Няколко въпроса за АСК, S-EDC, Датчик на кормило...

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Няколко въпроса за АСК, S-EDC, Датчик на кормило...

Мнение от predel » 27 Окт 2012, 21:44

Здравейте пак от мен.
Пиша за да споделя за проблеми, които имам и искам да отстраня. Общо взето се справям (с помощ от приятели), но има неща, които не знам как да започна и затова сега ще Ви попитам за моите "закачки" и ще решавам как да се оправям с тях.

Първо: Когато включвам от Р на R или D се получава едно двойно тупане, още преди да съм тръгнал. Ако не изчакам да се случи това тупане и тръгна се случва (не винаги) да "удари" отзад при тръгване. Моля за "диагностика" и да решавам какви да ги "дробя". На диагностика с ДИС, КТС, ИНПА и други не показва грешки в скоростната кутия.

Второ: Имам система за асистиране при управление - S-EDC. На "бомбетата" за амортисьорите има гумени "шапки" с кабел влизащ там. Как работи тази система и как да разбера дали въобще работи? За какво е копчето със S-a.

Трето: На волана има датчик за посока на колата (колко е завъртян волана). Оказа се, че не е настроен правилно. Показва права посока (0,00 градуса) когато волана е завъртян леко в ляво а всъщност колата държи права линия с лек наклон на волана в дясно. Как се "оправя" този проблем, защото рефлектира в управлението на DSC- до. Светва и неще да изгасне.

Моля за мнения.
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Няколко въпроса за АСК, S-EDC, Датчик на кормило...

Мнение от cod-cdbp » 27 Окт 2012, 22:26

predel написа:Здравейте пак от мен.
Пиша за да споделя за проблеми, които имам и искам да отстраня. Общо взето се справям (с помощ от приятели), но има неща, които не знам как да започна и затова сега ще Ви попитам за моите "закачки" и ще решавам как да се оправям с тях.

Първо: Когато включвам от Р на R или D се получава едно двойно тупане, още преди да съм тръгнал. Ако не изчакам да се случи това тупане и тръгна се случва (не винаги) да "удари" отзад при тръгване. Моля за "диагностика" и да решавам какви да ги "дробя". На диагностика с ДИС, КТС, ИНПА и други не показва грешки в скоростната кутия.

Второ: Имам система за асистиране при управление - S-EDC. На "бомбетата" за амортисьорите има гумени "шапки" с кабел влизащ там. Как работи тази система и как да разбера дали въобще работи? За какво е копчето със S-a.

Трето: На волана има датчик за посока на колата (колко е завъртян волана). Оказа се, че не е настроен правилно. Показва права посока (0,00 градуса) когато волана е завъртян леко в ляво а всъщност колата държи права линия с лек наклон на волана в дясно. Как се "оправя" този проблем, защото рефлектира в управлението на DSC- до. Светва и неще да изгасне.

Моля за мнения.



Второ и трето - S-EDC е система за исистиране на окачването в завои, и при спиране и тръгване, като втвърдява съответните амортисьори, взимайки данни за скорост и позиция на волана. За датчика на волана ти препоръчвам да започнеш с реглаж на предница, така че волана да сочи направо заедно с гумите. Вероятно постоянното отклонение на датчика кара ЕДЦ-то да се шашка, а когато се шашне остава в спортен режим.

По първа точка - звучи като липса на масло или старо масло. Моята кутия, понякога тупва, понякога включва адски нежно, когато сменя маслото ще мога да дам повече информация.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Няколко въпроса за АСК, S-EDC, Датчик на кормило...

Мнение от anzak » 28 Окт 2012, 7:36

виж си и гуменото каре на кардана за всеки случай
Барай шишарката Минкеее ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Там някъде...
Пол: Мъж
Кара: миньол

Re: Няколко въпроса за АСК, S-EDC, Датчик на кормило...

Мнение от speedtool » 28 Окт 2012, 23:22

1.За скоростите-първия вариант колегата го спомена гумено каре,по-вероятни са тампони на задницата или на скоростите,ако си проверил кутията за масло и съответно в какъв вид е маслото.

2.EDC си е активно окачване горе долу без ниво регулация.И там колегата обясни.ЕДЦто си работи постоянно по принцип,просто на S реагира по-бързо и да има случай,в които забива на S,а не отчита на бутона,че е в спортен режим(възможно е да забие поради прекъснати жички,неправилна геометрия на колелата и т.н.,а може и да е забило и да не ти дава грешка при диагностика(казвам го от личен опит).Принципно много яка екстра,но замине ли аморт. е голям т...к.

3.Може да е в гумите проблема,ако е правен реглаж на колата и още доста неща като да е свалян волана и зацепен на криво и въпреки всичко не би трябвало при лек "наклон" на волана в някоя посока да свети дсц(провери датчиците на абс или модула-дсцто и абсто са на един модул и двете светват,ако примерно някой датчик прекъсва)
Изображение

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Няколко въпроса за АСК, S-EDC, Датчик на кормило...

Мнение от Митко Стоянов » 29 Окт 2012, 20:35

Валерка, реглажа е правен от някакви дюлгери, които не са подозирали за следенето ъгъла на волана и съответно оттам трябва да започнеш. Огледай да няма нещо разбито по трансмисията, няма да е лошо да смениш маслото на кутията, заедно с филтъра вътре...ако няма подобрение, значи си изтеглил късата клечка...
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Няколко въпроса за АСК, S-EDC, Датчик на кормило...

Мнение от predel » 30 Окт 2012, 13:44

До тук благодаря на всички. С маслото май ще се окаже 1-вия проблем, защото сега (като е по-ниска температурата) сутрин като тръгвам няма никакви удари. Та за сега ще сменям масло и филтър.
По 2 и 3 се оказва, че действително проблема е в това, че колата "решава" че се върти заради датчика в управлението на волана и се уговорих с майстор да направи реглаж на 0,00 градуса и после да "завъртим" волана (със сваляне). Имам и инструмента за контрол на ъгъла /импа/ :). А волана е свалян... видях, че са чертали къде е бил преди да го свалят, но не са уцелили.... :bang:
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Няколко въпроса за АСК, S-EDC, Датчик на кормило...

Мнение от cod-cdbp » 30 Окт 2012, 15:15

По този повод, винаги съм искал да отида на реглаж, където да центрират кутията и кормилната щанга, след което да направят реглажа.
Волана е последния индикатор за позицията на кормилните щанги и колелата.
Изображение


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Няколко въпроса за АСК, S-EDC, Датчик на кормило...

Мнение от ivan. » 01 Ное 2012, 11:09

predel написа:Първо: Когато включвам от Р на R или D се получава едно двойно тупане, още преди да съм тръгнал. Ако не изчакам да се случи това тупане и тръгна се случва (не винаги) да "удари" отзад при тръгване. Моля за "диагностика" и да решавам какви да ги "дробя". На диагностика с ДИС, КТС, ИНПА и други не показва грешки в скоростната кутия.


Нивото на маслото май е ниско.
Ако го сменяш виж цвета на табелата и точното масло на тази кутия.
Би трябвало да е масло с ''дълъг живот''.Погледни и в сервизната книжка кога е сменяно последно,ако е в близките 100 000 км и маслото е бистро може само да долееш.
Огледай външно и радиатора на скоростите и го почисти при нужда
Изображение
by ''kompleksa''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Няколко въпроса за АСК, S-EDC, Датчик на кормило...

Мнение от predel » 11 Дек 2012, 16:11

Вдигам темата за да разкажа какво и как е станало:

За 1.Смених доста неща по ходова част и ударите станаха много леки. Има подозрения, че колата държи високи обороти (750) и, че трябва да са по-ниски, но също така ми казаха (преподавателя в ТУ Варна, който поправя АСК), че проблема не е от АСК а е най-вероятно от тампони на СК и ДВГ. Ще ги проверявам тия дни, само да поизсъхне... или напролет :)

За 2. Не мога да разбера дали ми работи С-ЕДЦ-то, но за сега няма да го "човъркам". На диагностика показва, че го има, но няма грешки ?!?

За 3. Направих реглаж на предница и задница и "изправих" волана. Адаптирах датчика на волана с БМВ Скенер и нещата се оправиха. Спря да ми "прехапва" спирачките и ДСЦ-то заработи коректно.
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook