Тракане при тръгване
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- narkk
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: Around the world
- Кара: e46 320d '02 // 8TA 3.0TDIQ '11
- Мечтае да кара: със служебна нафта
Тракане при тръгване
Извинете ме предварително ако темата е вече повдигана, но не успях да намеря информация в търсачката...
е46 320д 150кс издава мн дразнещо тракане при тръгване в ниски обороти 1500, дори и при каране в такива докато мине на 2000. въпросът ми е нормално ли е това ? до сега съм се возил само в една друга 320д, но чипната и при нея този 'проблем'.
е46 320д 150кс издава мн дразнещо тракане при тръгване в ниски обороти 1500, дори и при каране в такива докато мине на 2000. въпросът ми е нормално ли е това ? до сега съм се возил само в една друга 320д, но чипната и при нея този 'проблем'.
Drive Fast, but Friendly and Safe!!!
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Тракане при тръгване
Обясни от къде идва шума, колега.
От мотора?
От генерацията?
От купето?
Ако си от София - пиши 1 ЛС.
От мотора?
От генерацията?
От купето?
Ако си от София - пиши 1 ЛС.
- narkk
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: Around the world
- Кара: e46 320d '02 // 8TA 3.0TDIQ '11
- Мечтае да кара: със служебна нафта
Re: Тракане при тръгване
Шумът идва от мотора, даже по-леко се забелязва и при подаване на газ на място, гледахме я с един познат, долкото успях да чуя е някъде от механизма на ролката, която обтяга пистовия ремък
Drive Fast, but Friendly and Safe!!!
- shark1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 598
- Регистриран на: 4.04.2010
- Местоположение: Мюнхен
- Пол: Мъж
- Кара: 320д Е46 136к.с
- Мечтае да кара: BMW F10
Re: Тракане при тръгване
narkk написа:Извинете ме предварително ако темата е вече повдигана, но не успях да намеря информация в търсачката...
е46 320д 150кс издава мн дразнещо тракане при тръгване в ниски обороти 1500, дори и при каране в такива докато мине на 2000. въпросът ми е нормално ли е това ? до сега съм се возил само в една друга 320д, но чипната и при нея този 'проблем'.
Много ясно че това не е нормално!!!!Значи и двете 320д-ки имат един и същ проблем!При мене го няма това нещо!


- oTECa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 2.07.2007
- Местоположение: Дупница
- Детайли за колата: 320д, 320и, 328и
Re: Тракане при тръгване
Най-вероятно колега е от демферната шайба. Моита притракваша на желязо (не винаги) точно при подаване на газ и на 4-5 ден откъсна шайбата. Провери че като се скъса - лошо. Ако си на път даже е много лошо, че оставаш без водна помпа, следователно се прибираш с пътна помощ. НА мен ми се случи миналата седмица и още немога да я оправя.
П.П. Вчера ми дойде шайбата и днес с един колега се опитахме да я сменим. Проблема е че неможем да отвием болта на коляновия вал. Пробахме с пистоле на въздух - нестана. Пробахме и на стартер (като сложиме удължение и го подпряхме в земята за да неможе да превърти) - нестана. Имам още едно решение - да пробвам с по-як пистолет на въздух, но неможе да влезе между радиатора и двигателя и за това съм го оставил за последен възможен изход, понеже трябва и радиятора да се сваля.
Ако някой има идея как да го развия този болт нека каже.
П.П.2 Ремонтирал съм доста двигатели, също така съм насадил няколко 2.8-ци на колеги от форума, които са останали доволни и си имам представа какво правя. Просто немога да отвия глупавия болт.
П.П. Вчера ми дойде шайбата и днес с един колега се опитахме да я сменим. Проблема е че неможем да отвием болта на коляновия вал. Пробахме с пистоле на въздух - нестана. Пробахме и на стартер (като сложиме удължение и го подпряхме в земята за да неможе да превърти) - нестана. Имам още едно решение - да пробвам с по-як пистолет на въздух, но неможе да влезе между радиатора и двигателя и за това съм го оставил за последен възможен изход, понеже трябва и радиятора да се сваля.
Ако някой има идея как да го развия този болт нека каже.
П.П.2 Ремонтирал съм доста двигатели, също така съм насадил няколко 2.8-ци на колеги от форума, които са останали доволни и си имам представа какво правя. Просто немога да отвия глупавия болт.
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Тракане при тръгване
да не е с обратна резба 

- sider23
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 6.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 330xd
- Мечтае да кара: M6 Grand Coupe
Re: Тракане при тръгване
колега,
добро утро първо!
второ.. да не би тракането което чуваш да е почукване всъщност???
щото ако е почукване и е само в ниски обороти е възможно да е от дюзите, които най-вероятно ти впръскват повече нафта от нужното.
при мен имаше такова почукване придружено с черен дим отзад... но като смених дюзите всичко се оправи....
може и от гадна нафта да е....
добро утро първо!
второ.. да не би тракането което чуваш да е почукване всъщност???
щото ако е почукване и е само в ниски обороти е възможно да е от дюзите, които най-вероятно ти впръскват повече нафта от нужното.
при мен имаше такова почукване придружено с черен дим отзад... но като смених дюзите всичко се оправи....
може и от гадна нафта да е....
- kelemety
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 22.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
Re: Тракане при тръгване
Почукването - като звънене от метал ли е? Все едно вибрира метална трабичка и се опира някъде, едно такова "тънко звънене" в момента в който натовариш двигателя малко, полсе изчезва. Питам защото при мен има нещо такова, хем да помогна хем да разбера дали имам и аз проблем. Мойто потракване/звънене изчезва много бързо и е само на място на полу-съединителя... минели 1000 об./мин край не се чува.
- tani bojilov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 3.04.2010
- Местоположение: Банкя
- Пол: Мъж
- Кара: е 46 320д 136кс + чип
Re: Тракане при тръгване
Колега слагаш на пета скорост и някой да ти натисне спирачката,после напъваш болта с яко рамо,ако преварти мотора в съединителя трябва да го застопориш откъм маховика.това най вероятно ще стане като свалиш стартера и после с яка щанга подпреш в зъбите на маховика да не превърта.Тогава няма къде да ходи.Болта е с нормална резба.Но все пак това е в краен случай.Успех.oTECa написа:Най-вероятно колега е от демферната шайба. Моита притракваша на желязо (не винаги) точно при подаване на газ и на 4-5 ден откъсна шайбата. Провери че като се скъса - лошо. Ако си на път даже е много лошо, че оставаш без водна помпа, следователно се прибираш с пътна помощ. НА мен ми се случи миналата седмица и още немога да я оправя.
П.П. Вчера ми дойде шайбата и днес с един колега се опитахме да я сменим. Проблема е че неможем да отвием болта на коляновия вал. Пробахме с пистоле на въздух - нестана. Пробахме и на стартер (като сложиме удължение и го подпряхме в земята за да неможе да превърти) - нестана. Имам още едно решение - да пробвам с по-як пистолет на въздух, но неможе да влезе между радиатора и двигателя и за това съм го оставил за последен възможен изход, понеже трябва и радиятора да се сваля.
Ако някой има идея как да го развия този болт нека каже.
П.П.2 Ремонтирал съм доста двигатели, също така съм насадил няколко 2.8-ци на колеги от форума, които са останали доволни и си имам представа какво правя. Просто немога да отвия глупавия болт.
- oTECa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 2.07.2007
- Местоположение: Дупница
- Детайли за колата: 320д, 320и, 328и
Re: Тракане при тръгване
След смяна на 3 различни компресора и 5-6 пистолета, днес най-накрая я развих, с пистолет на гумаджия за камиони. Голям зор видях докато го развия този болт. Голям зор видях докато го отвия. Накрая си мислях че ще се скъса и си представях как ще свалям двигател и колянов вал
. Иначе след това работата е точно 10 мин.

- narkk
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: Around the world
- Кара: e46 320d '02 // 8TA 3.0TDIQ '11
- Мечтае да кара: със служебна нафта
Re: Тракане при тръгване
Хубаво е, че си си разрешил проблема
При мен не е от демпфера, сменях го миналото лято, смятам че не е и от дюзите, звукът не е като звънене от метеал в метал, въпреки че напоследак се забелязва отзад черен дим, но това е от както смених Премиума със Спринт в ОМВ, като има развитие по въпроса, ще споделя мнение 


Drive Fast, but Friendly and Safe!!!
- SmasheR
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 27.07.2006
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 3 series
- Мечтае да кара: New M4
- Детайли за колата: 2D 110kw 2002
Re: Тракане при тръгване
Аз съм със същия мотор, но ми притраква само при паленето и то не винаги, но в 90-95% от случаите. Идеи ? Тампони на двигателя ?
Man make the money, money never make the man.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Тракане при тръгване
SmasheR написа:Аз съм със същия мотор, но ми притраква само при паленето и то не винаги, но в 90-95% от случаите. Идеи ? Тампони на двигателя ?
Да.
Или демпфер...или обтегач.
И още нещо!
Чакай одобрение на мненията ти!!!
Изтрих 4 поредни !!
- pifa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW-то си всеки ден
- Мечтае да кара: Кола която не се разваля!!!
Re: Тракане при тръгване
Колеги, незнам дали ще помогна, но понеже един колега така се оплакваше че колата му "трака" при тръгване и я "преслушах"....За мен нищо необикновено, но за него е дразнещо и непонятно, защото е нов в "секцията ДИЗЕЛ Е46"
Та въпросното при него "тракане " идваше от ЕГР-а, а това си е нормално!На място колата е тиха, но подадеш ли газ при тръгване ЕГР-а затваря и се чува един шум малко подобно на "тракане". Как може да разберете да ли това е същото.....??? Ами махате кората пред самия двигател/на две имбусчета е/под която е самия ЕГР!Палите двигателя и на празни обороти махате вакум маркучето от самия клапан и ще чуете това характерно "тракане", ако е същото на звук, което Вас ви притеснява да знаете че това е нормално и колицата Ви е наред, а и че ЕГР-а работи нормално!При поставянето на маркучето обратно това "тракане" изчезва и колата отново е тиха!
Другото характерно тракане при тръгване, но се чува определено от долната страна двигателя е на самата демферна шайба и определено е признак за нейното омекване или с други думи Ви предупреждава за наложетелната и смяна!По някога този звук се чува само сутрин-студен старт на хладно или студено за около 20-30 секунди докато маслото е гъсто и не се е разкарало из системата, това също е трябва да Ви е като предупреждение!Също така наличието на много финни метални стружки около нея е предупреждение, но все пак това се вижда или на канал или на подемник.

Другото характерно тракане при тръгване, но се чува определено от долната страна двигателя е на самата демферна шайба и определено е признак за нейното омекване или с други думи Ви предупреждава за наложетелната и смяна!По някога този звук се чува само сутрин-студен старт на хладно или студено за около 20-30 секунди докато маслото е гъсто и не се е разкарало из системата, това също е трябва да Ви е като предупреждение!Също така наличието на много финни метални стружки около нея е предупреждение, но все пак това се вижда или на канал или на подемник.
Опре ли ви яйцето до дупето, вижте дали яйцата не са две!!!
- pifa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW-то си всеки ден
- Мечтае да кара: Кола която не се разваля!!!
Re: Тракане при тръгване
SmasheR написа:Аз съм със същия мотор, но ми притраква само при паленето и то не винаги, но в 90-95% от случаите. Идеи ? Тампони на двигателя ?
Ако това притракване не е като описаното в горния ми пост, сигурно е от клапаните....... докато се качи маслото, на доста от Е46 го има този характерен "проблем", но пък затова при моделите с фейслифта почти го няма, така че ти трябва да прецениш кое е и каво е или отиди на майстор.
Все пак ......жокер...

Опре ли ви яйцето до дупето, вижте дали яйцата не са две!!!
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани