Поддръжка на BMW E60/E61
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- todorSTY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 26.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530 XD
- Мечтае да кара: BMW M5 E60
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
Радвам се, че има и здравомислещи хора в тоя форум. За сравнение, колегата, който е описал последно разходите, с колата от август, моята служебна е Хонда Сивик, от 1997г., като сметна разходите по поддръжката на тази кола, те са кажи речи същите с тези на колегата, а говорим за пълна кошница, не слагам разбира се каското. Да не говорим, че е 1.4 двигателче и извънградско се претоварва и ми дава 8-9 разход бензин, като сложим и това, БМВ.то ще излезе по-лесно за поддръжка 

- petar_majarov
-
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 10.11.2013
- Местоположение: Sofia City
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 545i
- Мечтае да кара: E23 745i Turbo, E24 M6, E26 M1, E28 M5, E31 850 CSI, E34 M5
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
todorSTY написа:Радвам се, че има и здравомислещи хора в тоя форум. За сравнение, колегата, който е описал последно разходите, с колата от август, моята служебна е Хонда Сивик, от 1997г., като сметна разходите по поддръжката на тази кола, те са кажи речи същите с тези на колегата, а говорим за пълна кошница, не слагам разбира се каското. Да не говорим, че е 1.4 двигателче и извънградско се претоварва и ми дава 8-9 разход бензин, като сложим и това, БМВ.то ще излезе по-лесно за поддръжка
Колега съгласен, само една лека забележка - хонда сивик не е кола, а чи*ия-хибрид, несполучливо копиран леген от разни френски кавали, с примеси на различни италиански возила и голф. Между другото това се отнася за всички жълти возила, като при всеки леген е строго индивидуално от коя западна марка точно ще се копира - има разнообразие!
Относно поддръжката на Е60, често смяням вода помпа от чисто параноидна гледна точка, иначе колицата си е много здрава и евтина за поддръжка на фона на някой-друг КОШ както ти казваш

- vesko4114
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 315
- Регистриран на: 17.09.2005
- Местоположение: София
- Кара: турбото да му се завива свят....
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
Rennfahrer написа:И аз мисля, че се преувеличава доста с разходите. Взех си Е60 август месец, като дотука разходите ми са:
1200 лв - каско (направих го най-вече да се застраховам против кражба, още не съм видял нещо добро от Армеец).
500 лв - джанти 16-ки за зимата (летните са 18-ки)
300 лв - зимни гуми на старо, ще издържат още поне 2 сезона, кат гледам.
200 лв - тампони носачи.
Предстои ми:
100 лв - биалетка + тампон стабилизираща щанга
200 лв - смяна масло и филтри
летни гуми.
Гумите и джантите не ги броя към поддръжката, защото най-вероятно ще ме издържат, докато не реша продам колата след 3-4 годинки. Нямам намерение да я карам 20 години, пък и дори така да е, като сметнеш, че при нормално каране, един комплект чисто нови гуми издържат 4 сезона съвсем нормално, намирам, че поддръжката като разход е нормална за такъв клас автомобил.
Пич, караш 2 тона кола с парцаливи гуми, сменяш по 1 биалетка...., масло + филтри за 200лв ... (с това масло можеш да си смажеш веригата на колелото, но не и да му е добре на 3 литров дизел)!!! Не знам какво ще се случи, като дойде ред на рейката, колекторите, автомата (ако е авт.), окачване и т.н. Е, да - ще я продадеш и ще си поредния който се хвали, че само е карал здрава кола и "нищо не е пипнал". Това не е поддръжка, а подигравка с премиум автомобил.
Нищо лично!
...............................
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
10л. Кастрол 5W30 струват 190лв. с ДДС, така че маслото се сменя за под 200лв., отива 300 с филтрите
Колата е 1.6 тона, и това, че гумите са му 2ра употреба не значи, че са галоши 


- VALENTIN NENKOV
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 3.09.2013
- Пол: Мъж
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
То ако си купил 8-10 г бмв с 10г потребителски заем, и за ремонт на турбина или рейка (да не дава господ и двете)
трябва да прибягаш до джет кредит,не си е работа.
Приятел в комбинация ; лош късмет + пежо 407 за два мес. изгърмя с 2500лв за съединител и турбина
Иначе за японските съм съгласен с колегата по горе.Жена ми е влюбена в нейната примера п12 ,няма такава простотия.
Хем скъпо, ами и тъпо

Приятел в комбинация ; лош късмет + пежо 407 за два мес. изгърмя с 2500лв за съединител и турбина
Иначе за японските съм съгласен с колегата по горе.Жена ми е влюбена в нейната примера п12 ,няма такава простотия.
Хем скъпо, ами и тъпо

- cocosas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 584
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 / e46
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
iceblast написа:10л. Кастрол 5W30 струват 190лв. с ДДС, така че маслото се сменя за под 200лв., отива 300 с филтритеКолата е 1.6 тона, и това, че гумите са му 2ра употреба не значи, че са галоши
Каде ги гледате тези филти за 100лв. ? Аз моите съм си ги взел от човек от форума на прилична цена. Казвам прилична понеже не са от бмв сервиз и само цената на горивния ми фитър е 102лв. Масления е 27, въздушния 52, за купето е 45 и този на турбината не го помня. 230 за момента + 9л. х 18лв. масло идва едни 400лв. и това без един от филтрите. Спирачна и хидравлична тевност според мен си е нормално всеки да си ги смени след покупката на колата. Антифриза и той да се погледне и общо лягат около 150лв. Накладките и те са си цифра, но там вече зависи от стила на шофиране. Може и всеки 10000км някой да ги сменя може и на 30000. Ако се слага горе долу редовно и добавка примерно там пак отиват едни 100лв. за 12000км. Понеже аз тези километри ги минавам горе долу за година и към тотала за годишната ми сметка слагам и каско + ГО + данък понеже се различават примерно от е46цата ми, на която за година тези масрафи ми идват около 600-700лв. А на един голф 4ка примерно идват около 200лв.
За мене по колата си отиват едни горе долу около 2800лв на година за каско + ГО + масла и филтри + данък. Та всеки може да си направи една груба сметка преди да направи покупката.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
Каско, ГО и данък ще ги плати на всяка кола която си вземе различна от Е60 и в години между 2004 и 2009. Според мен тези неща не трябва да влизат в сметката за поддръжката. Споделяйте само разходите за техническа поддръжка за да е ясно колко се дава за този модел 


- cocosas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 584
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 / e46
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
Да всяка кола ги има, но не е точно така. Имам приятел с е90 и неговите разходи са по-малки понеже е и с по-малък двигател и съответно и гражданската и данъка са му по малки и подръжката е по-лека. Също имма приятел с Пежо 407 2006та което си е в класа на е60 и там цените са други. За Пежото говорим за цифри на 50% под тези на е60.
- MadChicken
- Legendary
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
cocosas написа:Каде ги гледате тези филти за 100лв. ? Аз моите съм си ги взел от човек от форума на прилична цена. Казвам прилична понеже не са от бмв сервиз и само цената на горивния ми фитър е 102лв. Масления е 27, въздушния 52, за купето е 45 и този на турбината не го помня. 230 за момента
Явно някой те е сапунисал

Only dead fish follow the stream...
- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
MadChicken написа:cocosas написа:Каде ги гледате тези филти за 100лв. ? Аз моите съм си ги взел от човек от форума на прилична цена. Казвам прилична понеже не са от бмв сервиз и само цената на горивния ми фитър е 102лв. Масления е 27, въздушния 52, за купето е 45 и този на турбината не го помня. 230 за момента
Явно някой те е сапунисал
Щом не се оплаква, значи е добре изкъпан.

"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- bmw545i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
cocosas написа:Да всяка кола ги има, но не е точно така. Имам приятел с е90 и неговите разходи са по-малки понеже е и с по-малък двигател и съответно и гражданската и данъка са му по малки и подръжката е по-лека. Също имма приятел с Пежо 407 2006та което си е в класа на е60 и там цените са други. За Пежото говорим за цифри на 50% под тези на е60.
Гражданската от 2,5 кубика е еднаква. Разлика има само в данъка.
- rosendaal
-
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 1.10.2013
- Местоположение: EU zone schengen, Ossendrecht
- Пол: Мъж
- Кара: '74 3.0CSi
- Мечтае да кара: made by pininfarina
- Детайли за колата: винаги над 200 к.с.
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
Един автомобил,който даже една проста подмяна на акумулатора не можеш да си направиш в домашни условия или поне в сервиз без подходящ опит и софтуер мен би ме накарало поне да се замисля!!!!!!
Дали ти трябва постоянен доход от 3-4 000 за да си спокоен с Е60-о ДА.Ей така,за всеки случай.
Който мисли обратното ,да си я купи,като почне да му присветва и угасва централния дисплей,като започне да се шашка електрониката от калпаво напрежение,като почне после с темите-това светна и онова,пак ще си говорим с него.Щот такива теми ги пускат точно такива ,които се стискат и за 60 лева за диагностика и разчитат на подфорумните гадатели.Един такъв ''тарикат'' сменя и скоростна кутия скоро ,че заради неуспешен ъпдейт на неговата в квартален сервиз стана осиране.И му излезе скъпо.
И всички които толкова разпитват за точните разходи за да си направят точната сметка са ми ясни че си търсят и автомобила Е60 между 10 и 15 000 лева ама максимум-е няма как да не очакват и неочакваното от такива.
За консумативите всички сте прави-има и евтини има и скъпи има и на разумни цени.НО все още не съм намерил алтернативни електронни блокове и модули.А автомобила стана доста стар вече като модел и се разваля не малко.
.............
Дали ти трябва постоянен доход от 3-4 000 за да си спокоен с Е60-о ДА.Ей така,за всеки случай.
Който мисли обратното ,да си я купи,като почне да му присветва и угасва централния дисплей,като започне да се шашка електрониката от калпаво напрежение,като почне после с темите-това светна и онова,пак ще си говорим с него.Щот такива теми ги пускат точно такива ,които се стискат и за 60 лева за диагностика и разчитат на подфорумните гадатели.Един такъв ''тарикат'' сменя и скоростна кутия скоро ,че заради неуспешен ъпдейт на неговата в квартален сервиз стана осиране.И му излезе скъпо.
И всички които толкова разпитват за точните разходи за да си направят точната сметка са ми ясни че си търсят и автомобила Е60 между 10 и 15 000 лева ама максимум-е няма как да не очакват и неочакваното от такива.
За консумативите всички сте прави-има и евтини има и скъпи има и на разумни цени.НО все още не съм намерил алтернативни електронни блокове и модули.А автомобила стана доста стар вече като модел и се разваля не малко.
.............
- todorSTY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 26.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530 XD
- Мечтае да кара: BMW M5 E60
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
Който иска да си купи и за 30 000 лв., това си е лично негов праблем. Някой беше писал, че част от тук пишещите не могат да преглътнат, че са дали 40-50 000 за тази кола преди 3-4 години, а сега такава има между 15 и 20 000, като гледам коментарите мисля, че е доста добър психолог. Имам двама приятели с автокъщи, те лично са ми обяснявали, защо цените на тези коли паднаха толкова рязко само за година, две, единият даже имаше 525 от 2006 г., преди две години го продаваше за 23 000 лв., преди четири месеца го продаде за 17 000 лв., напълно обслужена. Та каква е работата, в момента на пазара и на нови и на стари автомобили властват малките градски автомобили, с нисък разход или големите автомобили, но с нови и по-съвършени двигатели, който също дават нисък разход, както и хибридите, но преди всичко градските автомобили. Това разбира се неминуемо води до повишаване на тяхното търсене, а пък на такива като нашите, големички, с големи двигатели и не особено икономични, търсенето все повече намалява, разбира се това дърпа и цената надолу /всеки който е учил икономика го знае/ и така както сте забелязали и на практика, преди година, година и нещо, обяви за тези автомобили под 20 000 лв., трудно се намираха, потърсете сега, около 1/2 от обявите са между 15 - 18 000 лв., за автомобили от 2005 г. И това не е тенденция само в БГ., вземете прочетете, разтърсете се и ще видите, че например Фолксваген Файтон от 2004-2005 г., в Англия примерно може да се намери за около 5-7 000 лири, обърнато в лева прави към 17 000.
- Rennfahrer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 9.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E60
- Мечтае да кара: М6
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
iceblast написа:10л. Кастрол 5W30 струват 190лв. с ДДС, така че маслото се сменя за под 200лв., отива 300 с филтритеКолата е 1.6 тона, и това, че гумите са му 2ра употреба не значи, че са галоши
Точно така. Освен това е 3 литра бензин, а не дизел. Маслото даже не е 10 литра, а 7. За биалетката, колега Веско, съветвам те да прочетеш ей тази тема - viewtopic.php?p=3453993
Не че не мога да ги сменя и двете, просто го намирам за ненужно. Скоростната ми кутия е обслужена на 150к км, тъй че смятам да я пипам. За другите неща дето ги спомена, божа работа, но не възнамерявам да ставам роб на колата. Пък и има един друг момент, че колкото повече се притесняваш за колата, толкова повече ще ти се разваля. Затова карай, докат върви, пък кат спре, тогава ще му мислиш

ПП: Гумите ми са Пирели СотоЗеро Дот 2011 и приличен грайфер, тъй че са ОК според мен.
- vesko4114
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 315
- Регистриран на: 17.09.2005
- Местоположение: София
- Кара: турбото да му се завива свят....
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
Rennfahrer написа:iceblast написа:10л. Кастрол 5W30 струват 190лв. с ДДС, така че маслото се сменя за под 200лв., отива 300 с филтритеКолата е 1.6 тона, и това, че гумите са му 2ра употреба не значи, че са галоши
Точно така. Освен това е 3 литра бензин, а не дизел. Маслото даже не е 10 литра, а 7. За биалетката, колега Веско, съветвам те да прочетеш ей тази тема - viewtopic.php?p=3453993
Не че не мога да ги сменя и двете, просто го намирам за ненужно. Скоростната ми кутия е обслужена на 150к км, тъй че смятам да я пипам. За другите неща дето ги спомена, божа работа, но не възнамерявам да ставам роб на колата. Пък и има един друг момент, че колкото повече се притесняваш за колата, толкова повече ще ти се разваля. Затова карай, докат върви, пък кат спре, тогава ще му мислиш
ПП: Гумите ми са Пирели СотоЗеро Дот 2011 и приличен грайфер, тъй че са ОК според мен.
Ами карай си докато спре тогава, но недейте да кръщавате хората тук кое, колко, как и защо и да си чешем езиците кое да побългарим и да преправим.
...............................
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани