За спиране с двигателя

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 13 Юни 2007, 13:09

absix написа:Намаляването с предавките е опасно... щото, ако намалиш много рязко (примерно от 5та на 3та и от 120км/ч до 60км/ч) тоя зад теб не вижда индикация за това и може да ти влезе в багажника, понеже стоповете не ти светят.

:arrow:


ти преди това такъв "дрифт" ще си направил, че ще ти е се едно кой от къде ще ти влезе след това ...
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 13.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Lafera » 13 Юни 2007, 17:28

Може да си преебеш скоростната кутия е зависи с каква скорост караш и колко предавки ще свалиш, през зимата е много ефективно когато не караш много бавно а ти се наложи да спреш тоя метод може да те спаси...:)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: Egham/Sofia/Pazardzhik
Пол: Мъж
Кара: Маратонки, Citroen Xsara, E60, E39

Мнение от s » 13 Юни 2007, 18:46

Lafera написа:Може да си преебеш скоростната кутия е зависи с каква скорост караш и колко предавки ще свалиш, през зимата е много ефективно когато не караш много бавно а ти се наложи да спреш тоя метод може да те спаси...:)

даже на шофьорски курс тва го казва обикновено инструктура :)
иначе да може да си преебеш скоростната кутия но зависи и от синхронизаторите спортните автомобили са със спрециално направени кутии за такова намаляване на скоростта особено тези с перки зад волана като SMG например :) на по-старите коли може да се усети даже как се мъчи съединителя да не пропусне некой зъб

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1180
Регистриран на: 4.08.2004
Местоположение: София - Център
Пол: Мъж

Мнение от Space » 14 Юни 2007, 14:00

А, бе хора това се прави плавно! Какви са тия от 5-та, 3-та?! Дет, вика Шаро, дрифта не ти мърда. В смисъл, не че не може и като е в по-високи обороти естествено, но като си караш нормално и си сваляш по една предавка си е ок и нищо не мъчиш и нищо не се износва повече от нормално! :winky: Аз лично много повече спирам с мотора, от колкото със спирачката.
_!_

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 13.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Lafera » 14 Юни 2007, 14:31

Space написа:А, бе хора това се прави плавно! Какви са тия от 5-та, 3-та?! Дет, вика Шаро, дрифта не ти мърда. В смисъл, не че не може и като е в по-високи обороти естествено, но като си караш нормално и си сваляш по една предавка си е ок и нищо не мъчиш и нищо не се износва повече от нормално! :winky: Аз лично много повече спирам с мотора, от колкото със спирачката.

Е като си в някоя екстремна ситуация една по една ли ще ги сваляш !? ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: Egham/Sofia/Pazardzhik
Пол: Мъж
Кара: Маратонки, Citroen Xsara, E60, E39

Мнение от s » 14 Юни 2007, 14:39

Lafera написа:Е като си в някоя екстремна ситуация една по една ли ще ги сваляш !? ;)

всъщност....ДА само че малко по-бързо иначе синхронизаторите ще им *беш майката за нула време въпреки че като си в екстремна ситуация не мислиш ТОЧНО за това

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 14 Юни 2007, 14:41

Lafera написа:
Space написа:А, бе хора това се прави плавно! Какви са тия от 5-та, 3-та?! Дет, вика Шаро, дрифта не ти мърда. В смисъл, не че не може и като е в по-високи обороти естествено, но като си караш нормално и си сваляш по една предавка си е ок и нищо не мъчиш и нищо не се износва повече от нормално! :winky: Аз лично много повече спирам с мотора, от колкото със спирачката.

Е като си в някоя екстремна ситуация една по една ли ще ги сваляш !? ;)

естествено ... покажи ми един рали пилот, който не ги сваля една по една (просто го прави много бързо) иначе при смяната задните ти гуми блокират са част от секундата и глей кво стаа ...

а и за междинна гас нали сте чували ...
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1180
Регистриран на: 4.08.2004
Местоположение: София - Център
Пол: Мъж

Мнение от Space » 14 Юни 2007, 14:48

Мерси на S и Шаро, че отговориха вместо мен :winky:
Само да добавя, че на кола с предно по-можеш да ги сваляш през една,но на задното забрави, че ставап пумпал :mhihi:
_!_

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 740
Регистриран на: 3.04.2007
Пол: Мъж

Мнение от Valentin_Peev » 14 Юни 2007, 14:55

Абе тука кви спорове се водат :confused: направо се чуда, кой им е дал на някои хора книжки, тва се учи още първите часове по кормуване. Ползва се двигатела за по-бързо спиране и доколкото знам така е по-правилно да се спира, ама па какви са и тия от 5-та на 3-та, ако не се лъжа даже в ръководството за употреба на BMW, пише да не се връща на по-долна предавка над определени обороти.

П.П. Аз докато си напиша мнението, те хората преди мене са се изразили точно ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: Egham/Sofia/Pazardzhik
Пол: Мъж
Кара: Маратонки, Citroen Xsara, E60, E39

Мнение от s » 17 Юни 2007, 19:41

между другото на М5 повече от 2 предавки не дава да сваляш една след друга ако сменяш веднага бързо или ако не си натиснал по стабилно спирачката
примерно караш с 120км/ч и си на 4та (не се усещат на 4та 120км/ч) и ако натиснеш три пъти лостчето отляво сваля до до 2 ако не си натиснал газта демек и колата си мисли за трансмисията....ебати умното SMG :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 17 Юни 2007, 22:25

Най добре с десния крак едновременно спирачка, поне да светят стоповете заради тия отзад и с малкия пръст междинна газ, хем по-хубаво влизат, хем по-добре за кутията;) Направо пирфектно става :idea:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: Egham/Sofia/Pazardzhik
Пол: Мъж
Кара: Маратонки, Citroen Xsara, E60, E39

Мнение от s » 18 Юни 2007, 6:45

heel-toe downshifting се казва това

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 18 Юни 2007, 10:06

При мене не е heel i toe, а е big toe and little toe :mhihi: По-удобно ми идва :winky:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 3.12.2004
Местоположение: София

Мнение от 1net » 18 Юни 2007, 15:58

А, бе хора това се прави плавно! Какви са тия от 5-та, 3-та?! Дет, вика Шаро, дрифта не ти мърда
...
Само да добавя, че на кола с предно по-можеш да ги сваляш през една,но на задното забрави, че ставап пумпал

че то и 5-та -> 2-ра няма ядове, стига наистина да е плавно, тоест изчакваш скоростта да падне, хил-тоу и си на 2-ра ;) при нацелване на оборотите и сравнително плавна работа със съединителя няма значение предно, задно или 4х4.

Е като си в някоя екстремна ситуация една по една ли ще ги сваляш

ами няма да сваляш... за чий са ти скорости като ще спираш без умисъл да продължиш.. все пак има КАМИОН пред теб (примерно)

Абе тука кви спорове се водат Confused направо се чуда, кой им е дал на някои хора книжки, тва се учи още първите часове по кормуване. Ползва се двигатела за по-бързо спиране

някой би ли ми обяснил физичния закон, по който сцеплението при спиране се определя от това на коя предавка си и дали си пуснал мигач.
Тези митове ги забравете... .със/без двигателна спирачка, на габарити, с надута музика или отворена жабка, спирачния път е Х
и при нормалните автомибили, Х зависи най-вече от гумите
и по никакъв начин не се влияе от двигателя по простата причина че спирачната ви система има предостатъчно сила.

Не ме разбирайте погрешно, и аз ползвам двигателна спирачка сигурно 2-пъти повече от крачната и обикновено при интензивно спиране също ползвам двигател и целя обороти.... обаче като ми излезе някоя баба, никакъв двигател... по-добре да спася бабата, отколкото да си омешам крайниците надявайки се чудото "вдигателна спирачка" да ми намали спирачния път по някакви неведоми нефизични пътища.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 740
Регистриран на: 3.04.2007
Пол: Мъж

Мнение от Valentin_Peev » 18 Юни 2007, 23:57

Ти каза - нищо :!:

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook