M54B30 Губи масло ...
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- MadSc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 11.09.2009
- Местоположение: Горна Оряховица
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti компот
- Мечтае да кара: самолет
M54B30 Губи масло ...
Колеги изтекоха ми очите цял ден от четене и не намерих нищо по моя проблем затова пускам нова тема. М54Б30 ми е двигателя. Карам си го с 10W40 поради простата причина, че от няколко хиляди км ми е в коша на колата, след swap и ако се появят течове да не доливам скъпо, а по-евтино масло. Мотора текна от където можеше - гарнитура на капак на клапаните, на картера, на тялото на масления филтър, само от семерингите не е текъл. Даже ми изтърва О пръстена на щеката на масления филтър. Всички проблеми са отстранени. Минах 800 км и няма и капка масло по мотор или скоростна кутия (да не го обдухва назад съответно).
Вчера сутрин преди да изляза за работа вдигам щеката на маслото и се оказа, че е под минимума, доста при това. Долях му 1 литър и мина 1/4 от разликата мин- мах. Днес сутринта ставам, същата процедура и О, чудо
- вчера все едно не съм доливал ?!? Веднага я закарах на канал - отдолу всичко сухо. Няма и капка масло.За целия предишен ден съм минал 100 км градско ... Не съм я карал на повече от 3000 оборота. Няма пушаци на масло и т.н. Някаква идея някой има ли по въпроса, че незнам от кой край да я хвана .... 
Вчера сутрин преди да изляза за работа вдигам щеката на маслото и се оказа, че е под минимума, доста при това. Долях му 1 литър и мина 1/4 от разликата мин- мах. Днес сутринта ставам, същата процедура и О, чудо


Последна промяна MadSc на 25 Фев 2014, 14:11, променена общо 1 път
- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: M54B30 Гуми масло ...
тоя мотор си е с тоя проблем, сегменти, гумички клапани, филтър картерни газове
- MadSc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 11.09.2009
- Местоположение: Горна Оряховица
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti компот
- Мечтае да кара: самолет
Re: M54B30 Губи масло ...
Че е всеизвестен с разходи на масло да - но това са неподдържаните коруби. Поговори си с Явор и bum_bum и пак да си говорим. За да избегна последващи коментари за сегменти и т.н. - мерих му компресията. Перфектна е на 6-те цилиндъра. Мога и снимки на компресомера да кача. Мерил съм я на отворена дроселова клапа за да няма грешка. Но да се върна моя проблем, за 100 км/1 литър масло с градско, каране е несериозно да говорим за клапани, сегменти и гумички. Незнам кой набор си, но ако помниш годините, в които се срещаха трабанти по улиците.... слагаше се грамове масло в бензина и пуши, та се нетрае, камо ли мойта да духне сегментите и да го гори. Каквито и да са катализаторите - да са се задръстили, и да ги е издухала колата. Не ми е 1-ви мотор, не ми е 1-ви swap. Повярвай ми наясно съм... Мисля си повече за клапана на тялото на масления филър (от вътрешната му страна). Нали е еднопосочен да държи масло в магистралите при студен старт на мотора...
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: M54B30 Губи масло ...
Сигурен ли си как си мерил нивото на маслото?!
От написаното става ясно,че го мериш на студен мотор.
Покарай да загрее,паркирай на равно,пуши една цигара(минимум 5 минути) ,премери и долей до макс!
На другия ден пак замери на загрял мотор и след 5 минути покой.
При 6,5л масло , понякога е все едно мериш разхода на гориво , като зареждаш за 20лв, а трябва да заредиш до горе!
От написаното става ясно,че го мериш на студен мотор.
Покарай да загрее,паркирай на равно,пуши една цигара(минимум 5 минути) ,премери и долей до макс!
На другия ден пак замери на загрял мотор и след 5 минути покой.
При 6,5л масло , понякога е все едно мериш разхода на гориво , като зареждаш за 20лв, а трябва да заредиш до горе!
- MadSc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 11.09.2009
- Местоположение: Горна Оряховица
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti компот
- Мечтае да кара: самолет
Re: M54B30 Губи масло ...
Ами по принцип го меря така: Сутрин на студен мотор. При нормална ситуация, След каране известно време и т.н. спирам опавам щеката след 10 мин горе долу и маслото е на минимума - разбираемо е : тяло на маслен филтър, глава, маслени магистрали. На следващата сутрин ако извадя щеката не е на минимум, а почти до максимума (долу - горе 1 литър разлика). Това е в нормалния случай. При мен обаче... прилагам и снимка примерна.
На първия ден сутринта: мерене на студен мотор - отбелязано е с 1 в червен цвят. Запалих отидох до магазина да си купя маслото, напред - назад, спиране, изчакване 10 мин., мерене на нивото на маслото. Вече на нивото от снимката със син цвят. Доливане на 1 литър масло. Маслото стига до нивото със жълт цвят от снимката. Изминаване на 100 км градско (долу горе и с нормално каране)
На втория ден (т.е. днес сутринта): Вадя щеката отново е на череното ниво. Каране около 20 км градско. Спирам я в гаража вадя щеката след 10 мин. и нивото на маслото е пак около синия белег.
На първия ден сутринта: мерене на студен мотор - отбелязано е с 1 в червен цвят. Запалих отидох до магазина да си купя маслото, напред - назад, спиране, изчакване 10 мин., мерене на нивото на маслото. Вече на нивото от снимката със син цвят. Доливане на 1 литър масло. Маслото стига до нивото със жълт цвят от снимката. Изминаване на 100 км градско (долу горе и с нормално каране)
На втория ден (т.е. днес сутринта): Вадя щеката отново е на череното ниво. Каране около 20 км градско. Спирам я в гаража вадя щеката след 10 мин. и нивото на маслото е пак около синия белег.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: M54B30 Губи масло ...
Има голям шанс да се шашкаш , а нямаш проблем!
BMW пишат маслото да се мери САМО след минимум 5мин покой при загрял мотор!
Проблема е, че меренето сутрин на студен мотор се влияе до голяма степен от външната температура!При меренето на топъл мотор НА РАВНО след мин 5мин за отичане е най-точно.
Остави я да загрее,изгаси,изчакай поне 5мин да отече,премери, долей до макс и покарай(дори и да не доливаш,поне спази тези изисквания и запомни нивото)!На другия ден при същите условия пак премери!
BMW пишат маслото да се мери САМО след минимум 5мин покой при загрял мотор!
Проблема е, че меренето сутрин на студен мотор се влияе до голяма степен от външната температура!При меренето на топъл мотор НА РАВНО след мин 5мин за отичане е най-точно.
Остави я да загрее,изгаси,изчакай поне 5мин да отече,премери, долей до макс и покарай(дори и да не доливаш,поне спази тези изисквания и запомни нивото)!На другия ден при същите условия пак премери!
- MadSc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 11.09.2009
- Местоположение: Горна Оряховица
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti компот
- Мечтае да кара: самолет
Re: M54B30 Губи масло ...
Взех си документите и отивам да покарам. Утре ще пиша. 

- MadSc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 11.09.2009
- Местоположение: Горна Оряховица
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti компот
- Мечтае да кара: самолет
Re: M54B30 Губи масло ...
Оказа се при мен, че от много стоене на мотора са ми клеясали маслените магистрали (много нагар имаше, Явно Джон в Англия е карал с кофти масло) и просто оцеждаше масло по - бавно. След съотсетното разглабяне и отново сглабяне (един ден си загубих за тая простотия) проблема май е отстранен.
Re: M54B30 Губи масло ...
интересно ми е какво стана, отстранили се твоя проблем, във форума има тема защо този мотор гори масло и там някой беше писал че долу нещо ставаше със щеката на маслото не си спомням точно, и ако искаш го приеми като съвет, но не го карай този мотор с 10W40
- MadSc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 11.09.2009
- Местоположение: Горна Оряховица
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti компот
- Мечтае да кара: самолет
Re: M54B30 Губи масло ...
оказа се в крайна сметка, че е закъсан О пръстена в основата на щеката. Гадина така се беше скъсала, че щеката уж е фиксирана, но при всяка проверка на маслото, при по - рязко дръпване на щеката (О пръстените горе все залепваха и при първо дръпване се използва повече сила) тя мърдала, но с малко и съответно ме е лъжела с нивото на маслото. Карам го с 5-40. 10-40 беше само за в началото, но немога да го озъптя тоя мотор. Гори си масло и това е ....
П.С. така и не намерих изчерпателна тема по въпроса с разхода на масло. Имам си една идея, но до такова разглабяне не ми се и помисля да стигам....
П.С. така и не намерих изчерпателна тема по въпроса с разхода на масло. Имам си една идея, но до такова разглабяне не ми се и помисля да стигам....
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: M54B30 Губи масло ...
Ако не искаш да разглобяваш,решението е 10W60, но зимата е добре да се пали в топъл гараж! 

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: M54B30 Губи масло ...
Ако мислиш, че имаш проблем с позапушени маслопроводи - май имаше добавки, които се сипват в маслото и разкисват цялата гняз из мотора.
Si non confectus, non reficiat.
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: M54B30 Губи масло ...
И при мен е същата работа...само че разходът не е чак 1л на 100км. Смених и клапан картерни газове с всички пътища, но никаква разлика в разхода...последно в понеделник имам час за смяна на гарнитурата на картера, защото там е доста омаслено, но едва ли от там губи на 1000км около 300гр.
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: M54B30 Губи масло ...
Отваряш и сменяш сегменти.Новите сегменти са по различни и е отстранен тоя дефект,отделно сменяш и гумички и работата заспива,но това начинание е дебело като цена,а и не вярвам да го отвориш само за сегменти покрай тях ще искаш да смениш и други неща навярно,като биелни лагери гарнитурки и т.н.Водачи на клапани ако има заминали,гумички едно друго.
- MadSc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 11.09.2009
- Местоположение: Горна Оряховица
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti компот
- Мечтае да кара: самолет
Re: M54B30 Губи масло ...
За ремонтен комплект ли говорим или за някакви performance сегменти ? Защото баят се замислям да отварям двигателя... Стигнах до малко повече от 1 л. на 1000 км, с 5-40 масло. А колата не пропушва грам
А доста км минавам на месец Велико Търново - Созопол ми стана дестинация по 1 път минимум в седмицата, а маслото си върви ли, върви ....

28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани