М52б28 или М54б25 кой?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 27.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е91 320d

М52б28 или М54б25 кой?

Мнение от Жоро 320и » 13 Май 2009, 14:38

Кой е по добър? По икономичен и по здрав?
Последна промяна Жоро 320и на 13 Май 2009, 15:27, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Кара: 328i

Re: М52б28 или М54б25 кои?

Мнение от Biankonero » 13 Май 2009, 14:53

Жоро 320и написа:Кой е по добър? По икономичен и по здрав?


С еднакви показатели са... гледай кой е по-малко каран... Иначе аз бих взел М54 - все пак е по-нов... ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 27.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е91 320d

Re: М52б28 или М54б25 кои?

Мнение от Жоро 320и » 13 Май 2009, 15:29

С еднакви показатели са... гледай кой е по-малко каран... Иначе аз бих взел М54 - все пак е по-нов... ;)[/quote]

Б28 предполагам върви повече, но все пак кой е по-здрав?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Кара: 328i

Re: М52б28 или М54б25 кои?

Мнение от Biankonero » 13 Май 2009, 16:44

Жоро 320и написа:Б28 предполагам върви повече, но все пак кой е по-здрав?


Не върви повече - еднакви коне са, М54 е 2.2л... За здрав какво питаш - редови шестаци - здравина да искаш... ;) Вземай по-новия М54 и не му мисли много... все едно се чудиш каква глазура да си сложиш на сладоледа - карамел или шоколад - те такава е тази дилема... ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: по диагонал
Мечтае да кара: E9 CSL
Детайли за колата: 2979 cc

Мнение от Radichev » 13 Май 2009, 17:08

М52-то е същите коне, но доста повече нютон метри ;) ще понавървява повечко, но аз бих предпочел М54, защото ще имаш разлика в разхода и е по-добре се усеща по целия оборотомер, по-добър старт.
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: М52б28 или М54б25 кои?

Мнение от kriso85 » 13 Май 2009, 17:18

Biankonero написа:
Жоро 320и написа:Б28 предполагам върви повече, но все пак кой е по-здрав?


Не върви повече - еднакви коне са, М54 е 2.2л... За здрав какво питаш - редови шестаци - здравина да искаш... ;) Вземай по-новия М54 и не му мисли много... все едно се чудиш каква глазура да си сложиш на сладоледа - карамел или шоколад - те такава е тази дилема... ;)

Колегата пита за М54Б25 :idea:
Иначе е трудна дилема това :arrow: според мен взимай тази с повечето екстри ;) и по-запазената.
От една страна М54 е след 2000 година, а м52б28 приклиучват тогава.
325i/xi/Ci/ti (US) M54B25 2001-2005 184 bhp (137 kW; 187 PS) 175 ft·lbf (237 N·m) 7.3 s
328i/Ci M52TUB28 1998-2000 2793 193 bhp (144 kW; 196 PS) 206 ft·lbf (279 N·m) 6.6 s

Според тия данни б28цата ще е осезаемо по-бърза ;)
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 27.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е91 320d

Мнение от Жоро 320и » 13 Май 2009, 21:31

Определено 28-ка е с по-добри показатели, но дали е по здрав?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 17.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '02 Е46 N42B20; '99 E39 M52B20
Мечтае да кара: ///M

Мнение от Пепинко » 13 Май 2009, 21:31

Параметрите са сравнително сходни. Лично аз бих избрал М54, защото блокът му е от алусил. М52 ползва никасилов блок доколкото знам (освен в Северна америка). Имаше коментирано във форума за проблемите със сярата и никасиловия блок. Като цяло покритието е добро и се ползва с успех при състезателните двигатели заради добрата си топлопроводимост и възможността цилиндрите да са с по-тънка "стена", Порше примерно досега го използват за 911-ките, но лошите горива водят до бързото износване на никасиловите цилиндри и оттам ремонти на двигателя. Разбирасе това не е масов проблем, но аз лично не бих рискувал. М54 ползва алусилов блок, което е смес от 70% алуминий и 30% силикон. БМВ го налагат главно, за да заменят по-проблемния М52. Като цяло е по-модерен двигател, ще бъде и по-икономичен и не съм съгласен, че ще е толкова след В28-цата ;)

Дано да съм ти бил полезен при избора, ако имаш още въпроси, питай.
Изображение
Realize..
Real eyes..
Real lies..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Кара: 328i

Мнение от Biankonero » 13 Май 2009, 22:25

Е освен за 3-ти път да попита кой е по здрав... ;) А това за никасила е "проблемно" само в Англия, където бензина съдържа по-голям процент сяра... затова и за английския пазар е заменен никасиловия блок... иначе блока няма никакъв проблем с лош бензин, освен каквито има всеки двигател с некачествено гориво... освен това цилиндрите са с чугунени ризи... ;) Иначе и аз бих взел М54, само защото е по-нов и усъвършенстван, но не и "по-здрав", каквото и да разбира колегата под това... ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Мнение от spower » 14 Май 2009, 9:25

Никасила е доста често срещано покритие при цилиндрите на състезателните машини особенно с по високи обороти, при мотоциклетите доста често се използва и при 2-тактов двигател, който както знаете е с доста по лошо мазане /бензин+масло/ един никасилов цилиндър/риза/ издържа до 8 смени на бутало /няма нарушаване на целостта на покритието при положение, че работи в доста високи обороти основно над 8 000об/мин, така че при един съвременен 4 тактов двигател не би следвало за доста дълъг пробег да се получава износване на цилиндрите...
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25: :lalala: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 14 Май 2009, 10:00

М52 се е доказал в годините ,излишно е тепърва да се коментира здравината му или покритието на цилиндрите като негатив .. за мен такъв избор между 2та е доста странен ,М54 заменя М52 колите с М54 са след фейса и са доста по скъпи ,така че избора не опира само до двг ами и до едни 10к отгоре за акцизна Е46 след фейса... естествено М54 ще е по усъвършенстван макар и малко по слаб ,и със сигурност ще гори по малко

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 17.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '02 Е46 N42B20; '99 E39 M52B20
Мечтае да кара: ///M

Мнение от Пепинко » 14 Май 2009, 14:20

Май нещо не ме разбрахте правилно. НЕ казвам, че М52 е лош двигател, няма лош шестак, още повече имаме М52 на петицата. Ако Никасил-а беше толкова зле нямаше Хаябусата, Ферари Ф50 и би турбо Мазератитата да е са такова покритие. Просто се даваше само данни затова кой колко върви и колко много нютона имал, а въпросите бяха ясни- Кой е по-надежден и кой е по-икономичен? Е за мен М54 е и по-надежден, и по-икономичен. Затова написах разликите между двата двигателя и никъде не съм оплюл М52 като двигател.

П.П. Само за протокола, акцизът на двата двигателя е еднакъв, след 1-ви Януари изобщо няма да го има и М54 се слага от края на 99' в Е46, (в Е39 мисля дори по-рано) така че не виждам къде са тези 10к отгоре :roll:
Изображение
Realize..
Real eyes..
Real lies..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 27.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е91 320d

Мнение от Жоро 320и » 14 Май 2009, 15:47

Благодаря Ви, питам информативно и като падне акциза ще мисля тогава.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: София
Кара: 328i

Мнение от Biankonero » 14 Май 2009, 16:50

Никой нищо не е оплюл - стана хубава дискусия, точно както подобава на нашия форум - всеки каза каквото знае - пък дано е в помощ на колегата за формиране на мнение и избор... :yes:

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook