Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- jordanpar
-
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 20.02.2007
- Местоположение: 1000,4000,6000
- Пол: Мъж
- Кара: автомобил
- Мечтае да кара: два автомобила
- Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
Вие хубаво ги чакате така колите си,но колко от вас са я взели от витрината на шоурума???
Тоя преди вас знаете ли как се е отнасял към същата кола?Та,колата е по-голямо парче желязо създадено да ви върши работа,ако си мислите че западняка така си глези колата.........Няма нищо лошо да спазва човел елементарни правила,но чак да робува на тон и нещо желязо,не мерси.
Тоя преди вас знаете ли как се е отнасял към същата кола?Та,колата е по-голямо парче желязо създадено да ви върши работа,ако си мислите че западняка така си глези колата.........Няма нищо лошо да спазва човел елементарни правила,но чак да робува на тон и нещо желязо,не мерси.
- alexsch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1410
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: на жълтите павета
- Кара: на бира и кебапчета
- Мечтае да кара: М6-ца кабрио
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
... изчакването е важно за турбо-моторите- независимо дизел/бензин. проблема е, че ако се загаси преди да се е охладило турбото- върху осите се получава една коричка от опечено масло, което при следващото палене се отмива, но с няколко микрона от материала, за който се е слепнало.
аз лично мн се кефя, щото колата седи в гараж и:
1. винаги е на топло
2. докато я изкарам на пътя има отваряне/затваряне на врати, т.е. минава доста време в празен ход....
е да не дава Господ да се счупи турбото де!
аз лично мн се кефя, щото колата седи в гараж и:
1. винаги е на топло
2. докато я изкарам на пътя има отваряне/затваряне на врати, т.е. минава доста време в празен ход....
е да не дава Господ да се счупи турбото де!
my mods:
tv function; lumbar support; front pdc; xenon fogs; harmon kardon audio; webasto park heater with gsm remote; rear power sun blind; rear camera; AC Schnitzer exhaust muffler; DVB-T tunner
tv function; lumbar support; front pdc; xenon fogs; harmon kardon audio; webasto park heater with gsm remote; rear power sun blind; rear camera; AC Schnitzer exhaust muffler; DVB-T tunner
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
Здравейте колеги,
от няколко дни съм нов член на клуба(избрах правилната марка).
Вече 10г. карам само дизели и за студения старт знам следното:
1.При студен двигател се изчаква поне минута преди потегляне(независимо от метеорологичните услови).Зимата е препоръчително и малко повече.
2.Според мен фактора,който играе най-важна роля в случая е маслото.Колкото е по-малка цифрата на първия знак(вискозитета)0,5,10,15 т.н.,толкова по-добре при студен старт.Когато караме с 0w40 или 5W40 маслото достига работна температура много по-бързо.Разликата в цената от 0w40 до 10w40 е осезаема,но според мен е голяма грешка да се пести от това.
3.На трето място,но не и по важност е как гасим колата.При продължително каране или вкарване в обороти,задължително преди гасене на двигателя се изчаква мин.5 мин.При продължително натоварване турбината достига много високи градуси и ако загасим колата веднага след това се получава обратното-прекалено бързо охлаждане при което метала се свива и остават по турбината нагари,които рано или късно са причина за дефектиране на турбото.Точно по този начин бастисах турбото на 2.0 TDI.
от няколко дни съм нов член на клуба(избрах правилната марка).
Вече 10г. карам само дизели и за студения старт знам следното:
1.При студен двигател се изчаква поне минута преди потегляне(независимо от метеорологичните услови).Зимата е препоръчително и малко повече.
2.Според мен фактора,който играе най-важна роля в случая е маслото.Колкото е по-малка цифрата на първия знак(вискозитета)0,5,10,15 т.н.,толкова по-добре при студен старт.Когато караме с 0w40 или 5W40 маслото достига работна температура много по-бързо.Разликата в цената от 0w40 до 10w40 е осезаема,но според мен е голяма грешка да се пести от това.
3.На трето място,но не и по важност е как гасим колата.При продължително каране или вкарване в обороти,задължително преди гасене на двигателя се изчаква мин.5 мин.При продължително натоварване турбината достига много високи градуси и ако загасим колата веднага след това се получава обратното-прекалено бързо охлаждане при което метала се свива и остават по турбината нагари,които рано или късно са причина за дефектиране на турбото.Точно по този начин бастисах турбото на 2.0 TDI.
- kokakabana
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 335
- Регистриран на: 12.11.2007
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
единствено за турбото е вредно ако гасиш автомобила докато си на високи обороти. маслената помпа спира веднага да подава масло а турбината е развъртяна и няма мазане. относно дали трябва да работи на място, не палиш тръгваш много по бързо ше достигне автомобила нормална работна температура някой даже писа и препоръчителни минути за работа на място заради маслото нали за това даваме една торба пари за масла за да нямаме ядове . а това в книжките си го пише основно поради още една причина замърсяване на околната среда(повече работа на мотора на място повече вредни газове)
може да работи на място само ако вдигате въздух
може да работи на място само ако вдигате въздух

- Mitko195
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 418
- Регистриран на: 23.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530xi
- Мечтае да кара: S65 Lorinser
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
Аз знам, че е хубаво преди да се изгаси колата ако е работил климатик (лятото) да се изключи и после да се гаси мотора. Карам бензин и явно тези турбо-трикове не са приложими за мен, но ако има други казвайте 

- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
Mitko195 написа:Аз знам, че е хубаво преди да се изгаси колата ако е работил климатик (лятото) да се изключи и после да се гаси мотора. Карам бензин и явно тези турбо-трикове не са приложими за мен, но ако има други казвайте
Това за климатика е друго, а и не е съвсем така.
И все пак да не съм тотално ОффТопик: гасиш компресора на климатика, но оставаш включен вентилатора за няколко минути за да се разкара конденза от трабите , защото после като запалиш в колата ще замирише на доста неприятно

ПП: а и за бензинови мотори ако си карал супер екстремно не е зле да оставиш малко на място или да покараш лекичко докато охлади добре.
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- zmeyan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 6.09.2008
- Местоположение: София, Стара Загора
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
Предполагам това с изчакването на място след като е работила колата е за дизели.
Не знам доколко съм прав, но ми се струва много по-логично следното -
може би не е нужно да работи на място колата, а просто след като сте я зорили, да я карате известно време спокойно и като спрете на място да си я изгасите.
Все пак колата загрява повече, когато работи на място, отколкото на ниски обороти в движение!?
Не знам доколко съм прав, но ми се струва много по-логично следното -
може би не е нужно да работи на място колата, а просто след като сте я зорили, да я карате известно време спокойно и като спрете на място да си я изгасите.
Все пак колата загрява повече, когато работи на място, отколкото на ниски обороти в движение!?
Последна промяна zmeyan на 09 Яну 2010, 13:54, променена общо 2 пъти
- Mitko195
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 418
- Регистриран на: 23.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530xi
- Мечтае да кара: S65 Lorinser
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
kriso85 написа:Mitko195 написа:Аз знам, че е хубаво преди да се изгаси колата ако е работил климатик (лятото) да се изключи и после да се гаси мотора. Карам бензин и явно тези турбо-трикове не са приложими за мен, но ако има други казвайте
Това за климатика е друго, а и не е съвсем така.
И все пак да не съм тотално ОффТопик: гасиш компресора на климатика, но оставаш включен вентилатора за няколко минути за да се разкара конденза от трабите , защото после като запалиш в колата ще замирише на доста неприятно
ПП: а и за бензинови мотори ако си карал супер екстремно не е зле да оставиш малко на място или да покараш лекичко докато охлади добре.

- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
kriso85 написа:Mitko195 написа:Аз знам, че е хубаво преди да се изгаси колата ако е работил климатик (лятото) да се изключи и после да се гаси мотора. Карам бензин и явно тези турбо-трикове не са приложими за мен, но ако има други казвайте
Това за климатика е друго, а и не е съвсем така.
И все пак да не съм тотално ОффТопик: гасиш компресора на климатика, но оставаш включен вентилатора за няколко минути за да се разкара конденза от трабите , защото после като запалиш в колата ще замирише на доста неприятно
ПП: а и за бензинови мотори ако си карал супер екстремно не е зле да оставиш малко на място или да покараш лекичко докато охлади добре.


--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
- oTECa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 2.07.2007
- Местоположение: Дупница
- Детайли за колата: 320д, 320и, 328и
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
zmeyan написа:Предполагам това с изчакването на място след като е работила колата е за дизели.
Не знам доколко съм прав, но ми се струва много по-логично следното -
може би не е нужно да работи на място колата, а просто след като сте я зорили, да я карате известно време спокойно и като спрете на място да си я изгасите.
Все пак колата загрява повече, когато работи на място, отколкото на ниски обороти в движение!?
Колега не е точно така. Прегрявал съм маслото на бензинов двигател без да е мръднала температурата. Тогава почват да чукат клапани и двигателя да издава разни странни шумове (като от каменотрошачка

По въпроса. Бензиновия мотор ако не си му прегрял маслото и не е вдигнал температура няма ядове да го изгасиш. Дизеловия ако си го карал градско нормално (до около 2000 оборота) без да го настъпваш също няма никакви ядове. Но ако си карал 2 часа по магистралата с около 140-150 (3000 и нагоре оборота), на турбинката и трябват 2-3 минути на празен ход да охлади. За това се чака. Иначе двигателя няма ядове. А сутрон за работата на място шваба си го е написал в книжката, че колата няма нужда от работа на празен ход. ПАлиш и тръгваш.
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
Относно това което написа колегата преди мен с прегряването на маслото... Един път въртях колата в кръг, направих някаде около 5-6 кръга, оборотите бяха между 5500-6500/ограничител/ и като спрях колата на място, двигателя започна да трака силно. Отначало си помислих най-лошото/основни,биелни лагери/ и направо ми прилоша, след това я загасих, пак я запалих и прогължи на трака, но след 1 минута всичко си дойде на мястото и шумът изчезна. Оттогава съм минал над 3000км, една част от тях на екстремно каране и досега проблем не съм имал никакъв. Лично на мене шумът ми се стори като на повдигач. Колата е Е36 IS M42, някой може ли га каже откъде е дошъл проблема, защо като карам по магистралата с такива обороти не го е имало това тракане.. къде е логиката? благодаря предварително..
И за да не съм тотално извън темата ще споделя и аз как процедирам сутрин - Като запаля колата винаги я изчаквам да помръдне стрелката е 5мм, да влезе в синия сектор и след това тръгвам леко , като не вдигам повече от 2500/об и след като загрее на пълно карам както ми душа иска. Също съм на мнение че за турбо автомобилите е хубаво да се оставят да поработят на място преди да се загасят, точно пради причината свързана с живота на турбото, по горе колегите обясниха горе долу за какво става на въпрос. Това го пише и в книжките за експлоатация на новите коли и също съм го чувал и от много хора, които наистина знаят за какво става въпрос и съм 100% сигурен че е така.
И за да не съм тотално извън темата ще споделя и аз как процедирам сутрин - Като запаля колата винаги я изчаквам да помръдне стрелката е 5мм, да влезе в синия сектор и след това тръгвам леко , като не вдигам повече от 2500/об и след като загрее на пълно карам както ми душа иска. Също съм на мнение че за турбо автомобилите е хубаво да се оставят да поработят на място преди да се загасят, точно пради причината свързана с живота на турбото, по горе колегите обясниха горе долу за какво става на въпрос. Това го пише и в книжките за експлоатация на новите коли и също съм го чувал и от много хора, които наистина знаят за какво става въпрос и съм 100% сигурен че е така.
- kelemety
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 22.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
100% съм за мотото "Зима или лете, слагам си колана, пускам радиото, включвам подгрева на седалката ми и тръгвам... никакво чакане на място"
Това за турбината не го знаех но разпитах познати и те потвърдиха... и започвам да я глезя баварката още повече.
Нека да внеса един нов аспект : Какво мислите за "Абе дизела няма смисал да се гаси, по добре да работи ако си се отбил за малко до някое място по работа, от колкото да го гасиш и палиш пак!"

Това за турбината не го знаех но разпитах познати и те потвърдиха... и започвам да я глезя баварката още повече.

Нека да внеса един нов аспект : Какво мислите за "Абе дизела няма смисал да се гаси, по добре да работи ако си се отбил за малко до някое място по работа, от колкото да го гасиш и палиш пак!"


- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
Винаги изчаквам едни 10-15 секунди, преди да угася мотора. Така през турбото минава ново и по-хладно масло и се предотвратява "коксуването" на оста на турбината.
Si non confectus, non reficiat.
- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
След всяко излизане с колата предимно градско каране оставям колата винаги поне 2 мин да поработи на място.
- inseCT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 618
- Регистриран на: 19.06.2007
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: докато има!
- Мечтае да кара: Steptronic
- Детайли за колата: 320i (e36,95'',163PS,5 gang)',320d (e46,03'',183PS,6 gang)
Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.
Аз също съм с дизел и изчаквам независимо дали съм карал по дързо или бавно поне едно 40-50 секунди,а сутрин минутка 

34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани