намаляваха драстично. Много добре се "улавяше" разликата в звуците точно в момента на превключването (в момента, който се натисне съединителя и преместиш скоростния лост нанякъде). Т.е. в момента на преминаване на дифа под напрежение така да се каже, намаляше и звука.
Та така... дано тези наблюдения да са полезни ако се окаже, че не е лагер.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 2.01.2010
Местоположение: Sofia / Haskovo
Пол: Мъж
Кара: E46 323 CI
Мечтае да кара: М5 (няма значение кой модел)

Re: виене отзад [решено]

Мнение от attodorov » 18 Юни 2011, 17:18

Проблема е решен колеги - заден ляв лагер, след смяната му & реглаж просто всичко заспа. Няма никакъв проблем в диф-а.

39 лв Meyle от колегата laviatan - голямо благодарско и на него :) и 60 лв за смяната.

Смяната е кошмар ... особено да се изкара полуоската... то не беше нагряване с оксижен, спрейове, чукове, и т.н. след това изкарването на самия лагер с преса и набиването му на пресата е като детска играчка. Човека накрая с флекс ми изглади края на резбата на карето след манипулацията с чука .

За ваша справка сервиза където направих тази манипулация е Автосервиз Експрес 2 до зеленчуковата борса в Дружба. Там където правят и добри реглажи.

Човека си игра 5 часа общо, и ми взеха 60 лв, докато когато сменях предния лагер преди няколко дни в стария сервиз на рашо ауто, ми взеха 100 лв само за смяната , а предния се сменя много по лесно от задния. Проблема не беше в предния лагер но както и да е, имаше си там някакви шумове и той - но само като се завърти колелото.

Затова колеги внимавайте не се набутвайте с смяна на диф, при същите симптоми - а именно - глухо , в ниските тонове центробежно виене между 40 и 80-90 км/ч. ако тези шумове са по-силни или само в едната гума, или се усилват в завой, си сменете първо лагера за да сте сигурни, защото е много по-евтина процедура.

Благодаря ви отново за коментарите

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook