DIY: Смяна реле на алтернатора

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 464
Регистриран на: 20.03.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Луноход

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от pepsin » 04 Фев 2016, 13:58

Да и мен ме интересува марка и цена ????????

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от B.Stoimenov » 04 Фев 2016, 17:16

Моя алтернатор е Валео, съответно, Валео е и релето :)

Чувал съм, че някои са късметлии с Бош алтернатор, чието реле е и 2 пъти по-евтино :)

За свалянето, някои се справят и без сваляне, имаше снимки дори мисля напред в темата. Но как моя майстор го е направил ... мисля че пак го свали.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от B.Stoimenov » 04 Фев 2016, 18:34

Такаа, явно избързах с радостта, защото днес, явно след като четките са се напаснали, положението е същото - напрежение в движение между 14,8 и 15,3

Ще пробвам може би с друг акумулатор, а след това, остава да е IBSa.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от shkata » 05 Фев 2016, 8:02

Нашите коли се зареждат по "карти" . Има 4 параметъра :
1 вид на акумулатора (АГМ или обикновен)
2 колко Ah e
3 колко е зареден
4 температура до акумулатора
В зависимост от всичко това напрежението трябва да осцилира около някоя стойност в този диапазон - 13.8 - 15.3
Ако махнете IBS всичко това отпада и ще почне да зарежда с нещо от сорта на 13.8 - 14.4.
Студено време + слаб акумулатор = 15+ V
Топло време + зареден акумулатор = 14- V

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1051
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: G30 530D LCI и Е60 535d LCI

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от andy » 05 Фев 2016, 8:20

Моята като я купих беше с нов акумулатор на 1м. Не съм имал проблем със святкане на ламапи и др., но от скритото меню видях че зарежда 14.8-15В. На клемите не съм мерил. Карах доста време (около 6-7 месеца) и през този период заряда все така си беше. Реших че след смяната на новия акумулатор, старият собственик може да не е ходил на ресет. Макар и малко късно направих ресет и зареждането спадна на 14-14.1В. (след ресета не падна напрежението. може би че не бях гасил мотора. на другата сутрин си беше 14-14.1)

Така че не бързайте да изключвате IBS или да си сваляте реле-регулаторите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от B.Stoimenov » 05 Фев 2016, 8:48

shkata написа:Нашите коли се зареждат по "карти" . Има 4 параметъра :
1 вид на акумулатора (АГМ или обикновен)
2 колко Ah e
3 колко е зареден
4 температура до акумулатора
В зависимост от всичко това напрежението трябва да осцилира около някоя стойност в този диапазон - 13.8 - 15.3
Ако махнете IBS всичко това отпада и ще почне да зарежда с нещо от сорта на 13.8 - 14.4.
Студено време + слаб акумулатор = 15+ V
Топло време + зареден акумулатор = 14- V


:yes: точно поради тази логика, явно ще трябва да сменя акумулатора, пък да видим. сега съм с един 100Ah , измислена марка, но пък е на 4 емсеца, кодирана е колата на 110Ah, ако е кодирам на 90/95 дали ще е по-добре ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от shkata » 05 Фев 2016, 9:31

На какви разстояния караш колата?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от B.Stoimenov » 05 Фев 2016, 9:48

всеки ден средно 15/20 км в посока или общо средно 40 км на ден, като минимум. 60% от които околовръстното ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от badsharki » 05 Фев 2016, 11:59

shkata написа:Нашите коли се зареждат по "карти" . Има 4 параметъра :
1 вид на акумулатора (АГМ или обикновен)
2 колко Ah e
3 колко е зареден
4 температура до акумулатора
В зависимост от всичко това напрежението трябва да осцилира около някоя стойност в този диапазон - 13.8 - 15.3
Ако махнете IBS всичко това отпада и ще почне да зарежда с нещо от сорта на 13.8 - 14.4.
Студено време + слаб акумулатор = 15+ V
Топло време + зареден акумулатор = 14- V


:yes:
Само да допълня, че нашите алтернатори се водят BSD Алтернатори, т.е. интелигентни. Имат връзка с DME/DDE-то по BSD интерфейс и функция за самодиагностика. По същия интерфейс е и IBS сензора на минусовата клема, който подава данни за състоянието на акумулатора на DME/DDE-то, което от своя страна променя натоварването на алтернатора. Някъде четох, че когато BSD връзката между алтернатора и компютъра на двигателя е нарушена, напрежението е постоянно и е в рамките на 14.0-14.2V. Оттук би следвало, че ако се наблюдава променливо подавано напрежение от алтернатора, означава че всичко е наред и работи както трябва. Това променливо напрежение от алтернатора не би трябвало да влияе на електрониката на колата, защото си има отделен регулатор на напрежението към нея.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от B.Stoimenov » 05 Фев 2016, 12:25

badsharki написа:
shkata написа:Нашите коли се зареждат по "карти" . Има 4 параметъра :
1 вид на акумулатора (АГМ или обикновен)
2 колко Ah e
3 колко е зареден
4 температура до акумулатора
В зависимост от всичко това напрежението трябва да осцилира около някоя стойност в този диапазон - 13.8 - 15.3
Ако махнете IBS всичко това отпада и ще почне да зарежда с нещо от сорта на 13.8 - 14.4.
Студено време + слаб акумулатор = 15+ V
Топло време + зареден акумулатор = 14- V


:yes:
Само да допълня, че нашите алтернатори се водят BSD Алтернатори, т.е. интелигентни. Имат връзка с DME/DDE-то по BSD интерфейс и функция за самодиагностика. По същия интерфейс е и IBS сензора на минусовата клема, който подава данни за състоянието на акумулатора на DME/DDE-то, което от своя страна променя натоварването на алтернатора. Някъде четох, че когато BSD връзката между алтернатора и компютъра на двигателя е нарушена, напрежението е постоянно и е в рамките на 14.0-14.2V. Оттук би следвало, че ако се наблюдава променливо подавано напрежение от алтернатора, означава че всичко е наред и работи както трябва. Това променливо напрежение от алтернатора не би трябвало да влияе на електрониката на колата, защото си има отделен регулатор на напрежението към нея.



:yes: :bowdown: с думи прости, карам си и ако нещо стане - то ще си каже, и тогава ще го мислим :) :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от shkata » 05 Фев 2016, 12:30

Не е малко но не е и много...
Защото виж какво става -
-зимата акумулатора по принцип не е това което е през лятото. Понякога дори 30-40% по зле.
-акумулатора дори без никаква консумация губи по 1% на ден
-отиваш до колата отключваш и тръгват електроники, подгреви и т.н.
-после стартер на голям и студен дизелов двигател
-паркираш , заключваш , няколко минути си имаш висока консумация, после намалява, и чак след 16 мин трябва да заспи.

Съвсем нормално е ако няма дълго пътуване да не смогне да се зареди , и бавно и плавно да губи заряд..

Ако ще сменяш акумулатор по-добре вземи направо АГМ и го кодирай както трябва.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от B.Stoimenov » 05 Фев 2016, 12:37

shkata написа:Не е малко но не е и много...
Защото виж какво става -
-зимата акумулатора по принцип не е това което е през лятото. Понякога дори 30-40% по зле.
-акумулатора дори без никаква консумация губи по 1% на ден
-отиваш до колата отключваш и тръгват електроники, подгреви и т.н.
-после стартер на голям и студен дизелов двигател
-паркираш , заключваш , няколко минути си имаш висока консумация, после намалява, и чак след 16 мин трябва да заспи.

Съвсем нормално е ако няма дълго пътуване да не смогне да се зареди , и бавно и плавно да губи заряд..

Ако ще сменяш акумулатор по-добре вземи направо АГМ и го кодирай както трябва.


:yes: Така и ще направя, спирам да го гледам засега, ако се появи проблем ще го мисля. Ако не, ще видим на пролет/лятото как ще се държи, и ако нещо - ще скачам на БОШ/Варта 95 АГМ. Нооо засега няма да го мисля :)

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 22.12.2014
Пол: Мъж

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от P.A.P » 05 Фев 2016, 14:58

Привет

Аз също следя зареждането и при мен има моменти когато при пускане на ксенони или парното на ауто зареждането пада под 13,8 различно но сам го виждал до 12,2-12,3 както и в моменти когато превключва автоматика също пада между 12 и 13 в. От релето ли го прави ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от shkata » 05 Фев 2016, 18:06

Да.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 22.12.2014
Пол: Мъж

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от P.A.P » 06 Фев 2016, 9:04

shkata написа:Да.

Мерси колега ще я карам на майстор за да го сменя

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook