Някой сменял ли е лагер на шайбата на компресор на климатика

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Някой сменял ли е лагер на шайбата на компресор на климатика

Мнение от Guberkov » 01 Сеп 2020, 17:42

Имам стържене/шумове при изключен климатик, като го включа спира този дразнещ шум , което според мен значи единственно и само, че когато не е зацепен компресора да работи, лагера се върти и вероятно е прецакан и стърже, като се зацепи компресора и лагера спре да се върти спира да стърже.

Ако някой е правил тази процедура, нека сподели размерите на лагера на SKF примерно , защото като оригинална част от BMW не се предлага, а като цял компресор от 600-1000лв. :) , а се оказва че този компресор дали стърже, или каквото и да било там е като консуматив на не-много дълги интервали от смяната му с нов или от нова кола :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 16.12.2009
Кара: E36 Class II
Мечтае да кара: Limited Edition
Детайли за колата: 209 255 481 704...style 24,sparco,eibach,bilstein,supersprint etc..

Re: Някой сменял ли е лагер на шайбата на компресор на клима

Мнение от A.Stoyanov » 01 Сеп 2020, 22:14

Аз съм сменял на е60, лагер и успокоители и шума изчезна. Дай ми модела на компресора да сравня с моя и ако е същия ще намеря стария лагер в гаража и ще ти го измеря :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Някой сменял ли е лагер на шайбата на компресор на клима

Мнение от Guberkov » 02 Сеп 2020, 10:44

A.Stoyanov написа:Аз съм сменял на е60, лагер и успокоители и шума изчезна. Дай ми модела на компресора да сравня с моя и ако е същия ще намеря стария лагер в гаража и ще ти го измеря :yes:


Благодаря за отзивчивоста колега, а на кое казваш успокоители - едни черни няколко на брой пластмаси ли?

Инече за моят мотор компресора е Calsonic Calsei Made in Japan :

6915380
6452691538008
A4101541A023


A/C Compressor Manufacturer

CALSONIC KANSEI

A/C Compressor Type

CSE613

Diameter Outer

113,00

Fits for A/C Compressor

64509145351, 64509156821, 64526915380, 64529156821, 64529182793, A4101541A021, A4101541A022, A4101541A023, A4101541A026, 64526915380-06, 64526915380-07, 64526915380-08, 64529156821-01

Pylley Type

6PK (PV6)

Diameter Inner

110,00

Voltage

Direct Drive

Diameter Outer

113,00






Изображение


Изображение
Последна промяна Guberkov на 02 Сеп 2020, 15:04, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 16.12.2009
Кара: E36 Class II
Мечтае да кара: Limited Edition
Детайли за колата: 209 255 481 704...style 24,sparco,eibach,bilstein,supersprint etc..

Re: Някой сменял ли е лагер на шайбата на компресор на клима

Мнение от A.Stoyanov » 02 Сеп 2020, 11:22

Моят е с номер 64526983098 (Денсо) и пише че се монтира на 5 и 7. Явно е различен и вероятно лагерчето ще е различно. Аз им казвам успокоители :mhihi: мисля че бяха 6 на брой и са гумени, по 2-3лв бяха. Части + труд беше под 60лв, моят съвет е да пробваш преди да купуваш нов компресор.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Някой сменял ли е лагер на шайбата на компресор на клима

Мнение от Guberkov » 02 Сеп 2020, 15:03

A.Stoyanov написа:Моят е с номер 64526983098 (Денсо) и пише че се монтира на 5 и 7. Явно е различен и вероятно лагерчето ще е различно. Аз им казвам успокоители :mhihi: мисля че бяха 6 на брой и са гумени, по 2-3лв бяха. Части + труд беше под 60лв, моят съвет е да пробваш преди да купуваш нов компресор.


Благодаря колега , да ще пробвам със смяна само на лагер-качествен японски.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Някой сменял ли е лагер на шайбата на компресор на клима

Мнение от Guberkov » 03 Сеп 2020, 13:16

Днес смених лагера на шайбата компресор климатик , с хубав такъв Японче чисто-нов, обаче драмата с стърженето и неприятният звук продължава на спрян климатик, на пуснат спират тези гадни стържения, което съответно беше стрелба в празното, но и в никакъв случай излишно.

Сега продължаваме с байпас на компресора с къс ремък и ако се окаже тихо, работата е ясна и става дума за смяна на компресор( доста майстори твърдят че, тия постоянно зацепените компресори били като консуматив - 5 години и айде-Чао), макар и отлично-работещ и правещ студ.

Без пистовият ремък е тишина, ако някой се е сблъсквал или има идеи да сподели.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Някой сменял ли е лагер на шайбата на компресор на клима

Мнение от NGneer4eto » 08 Сеп 2020, 23:38

Guberkov написа:Днес смених лагера на шайбата компресор климатик , с хубав такъв Японче чисто-нов, обаче драмата с стърженето и неприятният звук продължава на спрян климатик, на пуснат спират тези гадни стържения, което съответно беше стрелба в празното, но и в никакъв случай излишно.

Сега продължаваме с байпас на компресора с къс ремък и ако се окаже тихо, работата е ясна и става дума за смяна на компресор( доста майстори твърдят че, тия постоянно зацепените компресори били като консуматив - 5 години и айде-Чао), макар и отлично-работещ и правещ студ.

Без пистовият ремък е тишина, ако някой се е сблъсквал или има идеи да сподели.


Колега, това, че имаш шум при спрян климатик не означава, че шумът идва от климатика. Ти просто променяш товара на ремъка, съответно силата се разпределя и върху останалите шайби. Може да идва и от друг източник, както при мен се оказа от помпата на хидравликата, но шумът и вибрацията се увеличаваха при пускане на климатика. Принципно източникът трябва да може да се хване при свален ремък и въртене на шайбите на ръка.
Не искам на споменавам, че на Е46 имах шум от другия лагер на компресора, който се намира вътре в компресора и мисля, че беше аксиален. Имаше някакво износване и естествено не се продаваше такъв лагер. Но компресорът е съвсем друг тип и предполагам няма да е това, а и шумът беше сравнително тих, но пък дразнещ.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook