проверка термостат
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- jbankov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
Re: проверка термостат
Колега, ето това представлява въпросната щипка
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- donpatrona
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 5.11.2010
Re: проверка термостат
Прочетох цялата тема ... но пак не мога да си отговоря...
При мен ЕГР-а не е изолиран, но не работи - на "умната дюза" електрониката е прецакана, а от там и ЕГР-а не бачка. Доказано.
В понеделник смених големия термостат, с такъв от М-Кар. Ефект никакъв - сутрин 10 км градско в Пловдив, или казано 10 - 15 мин и едвам се измъква от синята зона ... а сега температурите са що годе добри - сутринта беше -2.
На дълго ... аха да застане на 12ч ама не... и по някое време спада до лявата черта ...
Да сменям ли малкия, при неработещ ЕГР или ми е друг проблема?
При мен ЕГР-а не е изолиран, но не работи - на "умната дюза" електрониката е прецакана, а от там и ЕГР-а не бачка. Доказано.

В понеделник смених големия термостат, с такъв от М-Кар. Ефект никакъв - сутрин 10 км градско в Пловдив, или казано 10 - 15 мин и едвам се измъква от синята зона ... а сега температурите са що годе добри - сутринта беше -2.
На дълго ... аха да застане на 12ч ама не... и по някое време спада до лявата черта ...
Да сменям ли малкия, при неработещ ЕГР или ми е друг проблема?
- lyubenpetkov
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 25.07.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: 2002 г.
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: проверка термостат
Exesus написа:Такаа, днес реших да си играя на майстор и сварших с почти такава бързина, с каквато започнах. Ей тая щипка и счупих "главичката":
хаха, докара ми усмивка на лицето.
Тук поне си има щифт, ами по разните френски коли, където си е просто цял детайл и дърпаш като идиот и се молиш щипката да остане здрава?

Re: проверка термостат
Абе аз като гледам щифта се издарпва за да излезне другото, грешката не е чак толкова в мен, че не издаржа на напана, а може и да е в мен знам ли. Имам и още един въпрос, колкото и да съм досаден вече, няма как, може дори да направя едно DIY, за такива като мен
. Става въпрос за това:

При мен ги няма тия малките болтчета за водната помпа, а до гайката намираща се между перката и ремъчната шайба, има друга друга гайка непосредствено след нея, предполагам там трябва да даржа контра. И доколкото разбрах после при слагане то на перката обратно навивам на ръка и само затягам с един удар и после тя се самонатягала тази гайка нали така
П.С. Тоя щифт с щипката предполагам няма да е проблем да карам без нея докато не си взема подобна или не поръчам същата
П.С. Смемних големия термостат и вече всичко е наред


При мен ги няма тия малките болтчета за водната помпа, а до гайката намираща се между перката и ремъчната шайба, има друга друга гайка непосредствено след нея, предполагам там трябва да даржа контра. И доколкото разбрах после при слагане то на перката обратно навивам на ръка и само затягам с един удар и после тя се самонатягала тази гайка нали така

П.С. Тоя щифт с щипката предполагам няма да е проблем да карам без нея докато не си взема подобна или не поръчам същата

П.С. Смемних големия термостат и вече всичко е наред

- cstefanova
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 15.03.2009
- Местоположение: pleven
Re: проверка термостат
При мен на дълаг път преохлажда а също така и по надолнище.Смених големия термостат(само с един съм) и проблемът си остана.Проблемът с преохлаждането маи не е свързано с термостатите а с нещо друго.Преди това не съм го имал този проблем но откакто се появи няма решение на въпроса.
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: проверка термостат
cstefanova написа:При мен на дълаг път преохлажда а също така и по надолнище.Смених големия термостат(само с един съм) и проблемът си остана.Проблемът с преохлаждането маи не е свързано с термостатите а с нещо друго.Преди това не съм го имал този проблем но откакто се появи няма решение на въпроса.
няма друго решение!
смяна на термостат/и, обезвъздушаване, антифриз, виско, водна помпа
преохлаждане има когато е счупен големия термоста и/или малкия термостат
при други проблеми - виско, помпа, антифриз (липса), необъзвъздушена ще загрее
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- cstefanova
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 15.03.2009
- Местоположение: pleven
Re: проверка термостат
Ако има проблем във водната помпа няма ли да загрява по бързо?
- vladobosh
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: 12.04.2011
- Местоположение: В. Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 320d 2001г.
Re: проверка термостат
при други проблеми - виско, помпа, антифриз (липса), необъзвъздушена ще загрее[/quote]
А какво е "ВИСКО"? Другото е ясно, че е така.
А какво е "ВИСКО"? Другото е ясно, че е така.

Re: проверка термостат
колите без ел. перки имат виско съединител който би трябвало да се втвърдява когато двигателя загрее и съответно да върти перката по-силно и обратно. Ако не работи нормално въпреки загряването перката не започва да се върти на по-големи обороти, и започват проблемите - колата загрява и т.н. съответно се налага подмяна.
- armagedon01
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 19.01.2010
- Местоположение: София/Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07
Re: проверка термостат
armagedon01 написа:armagedon01 написа:Явно и аз имам проблем с термостатите, защото колата ми работи в града на около 75 - 78 градуса, стрелката си стои посредата, но пък работната температура трябва е около 88 градуса, доколкото знам аз. Като пусна парното и веднага стрелката мърда няколко милиметра наляво. Та въпроса ми е кой от двата термостата да сменя - малкия или големия? .........
По препоръка на колегите смених големия термостат и сега колата си работи в диапазона 81 - 84 градуса, въпреки че разликата в температурата не е толкова голяма от преди, сега когато пусна парното на "1" в колата става много по - топло от преди. Също така веднъж достигнала оптимална температура, независимо дали пускам парното стрелката не мърда от средата![]()
. Струва ми се, че загрява малко бавно, ама може и да си внушавам вече
Кагото малкия термостат беше свален надух от едната страна и се усещаше съпротивление/не голямо/, което би трябвало да означава, че е ок!
Колеги смених и малкия термостат, обаче интересното е че сега колата си работи на около 91 - 96 градуса, това до колко е нормално според вас?!
- vortep
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 195
- Регистриран на: 18.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320d
- Мечтае да кара: Боинг 747
Re: проверка термостат
Здравейте колеги, аз вече втори път я чета темата и понеже май изводите ми при коя ситуация се сменя малък и при коя голям термостата са грешни та направо ще ви кажа какви са признаците на моята и ако може вие да ми дадете съвет кой термстата е за смяна.
1. На градско (извън градско не съм пробвал) загрява до 69-71 градуса и до там колкото и да карам си остава там, а иначе 69 драдуса ги достига доста бъза за около 8-10мин каране.
2. 5-6 мин след като я запаля, пипам маркучите на радиатора, този който влиза горе от дясно (като стоя срещу колата) е топъл, а този който е долу в ляво си е студен, самия радиатор също е студен. Това го казвам понеже малко по-напред в темата пишеше че ако и двата маркуча са топли значи е големия термостат и си правя изводи че не е. А от друга страна един от колегите беще писал че на неговата 330d, е била точно като моята заграва до коло 70 градуса и спира и сменил големия термостат и се оправили нещата.
1. На градско (извън градско не съм пробвал) загрява до 69-71 градуса и до там колкото и да карам си остава там, а иначе 69 драдуса ги достига доста бъза за около 8-10мин каране.
2. 5-6 мин след като я запаля, пипам маркучите на радиатора, този който влиза горе от дясно (като стоя срещу колата) е топъл, а този който е долу в ляво си е студен, самия радиатор също е студен. Това го казвам понеже малко по-напред в темата пишеше че ако и двата маркуча са топли значи е големия термостат и си правя изводи че не е. А от друга страна един от колегите беще писал че на неговата 330d, е била точно като моята заграва до коло 70 градуса и спира и сменил големия термостат и се оправили нещата.
- koleto_78
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 571
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: София-Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530dA '04
Re: проверка термостат
сменявай малкия.той като не държи мотора не може да загрее за да отвори големия.
- vortep
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 195
- Регистриран на: 18.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320d
- Мечтае да кара: Боинг 747
Re: проверка термостат
koleto_78 написа:сменявай малкия.той като не държи мотора не може да загрее за да отвори големия.

- el lobo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 4.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше E46 320D
- Мечтае да кара: 850
Re: проверка термостат
колеги от личен опит казвам , че има ли колебание в стрелките , най-добре сменяйте и двата термостата!!! Аз миналата зима смених само малкия и леко се пооправиха нещата но не съвсем , сега смених и големия + нов антифриз Г12 и не мога да си позная колата , грам не мърда стрелката , става въпрос за 320д .Доколкото разбрах от майстора при смяната на големия се сваля и малкия и за да не правите двойна работа като мен направо сменяйте и двата , а и вече ги има и като афтърмаркет вариант и двата така че излиза и по евтино , а и то реално в кутийка на BEHR си слагат ОЕ термостат 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани