E46 318 I

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 5.03.2011
Пол: Мъж

E46 318 I

Мнение от Tzvetan Grigorov » 06 Мар 2011, 20:35

След като изгася колата продължава да върти перката в контролния блок на климатроника 10-15 мин. Това нормално ли е ?

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: E46 318 I

Мнение от Dimitroff » 07 Мар 2011, 8:58

Потърси с търсачката за "таралеж", колега.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 789
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d
Мечтае да кара: G32
Детайли за колата: 320d GT B47

Re: E46 318 I

Мнение от mistyrain » 07 Мар 2011, 12:02

И при мен го има този момент но го прави от време на време.

dimitroff според теб това може ли да има нещо общо с това че при мен парното е доста слабо. духа топло само когато колата е в обороти, ако караш по инерция, топлата струя става студена.

Колега Grigorov, при теб има ли проблем с парното?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36 323i Touring
Мечтае да кара: някакво М

Re: E46 318 I

Мнение от Binev_OuT » 07 Мар 2011, 12:11

Това звучи като загуба на антифриз.А перката прдължава да работи за да ти доохлади колата.По принцип когато угасиш двигателя и течностите спрът да циркулирът температурата им се повишава и затова.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 789
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d
Мечтае да кара: G32
Детайли за колата: 320d GT B47

Re: E46 318 I

Мнение от mistyrain » 07 Мар 2011, 12:17

Колега, аз до колкото разбрах той има предвид перчицата дето е в блока на климатроника. Демек точно до бутоните на климатика на таблото. Там вътре има една перка която смуче въздух от купето и го праща към датчика за температурата по която се ориентира климатроника.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: E46 318 I

Мнение от vavilon » 07 Мар 2011, 13:38

Датчика за температурата се намира точно до решетчицата на климатроника (лявата в моя случай). Онзи ден разглабях кутията на климатроника. За профилактика и бая гняс извадих от самият вентилатор и въздуховодите му.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: E46 318 I

Мнение от Dirty M5 driveR » 07 Мар 2011, 13:42

mistyrain написа:И при мен го има този момент но го прави от време на време.

dimitroff според теб това може ли да има нещо общо с това че при мен парното е доста слабо. духа топло само когато колата е в обороти, ако караш по инерция, топлата струя става студена.

Колега Grigorov, при теб има ли проблем с парното?


По принцип този проблем често пъти е заради заминала водна помпа. Мотора държи ли ти нормална температура? Задължително провери нивото на охладителната течност.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 789
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d
Мечтае да кара: G32
Детайли за колата: 320d GT B47

Re: E46 318 I

Мнение от mistyrain » 07 Мар 2011, 14:36

Ами държи стабилна, антифриз си имам. Странна работа. някой каза таралеж, друг ми каза че има едни ел клапи дето може да не отварят или затварят като хората. Незнам вече.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: E46 318 I

Мнение от vavilon » 07 Мар 2011, 15:25

mistyrain написа:Ами държи стабилна, антифриз си имам. Странна работа. някой каза таралеж, друг ми каза че има едни ел клапи дето може да не отварят или затварят като хората. Незнам вече.


Колега, виж си от "скрито меню-7" каква ти е температурата на охлаждащата течност! При максимално загрята кола, температурата трябва да тие 105,гр. Включва се перката и пада на 102/103,гр. и после пак се качва. Такъв трябва да ти е нормалният цикъл, на температурата на охлаждащата течност. Сега в студа, трудно вдига на място 105,гр. Но в задръствания, ще се види най-добре.
С това, ще провериш, перката и термостата, дали ти работят коректно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: E46 318 I

Мнение от Leon » 07 Мар 2011, 19:38

Tzvetan Grigorov написа:След като изгася колата продължава да върти перката в контролния блок на климатроника 10-15 мин. Това нормално ли е ?

Вентилаторчето в контролния блок е нормално да върти известно време, спокойно.
Never mistake motion for action...

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: E46 318 I

Мнение от Dimitroff » 07 Мар 2011, 20:38

Тц.
Не е нормално да върти след загасяне.

mistyrain написа:Ами държи стабилна, антифриз си имам. Странна работа. някой каза таралеж, друг ми каза че има едни ел клапи дето може да не отварят или затварят като хората. Незнам вече.


Забрави за водна помпа :mhihi:

Ако правилно съм те разбрал - мотора ти държи температура и не изстива, но ако караш по инерция - парното духа хладно ??

Има соленойдни клапи, който могат да се ебават!
Обезвъздушена ли е добре колата ??

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 5.03.2011
Пол: Мъж

Re: E46 318 I

Мнение от Tzvetan Grigorov » 07 Мар 2011, 21:23

mistyrain написа:И при мен го има този момент но го прави от време на време.

dimitroff според теб това може ли да има нещо общо с това че при мен парното е доста слабо. духа топло само когато колата е в обороти, ако караш по инерция, топлата струя става студена.

Колега Grigorov, при теб има ли проблем с парното?

Колега,при мен парното е добре.Тази перка за която питам е за охлаждане на платките в контролният блок на климатроника.При мен обаче ми пада акумолатора често и си мислех че е от тази перка.Но катоя видиах колко е малка и каква консумация има не е от нея.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: E46 318 I

Мнение от slitter » 07 Мар 2011, 21:54

Toва вентилаторче въобще не охлажда платките, а поема въздух ит купето, за да следи вътрешната температура и да се регулира правилно климатроника. За твоя проблем има два варианта:
1. Да ти е заминал акумулатора
2. Ако акумулатора е здрав, значи таралежа ти го точи и е за смяна.

Има 100 теми за този проблем! А относно вентилаторчето, остава включено известно време докато не се изключат всички токове автоматично след около 15 мин. Понякога като изгасиш може да се чува, това е защото се е скъсало от работа и се е натрупала мърсотия. Пак е коментирано в много теми.

Основното, което трябва да направиш е с мултицет да се измери за утечка - вдигаш капака, застопоряваш бутончето с тиксо, ако имаш такова, чакаш 15 мин и гледаш дали има разход, ако има търсиш през бушоните откъде, като започни с този на климатика.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 3.01.2008

Re: E46 318 I

Мнение от slick5_19 » 08 Мар 2011, 1:36

Отговора е много прост: Запушено радиаторче на климатика! Намира се зад климатроника в една кутия. При мен беше абсолютно същото и се оказа радиаторчето след смяна на какво ли не! 1 час разглобяване/сглобяване + 1лв за кислол + 15 мин накисване + малко разклащане с кислола и си в играта с парно! :bchug:

Вентилаторчето е нормално да върти!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 789
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d
Мечтае да кара: G32
Детайли за колата: 320d GT B47

Re: E46 318 I

Мнение от mistyrain » 08 Мар 2011, 11:37

Първо по темата на колегата. При мен някой път остава да върти вентилаторчето, някой път не, но моето скромно мнение е че няма проблем да го прави и ако го прави има някаква идея. Не вярвам да може да ти източи акумолатора това миниатюрно нещо.

Dimotroff, да правилно си ме разбрал. В допълнение да кажа че при нормално каране в града сутрин си карам с якето че вътре неможе да стане топло както би трябвало да бъде. Иначе си загрява нормално колата и си седи в границите. довечера ще пробвам със скритото меню да извадя точни данни както посъветва колегата vavilon. Мислиш ли че тези клапи може така да ме ебават? Не ги разбирам тях точно какво вършат.

slick5_19 за да го почистиш радиаторчето трябваше ли да източваш антифриза? Ако имаш време да дадеш малко повече акъл и съвет как да го направя ще съм много благодарен.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook