Когато нещата отидат по дяволите...
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Като констатираш проблема пиши за да знаем какво е станало точно и да сме подготвени за в бъдеще че и аз като знам как натискам моята печка май ще се позамислям вече! 

Kickdown написа:© написа:може ли да кажеш как се проверяват дюзите с DIS GT1? Само за грешки или има някакви други данни? къде се влиза?
След като си напаравил Quick Test-a (сега ще ти говоря малко наизуст, защото не помня точно имената на менютата, а компютъра ми е в сервиза) и отвориш менюто за да прочетеш грешките, натискаш най-долното меню в ляво Service Functions или Function Selection (не помня точно, но е там където се влиза за да се занули Service Inspection-a), след това отваряш най-горното меню Complete Vehicle (или нещо подобно, първото меню от горе на долу се пада), там търсиш DDE след това търсиш подменю Smooth Running Control, задаваш го в тест плана и следваш инструкцийте. Тогава ти показва, допустимите и реалните стойностти на дюзите. Ако не се справиш, пиши пак, като отида на работа, ще ти кажа точно стъпка по стъпка, менютата с правините им имена.
благодаря! доста ценна информация
ще пробвам още днес
- RadioDJ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 200320DM47TU
- Мечтае да кара: trabant ot novite
- Детайли за колата: super pila e:)
За маслото
За да не отварям нова тема ще напиша малко за маслото и какво означават цифрите и буквите ( 5W-30), защото в никакъв случай не означава, че е до 30 градуса външна температура, както е писал колегата кикдаун.
В дадения случай ( аз също карам с това масло )
5W е индекс за студен вискозитет, като W е от winter и е показател за вискозитета на маслото при -25 градуса C
0W e определен вискозитет но при -30 градуса C
10W e определен вискозитет при - 20 градуса C
15W e определен вискозитет но при -15 градуса C.
индекс /температура / кинематичен вискозитет
0W / -30 / 3.8
5W / -25 / 3.8
10W / -20 / 4.1
15W / -15 / 5.6
20W / -10 / 5.6
При масло с индекс 0W, то има течливост при -30 град. колкото масло 5W при минус 25 градуса, колкото масло 10W при минус 20 градуса и тн.
Това означава, че колкото по-малка е цифрата пред W толкова е по-течно маслото при студен старт и по бързо достига до всички важни детайли при палене на студен двигател.
Отивам на втората цифра в нашия случай 5W-30
Това число е показател за вискозитет при номинална работна температура на маслото - прието е да се мери при 100 градуса C, защото в повечето автомобили загрялото масло е с тази температура.
Тук е мястото да кажа, че след 130 градуса маслото става супер рядко и става поразия по мотора..
Това са кинематичните вискозитети, които отговарят на вторите цифри в индексите на маслата: като най-дясната колонка е допустимия вискозитет.
индекс/ кинематичен вискозитет/допуск
20 / 5.6 / <9.3
30 / 9.3 / <12.5
40 / 12.5 / <16.3
50 / 16.3 / <21.9
60 / 21.9 / <26.1
Та общо взето това е европейската класификация на моторните масла.
Американците имат друга - API и там са само означения от букви SJ, GL и тн.
В дадения случай ( аз също карам с това масло )
5W е индекс за студен вискозитет, като W е от winter и е показател за вискозитета на маслото при -25 градуса C
0W e определен вискозитет но при -30 градуса C
10W e определен вискозитет при - 20 градуса C
15W e определен вискозитет но при -15 градуса C.
индекс /температура / кинематичен вискозитет
0W / -30 / 3.8
5W / -25 / 3.8
10W / -20 / 4.1
15W / -15 / 5.6
20W / -10 / 5.6
При масло с индекс 0W, то има течливост при -30 град. колкото масло 5W при минус 25 градуса, колкото масло 10W при минус 20 градуса и тн.
Това означава, че колкото по-малка е цифрата пред W толкова е по-течно маслото при студен старт и по бързо достига до всички важни детайли при палене на студен двигател.
Отивам на втората цифра в нашия случай 5W-30
Това число е показател за вискозитет при номинална работна температура на маслото - прието е да се мери при 100 градуса C, защото в повечето автомобили загрялото масло е с тази температура.
Тук е мястото да кажа, че след 130 градуса маслото става супер рядко и става поразия по мотора..
Това са кинематичните вискозитети, които отговарят на вторите цифри в индексите на маслата: като най-дясната колонка е допустимия вискозитет.
индекс/ кинематичен вискозитет/допуск
20 / 5.6 / <9.3
30 / 9.3 / <12.5
40 / 12.5 / <16.3
50 / 16.3 / <21.9
60 / 21.9 / <26.1
Та общо взето това е европейската класификация на моторните масла.
Американците имат друга - API и там са само означения от букви SJ, GL и тн.
Forced induction means torque,
torque means fun.
torque means fun.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Чакаме да кажеш за пеперудките... дали някоя от тях е влетяла в цилиндъра или някое от винтчетата (пластинката на пеперудката се държи от 2 малки винтчета) не е направило поразията. Малко вероятно е да е наистина от маслото. Другото което е, че дизелите хич не обичат високите обороти и да караш продължително с 200+ с печка много й скъсява живота - аз на мойта повече от 150-160 не съм вдигал - това е старо и златно правило. При 200 км/ч сигурно си почти в червеното на оборотомера... прави си изводите.
Si non confectus, non reficiat.
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
martin_g60 написа:При 200км/ч не си в критичната зона-малко преди нея-мисля че беше 4500-4700обр.ако не се лъжа



Si non confectus, non reficiat.
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Критичната зона за мен ако ме питаш е всичко след 3500 за дизел но за критична се води тази оцветена в червено 

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
martin_g60 написа:Критичната зона за мен ако ме питаш е всичко след 3500 за дизел но за критична се води тази оцветена в червено

Si non confectus, non reficiat.
- Oleg-16V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Кара: Bmw E46,04`330d
© написа:не се излагайте, какво като е дизел![]()
ако не може да вдигне и подържа поне 200 веднага я продавам
не че ще карам винаги така, но този потенциал трябва да го има
220 са 4500 об на 5-та, което съвсем не е много
а на 6-та ако има такава 220 са 4000 об
за мене най-доброто масло за дизела си остава 5W40 Motul с това масло поддържах с моето Е46 на тракия 225-240 постоянно като бях с петстепенна кутия и този мотор на Е46 150 коня дизел комон рейл си остава най-здравия дизел поне така мисля аз и не само като здравина,а и като мощност икономичност и т.н няма по-добър дизел и БМВ си остават номер 1 в дизеловите мотори!проблема идва от там че нашия пазар се напълни с такива БМВ-та на по 500000-1000000км не са поддържани добре не са сменяли маслата и резултата е логичен и ясен ! затова аз ако купя такова БМВ на незнайни километри ще му отворя мотора за профилактика така и така 1000 лева голяма работа по-добре отколкото 5000 лева.........
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
За © и Oleg-16V:
Карайте си вие така
, само да не стане така, че скоро и вие да пускате такава темичка. Колко много народ е казал. че печките не деянат на високи обороти, а вие си ги пържите на макс. При положение, че максималната е 210-215км/ч, а вие да ми поддържате 200 продължително време само си представям на какво страхотно напрежение е подложен мотора.
Карайте си вие така

Si non confectus, non reficiat.
- Oleg-16V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Кара: Bmw E46,04`330d
Zagy написа:За © и Oleg-16V:
Карайте си вие така, само да не стане така, че скоро и вие да пускате такава темичка. Колко много народ е казал. че печките не деянат на високи обороти, а вие си ги пържите на макс. При положение, че максималната е 210-215км/ч, а вие да ми поддържате 200 продължително време само си представям на какво страхотно напрежение е подложен мотора.
колега аз на моето навъртях така към 30000км,а новия собственик е вече към 50000км не са ти ясни нещата и коментираш забравих да вмъкна,че на моето му направих лека профилактика на мотора,която ми излезна под 500 лева и бях извадил пеперудите.......
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Oleg-16V написа:...не са ти ясни нещата и коментираш...
Колко са ми ясни само аз си знам, колега


Si non confectus, non reficiat.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани