За и Против разпънката 530д
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
За и Против разпънката 530д
Колеги имам 530д-218 к.с. Тая разпънка какво ли не я правих и си пречуква и това е. Резбови втулки,нови по дебели болтове,стягам всичко и след 1-2 месеца пак започва да причуква.
Питането ми е,ако я махна дали ще пречи нещо осезаемо на стабилноста на колата,че ми омръзна да се занимавам с нея вече.
Питането ми е,ако я махна дали ще пречи нещо осезаемо на стабилноста на колата,че ми омръзна да се занимавам с нея вече.
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: За и Против разпънката 530д
Пробва ли с осигурител за резби?
Иначе ме кефите:БМВ са от малкото,които имат фабрично осигурител с/у изместване на предните "бомбета" или т.нар. "разпънка" ,а вие....-> в кофата

Иначе ме кефите:БМВ са от малкото,които имат фабрично осигурител с/у изместване на предните "бомбета" или т.нар. "разпънка" ,а вие....-> в кофата


Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
Re: За и Против разпънката 530д
а
Последна промяна Вуйчо на 31 Май 2020, 12:31, променена общо 1 път

- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: За и Против разпънката 530д
Аз преди месец като сменях маслото с филтрите,се помъчих доста да не я махам именно заради това,но...Абсурд,въобще не може да се намести въздушния филтър както трябва и кутията върху него. Как са могли да го измислят така немците,просто не ми го побира акъла. И ако сметнем ,че всяка година сменяме масло с филтри,2004 година автомобил до 2019 година са 15 години махане и слагане ей така,нормално е да се развалят тия резби и то в алуминий.
Освен на я махна и да пробвам как ще е. Ако не ме кефи,ще мисля варианти.
Освен на я махна и да пробвам как ще е. Ако не ме кефи,ще мисля варианти.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: За и Против разпънката 530д
tiho_madjarov написа:Аз преди месец като сменях маслото с филтрите,се помъчих доста да не я махам именно заради това,но...Абсурд,въобще не може да се намести въздушния филтър както трябва и кутията върху него. Как са могли да го измислят така немците,просто не ми го побира акъла. И ако сметнем ,че всяка година сменяме масло с филтри,2004 година автомобил до 2019 година са 15 години махане и слагане ей така,нормално е да се развалят тия резби и то в алуминий.
Освен на я махна и да пробвам как ще е. Ако не ме кефи,ще мисля варианти.
Не е нормално да се развалят, ако се прави както трябва- слага се грес, стяга се с динамометричен ключ, трябва да имаш необходимите вложки за да не разбиеш главата на винтовете.... За 15 години, 15 пъти едва ли е много. Вече, ако си решил да правиш неща, които са извън възможности те и само си мислиш, че може да ги направиш наистина е мъка- виждал съм и версия с отвъртане само на единия винт, огъване на разпънката под 90° и обратното връщане по същия начин...
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: За и Против разпънката 530д
Вуйчо написа:Немо, проблема е, че тази "разпънка" при е60 525/530 дизелов модел, трябва да се сваля при всяка смяна на въздушен филтър. Tази разпънка се маха отивайки 4 болта, които са завити в алуминиевият кош и бомбета на колата. И всяко отвиване и завиване малко или много е мъка и тази резба в един момент отива на кино.
Тази подробност за възд. филтър не я знаех,сори


Отделно го има това,че процедурата се извършва по строго определен начин,а не както дойде и за това се пре_бават работите...
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- dimitar_g60
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 22.01.2016
- Пол: Мъж
Re: За и Против разпънката 530д
Аз спокойно си сменям филтъра без да я махам.И при мен скърцаше ,но сложих дълги болтове на бомбетата и от долу с гайка и яко стягане.После на купето се преебаха резбите ,но ги нарязах наново .стегнах болтовете с метал пластик и нея пипам вече.Наложи ли се сваляне малко по трудно ,но това е.Иначе скърца гадно.





Re: За и Против разпънката 530д
а
Последна промяна Вуйчо на 31 Май 2020, 12:31, променена общо 1 път

- sstancho89
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 17.06.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 525d
- Мечтае да кара: 306 MAXI / Megane KIT CAR / Xsara MAXI
Re: За и Против разпънката 530д
Швабите са го измислили, това, че в БГ се стяга докато превърти и се връща четвърт после е друг въпрос. Аз на моята старата е60тка съм я махал сиг 10 пъти тая разпънка и съм нямал проблем. Ако пък имате проблем с алумина решението е
https://zimber-tools.com/bg/rchni-instr ... tools.html
Тогава вече няма да стягате в алумина, а в стоманена пружинка. Не се сещам десятки ли са болтовете, има всякакви комплекти за възстановяване на резби. За песимистите ще кажа, че на резба 12х1,5 10мм дълга стягам болт на 10кг без проблем вече многократно.
https://zimber-tools.com/bg/rchni-instr ... tools.html
Тогава вече няма да стягате в алумина, а в стоманена пружинка. Не се сещам десятки ли са болтовете, има всякакви комплекти за възстановяване на резби. За песимистите ще кажа, че на резба 12х1,5 10мм дълга стягам болт на 10кг без проблем вече многократно.
За и Против разпънката 530д
За Е60 потвърждавам - не се налагаше да се маха разпънка за смяната на въздушен филтър. Бил съм свидетел и на смяната му в Е93 330Д, но по спомени и там не беше нужно.
- bokouser
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: За и Против разпънката 530д
Защо е необходимо да нарязвате нови резби, да възстановявате старите или други глупости? Детайла, на който се завива разпънката оригинален струва 37лв клиентска цена (без отстъпки) в Аутобавария, Дарукар, Елиткар и т.н. Действително въпросната опора е от много куца сплав - Al/Si9/Cu3/Fe и многократното развиване и завиване и разказва играта.
Само да допълня, че разпънката се маха, не само при смяна на въздушен филтър, но и при ремонт на много други неща, например смяна на маслен сепаратор / филтър подкартерни газове, сваляне на колектор, а колектора се сваля сравнително често, като започнем от вихрови клапи, течове от гумените уплътнения, разни вакуум маркучи, да не говорим за свещи, модул свещи (тук го наричаме реле) и т.н.
Факт е, че резбите на бомбетата издържат доста повече от резбите на централната опора, може би защото са от малко по-различна сплав, а и централната опора леко е завряна под пластмасата на чистачките, което затруднява правилното подвеждане на болтовете при завиване. В повечето сервизи им е любимо да работят с пневматичен гайковерт и при невнимание като ги напънат веднъж на криво са до там.
Но като цяло ако вземем предвид, че толкова години оригиналната опора на разпънката е издържала, не е такава драма да се смени веднъж, почти съм сигурен, че новата ще издържи докато колата е във вас. Аз лично я смених тази неделя и ако има интерес мога да опиша процеса.
Само да допълня, че разпънката се маха, не само при смяна на въздушен филтър, но и при ремонт на много други неща, например смяна на маслен сепаратор / филтър подкартерни газове, сваляне на колектор, а колектора се сваля сравнително често, като започнем от вихрови клапи, течове от гумените уплътнения, разни вакуум маркучи, да не говорим за свещи, модул свещи (тук го наричаме реле) и т.н.
Факт е, че резбите на бомбетата издържат доста повече от резбите на централната опора, може би защото са от малко по-различна сплав, а и централната опора леко е завряна под пластмасата на чистачките, което затруднява правилното подвеждане на болтовете при завиване. В повечето сервизи им е любимо да работят с пневматичен гайковерт и при невнимание като ги напънат веднъж на криво са до там.
Но като цяло ако вземем предвид, че толкова години оригиналната опора на разпънката е издържала, не е такава драма да се смени веднъж, почти съм сигурен, че новата ще издържи докато колата е във вас. Аз лично я смених тази неделя и ако има интерес мога да опиша процеса.
Последна промяна bokouser на 15 Май 2019, 16:22, променена общо 7 пъти
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1662
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: За и Против разпънката 530д
Няма ли и някакви 'алтернативи' на този детайл от друг материал?
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- bokouser
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: За и Против разпънката 530д
Няма кой да ти го изработи, като го разгледах, не е много прост, пък и както споменах:
И друго - аз например обичам да си пипам сам по колата и всичко стягам с динамометричeн ключ по информация от ISTA, но айде сигурен съм, че повечето хора ще пропуснат това и все пак ако занапред точно там се внимава със завиването няма да има проблем години.
Сложиш ли грес или друга смазка напълно променяш натоварването на материала при затягане с динамометричен ключ. Където е необходимо да се сложи смазка задължително е описано в инструкцията.
bokouser написа:Но като цяло ако вземем предвид, че толкова години оригиналната опора на разпънката е издържала, не е такава драма да се смени веднъж, почти съм сигурен, че новата ще издържи докато колата е във вас.
И друго - аз например обичам да си пипам сам по колата и всичко стягам с динамометричeн ключ по информация от ISTA, но айде сигурен съм, че повечето хора ще пропуснат това и все пак ако занапред точно там се внимава със завиването няма да има проблем години.
zvetiko написа:...Не е нормално да се развалят, ако се прави както трябва- слага се грес, стяга се с динамометричен ключ...
Сложиш ли грес или друга смазка напълно променяш натоварването на материала при затягане с динамометричен ключ. Където е необходимо да се сложи смазка задължително е описано в инструкцията.
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани