Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Идеята за коли с предно предаване е ,че при натискане леко на спиарчката-при натисната газ,блокират задните колела,а предните продължават да се въртят,въпреки натиснатите спирачки/те влиаят върху предните и задни колела едновременно/и колата се 'тръгва' със задницата.Същото се получва и със ръчна,но за по бавни и 'згънати' завои.Не съм много сигурен за отпускането на газта,не виждам смисъла-тя дава теглителната сила в завоя...
- Sasho.85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 404
- Регистриран на: 5.06.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
- Мечтае да кара: E34 М5
Искам само да кажа, че в завой най-натоварена е предното външно колело, а най-разтоварено е задното вътрешно на завоя. След като 99% от колите имат регулатор на спирачното усилие или т.н. кантар как може да блокираме задното вътрешно колело със спирачките, като при него по някой път няма никакво спирачно усилие (когато е във въздуха), а в останалите случаи процентът на спирачно усилие е с много по-малък от спирачното усилие което се прилага на предните колела.
- pits
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 25.03.2007
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: е30
- Детайли за колата: е39
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Тази теория за предно я заех, но трябва доста добър баланс на спирачките и хубави апарати, за да се получи.
Но аналогичната за задно не я. Хитра идея.
Според мен хората който имат желание да карат по спортно трябва да могат да спират с ляв крак със сигурност, не е толкова трудна техинката. А значително намалява времето за реакция в някой ситуации - личен опит
Но аналогичната за задно не я. Хитра идея.
Според мен хората който имат желание да карат по спортно трябва да могат да спират с ляв крак със сигурност, не е толкова трудна техинката. А значително намалява времето за реакция в някой ситуации - личен опит

Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
как я виждате тая работа с блокирането на колелата при новите коли, та те всички са с АБС...
някое клипче как стават нещата нагледно можете ли да постнете
техниката е интересна, нужно е повече инфо =)
някое клипче как стават нещата нагледно можете ли да постнете
техниката е интересна, нужно е повече инфо =)
No bling at the Ring
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Имаше много хубав филм за дрифта с един японец май, в който изполваше различни техники за дрифт и там това нещо го правеше доста сполочливо с цел дрифтиране и взимане на завоя ефектно.
- Alex_Burdin
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: 7.01.2009
- Местоположение: Исперих
- Пол: Мъж
- Кара: Е46,Е36,Е30
- Мечтае да кара: F30 M3 по крабрежната на Рио де Жанейро
- Детайли за колата: http://www.facebook.com/pages/Alex-Burdin/87277582105
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Кой е тоя филм с японец при дрифта ти трябва мнго рядко ляв крак според мен де
.

- ken_block43
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 23.12.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Alex_Burdin написа:Кой е тоя филм с японец при дрифта ти трябва мнго рядко ляв крак според мен де.
Drift Bible има го в замунда
- methaman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 2.07.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 über alles
- Мечтае да кара: ЦСЛ ръчка, е28/е12/е24 + с62
- Детайли за колата: проект :p
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Тук мисля, че е достатъчно добре обяснено: https://www.youtube.com/watch?v=vcSAiRxmm0w
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Аз от скоро се интересувам от техниката и не срещнах никъде блокиране на които и да е колела. Целта на техниката доколкото аз успях да я разбера е да се продължи упражняването на тежест върху колелата (клякане на колата в завой) в случаите, когато е нужно скоростта да се намали леко. Примерно извънградско идват някакви завои, караш със 150 и искаш да намалиш до към 140. Ляв крак на спирачката, отпускаш съвсем леко газта (или не я отпускаш въобще). Вземаш завоя с понижена скорост, но със също толкова клекнала кола (щото иначе рискуваш да олекне фатално). Другото приложение е каквото Крис в клипа показва - при коли с предно да се повиши малко сцеплението по време на завоя и на излизане от него. Аз пробвах именно това (но с е34
), като беше доста.... нескопосано, защото ми беше за първи път. Но веднага се усеща, че можеш да накараш колата да седи повече. Ако имам някакво развитие ще пиша. В тази тема ще е много на място, ако се включи DrivinGGoD, защото не е като да не ги умее нещата. Би бил изключително полезен.

- andy_forresite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 5.10.2007
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Добре де, краткотрайното и едновременно натискане на спирачката и газта малко преди или в апекса на завоя (да е започнало да се усеща g-то настрани) не е ли техника за нарочно предизвикване на овърстийринг? Това редовно го правят пилотите от WRC - мръсна газ, идва завой, пилотът не намалява (а памперсът почва бързо да се пълни), когато внезапно той натиска рязко и за малко спирачката с левия си крак и колата взима завоя с вратите напред.
- methaman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 2.07.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 über alles
- Мечтае да кара: ЦСЛ ръчка, е28/е12/е24 + с62
- Детайли за колата: проект :p
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
andy_forresite написа:Добре де, краткотрайното и едновременно натискане на спирачката и газта малко преди или в апекса на завоя (да е започнало да се усеща g-то настрани) не е ли техника за нарочно предизвикване на овърстийринг? Това редовно го правят пилотите от WRC - мръсна газ, идва завой, пилотът не намалява (а памперсът почва бързо да се пълни), когато внезапно той натиска рязко и за малко спирачката с левия си крак и колата взима завоя с вратите напред.
Това са техники за прехвърляне на теглото на автомобила и са нещо различно. Това, за което ти говориш е чрез спирачката да се прехвърли теглото на предните гуми за по-добро сцепление на предницата и съответно намалено сцепление на задницата. Тази техника е подобна на така наречения "scandinavian flick", където преди завоя "чукваш" волана в противоположната на завоя посока и след това като навиеш обратно към посоката на завоя, колата по-лесно ще почне да се носи с вратите напред. При намалено сцепление, независимо сняг или чакъл (на рали) тези техники вършат много работа защото без тях има голям шанс колата просто да недозавие, а това за обучения шофер е по опасно от това да презавие, което всъщност е целта, за да може да се скочи на газта максимално рано (особено ако колата е 4 по 4).
А иначе това, което показва Крис Харис, е че на коли с предно (най-вече) може да се помогне със сцеплението при излизане от къс завой като се задържи спирачката за да се уравновеси усилието м/у предните гуми. Ако нямаш шпер, винаги ненатоварената гума почва да превърта и губиш сцепление. Като натискаш спирачката с левия крак докато ускоряваш след края на завоя помагаш на натоварването да се уравновеси м/у предните гуми и получаваш донякъде шпер ефект. Много системи за подобряване на сцеплението действат на тоя принцип. Голф 6 гти примерно знам, че има подобна система (т.е. спирачката захапва колелото, което буксува и така въртящият момент се връща към натовареното колело, което е външно в завоя и по-бързо ускоряваш). Само дето не е перфектно решение щото на голфа прим му заминават накладките...
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Аз това при рали автомобилите някак си не го възприемам като оувърстиър, защото то реално цялата кола се носи по настилката. Иначе при дрифта има техника braking drift и тя е една от основните, но при нея влизаш в завоя с все още натисната спирачка, като така задницата олеква и колата презавива, после продължаваш с газта само. И от моите наблюдения това става преди ейпекса - още на влизане в завоя. Който е гледал Drift Bible няма какво да обясняваме. А пък от видеото с Крис Харис се вижда, че той държи левия крак кажи-речи през целия завой.
едит: А що се отнася до left foot through fast corners, каквото аз споменах в първия си пост, то според мен трябва преди момента на завиване да упражниш спирачно усилие, което да държиш чак до излизането. Защото говорим за по 150-160км/ч, и едно натискане в апекса може сериозно да те прецака
Имам приятел, който редовно практикува техниката и ако се сетя ще го разпитам.
едит2: Има тук една крива, която е за 130-140. От няколко дни влизам със 100 с ляв крак на спирачката и да ви кажа усещането първия път е колкото странно, толкова и... зарибяващо. Усещаш колата още по-прилепнала към настилката, което ти дава доста увереност. Предполагам не трябва да се прекалява, нямам и намерение да го правя, но засега първата крачка я направих - да приложа адекватно усилие върху педала с левия крак, в правилния момент. Ще ъпдейтвам пак като имам някакво развитие.
едит: А що се отнася до left foot through fast corners, каквото аз споменах в първия си пост, то според мен трябва преди момента на завиване да упражниш спирачно усилие, което да държиш чак до излизането. Защото говорим за по 150-160км/ч, и едно натискане в апекса може сериозно да те прецака

едит2: Има тук една крива, която е за 130-140. От няколко дни влизам със 100 с ляв крак на спирачката и да ви кажа усещането първия път е колкото странно, толкова и... зарибяващо. Усещаш колата още по-прилепнала към настилката, което ти дава доста увереност. Предполагам не трябва да се прекалява, нямам и намерение да го правя, но засега първата крачка я направих - да приложа адекватно усилие върху педала с левия крак, в правилния момент. Ще ъпдейтвам пак като имам някакво развитие.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Темата нещо замря. Няма пилоти-ентусиасти.
Вече мога да споделя повече опит с техниката, защото това лято си поиграх. Трябва да ви кажа, че работи страхотно и усещането поне за мен е почти еуфорично. След кат добих достатъчно добра чувствителност с левия крак (а под такава разбирам да си сложа крака и да намаля нормално дори ако не съм го правил с месеци) преминах към следващата стъпка - прилагането на техниката в действителност и с по-сериозна скорост. Не намирам нищо трудно, просто трябва добре да усещаш колата като цяло и наистина да си свикнал да ползваш левия крак. Подозирам, че е възможно да се пребиеш като куче, ако посочените две условия не са изпълнение... Завоя, на който най-често прилагам тази техника е за около 140км/ч с около 130 градуса крива (на око
). Изпълнението е точно както съм написал по-рано в темата - задавам се с постоянна скорост, преди завоя си слагам крака на спирачката и прилагам натиск по преценка, влизам в завоя с равна газ и спирачка, излизам от завоя и пускам спирачката. Усещането е уникално - колата влиза плавно, кляка много специфично, усеща се буквално като залепена. Последния път, когато карах там увеличих и малко скоростта. Ще видя тези дни дали ще успея да си направя стойка за камерата, защото искам да си поснимам малко клипове. Живот и здраве ще кача видео с нагледно изпълнение на това упражнение.
Пак да уточня, че желая поста ми да не бъде смятан като подтик към правене на такива неща. Това са рискове, които всеки сам поема и е хубаво да мисли как и кога го прави. Далеч не съм стигал до максимума и нямам намерение. Но и тази скорост е достатъчна, за да стане гаф, ако човек не знае какво прави.
И да добавя едно видео, в което ясно се вижда какво се случва. Можеш доста да стабилизираш колата в тежки условия, както и да правиш плавни преходи намаляне-ускорение, когато не се налага сваляне на предавка.

Вече мога да споделя повече опит с техниката, защото това лято си поиграх. Трябва да ви кажа, че работи страхотно и усещането поне за мен е почти еуфорично. След кат добих достатъчно добра чувствителност с левия крак (а под такава разбирам да си сложа крака и да намаля нормално дори ако не съм го правил с месеци) преминах към следващата стъпка - прилагането на техниката в действителност и с по-сериозна скорост. Не намирам нищо трудно, просто трябва добре да усещаш колата като цяло и наистина да си свикнал да ползваш левия крак. Подозирам, че е възможно да се пребиеш като куче, ако посочените две условия не са изпълнение... Завоя, на който най-често прилагам тази техника е за около 140км/ч с около 130 градуса крива (на око

Пак да уточня, че желая поста ми да не бъде смятан като подтик към правене на такива неща. Това са рискове, които всеки сам поема и е хубаво да мисли как и кога го прави. Далеч не съм стигал до максимума и нямам намерение. Но и тази скорост е достатъчна, за да стане гаф, ако човек не знае какво прави.
И да добавя едно видео, в което ясно се вижда какво се случва. Можеш доста да стабилизираш колата в тежки условия, както и да правиш плавни преходи намаляне-ускорение, когато не се налага сваляне на предавка.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Весели празници, колеги!
Снимах днес едно бързо видео. За жалост имаше мноооого трафик и не беше интересно, но здраве да е.

Снимах днес едно бързо видео. За жалост имаше мноооого трафик и не беше интересно, но здраве да е.
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани