Питане относно М54..

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Питане относно М54..

Мнение от ръб » 20 Фев 2014, 13:13

Здравейте !

От скоро съм собственик на 2004 520i, и мотора не ми харесва, нито като производителност нито като..периферия. Собственик съм на М52B28, който сам съм си сглабял, и съм наясно с М50 и М52 моторите, но ето че тук имам няколко неизвестни (все още) и неща, които бих искал да премахна, ако е възможно. Към въпроса..

Откъм изпускателите има един клапан оторе, който някой ми спомена, че наподобява AGR, вярно ли е, и може ли да се спре (от компютъра) и да се премахне ? Могат ли 2 от ламда сондите да се изключат също от компютъра ? И на този мотор, ако клапана за картерни газове се премахне, ще дава ли грешки в компютъра ?

Благодаря ви предварително, нядявам се да получа отговори ПО въпросите :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Питане относно М54..

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 20 Фев 2014, 15:57

Не знам кво очакваш от това малко мушмороче в това голямо купе???
Той тоя мотор в е46 върви средно , в е60 си е типичната 520ка.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Питане относно М54..

Мнение от ръб » 20 Фев 2014, 16:41

Оставяме настрани "вървежа", искам да го опростя просто. Засега ще е този мотор, понеже ще пътувам често и на дълго с него. По-нататък ще му сложа най-вероятно B30.

В крайна сметка след четене относно CCV-то (иначе казано клапана за картерната вентилация), се оказва, че при М54 моторите са използвани low tension piston oil rings, иначе казано няк'ви "лабави" маслени сегменти, и се налагало наличието на вакум в картера, поради което, като се прецака картерната вентилация, се вдига разхода на масло при тея мотори (още преди да си взема кола с М54 ми беше казано, че CCV-то се сменя задължително).

Затова въпроса относно нея отпада, остава така наречената въздушна помпа (така до колкото разбрах и викат) и сондите..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Питане относно М54..

Мнение от @2bar » 21 Фев 2014, 7:18

карай си колата и не се занимавай с глупости.....

въздушната помпа работи първите 1 - 2 мин. и толкова. идеята е, катализатора да достигне по - бързо до работната си температура.

ако махнеш сондите най - много да стане по - лошо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Питане относно М54..

Мнение от Emooo » 21 Фев 2014, 15:14

Аз не съм специалист но като купих моята клапана на картерните газове беше запушен и някакво налягане се вдигало и вкарваше масло в цилиндирите и пушеше синьо отзад страшна работа беше. Става въпрос за дизел не знам каква е разликата от бензина. Мой приятел с Ягуар (бензин) му бяха забравили да му монтират този клапан след ремонт и при него гореше масло и докато разбере какво е свещта се беше стопила и потроши буталото.
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: Питане относно М54..

Мнение от Nukem » 22 Фев 2014, 20:01

Аз тъкмо смених маслото, сега ще сменя и клапана накартерните да видим дали ще падне разхода на масло, и аз четох темите из чуждите форуми, макар че преди на е36-та като го смених не видях абсолютно никаква разлика!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Питане относно М54..

Мнение от ръб » 23 Фев 2014, 3:31

Нуждата от него при тези мотори идвала от маслените сегменти, които се ползват тук, за разлика от тея в по-старите мотори. Затова тук е нужно да е винаги изправен тоя клапан за да има вакум в картера, иначе сегментите не оплътняват добре (използват се low tension oil piston rings)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Питане относно М54..

Мнение от adovet » 24 Фев 2014, 10:26

Аз на мойта и смених клапана и не забелязах някаква промяна в разхода на маслото. По скоро като смених маслото с друга марка изчезна всякакъв разход на масло.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 22.05.2005
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
Мечтае да кара: Koenigsegg

Re: Питане относно М54..

Мнение от INTEGRALE » 25 Фев 2014, 7:43

Може софтуерно да изключиш ЕГР, задните сонди и да избушиш катализаторите, Само дано не задрънчи, че мотора е доста приятен на звук.
Аз след тези интервенции особено ЕГР забелязах много приятен ефект в ниските и средни обороти :)
На пълна газ няма разлика. Прахосмукачката като я изключиш.. няма никъв ефект. Просто 2 мин не бръмчи, естествено само ако махнеш катализаторите я спри софтуерно! :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Питане относно М54..

Мнение от ръб » 05 Мар 2014, 0:11

Integrale благодаря за отговора :)

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook