Диагностика, кодиране и програмиране

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори


Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 30.12.2011

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от bmw.serviz » 29 Юли 2012, 7:15

julandroid написа:В момента, при новите БМВ-та все още ли е възможно да се превърта километража или най-накрая са измислили нещо за да се спре с тази порнография? Ако някой има впечатления с моделите от последните години? Изобщо може ли да се разчита..


Километрите не карат колата, ако е поддържана добре ще кара. А това за връщането...... :lalala: :smoke: Не само че може ами е елементарно на новите коли. Но ако са ползвали само оторизирани сервизи.... е там е проблема по VIN и му ядеш лайната :dummy:

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от Dimitroff » 29 Юли 2012, 18:44

bmw.serviz написа:
julandroid написа:В момента, при новите БМВ-та все още ли е възможно да се превърта километража или най-накрая са измислили нещо за да се спре с тази порнография? Ако някой има впечатления с моделите от последните години? Изобщо може ли да се разчита..


Километрите не карат колата, ако е поддържана добре ще кара. А това за връщането...... :lalala: :smoke: Не само че може ами е елементарно на новите коли. Но ако са ползвали само оторизирани сервизи.... е там е проблема по VIN и му ядеш лайната :dummy:


Искаш ли да пробваш колко е елементарно на кола след средата на 2007 година...особено пък от марката :lol:


Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 30.12.2011

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от bmw.serviz » 30 Юли 2012, 6:47

Няма нужда да пробвам направил съм поне 20-30 такива. Тук не говоря за OBD букса. Става с програматор, сваля се таблото, махат се стрлките ..... вадиш 35-ката. Ако е от весия V6 не се тире и иска нова (30лв.) саля се инфото. Пишат се новите километри на 35-ката. Споява се на ново, ресетва се CAS модула.... като трябва да се извядят няколко бушона..... :idea: . Това става за 30 мин :lalala: :smoke
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от Next » 07 Авг 2012, 18:14

Колеги кажете как да подкарам този нцс експерт това ми изкарва и не знам на къде.

Изображение
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 994
Регистриран на: 3.05.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 245

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от dido0o``` » 07 Авг 2012, 19:41

Next написа:Колеги кажете как да подкарам този нцс експерт това ми изкарва и не знам на къде.

Имаш чист НЦС, който най-вероятно няма да можеш да подкараш (трябват ти допълнителни профили, но аз лично след като ги сложиш пак не ми работеше) Помоли някой да ти прати програмата или потърси в нета. Аз не мога в момента да ти я пратя, защото нямам достъп до компютъра ми. Успех ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от pazokolarov » 07 Авг 2012, 21:57

pazokolarov написа:Наумил съм си да активирам гонга да издава всички предупредителни сигнали вместо пиезо-пищялката (да се доближим малко към 5-ата серия :mhihi: ).
Гонга е сложен вече, свързан е и с таблото. Абе всичко както му се полага, без Т2 конектора.

За тази цел във файла на таблото трябва да се променят наколко опции от "piezo" на "gong":
WARN_MEDIUM_ZUENDSCHL - предупреждение за оставен ключ на волана (ако е активирана в Car/Key Memory с DIS, а може и с експерта)
gong
piezo
WARN_MEDIUM_AUSSENTEMP - предупреждение за заледяване
gong
piezo
WARN_MEDIUM_PARKBREMSE - предупреждение за активирана ръчна спирачка
gong
piezo
Въпросът ми е:
Е ли достаъчно променянето само на тези опции или е необходимо да се пипа и в файлове и на други модули освен в таблото?


Има налични още няколко опции, които не знам за какво точно се отнасят:
RUECKWAERTSGANG_WARN_MED
gong
piezo
WARN_MEDIUM_RDKS
gong
piezo
WARN_MEDIUM_LIMIT
gong
piezo
WARN_MEDIUM_TOG
gong
piezo


На някой владеещ експерта да му се пие биричка? :roll:
Студена биричка? :bchug:
Запотена като калугерка в стриптийз бар? :bchug:
Ледено удоволствие? Хората сБира? :bchug:
За трезвеници - приемам и оферта на ЛС. :ok:
Хаде бе момци! Ударете едно рамо PLS!!!
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от Next » 08 Авг 2012, 1:40

Намерих в нета един ама е по куц и от този. Някой да даде линк поне да не правя празни опити.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от mitrax » 08 Авг 2012, 7:49

и аз се глася да го нападам тоя НЦС , ама .... виж дали това ще ти е полезно

в това ръководство се казва , че трябва фистър профил :confused: в експерт мод , няма ли да се получи същото ? Какво определят тея профили :dunno:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 994
Регистриран на: 3.05.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 245

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от dido0o``` » 08 Авг 2012, 8:00

mitrax написа:и аз се глася да го нападам тоя НЦС , ама .... виж дали това ще ти е полезно

в това ръководство се казва , че трябва фистър профил :confused: в експерт мод , няма ли да се получи същото ? Какво определят тея профили :dunno:

Revtor's профил също върши работа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от Next » 08 Авг 2012, 10:33

По този начин ли се програмира както е показано в пдф файла ?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 994
Регистриран на: 3.05.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 245

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от dido0o``` » 08 Авг 2012, 13:47

Next написа:По този начин ли се програмира както е показано в пдф файла ?

Да но на моя НЦС в началото зареждам Expert профила, а 2рия път Revtor's.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 2.06.2012

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от julandroid » 08 Сеп 2012, 21:23

Зачудих се отново по въпроса за превъртнаето на километража - каква е причината това реално да е възможно (дори на новите автомобили) и защо производителя не е взел мерки?!

Най-грубият вариант - би бил, разпояване на mcu/епром чипа и наливане на нови данни изкопирани от аналогичен чип в нов чип.
От много време на mcu има read/write fuse, което предотвратява четенето и записа на нови данни. Производителите също така могат да поръчат напълно къстъм чипве за тази работа, които не се продават свободно в търговската мрежа и няма как всеки сополанко да си купи такъв чип и да го препрограмира. Да не говорим, че има и много механизми с криптиране (с private/public key) така, че да направи практически невъзможно превъртането на километража или най-малкото да се направи история (списък) с всички превъртания, но никога не да можеш да премахнеш старите и те да са видими в случай, че искаш да ги прочетеш.

Една легална причина поради която може да искаш да превърташ километража е в завода, след като направят всички тестове на даденият автомобил и той показва да речем 2км още на стенда в завода, но производителя би искал да покаже на клиента 0.00км.

На предишният автомобил (не е БМВ) там винаги имаш 2 стойности - видимата на километража (актуална) и една която е записана в памета и тя сочи истинските километри. Трябва да смениш ECU за да смениш и тази стойност.

До там ли кляка и най-добрата защита? Сменяш ECU-то с някое от катастрофирал автомобил на 20к километра и ето ти "нов" автомобил с "РЕАЛНИ" 20К км :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 19.09.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW 216i Gran Tourer 109hp, 05.2019
Мечтае да кара: Only BMW

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от sttekata » 30 Сеп 2012, 11:22

Здрасти ,

Вчера пред един магазин видях една е46-ца , на която при отваряне на багажник или врата и се включваха габаритите.

Супер много ми хареса и затова искам да попитам това програмира ли се или се прави допълнително окабеляване габарити към плафон?

Благодаря предварително!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от oci » 30 Сеп 2012, 16:57

sttekata написа:Здрасти ,

Вчера пред един магазин видях една е46-ца , на която при отваряне на багажник или врата и се включваха габаритите.

Супер много ми хареса и затова искам да попитам това програмира ли се или се прави допълнително окабеляване габарити към плафон?

Благодаря предварително!


Кабели и релета и сигнала се хваща от блафоните :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 3.03.2008
Местоположение: Стара Загора
Кара: Е46 2.0d 99'

Re: Диагностика, кодиране и програмиране

Мнение от IvaN66 » 11 Окт 2012, 16:25

Имам проблем с активация на дневните светлини.Ползвам DIS.Всичко е нормално,докато трябва да се запазят настройките.Влизам си в менюто set vehicle и нищо не се случва.Изключвам контакт и пак включвам.Не може да изпрати новите настройки към модула.Някакви идеи?Май и друг колега има същия проблем...

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook