С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
А влошено ли е качеството на италианския? Има ли разлика с френския?
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:Относно проблема с влошеното качествто на италианския Мotul 8100 x-cess 5W-40. Тъй като стана въпрос за него в руския форум за маслата, се оказва, че положението и там е същото. В началото когато са започнали да го продават, хората си мислели, че е менте и са го връщали в магазините от където са го купили. Подобна глупост - да накараш клиентите си да минат на други масла и да си съсипеш репутацията градена с години като продаваш некачествна стока, от сериозна фирма като Мотул не съм очаквал.
Мързи ме да си видя мненията назад в годините, но тая чорба 5w40 x-cess си беше смехотворна история, и наистина в сериозен сервиз ми се кълняха как Motul е топ и т.н. ама "бил е топ"

сега чукнах ... 2015та някъде
ама хората не им пречи, карат си ... че даже познавам някои и дълги интервали ... и после кво става що така

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Доста колеги, ако не бъркам вече поне 4-5 души от форума, също от други места, някои от които ползват вече дълги години маслата на Мотул, се оплакват, че от 1-2 години на пазара вместо традиционно произведения в Франция такъв, се е появил нов, произвеждан в Италия. При него се забелязва много по-шумна работа на двигателя и повишен разход на масло при експлоатация, който нараства още повече с увеличаването на изминатите километри след смяната. Със стария френски мотул подобни проблеми не е имало. Иначе маслото е оригинално - купувано е от магазини с гарантиран произход в България, в друг от случаите от ato24.de. Оказва се, че италианският Мотул който се продава в Русия страда от същите недостатъци. Дори хората които са го ползвали са помислили, че са попаднали на фалшиво масло и са го връщали на продавача. Има се предвид конкретното масло Мotul 8100 X-Cess 5W-40.
Доскоро дори мислех, че ще е добре да се организира анализ, чрез който да се опитаме да разберем защо евентуално маслото страда от изброените по-горе проблеми. Обаче както разбирам се касае не за единични случаи и партиди у нас, а са масово явление засягащо ЕС и Русия. Значи спокойно може да се отхвърли предположението за евентуално допускане на брак в производството или фалшификация. Затова остава единствено възможността поради определени причини най-вероятната която е намаляване на разходите, Мотул да са започнали да използват по-нискокачествени продукти при изработката на маслото във вид на базови масла, вискозитетен подобрител, а защо не и пакети с добавки.
Доскоро дори мислех, че ще е добре да се организира анализ, чрез който да се опитаме да разберем защо евентуално маслото страда от изброените по-горе проблеми. Обаче както разбирам се касае не за единични случаи и партиди у нас, а са масово явление засягащо ЕС и Русия. Значи спокойно може да се отхвърли предположението за евентуално допускане на брак в производството или фалшификация. Затова остава единствено възможността поради определени причини най-вероятната която е намаляване на разходите, Мотул да са започнали да използват по-нискокачествени продукти при изработката на маслото във вид на базови масла, вискозитетен подобрител, а защо не и пакети с добавки.
- xxx500
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 6.10.2010
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: бмв E60 530d
- Мечтае да кара: M5
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Само Fuchs 5w 30, смяна на 10 000 км.
- datchko
- ентусиаст
-
- Мнения: 959
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Някой карал ли е с маслото на GM - Dexos 2 5W30?
Уж покрива LL-04, както и VW502.00/505.01, тоест би трябвало да е равностойно на оригиналното на БМВ/Шел, само че разликата в цената е огромна.
Мислех да го пробвам като за "промивка", не че ми е мръсен двигателя или имам нагари, но просто ей така.
Не намирам точни спецификации обаче. Само това:
*Minimization of signs of wear and tear - even over a longer period of time
*Protection against engine contamination such as oil residues and harmful deposits
*Reduction of fuel consumption
*Extending life expectancy and increasing the effectiveness of all emission-reducing systems
Уж покрива LL-04, както и VW502.00/505.01, тоест би трябвало да е равностойно на оригиналното на БМВ/Шел, само че разликата в цената е огромна.
Мислех да го пробвам като за "промивка", не че ми е мръсен двигателя или имам нагари, но просто ей така.
Не намирам точни спецификации обаче. Само това:
*Minimization of signs of wear and tear - even over a longer period of time
*Protection against engine contamination such as oil residues and harmful deposits
*Reduction of fuel consumption
*Extending life expectancy and increasing the effectiveness of all emission-reducing systems
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
datchko написа:Някой карал ли е с маслото на GM - Dexos 2 5W30?
Уж покрива LL-04, както и VW502.00/505.01, тоест би трябвало да е равностойно на оригиналното на БМВ/Шел, само че разликата в цената е огромна.
Мислех да го пробвам като за "промивка", не че ми е мръсен двигателя или имам нагари, но просто ей така.
Не намирам точни спецификации обаче. Само това:
*Minimization of signs of wear and tear - even over a longer period of time
*Protection against engine contamination such as oil residues and harmful deposits
*Reduction of fuel consumption
*Extending life expectancy and increasing the effectiveness of all emission-reducing systems
Аз съм чувал негативни мнения за GM маслата, но това са само празни приказки.
Не съм го пробвал лично.
- kamendc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 16.07.2009
- Местоположение: София
- Кара: X1 E84 25xd; E60 525d LCI Auto
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
datchko написа:Някой карал ли е с маслото на GM - Dexos 2 5W30?
Уж покрива LL-04, както и VW502.00/505.01, тоест би трябвало да е равностойно на оригиналното на БМВ/Шел, само че разликата в цената е огромна.
Е колко е огромна разликата, като BMW TWIN POWER TURBO 5W-30 е 14-15 лв?
То и ГМ произвеждат масла колкото и БМВ произвеждат, така че виж кой го прави и можеш да се ориентираш какво ще да представлява...
Аз последно като сменях сложих БМВ, то си е на Шел де. Майстора ми хвалеше и Равенола, вика дай да ти сложа да видиш как мазно ще работи, но то и така си работи мазно, та викам какво да сменям марката като съм нямал проблеми. И гориво зареждам на Шел колко години вече.
- datchko
- ентусиаст
-
- Мнения: 959
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
kamendc написа:datchko написа:Някой карал ли е с маслото на GM - Dexos 2 5W30?
Уж покрива LL-04, както и VW502.00/505.01, тоест би трябвало да е равностойно на оригиналното на БМВ/Шел, само че разликата в цената е огромна.
Е колко е огромна разликата, като BMW TWIN POWER TURBO 5W-30 е 14-15 лв?
То и ГМ произвеждат масла колкото и БМВ произвеждат, така че виж кой го прави и можеш да се ориентираш какво ще да представлява...
Аз последно като сменях сложих БМВ, то си е на Шел де. Майстора ми хвалеше и Равенола, вика дай да ти сложа да видиш как мазно ще работи, но то и така си работи мазно, та викам какво да сменям марката като съм нямал проблеми. И гориво зареждам на Шел колко години вече.
Взех 5л туба за Корсата на баща ми за 36лв от единя от сайтовете за масла.
Та както и да се смята излиза много на сметка

В крайна сметка май ще го пропусна за моята кола, не ми се рискува с нещо толкова евтино, макар и да отговаря на LL-04.
Пък и от прочетеното в чуждите форуми, не е от особено издържливите масла - 4-5 000км и променя качествата си драстично.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Здравейте.
От къде е най-евтино да се купи Ravenol vmp ?
Най-евтиното VMP което намерих за сега е на цена 100 лв, говоря в България, цената е за 5 литра.
Препоръчайте някое друго Ravenol-че в стандарт Vw 504/507.
Поздрави!
От къде е най-евтино да се купи Ravenol vmp ?
Най-евтиното VMP което намерих за сега е на цена 100 лв, говоря в България, цената е за 5 литра.
Препоръчайте някое друго Ravenol-че в стандарт Vw 504/507.
Поздрави!
- Nini0
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 5.09.2014
- Пол: Мъж
- Кара: 530D
- Мечтае да кара: F16
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колеги едно питане. Предната ми смяна беше с 5w30 VMP и имам малко останало към 600-700 гр., а сега сложих 5w40 VST. Мога ли да използвам останалото за доливане или не е препоръчително.
Изпратено от моят SNE-LX1 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SNE-LX1 с помощта на Tapatalk
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колега, за смесването няма абсолютно никакъв проблем, стига да е моторно масло и ако количеството е малко спрямо общия обем, както е в случая. Ако ще се слагат по-големи количества, и маслото е с вискозитет с голяма разлика като xW20 или xW50 тогава вече трябва да се смята дали параметрите на сместа ще са в рамките на допустимото. В твоя случай и двата вискозитата са допустими за двигателя, така, че няма какво да го мислиш.
- Nini0
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 5.09.2014
- Пол: Мъж
- Кара: 530D
- Мечтае да кара: F16
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:Колега, за смесването няма абсолютно никакъв проблем, стига да е моторно масло и ако количеството е малко спрямо общия обем, както е в случая. Ако ще се слагат по-големи количества, и маслото е с вискозитет с голяма разлика като xW20 или xW50 тогава вече трябва да се смята дали параметрите на сместа ще са в рамките на допустимото. В твоя случай и двата вискозитата са допустими за двигателя, така, че няма какво да го мислиш.
Супер благодаря за отговора !
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
kamendc написа:datchko написа:Някой карал ли е с маслото на GM - Dexos 2 5W30?
Уж покрива LL-04, както и VW502.00/505.01, тоест би трябвало да е равностойно на оригиналното на БМВ/Шел, само че разликата в цената е огромна.
Е колко е огромна разликата, като BMW TWIN POWER TURBO 5W-30 е 14-15 лв?
То и ГМ произвеждат масла колкото и БМВ произвеждат, така че виж кой го прави и можеш да се ориентираш какво ще да представлява...
Аз последно като сменях сложих БМВ, то си е на Шел де. Майстора ми хвалеше и Равенола, вика дай да ти сложа да видиш как мазно ще работи, но то и така си работи мазно, та викам какво да сменям марката като съм нямал проблеми. И гориво зареждам на Шел колко години вече.
Относно GM маслата съм чувал, че са производство на ARDECA и съм бил доволен (карал съм 10W-40 и 5W-30 на Astra 1.7 DTI)
Тези на BMW и пише че са на SHELL от новата им технология с GTL. На пазара има и 0W-40 LL-04, прави се от CASTROL.
datchko написа:kamendc написа:datchko написа:Някой карал ли е с маслото на GM - Dexos 2 5W30?
Уж покрива LL-04, както и VW502.00/505.01, тоест би трябвало да е равностойно на оригиналното на БМВ/Шел, само че разликата в цената е огромна.
Е колко е огромна разликата, като BMW TWIN POWER TURBO 5W-30 е 14-15 лв?
То и ГМ произвеждат масла колкото и БМВ произвеждат, така че виж кой го прави и можеш да се ориентираш какво ще да представлява...
Аз последно като сменях сложих БМВ, то си е на Шел де. Майстора ми хвалеше и Равенола, вика дай да ти сложа да видиш как мазно ще работи, но то и така си работи мазно, та викам какво да сменям марката като съм нямал проблеми. И гориво зареждам на Шел колко години вече.
Взех 5л туба за Корсата на баща ми за 36лв от единя от сайтовете за масла.
Та както и да се смята излиза много на сметка![]()
В крайна сметка май ще го пропусна за моята кола, не ми се рискува с нещо толкова евтино, макар и да отговаря на LL-04.
Пък и от прочетеното в чуждите форуми, не е от особено издържливите масла - 4-5 000км и променя качествата си драстично.
Почти всяко масло си променя качествата драстично на този пробег и се усеща при по-стари автомобили, когато след този пробег започва разход на масло. За това доста хора с по-стари коли сменят на около макс. 8 000 км. (по-добрия вариант ако искаш да си пазиш колата) или пък карат още няколко хиляди с доливане. Маслото на GM може да се окаже доста добър вариант ако някой е решил да кара с чести смени. Лично аз не съм пробвал да го сложа на BMW, но астрата, на която го карах, звучеше доста мазно с това масло и не даваше разход на масло (сменях до на 12 к. км)
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:Относно проблема с влошеното качествто на италианския Мotul 8100 x-cess 5W-40. Тъй като стана въпрос за него в руския форум за маслата, се оказва, че положението и там е същото. В началото когато са започнали да го продават, хората си мислели, че е менте и са го връщали в магазините от където са го купили. Подобна глупост - да накараш клиентите си да минат на други масла и да си съсипеш репутацията градена с години като продаваш некачествна стока, от сериозна фирма като Мотул не съм очаквал.
Ако ми позволите да вметна, че Мотул никога не съм го ползвал, защото не го уважавам. Преди около 20 години имах достъп до частна лаборатория за масла, която правеше входящ контрол на доставките за голяма транспортна фирма. Бяха ги отхвърлили от одобрените доставчици. (за съжаление новия собственик на фирмата закри лабораторията)...
Иначе рекламата е голяма работа! Хидрокрек на тройни цени, и на практика конкурира доста по-евтиния Castrol Edge, че дори и MOBIL1, където нещата клонят към най-новоте и най-доброто от към базови масла и присадки... Но маркетингът си е маркетинг. Съответно купуваш продукт, който е с 30% себестойност от цената, останалото е натоварено с реклама и печалба.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани