Е38 730Д 2002-Трудно Пали

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 22.02.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F02 740Li & E34 525IX
Мечтае да кара: F90 M5

Е38 730Д 2002-Трудно Пали

Мнение от venek » 18 Окт 2013, 7:04

Привет Колеги,
Проблема е следния-преди една седмица както се прибирах от София и на магистралата колата ми изгасна в движение и показа на таблото-fuel injection system.
Резервоара показваше 20л.Отворих под седалката където е подкачващата помпа и видях че няма нафта около помпата и тя вие на сухо,а колата наистина имаше 20л , просто не беше прехвърлила от другата половина на резервоара.Сипах и още нафта и се прибрах.Цяла седмица си я карам в града и нямаше проблем-пали,върви.Вчера започна трудно да пали,след като я оставя за 5мин.Забелязах че отпред където е горивния филтър,по маркуча се появяват мехури,което според мен означава че нафтата се връща някак.Видях че има няколко възвратни клапана там,но не знам в кой точно е проблема ако въобще е клапан.
Снощи пак имаше 25л нафта и пак ми изгасна в движение!Преди това смених подкачващата помпа в резервоара.
Моля ако някой е имал същия проблем да сподели,за да не сменям само помпи и клапани и да налучквам докато не се получи. :dunno:

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 9.12.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 - 730d

Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали

Мнение от Ivaylo Stamenov » 18 Окт 2013, 9:34

Провери и междинната подкачваща помпа, която е под мястото на шофьора.
Чуваш ли я да работи когато колата откаже да пали?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 25.04.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d '00
Мечтае да кара: F10
Детайли за колата: Брутилда

Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали

Мнение от ico530d » 18 Окт 2013, 12:18

Колега, карам Е39 но пак е 30Д. Имах същич проблем със същия надпис на борда. Топла не искаше да пали понякога. Резултата от цялата работа беше: Нова помпа (под седалката), датчици за колянов и разпределителен вал. След това направихме диагностика и изтрихме грешката (преди не искаше да се изтрие). Оттогава нямам проблеми с колата (палене и динамика). Дано съм помогнал! :yes: :yes: :yes: :driving:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали

Мнение от zvetiko » 18 Окт 2013, 13:23

venek написа:Привет Колеги,
Проблема е следния-преди една седмица както се прибирах от София и на магистралата колата ми изгасна в движение и показа на таблото-fuel injection system.
Резервоара показваше 20л.Отворих под седалката където е подкачващата помпа и видях че няма нафта около помпата и тя вие на сухо,а колата наистина имаше 20л , просто не беше прехвърлила от другата половина на резервоара.Сипах и още нафта и се прибрах.Цяла седмица си я карам в града и нямаше проблем-пали,върви.Вчера започна трудно да пали,след като я оставя за 5мин.Забелязах че отпред където е горивния филтър,по маркуча се появяват мехури,което според мен означава че нафтата се връща някак.Видях че има няколко възвратни клапана там,но не знам в кой точно е проблема ако въобще е клапан.
Снощи пак имаше 25л нафта и пак ми изгасна в движение!Преди това смених подкачващата помпа в резервоара.
Моля ако някой е имал същия проблем да сподели,за да не сменям само помпи и клапани и да налучквам докато не се получи. :dunno:


Колега, мехурите означават, че смуче въздух от някъде и трябва да решиш този проблем, който може да се окаже и основният. Намери някъде да я закачат с DIS за да видите какво е налягането на горивото, какви грешки са записани- на този двигател може да се видят сигурно повече от 30 живи данни за работата му.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 22.02.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F02 740Li & E34 525IX
Мечтае да кара: F90 M5

Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали

Мнение от venek » 18 Окт 2013, 13:29

Имам "IMPA" и там има също много живи данни и като гледам всичко е ОК.
Довечера ще ида до един приятел да я закачим с друго нещо.
Сега преди малко забелязах че и двигателя не е много спокоен на място!Трябва да го реша този проблем защото е много неприятно!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали

Мнение от zvetiko » 18 Окт 2013, 16:53

Вижте налягането на подкачващата помпа- трябва да е 3-5 бара, ако е имало голямо отклонение двигателя се спира от DDE и се записва съответната грешка, вижте дали зададеното налягане в Ril магистралата отговаря на действителното и как се променя. Щом е изгаснала колата в движение, не може да няма записана грешка. За мехурите е ясно- трябва да изчезнат. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали

Мнение от predel » 18 Окт 2013, 18:45

Това с ДИС-а (мехурите де) няма как да го хванеш. Нито ще хванеш проблема си..., защото ще имаш данни само за последствията, но не и за причините. Цветико да си боде буксите и да си диагностицира колкото си иска... Преди да правиш каквото и да е, направи следното:
- Отваряш резервоара и от 2-те страни;
- Изваждаш помпата и я почистваш внимателно и проверяваш дали въобще смуче... може да е откъснала турбинката и да не смуче;
- Ако там е всичко наред - от другата страна вадиш много внимателно "кошницата" с нивомера и цедката.;
- Разглобяваш кошницата (много внимателно за да не скъсаш или счупиш нещо) и проверяваш цедката. Дори да изглежда чиста я измий с почистващ обезмасляващ спрей и я продухай (имал съм запушена, която изглеждаше като нова, но беше направила прозрачен филм).
- Сглобяваш отново и мисля, че повече няма да имаш ядове....

Дано да съм прав и да съм помогнал.

Със здраве :)
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 22.02.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F02 740Li & E34 525IX
Мечтае да кара: F90 M5

Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали

Мнение от venek » 18 Окт 2013, 19:21

Колега,благодарско за това което ми казваш и утре ще бъде направено,но не съм сигурен че ще спре да смуче въздух от този проблем в резервоара!Утре ще го разглобя и ще почистя всичко.

Колкото до грешката която записваше,беше нещо с подкачващата помпа в резервоара,но сега не мога да се сетя как точно беше изписана.Грешка записва само когато изгасне колата в движение,проблема е че го прави когато си поиска...утре или в неделя ще разглобявам.
Все си мисля че някой от възвратните клапани отпред покрай филтъра се е предал...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали

Мнение от predel » 18 Окт 2013, 19:58

venek написа:Колега,благодарско за това което ми казваш и утре ще бъде направено,но не съм сигурен че ще спре да смуче въздух от този проблем в резервоара!Утре ще го разглобя и ще почистя всичко.

Колкото до грешката която записваше,беше нещо с подкачващата помпа в резервоара,но сега не мога да се сетя как точно беше изписана.Грешка записва само когато изгасне колата в движение,проблема е че го прави когато си поиска...утре или в неделя ще разглобявам.
Все си мисля че някой от възвратните клапани отпред покрай филтъра се е предал...


Помпата, която създава предналягане е помпата "под седалката на шофьора". Помпата в резервоара изравнява нивата между секторите му. Най-честия признак, че не си върши работата е когато колата гасне с гориво под 22 - 25 литра. Над тази граница няма проблеми. Поне от това, което описваш е така... а балончета въздух.... виж си и магистралите, те са стоманени да не е пукнала някоя и я смени, а може и просто, като остане без гориво сектора да засмуква въздух... тогава пада налягането и колата угасва по време на движение... Изписва грешка за налягането на рейла... /и Цветико ще я прочете и ще почнат филмите с помпи, датчици и т.н./
Предполагам, че е така, но въпреки това не мога да бъда сигурен на 100%. Разбираемо е... но "ефекта" който си описал е точно за този вид проблеми...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 22.02.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F02 740Li & E34 525IX
Мечтае да кара: F90 M5

Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали

Мнение от venek » 25 Окт 2013, 18:56

Колеги,все още имам проблема-Под 20л нафта колата трудно пали и понякога гасне в движение,ако има повече нафта няма проблем.
Смених помпата,чистих цедки и от двете страни(въпреки че бяха като нови).Не знам вече какво да търся и какво да направя. :dunno: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 25.04.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530d '00
Мечтае да кара: F10
Детайли за колата: Брутилда

Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали

Мнение от ico530d » 25 Окт 2013, 21:34

датчици за колянов и/или разпределителен вал + ежентуално помпа в резервоара.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 22.02.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F02 740Li & E34 525IX
Мечтае да кара: F90 M5

Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали

Мнение от venek » 26 Окт 2013, 14:52

С датчиците няма проблем,защото ако имаше няма да е от значение колко нафта има в колата!Логично нали?!
Днес забелязах че когато изгася колата само тогава се връща обратната нафта,когато колата работи нищо не се връща?!Не знам дали трябва да е така.Тази помпа в резервоара постоянно ли трябва да работи?Ако е така-при мен не работи постоянно... :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: Аксаково
Пол: Мъж
Кара: 325 TDS , Nissan primera 4x4
Мечтае да кара: GTR
Детайли за колата: комби,М пакет

Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали

Мнение от ТРСТ » 01 Ное 2013, 6:25

venek написа:Не знам дали трябва да е така.Тази помпа в резервоара постоянно ли трябва да работи?Ако е така-при мен не работи постоянно... :dunno:

А карам тройка,но мисля,че нещата трябва да са аналогични. По горе писа колега,че помпата в резервоара изравнява нивата в секторите му. При мен работи постоянно. Не зная дали си си решил проблема вече,но според мен,причината е в релето на помпата.
За 7ца нямам от къде да погледна,но за 5ца, със същия мотор и година ,реле управлява паралелно двете помпи,а то се управлява от релето на мотора по напрежение и пин 10 от компютъра по маса.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 22.02.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F02 740Li & E34 525IX
Мечтае да кара: F90 M5

Re: Е38 730Д 2002-Трудно Пали

Мнение от venek » 25 Мар 2014, 9:23

Проблема беше в помпата в резервоара,като при мен се получи че след като смених помпата и тя също си работеше когато си поиска.
Смених и нея и всичко е ОК сега. :yes:

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook