Усилвател Тъндър и още нещо

Или всичките неща, които можем да натъпчем в един автомобил.

Модератор: Icco

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Усилвател Тъндър и още нещо

Мнение от vicho » 10 Сеп 2008, 20:03

Оправих усилвателя, взеха ми 36лв. - оная каза, че са изгорели някакви интеграли, ни знам какви са тия работи, а и не ме интересува особенно,

:arrow: интересува ме ОТ КАКВО СА ИЗГОРЕЛИ?! :shock:

:arrow: Потенциометрите на усилвателя - от 0.2В до 5В за какво служат и на колко горе долу да ги настроя

"Касетофона" е Сони Гт414, ако има значение.

Монтирах сони 13см XS-F1315 долу в краката. Не свирят кой знае колко силно, но поне е чистичко. :D

:arrow: Идей за 6х9 елипси отзад, ще са с адаптори, не искам да режа нищо. Имах едни Пайнери в е30ската ТС-А6995 6х9 и свиреха СУПЕР! Обаче е стар модела. :confused:

п.с. и те така, благодаря на всички отзовали се
You said: "Time will change!" What if it changes you?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Мнение от DirtySouth » 10 Сеп 2008, 20:32

Колко пари ти се дават за елипси ?


Интеграла е изгорял от претоварване или ако е позлвано много време охлаждането на тея тъндари е лабаво ...
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 10 Сеп 2008, 20:53

DirtySouth написа:Колко пари ти се дават за елипси ?


Интеграла е изгорял от претоварване или ако е позлвано много време охлаждането на тея тъндари е лабаво ...


100 +- 20/30лв. :mhihi: - все пак и адаптори ще трябва да купувам :roll: 200 в никакъв случай.

Мисля елипсите да ги храня от 2 канала на усилвателя, а 3-я да е за пайнера, просто баса ще намалее за сметка на другото, какво да се прави, компромиси, по-натам и втори усилвател и кондензатор. :mhihi:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Мнение от DirtySouth » 10 Сеп 2008, 21:53

За 100 лева няма значение каквито вземеш ... Иначе аз бих избрал Lanzar HR69.3 - 200W RMS/400W Max, 4 Ω, 6x9"(15x23см), трилентови, 109лв ,а какъв е тоя тъндър модел нещо ?
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 10 Сеп 2008, 22:14

http://www.ljclub.net/auto-audio/amps_n ... 85/amp.htm

е това, уж се води 4х100
не свиреше лошо, докато не спря :mhihi:

сега пак свири, ама до кога ли? :roll:

някакви идей за волтажа? :idea:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Мнение от DirtySouth » 11 Сеп 2008, 0:45

Напрежението според мен е входното което го взимаш от изхода на CD-то и ако то е слабо/силно да се регулира с този потенциометър имаше такава тема ама сега немога да включа ... Според мен е така де но да кажат по грамотните :roll:
I'm slowly drifting
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Мнение от Cyberloner » 11 Сеп 2008, 9:07

thunder няколко пъти съм отварял и ремонтирал и ще ти кажа веднага от какво е изгорял
1.интегралната схема на захранването гори защото умника проектирал усилвателя е пуснал напрежение за което не е направена
2.кондензаторите са някакви световно неизвестни освен това са на 35 волта а напрежението през тях си стига 50+ волта в резултат на което текат
3. от там заминават и няколко транзистора
4. платката НЯМА солдер маска

Музикално деформиран
Аватар
Мнения: 2722
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 330ci

Мнение от Icco » 11 Сеп 2008, 9:16

Абе Вичо нали си гооврехме в Ахтопол там за музики и така на татък пък и преди това още си усетил че с тоя тъндар нещата ще загрубеят но както и да е сега за елипсите аз ще ти предложа това >
http://www.toyaga.org/bg/audio/?slaveid=36&prodid=111
имал съм такива в старото БМВ и свиреха перфектно

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Мнение от Don_Mandragon » 11 Сеп 2008, 12:20

Cyberloner написа:thunder няколко пъти съм отварял и ремонтирал и ще ти кажа веднага от какво е изгорял
1.интегралната схема на захранването гори защото умника проектирал усилвателя е пуснал напрежение за което не е направена
2.кондензаторите са някакви световно неизвестни освен това са на 35 волта а напрежението през тях си стига 50+ волта в резултат на което текат
3. от там заминават и няколко транзистора
4. платката НЯМА солдер маска


:shock: :shock: :shock:
Да не помислиш че нещо се заяждам ама не съм съгласен с твърдението.Имат серии на много по високо ниво от Блаупункт,Сони и тн.Разбира се не съм им привърженик ама за 200 кинта може да вземеш нещо прилично тяхно и с малко модване може да стане доста добро.
1.Не знам коя е тая ИС за импулсно захранване която не е за това напрежение уж.99% от тези ИС работят в доста широк захранващ "спектър" от 7 до 25-40V.Повечето са изпълнени с ТЛ494 защото е евтин, а и всички вече му научиха "болестите" и нямат проблем с подкарването му.Проблема за изгарянето на чипа е друг... накичват много мосфети директно към ИС без да слагат драйвери м/у тях.Да не говорим че някои ИС просто си спират еи таи без да има повреда или отказва единия от изходите за управление (това много дразни :mhihi: ).
2.за кондензите им незнам.Зависи на какво си случил.Може да е било повреден нещо.Обикновенно работят на ръба, а и си имат ОВ която не трябва уж да позволи да стигне толкова високо напрежението.Не ми се вярва и някой производител с амбиции да стане голям на пазара да се цигани за 10 цента повече за 2 по големи конденза.Вярно че не им достига капацитет, ама това лесно се оправя с мод-а.Проблема за разтичането може да е и друг... а именно че почти всички фирми в ниския ценови клас НЕ слагат високочестотни кондензатори и при работа обикновенните греят и текат.
3.Мосфетите на захранването заминават основно поради 3 причини
- късо по крайното стъпало(рядко е това)
- късо някаде по тороида
- поради липсата на обратни шотки диоди в прехода дрейн-сорс водещ до пик в напрежението.Преди година поради именно липсата на тея диоди при подкарване на 1000 ватово кар импулсно изгорих 46 бр. IRFZ44 :mhihi:
4.Нищо че няма маска.Мойте отрочета също нямат, ама това не им пречи да работят както си требе ;)

Надявам се да съм бил полезен поне малко.Поздрави :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Мнение от Cyberloner » 11 Сеп 2008, 12:47

точно ТЛ494 беше и беше гръмнал като по учебник а кондензаторите 3 от 5 бяха изтекли по платката.
След краткото умоване бях стигнал до заклучението, че най-брутално изтеклия кондензатор (един на кой уплътнението беше избило през корпуса :shock: ) беше именно до интегралната схема и електролита да е дал нещо на късо по нея и от там да са заминали и двата транзистора в съседство. Усилвателната част на пластката беше здрава в интерес на истината но захранващата беше дала фира. За всеки случай му сложих и нормални Fujicon кондензатори на 65 волта поне там грижи да не бере повече :) а относнот солдер маската....е добре много ли ви пречи ад си ги поръчвате тия платки с маска :D

иначе 3 са ми минали през ръцете 2 "Усилвателя" от активни туби(онези неверотните с черната пластмаса като гофрирана ламарина) и един усилвател 2-канален, който наистина беше по-добре направен, но определено като отворих един audison картинката ми хареса доста повече :)

А за големия волтаж бях измерил 80 волта но онази ИС не можах да разбера каква е просто парчето, излетяло при изгарянето на чипа беше баш надписа и беше останала само цифрата 6 и след нея CN :confused: така и не го оправихме, защото не намерихме подходящ чип


а ти гледам се занимаваш с тия неща, ако влъзаш в DIY аудио форума замислял ли си се за вкарване на Excela-та в кола ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Мнение от Don_Mandragon » 11 Сеп 2008, 13:07

Може да го подкарате с SG3525 с малко мод по платката разбира се.На мен ми харесва тоя драивер а и е доста добричък в интерес на истината и използвам само него ;)
Относно кондензаторите... fujicon нямат ВЧ серия.Имат 105 градусови които са нещо като високочестотни, ама им дават до 30-на КХз което си е нищо.Аз ползвам стари на Панасоник или ВЧ серия на Хитано(те са си вече до 100К)
а за маската не е проблем, ама понеже аз си правя платките и като не са в промишлени количества не ми е от полза маската.Само лак на Контокс и това е.
В DIY форума не съм влизал не знам и аз защо :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 11 Сеп 2008, 15:23

Двамата колеги ми звучат, все едно пишат на китайски, нищо не отбирам, явно става дума за нещо интересно

кажете ми с прости думи

:arrow: Как да завъртя потенциометрите на усилвателя, за да не изгори, т.е. на колко волта, бас бууста на колко ДБ, херците на колко и копчетата на Лоу Пас Филтър?

:arrow: Тоя усилвател 4085 ще се справи ли с тея елипси? :roll:

:arrow: кондензатора ще помогне ли на усилвателя? :idea:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Мнение от Don_Mandragon » 11 Сеп 2008, 16:46

vicho написа:Двамата колеги ми звучат, все едно пишат на китайски, нищо не отбирам, явно става дума за нещо интересно

кажете ми с прости думи

:arrow: Как да завъртя потенциометрите на усилвателя, за да не изгори, т.е. на колко волта, бас бууста на колко ДБ, херците на колко и копчетата на Лоу Пас Филтър?

:arrow: Тоя усилвател 4085 ще се справи ли с тея елипси? :roll:

:arrow: кондензатора ще помогне ли на усилвателя? :idea:


Виж сега.Тези копчета са си направени да си се връткат докато ти хареса и така да си слушаш.И ти ще си направиш точно това.Ще си го нагласиш както ти харесва.Това дали ще изгори не зависи от тия копченца.Особенното при Кар аудио стъпалата е че след ремонт почти 50 % пак горят.Затова гаранция че няма да изгори реално няма.Пък и зависи какво е горяло.Може и само да са те излъгали че са сменяли нещо.Отвори и виж... то си личи

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Мнение от Don_Mandragon » 11 Сеп 2008, 16:53

Дам намерих темата ти :shock:
100% са те излъгали че са сменяли интегрални схеми.Това си е чист проблем със защитата или е имало някаде студена спойка и като поработи и загрее елемента се отпоява.Това е ;) Май май са ти взели 36лв само за отварянето :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 11 Сеп 2008, 18:05

Ей мамка им деба на тия!!!
сервиза ли да им бутна, какво да ги направя?!

Усилвателя си прави абсолютно същото, както преди да им го дам и преди да ми вземат 36лв.

Тръгва, свири малко и спира. Нито се включва защитата, нито нищо. Дори не е загрял!

Пичка им лелина!

п.с. сори за грубия тон ама съм бесен
You said: "Time will change!" What if it changes you?

Следваща

Назад към Car аудио и видео

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook