Въпрос за 4х4 на е53

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 20.04.2012
Пол: Мъж

Въпрос за 4х4 на е53

Мнение от milenchouuu » 13 Ное 2012, 9:06

Здравейте искам да ви попитам как работи 4х4 системата на джипката. Пробвах и вдигнах едното задно колело, като очаквах като дам газ да падне от крика защото предното ще изтегли но уви не иска върти се само задното колело което е във въздуха. След това направих същото упражнение и с предното колело и ефекта беше същия. Ако някой знае каде е проблема нека да помага.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 9.02.2009
Пол: Мъж
Кара: Е71 30д
Мечтае да кара: Ф06
Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/

Re: Въпрос за 4х4 на е53

Мнение от stankata777 » 13 Ное 2012, 10:09

Не си написал коя година е джипката...Доколкото съм запознат Е53 до 2004 са с перманентно 4х4 в съотношение 38/62,от 2004г моделите са с Х драйв(вариативно 4х4).
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Въпрос за 4х4 на е53

Мнение от Borymeckata » 13 Ное 2012, 10:25

Мисля си - дори предното предаване по някаква причина да не работи, нали DCS трябва задейства спирачката на вдигнатото (въртящо се) колело и да прехвърли въртящия момент от дифа към другото, което е на земята? Ако при едно вдигнато (боксуващо) колело колата спира - проблемът е доста сериозен, според мен. Може да е свързано с датчиците на ABS-а. Във всеки случай, аз бих започнал с една сериозна диагностика на колата.

Трябва да бъдем по-снизходителни, никой не е направил джип от първия път... Американците се мъчат от 60 години и пак вижте Чероки-то на какво прилича.
Excellent! Steven is my name!

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 20.04.2012
Пол: Мъж

Re: Въпрос за 4х4 на е53

Мнение от milenchouuu » 13 Ное 2012, 20:17

Ами незнам каде да отида да я прегледат. Годината на производство е 2000-2002г. На диагностиката не показва грешки на абс датчиците.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Въпрос за 4х4 на е53

Мнение от anzak » 13 Ное 2012, 20:33

Като цяло Х5 Е53 модела си е шосеен джип и няма блокажи на диференциалите така че колегата да не се учудва едното колело за забуксува ли оставаш там ДСЦ-то натяга спирачния апарат на буксуващото колело но това не може да замести блокажа при фейсовите модели с Х драйв е по различно положението моторчето което на раздатката разпределя мощноста в съотношение 40/60 като при нужда 100% от мощноста може да се предаде 100 на единия мост
Барай шишарката Минкеее ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1024
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: Въпрос за 4х4 на е53

Мнение от msi200 » 13 Ное 2012, 22:10

Това поведение е много странно. Ако е вдигнато само едното задно колело, колата трябва да усети, че буксува и да прехвърли мощност към предния мост. В смисъл и да няма никакъв блокаж на задния мост, пак би трябвало да слезе от крика. Описаното по-горе означава, че ако едната гума попадне на лед и колата е дотам, ама ме съмнява да е така проектирано.
I love the sound of V8 in the morning...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Въпрос за 4х4 на е53

Мнение от anzak » 13 Ное 2012, 22:27

не е странно колега нормално е за кола без блокажи в нормално състояние с 4 гуми на асфалта има разпределения 38/62% това за модела преди фейса при една гума буксуваща както е имитирал колегата това съотношение се променя точно затова в блокажа на централния диференциал при един буксуващ мост да предаде мощноста на мотора на този със сцепление това се опитва да направи ДСЦ-то чрез натягане на спирачния апарат на буксуващото колело
Барай шишарката Минкеее ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Въпрос за 4х4 на е53

Мнение от Borymeckata » 14 Ное 2012, 9:10

Аз изобщо не схващам - за какви "блокажи" говори Колегата? Къде точно се намира тоя "централен диф" в Х5? И защо задействане на спирачката на боксуващото колело да не може да замести "блокажа" на осевия диф, дето го няма? Колега, да не си гледал някоя G-класа?
Excellent! Steven is my name!

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 20.04.2012
Пол: Мъж

Re: Въпрос за 4х4 на е53

Мнение от milenchouuu » 14 Ное 2012, 10:12

Преди малко пробвах на един приятел на неговата джипка и стана както казвате вие колата падна от крика. То се вижда как колелото което е във въздуха го спира апарата и почва да върти предното.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1024
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: Въпрос за 4х4 на е53

Мнение от msi200 » 14 Ное 2012, 22:06

Значи, ако правилно съм разбрал, това е от първите х5-ци, и ако пак правилно съм разбрал, във всеки един момент отиваше мощност и към 4-те гуми, като съотношението е фиксирано 38/62? Е как тогава няма да падне от крика веднага, ако е вдигната само 1 задна гума, като винаги отиват 38 процента напред? Даже и цял мост да е вдигнат, пак трябва да слезе от крика.
I love the sound of V8 in the morning...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Въпрос за 4х4 на е53

Мнение от anzak » 15 Ное 2012, 8:40

Borymeckata написа:Аз изобщо не схващам - за какви "блокажи" говори Колегата? Къде точно се намира тоя "централен диф" в Х5? И защо задействане на спирачката на боксуващото колело да не може да замести "блокажа" на осевия диф, дето го няма? Колега, да не си гледал някоя G-класа?

някъде да съм споменал че Х5 има блокажи или централен диф ............. а по въпроса ако можеше чрез спирачката да се замени механичното блокиране на диференциала то Х5 щеше да върви оф роуд 1 към 1 с Г класата която споменаваш http://www.awdwiki.com/en/all+wheel+dri ... heel_drive прочети за all wheel drive особено последните редове
Барай шишарката Минкеее ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Въпрос за 4х4 на е53

Мнение от Borymeckata » 15 Ное 2012, 8:51

anzak написа:не е странно колега нормално е за кола без блокажи в нормално състояние с 4 гуми на асфалта има разпределения 38/62% това за модела преди фейса при една гума буксуваща както е имитирал колегата това съотношение се променя точно затова в блокажа на централния диференциал при един буксуващ мост да предаде мощноста на мотора на този със сцепление това се опитва да направи ДСЦ-то чрез натягане на спирачния апарат на буксуващото колело

Тук прочетох за централен диф, но може да не съм разбрал правилно мисълта ти, Колега. Благодаря за линка, ще прочета материала с интерес.


msi200 написа:Значи, ако правилно съм разбрал, това е от първите х5-ци, и ако пак правилно съм разбрал, във всеки един момент отиваше мощност и към 4-те гуми, като съотношението е фиксирано 38/62? Е как тогава няма да падне от крика веднага, ако е вдигната само 1 задна гума, като винаги отиват 38 процента напред? Даже и цял мост да е вдигнат, пак трябва да слезе от крика.

Именно, затова предполагам някакъв механичен проблем, който не се хваща при диагностиката. Аз бих вдигнал колата на подемник и бих завъртял преднния кардан. Ако се върти свободно и предава въртенето към предните колела - работата отива към разглобяване на раздатъчната кутия.
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1024
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: Въпрос за 4х4 на е53

Мнение от msi200 » 15 Ное 2012, 10:35

Не е съвсем по темата, но това с блокирането чрез спирачка на практика не върши работа при кофти условия. Миналата зима забелязах, че колата автоматично спира тази функция, ако буксуваш повечко. Предполагам се опитва да пази спирачките или нещо подобно. Иначе за нормално придвижване става.
Относно истинските блокажи, не мисля, че имат място в кола като Х5; а пък М версията си има умен "шпер" отзад.
I love the sound of V8 in the morning...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 330
Регистриран на: 1.12.2008
Пол: Мъж
Кара: Е70 4.8

Re: Въпрос за 4х4 на е53

Мнение от Papy_m » 15 Ное 2012, 17:12

Понеже и аз не съм много наясно ще си позволя да попитам дали и при мен има проблем: Вдигнах джипа на подемник и включих на 1 скорост и пуснах съединителя. Завъртяха и 4те колела, но след като 3ма човека хванаха всеки по една гума и продължи да се върти само гумата, която не е хваната от никой. Дали има повреда или примерно ако бях подал газ щяха ли да се завъртят и другите гуми? След като я свалихме от подемника вдигнахме задна лява гума с крик "крокодил" и колата тръгваше и местеше крика.
Автомобила е Х5 2001г. 3,0i с ръчни скорости.


ПС. И още един може би малко глупав въпрос, но тези които са преди фейс лифта означава ли, че не са с XDrive?
Или водиш, или следваш, или ми се махаш от пътя!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 22.03.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: 3.0 CSi

Re: Въпрос за 4х4 на е53

Мнение от LABRISS » 15 Ное 2012, 17:27

Papy_m написа:Понеже и аз не съм много наясно ще си позволя да попитам дали и при мен има проблем: Вдигнах джипа на подемник и включих на 1 скорост и пуснах съединителя. Завъртяха и 4те колела, но след като 3ма човека хванаха всеки по една гума и продължи да се върти само гумата, която не е хваната от никой. Дали има повреда или примерно ако бях подал газ щяха ли да се завъртят и другите гуми? След като я свалихме от подемника вдигнахме задна лява гума с крик "крокодил" и колата тръгваше и местеше крика.
Автомобила е Х5 2001г. 3,0i с ръчни скорости.


ПС. И още един може би малко глупав въпрос, но тези които са преди фейс лифта означава ли, че не са с XDrive?

X-Drive -а е само за фейслифтови от края на 2003та година.Дотогава си има перманентно 4х4 в съотношение 32/68 в полза на задния мост и намеса на DSC системата със спирачно усилие към колелото което губи сцепление/превърта.
The only thing to FEAR is running put of BEER!

Следваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook