Проблеми и решения на охладителната система!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
В перфектни градуси си според мен. Може би една идея е по-добре да са по-високи до 89-90, но ти караш без клима и може би е от това. Аз достигаме 80-85 макс в супер жега с клима, това си е проблемното при мен. Ще държа в течение как вървят нещата след ремонта.
- nik4o_83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 6.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на ток
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Днес проверих и на извънградско какво е положението - държи между 80 и 82 градуса с пуснат климатик и 4 човека.
Щом влезнах в София качи на 87 и варираше в диапазона 84-87.
Нямам представа така ли трябва да е, но за няколко градуса грам не го мисля.
Щом влезнах в София качи на 87 и варираше в диапазона 84-87.
Нямам представа така ли трябва да е, но за няколко градуса грам не го мисля.
- 2she
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 26.06.2011
- Пол: Мъж
- Кара: е46 320D
- Мечтае да кара: миг29
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
А какъв е проблема ако ЕГР термостата не отваря.Какво е влиянието му върху системата ако е забил в затворено полужение ?
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Не е няколко колега, цели десетина ти бягат на извън градското. И то с клима
Аз дори на спускане не падам под 87. Провери си и ти термостатите!


- nik4o_83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 6.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на ток
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Ами не знам...
Пусках я по инерция (склона от Вакарел към София по магистралата) и не падна под 80 градуса - демек държи си стабилна температура и не мърда...

- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
80 е малко и според мен..възможно е големият ти термостат да не е напълно затворен..бях чел някъде, че освен постоянно отворен и затворен може да бъде в средно положение, което би дало симптом от 10-на градуса недозагряване. Иначе колегата е прав, 80 е малко, моята върти между 70-76 на магистралата..утре ще пиша от какво е, но при мен май е изцяло и постоянно отворен големия термостат.
- 2she
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 26.06.2011
- Пол: Мъж
- Кара: е46 320D
- Мечтае да кара: миг29
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
2she написа:А какъв е проблема ако ЕГР термостата не отваря.Какво е влиянието му върху системата ако е забил в затворено полужение ?
Някой ще каже ли нещо по въпроса

- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
ще си като без охлаждане на газовете към ЕГР-а. Моята е 10месец 2000г. 330д и ето как съм .
С охладени газове към ЕГР-а най вероятно просто му е "по-добре" на мотора докато се опитва да изгори нещо топло и вече горяло .
аз и "пеперудки" нямам , за което съм щастлив . Но ако имах термостат щях да съм по - доволен , предполагам че това малко оптимизира и разхода и работата на двигателя.

С охладени газове към ЕГР-а най вероятно просто му е "по-добре" на мотора докато се опитва да изгори нещо топло и вече горяло .
аз и "пеперудки" нямам , за което съм щастлив . Но ако имах термостат щях да съм по - доволен , предполагам че това малко оптимизира и разхода и работата на двигателя.


- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
При мен долния маркуч на радиатора беше топъл при 60 градуса. Взел съм нов голям термостат и утре ще го сменям, искрено се надявам да се оправя нещата след това
)
Относно ЕГР термостата, до колкото знам и аз е спомагател и за разлика от големия отваря на два пъти - 70 и 95 градуса (то май даже някъде из тази или някоя подобна тема го обсъждахме)...не знам само при този термостат ако е постоянно затворен (теоретично, тъй като ги правят уж да се счупват отворени) - може ли да ти прегрее двигателя или е само за газовете от ЕГР-то...

Относно ЕГР термостата, до колкото знам и аз е спомагател и за разлика от големия отваря на два пъти - 70 и 95 градуса (то май даже някъде из тази или някоя подобна тема го обсъждахме)...не знам само при този термостат ако е постоянно затворен (теоретично, тъй като ги правят уж да се счупват отворени) - може ли да ти прегрее двигателя или е само за газовете от ЕГР-то...
- 2she
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 26.06.2011
- Пол: Мъж
- Кара: е46 320D
- Мечтае да кара: миг29
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Flipz написа:може ли да ти прегрее двигателя или е само за газовете от ЕГР-то...
Е точно това ме интересува,до колко влияе на охладителната система и дали е важен за охлаждането като кръг от системата или може и без него.
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Те точно това е целта на рециркулацията на отработените газове да свалят температурата на горене в цилиндрите и от там и количеството на вредните имисии които после поглащаме за дълголетие 

- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
то това е ясно, но въпроса е теоретически при постоянно затворен ЕГР термостат какъв бил ефекта към колата?
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Ами ефекта към двигателя и турбината при постоянно затворен клапан на ЕГР не е същия както при нормално работещ и в същото време изменящ параметри които постъпват в ЕСUто и определят нормалната работа на двигателя според заводските настройки.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Според мен този термостат блокира наистина само в отворено положение и следва бавно загряване на мотора. Иначе едва ли влияе толкова на загряването в затворено положение. Като огледах маркучите които отиват към него, единия идва от радиатора, студената част. Значи все пак има пропускливост, дори и да не е отворил големия термостат. А вече отвори ли големия, според мен няма как да стане прегряване от това че не работи АГР термостата. Той си е само за охлаждане на АГР-а, но ако остане в отворено положение, макар и малко, водата си циркулира през водния радиатор и има по бавно загряване и мотора би работил на по ниска температура.

- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Ivo_Borisov написа:Той си е само за охлаждане на АГР-а

ако се чудите какво става ако е блокирал затворен - ми ще е като на модели който просто нямат охлаждане на агр-а


със

малкия термостат е екстра , не необходимост. Оптимизация


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани