Колата изгасна в движение (BMW X5 e53)

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 5.11.2008
Местоположение: София
Кара: X5 40d
Мечтае да кара: Всички коли на света!

Колата изгасна в движение (BMW X5 e53)

Мнение от svetliol » 08 Дек 2016, 8:42

Здравейте,
Вчера ми се случи нещо много странно - колата изгасна по време на движение. Тръгвайки си от работа, след движение около 1 час малко преди да си стигна вкъщи както си карах в рамките на 10 секунди първо светнаха всички жълти лампи за 4х4, DSC и ABS, почти веднага ми изписа на борда следните грешки: 4х4 Inactive и след това Trans fail .....
100 метра след това колата буквално изгасна и всички токове изчезнаха. Опитах да запаля пак, но дори не успя да светне таблото и лампите, но аварийните работиха. Опитах 2 -3 пъти без успех.
Изчаках около 4-5 минути и запали без никакви признаци от липса на ток.
След това веднага включих от скритото меню да следя зареждането и показваше в норма - 13.8 V с минимални отклонения при промяна на оборотите.

Въпросът ми е как изчезват токовете без никакви признаци преди и след това?
Ако е акумулатор, защо не светна лампата за зареждане? Възможно ли е да е признак на заминаваща клетка и на момента да е изключила?
BMW не се купува защото ти трябва, а защото искаш!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Колата изгасна в движение (BMW X5 e53)

Мнение от Gqbriel » 08 Дек 2016, 9:13

svetliol написа:Здравейте,
Вчера ми се случи нещо много странно - колата изгасна по време на движение. Тръгвайки си от работа, след движение около 1 час малко преди да си стигна вкъщи както си карах в рамките на 10 секунди първо светнаха всички жълти лампи за 4х4, DSC и ABS, почти веднага ми изписа на борда следните грешки: 4х4 Inactive и след това Trans fail .....
100 метра след това колата буквално изгасна и всички токове изчезнаха. Опитах да запаля пак, но дори не успя да светне таблото и лампите, но аварийните работиха. Опитах 2 -3 пъти без успех.
Изчаках около 4-5 минути и запали без никакви признаци от липса на ток.
След това веднага включих от скритото меню да следя зареждането и показваше в норма - 13.8 V с минимални отклонения при промяна на оборотите.

Въпросът ми е как изчезват токовете без никакви признаци преди и след това?
Ако е акумулатор, защо не светна лампата за зареждане? Възможно ли е да е признак на заминаваща клетка и на момента да е изключила?

Погледни алтернатора
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 5.11.2008
Местоположение: София
Кара: X5 40d
Мечтае да кара: Всички коли на света!

Re: Колата изгасна в движение (BMW X5 e53)

Мнение от svetliol » 08 Дек 2016, 9:19

Gqbriel написа:
svetliol написа:Здравейте,
....

Погледни алтернатора


И аз първо си помислих, че не зарежда, но не трябва ли да индикира по някакъв начин на таблото?
На е39-ка правих алтернатор и тогава си светна лапмата, но се прибрах само на акумулатор от работа (същия маршрут, по въщото време) без да изгасне колата и с постоянно светеща лампа.
Тук странното е, че нямаше никаква индикация за липса на ток.
BMW не се купува защото ти трябва, а защото искаш!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Колата изгасна в движение (BMW X5 e53)

Мнение от zvetiko » 08 Дек 2016, 9:34

Колега, провери клемите на акумулатора, масата на двигателя... Виждал съм какви ли не екзотики- на един колега бяха забравили да затегнат шината, която държи акумулатора, движеше се свободно и на завоите правеше късо съединение между + на акумулатора и корпуса на колата и двигателя се опитвал да изгасне при почти всеки по остър завой.

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 24.08.2009
Местоположение: София
Пол: Жена
Кара: '02 E39 540i

Re: Колата изгасна в движение (BMW X5 e53)

Мнение от Ksandra » 10 Дек 2016, 21:27

zvetiko написа:Колега, провери клемите на акумулатора, масата на двигателя... Виждал съм какви ли не екзотики- на един колега бяха забравили да затегнат шината, която държи акумулатора, движеше се свободно и на завоите правеше късо съединение между + на акумулатора и корпуса на колата и двигателя се опитвал да изгасне при почти всеки по остър завой.

Пишеш ПЪЛНИ глупости. Акумулатора на Е53 е сложен във пластмасова кутия,плюсовия кабел има пластмасова опаковка...общо взето много говориш,нищо не написа.
Към автора - Не е като при Е39,тук така показва умрял акумулатор. Ял съм го тоя миналата година по това време. Сваляй го,едно реле със четки,смени му и лагерите да си спокоен и раздавай цялата газ. Тая кола е СИЛНО ЗАВИСИМА от електричество и когато е спряла да зарежда,акумулатора е хранил модулите. Когато е почнал да умира,колата се е ошашкала и накрая е изгаснала като е свършил тока във батерията.


Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 4.01.2015
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: бмв х3
Мечтае да кара: самолет

Re: Колата изгасна в движение (BMW X5 e53)

Мнение от radimen » 15 Дек 2016, 7:56

колегата може и да е прав ,но погледни под предната кора където е компресора има 1 черен дебел кабел закачен за купето и двигателя да не е хлабав,без ако няма хубава маса колата се шашка, а може и да е датчик ъгъл на завиване но това ще го разбереш в последствие ако пак светнат 4х4 и др, успех,,,,

Ацалов
Аватар
Мнения: 3416
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Колата изгасна в движение (BMW X5 e53)

Мнение от Atsalov » 15 Дек 2016, 8:40

Ksandra написа:
zvetiko написа:Колега, провери клемите на акумулатора, масата на двигателя... Виждал съм какви ли не екзотики- на един колега бяха забравили да затегнат шината, която държи акумулатора, движеше се свободно и на завоите правеше късо съединение между + на акумулатора и корпуса на колата и двигателя се опитвал да изгасне при почти всеки по остър завой.

Пишеш ПЪЛНИ глупости. Акумулатора на Е53 е сложен във пластмасова кутия,плюсовия кабел има пластмасова опаковка...общо взето много говориш,нищо не написа.
Към автора - Не е като при Е39,тук така показва умрял акумулатор. Ял съм го тоя миналата година по това време. Сваляй го,едно реле със четки,смени му и лагерите да си спокоен и раздавай цялата газ. Тая кола е СИЛНО ЗАВИСИМА от електричество и когато е спряла да зарежда,акумулатора е хранил модулите. Когато е почнал да умира,колата се е ошашкала и накрая е изгаснала като е свършил тока във батерията.





Ти пък щото пишеш "умности", как тогава е запалила колата след твоята логика, от BMW AG по 3G ли му изпратиха ток ;)
Бъди толерантен към колегите, никой на другия не е длъжен.
По темата, вероятно имаш хлабава клема на акумулатора или друг силов елемент, който има вече нагаряне от чести прекъсвания или от теммпературните амплитуда, огледай и ревизирай внимателно клемите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 5.11.2008
Местоположение: София
Кара: X5 40d
Мечтае да кара: Всички коли на света!

Re: Колата изгасна в движение (BMW X5 e53)

Мнение от svetliol » 18 Дек 2016, 12:00

Благодаря на всички колеги за мненията и съветите.
При мен е малко сложно да стигна до акумулатора, защото имам бутилка над него на мястото на резервната гума и трябва да се извади. За съжаление все не ми остава време да стигна до момчетата, които ми монтирха газовата и да проверим какво се случва отдолу.
Проблема не се е повтарял и няма никакви признаци до момента за липса на ток.
Миналата седмица прочетох колата да видя какво е записала. Интересно, че имаше множество грешки от липсата на ток, но нито една не водеше до причината за загуба на електричество. След като ги изтрих нямаше никаква повторна проява.

Ето какви грешки безе записала:

Mistake-1.jpg


Mistake-2.JPG


Mistake-3.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
BMW не се купува защото ти трябва, а защото искаш!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 28.09.2007
Кара: E31 850,840 x5 4.8 is mini cooper s

Re: Колата изгасна в движение (BMW X5 e53)

Мнение от cucibg » 18 Дек 2016, 12:39

На мен вече два пъти ми се случва да загасне в движение
И двата пъти клемата се беше разхлабила :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Колата изгасна в движение (BMW X5 e53)

Мнение от Gqbriel » 21 Дек 2016, 16:22

cucibg написа:На мен вече два пъти ми се случва да загасне в движение
И двата пъти клемата се беше разхлабила :dunno:

+1 на Е90 единия път направо ми изгасна и не щеше да запали,докато не стегнах клемата..
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 5.11.2008
Местоположение: София
Кара: X5 40d
Мечтае да кара: Всички коли на света!

Re: Колата изгасна в движение (BMW X5 e53)

Мнение от svetliol » 22 Дек 2016, 7:36

Добро утро.
Реших да сменя акумулатора и не намирам информация трябва ли да се обучава или не?
BMW не се купува защото ти трябва, а защото искаш!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Италия
Пол: Мъж
Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
Мечтае да кара: новата М X5 ...
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....

Re: Колата изгасна в движение (BMW X5 e53)

Мнение от vlado6669 » 22 Дек 2016, 8:45

svetliol написа:Добро утро.
Реших да сменя акумулатора и не намирам информация трябва ли да се обучава или не?

Не, не трябва за колата от подписа ви. Сменявайте спокойно, после ще настройте датата и часовника само. :idea:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 5.11.2008
Местоположение: София
Кара: X5 40d
Мечтае да кара: Всички коли на света!

Re: Колата изгасна в движение (BMW X5 e53)

Мнение от svetliol » 22 Дек 2016, 8:50

vlado6669 написа:
svetliol написа:Добро утро.
Реших да сменя акумулатора и не намирам информация трябва ли да се обучава или не?

Не, не трябва за колата от подписа ви. Сменявайте спокойно, после ще настройте датата и часовника само. :idea:


Благодаря за бързият отговор.
BMW не се купува защото ти трябва, а защото искаш!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Колата изгасна в движение (BMW X5 e53)

Мнение от Borymeckata » 24 Дек 2016, 9:00

Аз пак да си кажа "рецитацията" - защо не боднете един волтмер в запалката? Струва няколко лева и няма да се чудите дали зарежда и с колко... Ето моя, сложих го преди години и показва волтажа достатъчно точно (сравнено показанията на доста скъп мултицет):

Изображение

Сега има много по-готини - с LED-индикация, показват също и температурата в купето, даже и с две USB-та за включане на всякакви джаджи.
Excellent! Steven is my name!

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 24.08.2009
Местоположение: София
Пол: Жена
Кара: '02 E39 540i

Re: Колата изгасна в движение (BMW X5 e53)

Мнение от Ksandra » 31 Дек 2016, 9:05

Atsalov написа:
Ksandra написа:
zvetiko написа:Колега, провери клемите на акумулатора, масата на двигателя... Виждал съм какви ли не екзотики- на един колега бяха забравили да затегнат шината, която държи акумулатора, движеше се свободно и на завоите правеше късо съединение между + на акумулатора и корпуса на колата и двигателя се опитвал да изгасне при почти всеки по остър завой.

Пишеш ПЪЛНИ глупости. Акумулатора на Е53 е сложен във пластмасова кутия,плюсовия кабел има пластмасова опаковка...общо взето много говориш,нищо не написа.
Към автора - Не е като при Е39,тук така показва умрял акумулатор. Ял съм го тоя миналата година по това време. Сваляй го,едно реле със четки,смени му и лагерите да си спокоен и раздавай цялата газ. Тая кола е СИЛНО ЗАВИСИМА от електричество и когато е спряла да зарежда,акумулатора е хранил модулите. Когато е почнал да умира,колата се е ошашкала и накрая е изгаснала като е свършил тока във батерията.





Ти пък щото пишеш "умности", как тогава е запалила колата след твоята логика, от BMW AG по 3G ли му изпратиха ток ;)
Бъди толерантен към колегите, никой на другия не е длъжен.
По темата, вероятно имаш хлабава клема на акумулатора или друг силов елемент, който има вече нагаряне от чести прекъсвания или от теммпературните амплитуда, огледай и ревизирай внимателно клемите.

Искам САМО 1 логично обяснение как се отхлабва клема на акумулатор,САМО 1!!! Той има стойка,която го крепи неподвижен,клемите на акумулатора се стягат със гайка - 10...по тая логика....ПРОВЕРЯВАИТЕ СИ ПЕРИОДИЧНО БОЛТОВЕТЕ НА ДЖАНТИТЕ,МОЖЕ И ТЕ ДА СЕ РАЗХЛАБЯТ!!!!... Пиша умности на база собствен опит,съпоставен със ситуацията описана от колегата. Весели празници!

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook