Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика

Мнение от taba4ko » 11 Май 2010, 21:37

Здравейте колеги. От скоро съм горд собствекин вече и на Е46 323 купе. Обаче днес светна една лампичка на таблото която ме притеснява. Става въпрос за жълтата лампичка с двигателчето. След като светна лампичката колата изгуби ряс и а двигателя потреперва, но не мени обороти! С две думи спря да върви както преди. Веднага отидох на диагностика и ми казаха, че компа е натрупал 2 грешки. Интересното е, че изтриха грешките, но не можаха да ми кажат какво значат. След тръгване от сервиза отново светна лампичката, а колата си върви све така спънато.
Питането ми е ако можете да ми кажете какво значат грешките и какво трябва да се направи (купи, смени итн.) за да се оправи колата.
Грешките са следните:
- CODE001:
128 DME-EWS interfase
- CODe002:
238 Misfire, cylindyr 1 (OBDII:P0301; EUIII:P0301)
Втората грешка според моите скромни знания по английски значи в буквален превод засечка в цилиндър едно.
Това така ли е и какво значи тази засечка? Какво значи останалата част от грешката и какво значи първата грешка?
Благодаря предварително.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика

Мнение от taba4ko » 11 Май 2010, 22:56

Никой ли не може да помогне? Никой ли не е имал подобен проблем?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 13.03.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320i 2001г.

Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика

Мнение от Diddul » 11 Май 2010, 23:51

Разгледай тази тема мисля че ще ти помогне!

viewtopic.php?f=34&t=186346

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 377
Регистриран на: 20.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G70
Детайли за колата: 2023 G70 M760e, M Brooklyn Grey, Full Options

Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика

Мнение от jivko2828 » 11 Май 2010, 23:57

Здравей колега,
по принцип не съм специалист, но според мен решението на грешка номер 2 е това:
http://www.youtube.com/watch?v=z37jl4HXQjg
Поздрави! :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 21.04.2008
Местоположение: София
Кара: f31, 320D
Мечтае да кара: Каквото и да е, но да е BMW :)

Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика

Мнение от ckrumov » 12 Май 2010, 0:12

jivko2828 написа:Здравей колега,
по принцип не съм специалист, но според мен решението на грешка номер 2 е това:
http://www.youtube.com/watch?v=z37jl4HXQjg
Поздрави! :yes:


Страхотно видео. Колкото да 1-вата грешка DME е двигателя, а EWS е Drive Away Protection System. Знам, че в DIS Има функция за калибровка между тези 2 модула. Виж дали не е нещо, свързано с алармата. По принцип по самия код за грешка в зависимост от това с коя диагностична програма ти е правена диагностиката трябва да се намери по- подробно описание на проблема.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика

Мнение от taba4ko » 12 Май 2010, 3:32

Diddul написа:Разгледай тази тема мисля че ще ти помогне!

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 4&t=186346

Колега, благодаря за темата която си ми пратил, но в нея още след първите 2-3 поста вече се говори за ламдсонда. при мен не се споменава лабдсонда. както и лампата си свети постоянно, не мени обороти, а просто се усеща едно тресене в купето и няма ряс при каране. Но ве пак беше полезно защото ме насочи към свещи и бобина. според мен ако беше бобина диагностиката щеше да я хване. приемам още предложения и варианти за случея
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика

Мнение от slitter » 12 Май 2010, 10:01

Koлега, относно тресенето търси проблема в това: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=05 Най-вероятно е да е изгоряла бобината и първи цилиндър въобще не работи, колата бачка в момента на 5 и за тва няма ряз и тресе. Но може да е и свещ, може да е и кабел, може да е и в самата лула. Светенето на лампата най-вероятно е само от тази грешка, другата не е толкова заплашителна, вероятно отдавна си седи записана. За нея мога да кажа, че е сигурно комуникационна, но без по-подробна информация никой нищо не може да ти каже, всичко ще бъде само предположение! Затова ти казах да се направи една качествена диагностика, защото има си тестове за всичко в оригиналния диагностичен софтуер. За всяка определена грешка се дава подробна информация какво може да причинява проблема. В една друга тема казах, че повечето диагностици са само кодчетци и нищо не им увира главата и само могат да трият грешки, ама когато си има по-сериозен проблем не става само с триене! :)

Е46нтусиаст
Е46нтусиаст
Аватар
Мнения: 1800
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M3 E46
Мечтае да кара: M3 E46
Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox

Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика

Мнение от Runnaway » 12 Май 2010, 15:55

taba4ko написа:
Diddul написа:Разгледай тази тема мисля че ще ти помогне!

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 4&t=186346

Колега, благодаря за темата която си ми пратил, но в нея още след първите 2-3 поста вече се говори за ламдсонда. при мен не се споменава лабдсонда. както и лампата си свети постоянно, не мени обороти, а просто се усеща едно тресене в купето и няма ряс при каране. Но ве пак беше полезно защото ме насочи към свещи и бобина. според мен ако беше бобина диагностиката щеше да я хване. приемам още предложения и варианти за случея


Без да приемаш думите ми като заяждане, колега, ако беше прочел малко по-натам в темата щеше да разбереш и други просички решения или поне проверки за Check Engine грешката.

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 4&t=186346
"Съборът" >>> ЦЪК!
"Поредният работен ден" - до Част 7 >>> ЦЪК!
"Разходката" >>> ЦЪК!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика

Мнение от nikolae » 12 Май 2010, 16:26

taba4ko написа:Никой ли не може да помогне? Никой ли не е имал подобен проблем?


Тука има поне 5 човека с такъв проблем.
Сега недей бързай и направи следното, щом грешката ти е в първи цилиндър, хващаш свещ, лула и бобина и то първи цилиндър
ги слагаш на примерно на 3, а тези от 3 ги слагаш на първи. Ако проблема ти се прехвърли на 3 цилиндър, значи е един от трите компонента.
Грешката само на първи ли е ?
P0301 - с кой уред/софтуер го четеш това ?

Съжалявам, че темата, която съм пуснал е толкова дълга и неясна отначало
ама и на мен не ми беше ясно почти нищо в началото.
Едно знам - в огромен случай при misfire не е нито свещ, нито лула, нито бобина.

и аз съм :yes: да ходиш при Ясен

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика

Мнение от nikolae » 14 Май 2010, 8:57

И разбира се после да се похвалиш какво е станало :-)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика

Мнение от anzak » 14 Май 2010, 10:32

мисфайър грешката не е задължително да е нещо по запалването (свещ лула или бобина) може да смуче въздух от някъде ....
Барай шишарката Минкеее ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика

Мнение от taba4ko » 14 Май 2010, 13:15

А някаква идея от какво или от каде може да дърпа този въздух и това сериозен проблем ли е?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика

Мнение от Archangel » 14 Май 2010, 13:27

Мисфайър-а си е откъдето и да го погледнеш неправилно работещ/въобще неработещ цилиндър.
Според мен 6-цилиндров двигател, който работи на 5 цилиндъра е сериозен проблем, ти как мислиш? :P

Закарай я при Ясен и ще се разбере моментално от какво е.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика

Мнение от nikolae » 15 Май 2010, 10:41

Archangel написа:Мисфайър-а си е откъдето и да го погледнеш неправилно работещ/въобще неработещ цилиндър.
Според мен 6-цилиндров двигател, който работи на 5 цилиндъра е сериозен проблем, ти как мислиш? :P

Закарай я при Ясен и ще се разбере моментално от какво е.



Не разбирам много ама не съм съгласен.
Аз мерих компресията на моите и на никой нямаше отклонение.
Както сме писали подробно в темата, най-вероятно проблема е да смуче въздух.

Отиди при Ясен, не се колебай в това.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Жълтата лампичка с двигателчето и грешки при диагностика

Мнение от slitter » 15 Май 2010, 11:12

Значи, да кажа и аз, защото момчето дойде при мен: нямам никаква идея откъде идва проблема, защото цялата работа е много странна. Какво имам предвид - че има мисфайър на 1 цилиндър има, че е спъната колата като светне чек енджина, спъната е - човек ще си помисли, че е изгоряла бобината, щото ефекта е само на 1ви цилиндър. Да кажем, че ако смучеше въздух, може би щеше да има и мисфайър и на още един поне или два, поне така става обикновено. Озадачението идва от факта, че като изтриеш грешките първи цилиндър тръгва, колата получава мощност и върви доста добре, все пак си е 323, но за 50-60 метра, след което пак светва лампата и първи цилиндър пак спира. Получава се в движение. На място, работейки може да изкара дълго време без да светне лампата и да се получи мисфайъра, но тръгне ли колата и хоп след малко! Тъпото е, че придръжаващите тестове на дис към грешката не дават никакви индикации от какво действително се получава така - примерно дава като вероятност малко количество гориво в резервоара - ГЛУПОСТИ! Не ми се вярва да е в бобината проблема, щото една бобина или работи, или не работи, а тя проработва като делнеш грешките! Абе, тия мисфайъри са много странни. А и аз нямам условия да разкоствам колата, затова пратих момчето при Ясен. За мен също ще е интересно от какво става това!

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook