С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Аз съм на принципа - докато не го бута по-сериозно слагам по-тънко 5w30 или 0w30.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Като мине 150 000 км. най-добре е да се слага 5W-40. Това е то.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
В момента съм на 272К км с 0W-30, бензинов двигател, много съм доволен. За зимата е идеално.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Абе то и аз съм с 5W-30 Castrol M, на дизел на малко под 500 к км., но лятото слагам 5W-40 и дори смятам да е 5W-50. По-гъсто масло = повече налягане в маслените магистрали.
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Високото налягане не е правопропорционално на добро смазване. Не знам каква е тази мания за дебело масло особено при коли, които работят на 90 градуса.
Особено това разбиране лято да се слага по-гъсто за мен е много криворазбрано. Тя колата зима или лято си държи една температура на загрял мотор и съответно маслото се държи по еднакъв начин.
Особено това разбиране лято да се слага по-гъсто за мен е много криворазбрано. Тя колата зима или лято си държи една температура на загрял мотор и съответно маслото се държи по еднакъв начин.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Няма какво да се спори. Вече пускат на пазара 5W-50 с LL-04 и преди нямаше. Просто доста от колите поостаряха.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
drago9205 написа:Високото налягане не е правопропорционално на добро смазване. Не знам каква е тази мания за дебело масло особено при коли, които работят на 90 градуса.
Особено това разбиране лято да се слага по-гъсто за мен е много криворазбрано. Тя колата зима или лято си държи една температура на загрял мотор и съответно маслото се държи по еднакъв начин.
Не е точно така.
Аз съм си направил моментния разход да ми показва Т на маслото и при една и съща скорост, лято и зима Т на маслото е с няколко градуса по висока през лятото
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
"Няма какво да се спори" и "Това е то" нищо не казват на форума. Не разбрах само ти проблеми с налягането на маслото ли имаш, че си тръгнал да правиш дивотии. Не за друго, ами някой с компетентност като твоята ще тръгне и той да повтаря "наученото".
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
andy написа:Не е точно така.
Аз съм си направил моментния разход да ми показва Т на маслото и при една и съща скорост, лято и зима Т на маслото е с няколко градуса по висока през лятото
При мен лятото при външна температура 25-32° маслото се нагрява до 112-114 градуса на магистралата със 130кмч. В града съм го виждал и на 116°C. През зимата под и около нулата е на 100 градуса или надолу, съответно и в града е по-ниска температурата. Така, че разлика има. При ниски температури двигателят се мъчи с масла с по-висок вискозитет, триенето и съпротивлението при протичане е по-голямо, по-бавно проникват в системата при студен старт съответно и износването на двигателя е по-голямо. Отделно по-ниския вискозитет дава и по-нисък разход на гориво, по-добро протичане на маслото и съответно по ефективно охлаждане. Високия вискозитет има смисъл само в спорните коли и там където има големи температури и натоварвания - по състезания, ако колата се кара препълнена или с ремарке или човек живее в Северна Африка или на Арабския полуостров.
От друга стана нещата много зависят от конструкцията на двигателя и охлаждащата система. Например като чета по другите форуми, при някои модели на VW температура от 115-120 градуса в двигателя е съвсем обичайна - нещо което разбира се хич не е добро, тъй като при такива температури маслото се окислява и деградира много по-бързо околкото при 90-100-110гр. да речем. Тук не помня къде точно, може и в началото на темата да беше един колега спомена изказване според което на всеки 10градуса повече, окисляването на маслото нараства цели два пъти.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:"Няма какво да се спори" и "Това е то" нищо не казват на форума. Не разбрах само ти проблеми с налягането на маслото ли имаш, че си тръгнал да правиш дивотии. Не за друго, ами някой с компетентност като твоята ще тръгне и той да повтаря "наученото".
Баце.. айде да не се заяждаме. Казах, че в момента карам с 5W-30, но въпросите са за това кое е най-добре целогодишно. Естествено, че това е 5W-40 или 0W-40, ако живееш на много студено зимата.
Хайде сега обясни скромно защо се ползва 10W-60 в M-серията и след това аз ще обясня защо искам да карам с 5W-40 и 5W-50 лятото и мисля, че знаеш отговора.
ПС. Едно време, започнах да гледам кои масла се препоръчват за колата ми (2002-ра година) в сайта на CASTROL даваха 10W-40 и 5W-40 за AUDI ABK мотор. След като започнаха да правят разни еко-простотии, стана 5W-30 и изобщо 10W-40 е някъде скрито в препоръките.
- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 702
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:zaharia написа:"Няма какво да се спори" и "Това е то" нищо не казват на форума. Не разбрах само ти проблеми с налягането на маслото ли имаш, че си тръгнал да правиш дивотии. Не за друго, ами някой с компетентност като твоята ще тръгне и той да повтаря "наученото".
Баце.. айде да не се заяждаме. Казах, че в момента карам с 5W-30, но въпросите са за това кое е най-добре целогодишно. Естествено, че това е 5W-40 или 0W-40, ако живееш на много студено зимата.
Хайде сега обясни скромно защо се ползва 10W-60 в M-серията и след това аз ще обясня защо искам да карам с 5W-40 и 5W-50 лятото и мисля, че знаеш отговора.
ПС. Едно време, започнах да гледам кои масла се препоръчват за колата ми (2002-ра година) в сайта на CASTROL даваха 10W-40 и 5W-40 за AUDI ABK мотор. След като започнаха да правят разни еко-простотии, стана 5W-30 и изобщо 10W-40 е някъде скрито в препоръките.
Той ти отговори

"Високия вискозитет има смисъл само в спорните коли и там където има големи температури и натоварвания - по състезания, ако колата се кара препълнена или с ремарке или човек живее в Северна Африка или на Арабския полуостров."
Taка че да чуем защо предпочиташ 5-40 а не 5-30 ?
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Това е логиката, когато караш нова кола в гаранция, за да са доволни еколозите.
Простият пример е Аудито, за което говорех. Даже сега му дават 0В-30 като препоръка на тоя 30 годишен мотор
При положение, че преди беше 10W-40.
Пълна еко-простотия.
Отделно новите коли се движат на много по-ниски обороти за да пестят гориво, съответно налягането в маслото е още по-ниско (донякъде се компенсира в подобрени маслени помпи), и като поостарее колата и излезе от гаранция - плащаш.
Отделно новите масла са с намалено съдържание на ZDDP - поредната еко-простотия, която съсипва мотора.
Отделно те карат да караш 25- 30 к. км. с едно масло... още една еко-простотия.
Отделно 2.0 Дизел днес има 350-400 Nm - горе-долу колкото беше M5 преди 22 години... за което и в момента се препоръчва 10W-60!
A М-серията е спортна, ама колко да е спортна? Това е кола, която се кара всеки ден. Зиме - лете, магистрала, градско... нали така? Няма предписано масло за писта или за ежедневно ползване. Винаги е САМО 10W-60.
И така, като сумираш това, колата се съсипва от несъвместимости. А Мормотите ви продават шоколад, който вече не е увит във фолио, а в някакъв евтин найлон и е бъкан със захар за да не се разваля от стоене....
Изборът си е ваш.
Простият пример е Аудито, за което говорех. Даже сега му дават 0В-30 като препоръка на тоя 30 годишен мотор




Пълна еко-простотия.
Отделно новите коли се движат на много по-ниски обороти за да пестят гориво, съответно налягането в маслото е още по-ниско (донякъде се компенсира в подобрени маслени помпи), и като поостарее колата и излезе от гаранция - плащаш.
Отделно новите масла са с намалено съдържание на ZDDP - поредната еко-простотия, която съсипва мотора.
Отделно те карат да караш 25- 30 к. км. с едно масло... още една еко-простотия.
Отделно 2.0 Дизел днес има 350-400 Nm - горе-долу колкото беше M5 преди 22 години... за което и в момента се препоръчва 10W-60!
A М-серията е спортна, ама колко да е спортна? Това е кола, която се кара всеки ден. Зиме - лете, магистрала, градско... нали така? Няма предписано масло за писта или за ежедневно ползване. Винаги е САМО 10W-60.
И така, като сумираш това, колата се съсипва от несъвместимости. А Мормотите ви продават шоколад, който вече не е увит във фолио, а в някакъв евтин найлон и е бъкан със захар за да не се разваля от стоене....
Изборът си е ваш.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Аз днес смених маслото с Total quartz energy 5w40 на m57.
Ами да ви кажа избрах 5w40, защото някак си съм по-спокоен, като имам по-голям вискозитет
.
Пък и този вискозитет е ок за колата ми според БМВ, така че не мисля че е проблем.
Ами да ви кажа избрах 5w40, защото някак си съм по-спокоен, като имам по-голям вискозитет

Пък и този вискозитет е ок за колата ми според БМВ, така че не мисля че е проблем.
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Изобщо какви еко простотии намесихме като реално поглдеднато караме масла предназначени за 25-30хил. км пробег и ги сменяме на 10-12-15 хил. км. в момента. Ние сме над "еко простотиите".
Тези 10-40, както и 10-60 в М сериите не са предвидени да се карат по 25-30хил. км, което значи, че на въпросните LL масла, с които караме ние взимаме най-доброто възможно при по-късите интервали за смяна.
Сега вискозитета е въпрос на личен избор. 5в30, 5в40, 0в30, 0в40 - това сме го говорили много пъти и реално за нашите географски ширини няма особено значение. Единствената разлика за мен е, че в общия случай 5w40 като състав са една идея по-евтини/базови спрямо другите вискозитети.
П.П. Относно Т на маслото лято и зима - на загрял мотор няма причина да има разлика, а дори да има тя ще е в порядъка до 5 градуса, което е незначително при 90-100градуса температура.
Тези 10-40, както и 10-60 в М сериите не са предвидени да се карат по 25-30хил. км, което значи, че на въпросните LL масла, с които караме ние взимаме най-доброто възможно при по-късите интервали за смяна.
Сега вискозитета е въпрос на личен избор. 5в30, 5в40, 0в30, 0в40 - това сме го говорили много пъти и реално за нашите географски ширини няма особено значение. Единствената разлика за мен е, че в общия случай 5w40 като състав са една идея по-евтини/базови спрямо другите вискозитети.
П.П. Относно Т на маслото лято и зима - на загрял мотор няма причина да има разлика, а дори да има тя ще е в порядъка до 5 градуса, което е незначително при 90-100градуса температура.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани