Въздухозаборници

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Въздухозаборници

Мнение от Vasilen » 02 Дек 2005, 13:48

Значи проблема е следния, при тунинговане с турбо например :lol: възниква проблема с температурата.
Идеята ми е да направя допълнителни въздухозаборници от капака и с въздуховоди да доставя свежия въздух до агрегатите които имат нужда.
Нещо от типа
Изображение
но с ребра обърнати с горния край напред, хрумват ли ви и други идея както и материали за изработката или човек който да ги прави.
Идеята ми е да са поне два такива въздухозаборника в двата края, но не искам да слагам гъба отгоре.
Друг един въпрос който ме занимава е дали количеството въздух който постъпва през такива заборници ще е достатъчен и как може да се изчисли дебита им.
May the BMW force be with you!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 02 Дек 2005, 14:15

Помисли за варианта (както в Лансър Ево) за отвор който да изкарва горещия въздух навън. Целта е да се изкара навън топлия въздух след радиатора - това дава ефект върху всичко в двигателния отсек ( в смисъл че въздух с температура до 80С вече не обтича компонентите там).
Турбото го поопаковай с изолационен материал, ако има наблизо застрашени компоненти - и тях.

Turbo Pilot
Аватар
Мнения: 1628
Регистриран на: 8.07.2004
Местоположение: www.srautobg.com
Пол: Мъж
Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
Мечтае да кара: Това което си карам

Мнение от Cobra » 02 Дек 2005, 14:19

Мойто затова си е отдолу,да си грее на пътя,не в мотора :lol:
Майтап,и аз го мислех,ама с термолента и добро разположение,не мисля че имаш нужда да режеш капака!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 02 Дек 2005, 14:28

хриле от м3,м5 на калниците :idea: :D
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 02 Дек 2005, 14:30

Мне проблема не е температурата и загряването на други компоненти.
Те са изолирани с изолационна лента. Проблема е че кулера и филтъра да смучат студен въздух.В момента е добре, но е хладно, в момента в който стане 20+ градуса толкова ще е топъл въздуха че ефекта на турбото ще спадне драстично. За кулера има място на мястото на кутията за нормалния въздушен филтър, но тряа докарам студен въздух до него, както и до филтъра а пътя до тях минава през фаровете :roll: не ми се иска да ги махам.
Надолу не мога да дълбая без да се простя с климатика, а не искам остава пространството нагоре. Пред радиатора под него и около него място няма за игла дори, там е радиатора на климатика ...
May the BMW force be with you!

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 02 Дек 2005, 14:33

[steeN] написа:хриле от м3,м5 на калниците :idea: :D

Това беше първата идея, но ми се струва че потока на въздуха няма да е достатъчен. За това си мислех че "захапването" от капака на въздуха ще е по голямо ... май е време F-14 да се включи по темата :P
May the BMW force be with you!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 02 Дек 2005, 14:43

Още снощи ти казах че трябва да направиш кутия за конусния филтър която трябва да го изолира от останалата част от двигателния отсек и да прилепва плътно към предния капак. към нея трябва да доведеш студен въздух от някъде може и да е с тръба но си мисля че трябва да пазиш да не идва вода щото не знам как ще се отрази на филтъра. При мене имам готов такъв отвор който дарпа въздуха от пространството между бронята и подкалника :arrow: не е загрят от двигателя и не може директно да влиза вода и голями боклуци. Прахта по нашите пътища е неспасяема :evil:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 698
Регистриран на: 13.04.2005
Местоположение: Wherever I may roam...

Мнение от F-14 » 02 Дек 2005, 16:02

хубу де ама може ли по-подробно кое тряя са охлади как изглежда капака и бла бла...
инак за обратни ребра се сещам само за косуърдските хриле поставени на опаки ама ще стане мазало :)

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 02 Дек 2005, 16:15

F-14 написа:хубу де ама може ли по-подробно кое тряя са охлади как изглежда капака и бла бла...
инак за обратни ребра се сещам само за косуърдските хриле поставени на опаки ама ще стане мазало :)

Значи под предния капак зад фаровете и от двете страни има неща за охлаждане, там има едни джобове които са свободни от едната страна е турбината от другата ще е кулера.
Ето го карака на Е34 има едни повдигания от двете страни които образуват по високата част на капака, на около 30 см от началото и ограничени от повдиганията се намират въпросните места къде мисля че трябва да се направят въздухозаборници
Изображение
Алтернативния вариянт е да се направят прорези на 5-10 см от мигача към гумата (виж снимката) и да се сложат хриле като на М5 М3.
А защо ако се сложат наопаки ще стане мазало ?
May the BMW force be with you!

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 02 Дек 2005, 16:19

Ето по точно местата
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
May the BMW force be with you!

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 02 Дек 2005, 16:29

отвор на калника над мигача
не е лошо като вариант стига
да не те притеснява от естетична
гледна точка...
Но според мен по-добре да отвеждаш
топлите газове от двигателния отсек
отколкото да бухаш въздух вътре :idea: :confused:
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 02 Дек 2005, 16:40

Дизеловите 124ки (и по последните които вече се водят Е-класи) имат точно там на калника едни 4 или 5 прореза които не седят грозно.. може нещо подбно да се направи.. :roll:

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 02 Дек 2005, 16:45

отиваш на гугъл, пишеш "hood heat extractors" ... всичките идеи са там..

идеята е да загребваш студен въздух отпред отдолу (със престилка под предната броня или през радиатора (ама там вече няма да е много студен) и да го изкарваш отзад отгоре към чистачките...

също можеш да си направиш от ламарина едно или няколко щитчета на изходящия колектор... и да си смениш термостата със такъв дето се отваря по-рано.. също маслен радиатор... със малка ел. перка по възможност... и... бе стига ти толкоз.. ако пак си горещ ша го мислиме ;)

не омотавай колектора обаче.. освен ако няма да караш само на сухо време
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 698
Регистриран на: 13.04.2005
Местоположение: Wherever I may roam...

Мнение от F-14 » 02 Дек 2005, 18:31

мерцедесовите отвори ги подкрепям напълно...
отгоре ако не искаш да стане като на лудия колата- на мен лично не ми хареса, по добре направи въздухоотвод който да взема въздух под колата и да го извежда към капака.
за друго мисля че ще се загрози вида.
за косуърдските ....ами ако ги сложиш на опъки съм силно склонен да вярвам че ще разбунтуват потока,именно затова си мисля а и както видях алекс и ти е написал май горе доле същото.ще е по-добре отдолъ да вземеш въздуха октолкото от горната страна на капака

Turbo Pilot
Аватар
Мнения: 1628
Регистриран на: 8.07.2004
Местоположение: www.srautobg.com
Пол: Мъж
Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
Мечтае да кара: Това което си карам

Мнение от Cobra » 03 Дек 2005, 0:12

Така много трудно става,няма ли по-генерален начин да стане като при мен?
Махаш перката на климатика,и на нейно място пред радиатора на същия кулера и фултъра в бронята далече от всичко-при мен лятото на 30+ си беше ОК!
Ама незнам от снимките много не разбрах къде има/няма място!

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook