Няколко въпроса за АСК, S-EDC, Датчик на кормило...
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Няколко въпроса за АСК, S-EDC, Датчик на кормило...
Здравейте пак от мен.
Пиша за да споделя за проблеми, които имам и искам да отстраня. Общо взето се справям (с помощ от приятели), но има неща, които не знам как да започна и затова сега ще Ви попитам за моите "закачки" и ще решавам как да се оправям с тях.
Първо: Когато включвам от Р на R или D се получава едно двойно тупане, още преди да съм тръгнал. Ако не изчакам да се случи това тупане и тръгна се случва (не винаги) да "удари" отзад при тръгване. Моля за "диагностика" и да решавам какви да ги "дробя". На диагностика с ДИС, КТС, ИНПА и други не показва грешки в скоростната кутия.
Второ: Имам система за асистиране при управление - S-EDC. На "бомбетата" за амортисьорите има гумени "шапки" с кабел влизащ там. Как работи тази система и как да разбера дали въобще работи? За какво е копчето със S-a.
Трето: На волана има датчик за посока на колата (колко е завъртян волана). Оказа се, че не е настроен правилно. Показва права посока (0,00 градуса) когато волана е завъртян леко в ляво а всъщност колата държи права линия с лек наклон на волана в дясно. Как се "оправя" този проблем, защото рефлектира в управлението на DSC- до. Светва и неще да изгасне.
Моля за мнения.
Пиша за да споделя за проблеми, които имам и искам да отстраня. Общо взето се справям (с помощ от приятели), но има неща, които не знам как да започна и затова сега ще Ви попитам за моите "закачки" и ще решавам как да се оправям с тях.
Първо: Когато включвам от Р на R или D се получава едно двойно тупане, още преди да съм тръгнал. Ако не изчакам да се случи това тупане и тръгна се случва (не винаги) да "удари" отзад при тръгване. Моля за "диагностика" и да решавам какви да ги "дробя". На диагностика с ДИС, КТС, ИНПА и други не показва грешки в скоростната кутия.
Второ: Имам система за асистиране при управление - S-EDC. На "бомбетата" за амортисьорите има гумени "шапки" с кабел влизащ там. Как работи тази система и как да разбера дали въобще работи? За какво е копчето със S-a.
Трето: На волана има датчик за посока на колата (колко е завъртян волана). Оказа се, че не е настроен правилно. Показва права посока (0,00 градуса) когато волана е завъртян леко в ляво а всъщност колата държи права линия с лек наклон на волана в дясно. Как се "оправя" този проблем, защото рефлектира в управлението на DSC- до. Светва и неще да изгасне.
Моля за мнения.
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Няколко въпроса за АСК, S-EDC, Датчик на кормило...
predel написа:Здравейте пак от мен.
Пиша за да споделя за проблеми, които имам и искам да отстраня. Общо взето се справям (с помощ от приятели), но има неща, които не знам как да започна и затова сега ще Ви попитам за моите "закачки" и ще решавам как да се оправям с тях.
Първо: Когато включвам от Р на R или D се получава едно двойно тупане, още преди да съм тръгнал. Ако не изчакам да се случи това тупане и тръгна се случва (не винаги) да "удари" отзад при тръгване. Моля за "диагностика" и да решавам какви да ги "дробя". На диагностика с ДИС, КТС, ИНПА и други не показва грешки в скоростната кутия.
Второ: Имам система за асистиране при управление - S-EDC. На "бомбетата" за амортисьорите има гумени "шапки" с кабел влизащ там. Как работи тази система и как да разбера дали въобще работи? За какво е копчето със S-a.
Трето: На волана има датчик за посока на колата (колко е завъртян волана). Оказа се, че не е настроен правилно. Показва права посока (0,00 градуса) когато волана е завъртян леко в ляво а всъщност колата държи права линия с лек наклон на волана в дясно. Как се "оправя" този проблем, защото рефлектира в управлението на DSC- до. Светва и неще да изгасне.
Моля за мнения.
Второ и трето - S-EDC е система за исистиране на окачването в завои, и при спиране и тръгване, като втвърдява съответните амортисьори, взимайки данни за скорост и позиция на волана. За датчика на волана ти препоръчвам да започнеш с реглаж на предница, така че волана да сочи направо заедно с гумите. Вероятно постоянното отклонение на датчика кара ЕДЦ-то да се шашка, а когато се шашне остава в спортен режим.
По първа точка - звучи като липса на масло или старо масло. Моята кутия, понякога тупва, понякога включва адски нежно, когато сменя маслото ще мога да дам повече информация.

- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Няколко въпроса за АСК, S-EDC, Датчик на кормило...
виж си и гуменото каре на кардана за всеки случай
Барай шишарката Минкеее ....
- speedtool
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Там някъде...
- Пол: Мъж
- Кара: миньол
Re: Няколко въпроса за АСК, S-EDC, Датчик на кормило...
1.За скоростите-първия вариант колегата го спомена гумено каре,по-вероятни са тампони на задницата или на скоростите,ако си проверил кутията за масло и съответно в какъв вид е маслото.
2.EDC си е активно окачване горе долу без ниво регулация.И там колегата обясни.ЕДЦто си работи постоянно по принцип,просто на S реагира по-бързо и да има случай,в които забива на S,а не отчита на бутона,че е в спортен режим(възможно е да забие поради прекъснати жички,неправилна геометрия на колелата и т.н.,а може и да е забило и да не ти дава грешка при диагностика(казвам го от личен опит).Принципно много яка екстра,но замине ли аморт. е голям т...к.
3.Може да е в гумите проблема,ако е правен реглаж на колата и още доста неща като да е свалян волана и зацепен на криво и въпреки всичко не би трябвало при лек "наклон" на волана в някоя посока да свети дсц(провери датчиците на абс или модула-дсцто и абсто са на един модул и двете светват,ако примерно някой датчик прекъсва)
2.EDC си е активно окачване горе долу без ниво регулация.И там колегата обясни.ЕДЦто си работи постоянно по принцип,просто на S реагира по-бързо и да има случай,в които забива на S,а не отчита на бутона,че е в спортен режим(възможно е да забие поради прекъснати жички,неправилна геометрия на колелата и т.н.,а може и да е забило и да не ти дава грешка при диагностика(казвам го от личен опит).Принципно много яка екстра,но замине ли аморт. е голям т...к.
3.Може да е в гумите проблема,ако е правен реглаж на колата и още доста неща като да е свалян волана и зацепен на криво и въпреки всичко не би трябвало при лек "наклон" на волана в някоя посока да свети дсц(провери датчиците на абс или модула-дсцто и абсто са на един модул и двете светват,ако примерно някой датчик прекъсва)
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Няколко въпроса за АСК, S-EDC, Датчик на кормило...
Валерка, реглажа е правен от някакви дюлгери, които не са подозирали за следенето ъгъла на волана и съответно оттам трябва да започнеш. Огледай да няма нещо разбито по трансмисията, няма да е лошо да смениш маслото на кутията, заедно с филтъра вътре...ако няма подобрение, значи си изтеглил късата клечка...

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Няколко въпроса за АСК, S-EDC, Датчик на кормило...
До тук благодаря на всички. С маслото май ще се окаже 1-вия проблем, защото сега (като е по-ниска температурата) сутрин като тръгвам няма никакви удари. Та за сега ще сменям масло и филтър.
По 2 и 3 се оказва, че действително проблема е в това, че колата "решава" че се върти заради датчика в управлението на волана и се уговорих с майстор да направи реглаж на 0,00 градуса и после да "завъртим" волана (със сваляне). Имам и инструмента за контрол на ъгъла /импа/
. А волана е свалян... видях, че са чертали къде е бил преди да го свалят, но не са уцелили.... 
По 2 и 3 се оказва, че действително проблема е в това, че колата "решава" че се върти заради датчика в управлението на волана и се уговорих с майстор да направи реглаж на 0,00 градуса и после да "завъртим" волана (със сваляне). Имам и инструмента за контрол на ъгъла /импа/


Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Няколко въпроса за АСК, S-EDC, Датчик на кормило...
По този повод, винаги съм искал да отида на реглаж, където да центрират кутията и кормилната щанга, след което да направят реглажа.
Волана е последния индикатор за позицията на кормилните щанги и колелата.
Волана е последния индикатор за позицията на кормилните щанги и колелата.

Re: Няколко въпроса за АСК, S-EDC, Датчик на кормило...
predel написа:Първо: Когато включвам от Р на R или D се получава едно двойно тупане, още преди да съм тръгнал. Ако не изчакам да се случи това тупане и тръгна се случва (не винаги) да "удари" отзад при тръгване. Моля за "диагностика" и да решавам какви да ги "дробя". На диагностика с ДИС, КТС, ИНПА и други не показва грешки в скоростната кутия.
Нивото на маслото май е ниско.
Ако го сменяш виж цвета на табелата и точното масло на тази кутия.
Би трябвало да е масло с ''дълъг живот''.Погледни и в сервизната книжка кога е сменяно последно,ако е в близките 100 000 км и маслото е бистро може само да долееш.
Огледай външно и радиатора на скоростите и го почисти при нужда

by ''kompleksa''
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Няколко въпроса за АСК, S-EDC, Датчик на кормило...
Вдигам темата за да разкажа какво и как е станало:
За 1.Смених доста неща по ходова част и ударите станаха много леки. Има подозрения, че колата държи високи обороти (750) и, че трябва да са по-ниски, но също така ми казаха (преподавателя в ТУ Варна, който поправя АСК), че проблема не е от АСК а е най-вероятно от тампони на СК и ДВГ. Ще ги проверявам тия дни, само да поизсъхне... или напролет
За 2. Не мога да разбера дали ми работи С-ЕДЦ-то, но за сега няма да го "човъркам". На диагностика показва, че го има, но няма грешки ?!?
За 3. Направих реглаж на предница и задница и "изправих" волана. Адаптирах датчика на волана с БМВ Скенер и нещата се оправиха. Спря да ми "прехапва" спирачките и ДСЦ-то заработи коректно.
За 1.Смених доста неща по ходова част и ударите станаха много леки. Има подозрения, че колата държи високи обороти (750) и, че трябва да са по-ниски, но също така ми казаха (преподавателя в ТУ Варна, който поправя АСК), че проблема не е от АСК а е най-вероятно от тампони на СК и ДВГ. Ще ги проверявам тия дни, само да поизсъхне... или напролет

За 2. Не мога да разбера дали ми работи С-ЕДЦ-то, но за сега няма да го "човъркам". На диагностика показва, че го има, но няма грешки ?!?
За 3. Направих реглаж на предница и задница и "изправих" волана. Адаптирах датчика на волана с БМВ Скенер и нещата се оправиха. Спря да ми "прехапва" спирачките и ДСЦ-то заработи коректно.
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани