Може ли да се смени само едната биалетка
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- dzvonko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46, 320д, 136к.с.
Може ли да се смени само едната биалетка
Биалетката ми е заминала (лявата). Няколко човека ми казаха, че е добре ако се сменя, да се сменят и двете. Има ли нещо вярно в това? За момента дясната си е ОК и не виждам защо да трябва и двете заедно да се сменят. Все пак това не са спирачки... Какво ще кажете по въпроса?
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
dzvonko написа:Биалетката ми е заминала (лявата). Няколко човека ми казаха, че е добре ако се сменя, да се сменят и двете. Има ли нещо вярно в това? За момента дясната си е ОК и не виждам защо да трябва и двете заедно да се сменят. Все пак това не са спирачки... Какво ще кажете по въпроса?
може да си смениш и само половината масло

що за въпроси - 30лв ли са проблем не мога да разбера

иначе конкретно - може!
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- dzvonko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46, 320д, 136к.с.
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
vicho написа:dzvonko написа:Биалетката ми е заминала (лявата). Няколко човека ми казаха, че е добре ако се сменя, да се сменят и двете. Има ли нещо вярно в това? За момента дясната си е ОК и не виждам защо да трябва и двете заедно да се сменят. Все пак това не са спирачки... Какво ще кажете по въпроса?
може да си смениш и само половината масло![]()
що за въпроси - 30лв ли са проблем не мога да разбера![]()
иначе конкретно - може!
Не са никакъв проблем, ама защо да се дават ако няма нужда. По тая логика давай да сменяме всички стъкла на колата, ако се счупи страничното. Чисто технически питам дали има нужда или не.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
dzvonko написа:Биалетката ми е заминала (лявата). Няколко човека ми казаха, че е добре ако се сменя, да се сменят и двете. Има ли нещо вярно в това? За момента дясната си е ОК и не виждам защо да трябва и двете заедно да се сменят. Все пак това не са спирачки... Какво ще кажете по въпроса?
според мен не е проблем те са два шарнира на тая биалетка или са здрави или не
с оглед на цената им и ходенето пак в сервиз обаче аз ги сменях преди и двете
и сега пак едната е тръгнала и ще ги сменя и двете

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
dzvonko написа:Не са никакъв проблем, ама защо да се дават ако няма нужда. По тая логика давай да сменяме всички стъкла на колата, ако се счупи страничното. Чисто технически питам дали има нужда или не.
Понеже явно не знаеш за какво служат биалетките и как те са свързани с окачването на колата ще се опитам да обясня...
Двете биалетки се хващат на стабилизиращата щанга, която от името може да предположим, че се опитва да стабилизира колата и да намали body roll-а до минимум (страничното клатене на колата), а биалетите обират вибрациите. С други думи като смениш едната биалетка тя винаги ще има различни свойства от другата и цялата система няма да работи коректно. Т.е. едната ще обира повече, другата по-малко (умора на материала, дупки и други).
Като сложиш две еднакви (нови) поне ще знаеш, че колата се държи по адекватен начин.
достатъчно добре ли обясних или да продължаваме???
п.с. джамовете са различни елементи на колата и примера ти е неуместен (да не ползвам груби думи)
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- dzvonko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46, 320д, 136к.с.
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
vicho написа:dzvonko написа:Не са никакъв проблем, ама защо да се дават ако няма нужда. По тая логика давай да сменяме всички стъкла на колата, ако се счупи страничното. Чисто технически питам дали има нужда или не.
Понеже явно не знаеш за какво служат биалетките и как те са свързани с окачването на колата ще се опитам да обясня...
Двете биалетки се хващат на стабилизиращата щанга, която от името може да предположим, че се опитва да стабилизира колата и да намали body roll-а до минимум (страничното клатене на колата), а биалетите обират вибрациите. С други думи като смениш едната биалетка тя винаги ще има различни свойства от другата и цялата система няма да работи коректно. Т.е. едната ще обира повече, другата по-малко (умора на материала, дупки и други).
Като сложиш две еднакви (нови) поне ще знаеш, че колата се държи по адекватен начин.
достатъчно добре ли обясних или да продължаваме???
п.с. джамовете са различни елементи на колата и примера ти е неуместен (да не ползвам груби думи)
Чудесно


- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
vicho написа:...
по принцип съм съгласен с начина на разсъждение, но някак си ми се струва
че конкретно за биалетките малко си прекрачил от практиката в теорията
теоретично си прав, но на практика едва ли някой може да усети разлика между
две нови биалетки и нова и стара, но здрава


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
K_Ilkov написа:vicho написа:...
по принцип съм съгласен с начина на разсъждение, но някак си ми се струва
че конкретно за биалетките малко си прекрачил от практиката в теорията
теоретично си прав, но на практика едва ли някой може да усети разлика между
две нови биалетки и нова и стара, но здрава

понякога съм малко краен... извинявам се!
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
аз лично съм сменял само дясната, не защото ми се свиди или не ми се дават пари просто ми казаха че няма нужда и се доверих , след смяната вече близо 10хиляди км никаква разлика във вървежа или нещо да е заминало да тропа не сменената или нещо подобно.
вероятно не е чак такъв проблем , пък и при тези пътища тези части са консуматив рано или късно пак ще се сменят
вероятно не е чак такъв проблем , пък и при тези пътища тези части са консуматив рано или късно пак ще се сменят
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
Аз също преди около година смених само дясната биалетка - лявата беше здрава (и все още е).
Si non confectus, non reficiat.
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
iv4o9999 написа:аз лично съм сменял само дясната, не защото ми се свиди или не ми се дават пари просто ми казаха че няма нужда и се доверих , след смяната вече близо 10хиляди км никаква разлика във вървежа или нещо да е заминало да тропа не сменената или нещо подобно.
вероятно не е чак такъв проблем , пък и при тези пътища тези части са консуматив рано или късно пак ще се сменят
То не е само от пътищата, ами и по тежката дясна част на колата заради моторя.

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
така е ама не е от мотора
слава на бога и инженерите на БМВ, че не са ги направили по-тежки от едната страна
представяш ли си след 50/50 баланса, с който се гордеем да са по-тежки от дясно
попринцип дясната страна на окачването е подложена на повече стрес
слава на бога и инженерите на БМВ, че не са ги направили по-тежки от едната страна
представяш ли си след 50/50 баланса, с който се гордеем да са по-тежки от дясно

попринцип дясната страна на окачването е подложена на повече стрес

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Nafarforii_89
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Горна Оряховица
- Пол: Мъж
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
Аз като сменям нещо или го сменям от двете страни,или не сменям нищо.Изключение прави един тампон на носача.Смених единия(пецакания,в моят случай се оказа левият) и си викам другата седмица ще сменя и другия,ама така си остана вече половин година,мисля сега преди зимата да го сменя,нищо че не е мръднал.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
K_Ilkov написа:vicho написа:...
по принцип съм съгласен с начина на разсъждение, но някак си ми се струва
че конкретно за биалетките малко си прекрачил от практиката в теорията
теоретично си прав, но на практика едва ли някой може да усети разлика между
две нови биалетки и нова и стара, но здрава
Но от 2 счупени и 2 нови се усеща добре със стегнато окачване...
Аз също съм на мнението на vicho - че подобни неща се сменят х2 ,цените не са безумни нито непосилни...а няма да е странно ако другата сдаде багажа след седмица и наново процедурата,някак си не си заслужава

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: Може ли да се смени само едната биалетка
Може да се смени само едната биалетка.
И няма да се усети нищо, ама абсолютно нищо.
Тука такива теории се развиха, че все едно на совалката двигателя ще сменяш.
А е и по-оправдано да смениш само едната биалетка, особено ако другата е оригинална и още няма помен от луфтове. Тогава много често се случва да смениш вече сменената биалетка още 2-3 пъти докато дойде ред да сменяш другата, старата, която не си я бил сменял никога.
И няма да се усети нищо, ама абсолютно нищо.
Тука такива теории се развиха, че все едно на совалката двигателя ще сменяш.
А е и по-оправдано да смениш само едната биалетка, особено ако другата е оригинална и още няма помен от луфтове. Тогава много често се случва да смениш вече сменената биалетка още 2-3 пъти докато дойде ред да сменяш другата, старата, която не си я бил сменял никога.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани