Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Zagy, не съм фен на компресорите
Иначе видях темата на колегата с м52б20 с компресор, но просто съм фен на Мурбинирането, а не на компресирането... Та за т'ва 


- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Компресорите имат много преимущества пред турбините при по-ниски налягания... основното е, че могат да се карат без кулер при по-слабо надуване (0.5 - 0.6 бара) - турбото много загрява сгъстявания въздух, защото има директен топлинен трансфер през оста на турбото до студения охлюв. Кулера и турбопътищата са другото преимущество - налага се много по-малко тръби и преправяния в коша. Ако аз се чудя за турбо или компресор при 0.5 бара със стокова карантия хич няма да му мисля за турбина. Естествено ако боднеш кулер на това налягане ще е по-добре
, но липсата му няма да е трагична.
А и имаш кофи с тяга още от ниските обороти - колата става като дизел

А и имаш кофи с тяга още от ниските обороти - колата става като дизел

Si non confectus, non reficiat.
- rve
- ///Мтусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3 и още нещо
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
М52 както и М54 са с алуминиеви блокове. Един тунинг с принудително пълнене ще му види сметката за нула време. Чугунен блок си трябва.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Едно допълнение към темата, което мисля ще заинтересува някои колеги
М52Б30
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ostcount=7
А ето и идеята накратко: ползва се блока от М52Б25 (може и М52Б28) - сменят се коляновия вал, буталата и биелите с такива от М54Б30 (предполагам могат да се намерят от някоя тотализирана Б30-ка), буталото си остава 84мм диаметър, но хода му вече е 89.6мм, което прави 2979цц - демек точно толкова, колкото е М54Б30. Сменя се компа с такъв от С50Б30 (нямам идея дали М50/М52 компа може да се ремапне/чипне, за да оправи горивните таблици).

М52Б30



http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ostcount=7
А ето и идеята накратко: ползва се блока от М52Б25 (може и М52Б28) - сменят се коляновия вал, буталата и биелите с такива от М54Б30 (предполагам могат да се намерят от някоя тотализирана Б30-ка), буталото си остава 84мм диаметър, но хода му вече е 89.6мм, което прави 2979цц - демек точно толкова, колкото е М54Б30. Сменя се компа с такъв от С50Б30 (нямам идея дали М50/М52 компа може да се ремапне/чипне, за да оправи горивните таблици).
Si non confectus, non reficiat.
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Чакай сега... Този го гледам, че го е правил на м50ту ... Сиреч на е36... И май м50б25ту, че те там 20ските ги имат за малолитражки или по-скоро изобщо ги нямат...
Въпроса е, ще стане ли това на м52б20ту в е46
Че иначе е безполезно в нашия подфорум 
Въпроса е, ще стане ли това на м52б20ту в е46


- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Ако буталата са ти 84мм трябва да се получи...
ЕДИТ: греда - на 20ките буталото е 80мм... не става...
А иначе за полезността - може някой смел експериментатор да реши да го прави.. особенно ако му изпадне кола-донор...
ЕДИТ: греда - на 20ките буталото е 80мм... не става...
А иначе за полезността - може някой смел експериментатор да реши да го прави.. особенно ако му изпадне кола-донор...

Si non confectus, non reficiat.
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Да ви попитам-как мога да увелича мощостта на 330д 204кс автоматик.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Повече въздух - качествен спортен филтър.
Улеснено извеждане на изгорелите газове - катализаторите аут.
Ремап.
Скъсяване на вакуум пътищата. (махаш резервоара за вакуум)
Провери си най-напред да нямаш спукан колектор, че...е доста често явление при 3.0д 204к.с.
Улеснено извеждане на изгорелите газове - катализаторите аут.
Ремап.
Скъсяване на вакуум пътищата. (махаш резервоара за вакуум)
Провери си най-напред да нямаш спукан колектор, че...е доста често явление при 3.0д 204к.с.

- Arxangel
- Потребител
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: 19.05.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2006 Z4 3.0si Coupe
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Dimitroff написа:Повече въздух - качествен спортен филтър.
Улеснено извеждане на изгорелите газове - катализаторите аут.
Ремап.
Скъсяване на вакуум пътищата. (махаш резервоара за вакуум)
Провери си най-напред да нямаш спукан колектор, че...е доста често явление при 3.0д 204к.с.
Най-лесното си остава ремап-а. Чиста работа.


- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Безспорно!
Но ремапа е основоното - всичко останало е допълнение (препоръчително!) към него
Но ремапа е основоното - всичко останало е допълнение (препоръчително!) към него

- Arxangel
- Потребител
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: 19.05.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2006 Z4 3.0si Coupe
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Dimitroff написа:Безспорно!
Но ремапа е основоното - всичко останало е допълнение (препоръчително!) към него
В интерес на истината, моето лично мнение е, че ако си решил да работиш по двигателя, първо трябва да направиш хард тунинга и да оставиш стоковия софт да се адаптира. Чак накрая да сложиш къстъм ремап взимайки в предвид всички модификации, тогава приноса на ремап-а ще е най-голям. А и той като цяло ще двигне индивидуалния принос на всички компоненти по отделно и заедно.

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Да но колата е автомат,а доколкото съм чувал ремапа,малко кофти с автомат.
- Arxangel
- Потребител
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: 19.05.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2006 Z4 3.0si Coupe
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
genesis21 написа:Да но колата е автомат,а доколкото съм чувал ремапа,малко кофти с автомат.
Защо? Това къде си го чул?
Попринцип, когато ремапа е от добра фирма той трябва даже да подобрява работата на автоматика, а не да е кофти.

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Нищо му няма на автомата - споко 

Si non confectus, non reficiat.
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Arxangel написа:Dimitroff написа:Безспорно!
Но ремапа е основоното - всичко останало е допълнение (препоръчително!) към него
В интерес на истината, моето лично мнение е, че ако си решил да работиш по двигателя, първо трябва да направиш хард тунинга и да оставиш стоковия софт да се адаптира. Чак накрая да сложиш къстъм ремап взимайки в предвид всички модификации, тогава приноса на ремап-а ще е най-голям. А и той като цяло ще двигне индивидуалния принос на всички компоненти по отделно и заедно.
Така е, но никога не знаеш какво ще ти хрумне за хардуерния тунинг

Примерно, лично аз, на 2 пъти правих модификации по генерацията

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани