Свещи -> колко "по-студени"???
Модератор: bum_bum
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Свещи -> колко "по-студени"???
Как да разберем колко "по-студени" свещи да сложим на мотор с принудително пълнене
Една много уважавана от мен фирма Бриск(в момента съм с LGS) предлага PREMIUM TXS свещи в температурните граници 08,10,12
добри за двг с принудително пълнене до 2,5 бара. В тех. инфото обаче пише че температурния диапазон трябва да се подбере много внимателно - съобразно с температурата в горивната камера... аз как да разбера каква ми е температурата 

Една много уважавана от мен фирма Бриск(в момента съм с LGS) предлага PREMIUM TXS свещи в температурните граници 08,10,12


DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

пъхни един термометър бе
сега сериозно Т в горивната камера зависи от колко богата е сместа колко аванс си дал и колко е Т на компресирания въздух ... наи об6то може да се ориентира6 със ЕГТ дат4ик на изп колектор да следи6 Т на газовете в колектора .... един и съ6т двг с разли4ни настройки може да варира в Т на газовете доста ..сосбенно при турбо изпълнения

сега сериозно Т в горивната камера зависи от колко богата е сместа колко аванс си дал и колко е Т на компресирания въздух ... наи об6то може да се ориентира6 със ЕГТ дат4ик на изп колектор да следи6 Т на газовете в колектора .... един и съ6т двг с разли4ни настройки може да варира в Т на газовете доста ..сосбенно при турбо изпълнения

" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"
Свещите за даден двг се определят от серия тестове и няколкостотин часа работа на стенд в конструкторското бюро. Правилно подбраната за даден двг свещ трябва да поддържа температура в долната част на изолатора около 500 гр. при която попадналото масло изгаря без образуване на нагар. При температура700-800гр. горивната смес се възпламенява не от искрата а от силно нагретия изолатор, което води до появяване на детонационно горене
.Ние с нашите възможности няма как да измерваме температурата на изолатора
Остава да определим опитно необходимото ни топлинно число. Като първа стъпка може да се сложи следващата в таблицата по-студена свещ и да се следи за детонации, цвят на свеща и др. И който може да си го позволи - уред за измерване температурата на изгорелите газове. 



е21 345 0-402м 12.18


bawareca написа:DA WOLF написа:ти с какви свещи си на м102-ката?
ВМЗ
Верно, ама за малко


е21 345 0-402м 12.18


TOM написа:.... При температура700-800гр. горивната смес се възпламенява не от искрата а от силно нагретия изолатор, което води до появяване на детонационно горене...
масово се бърка детонационното горене и самозапалването на сместа(preignition) при детонационното горене е неправилно горене- създаване на едно или няколко ядра в камерата кадето скороста на горене е много висока (400м/с) ако не се лъжа ...а самозапалването както в слу4ая със загретия изолатор е съ6то много опасно и не се 4ува както детонацията


" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"
V_G_Z написа:TOM написа:.... При температура700-800гр. горивната смес се възпламенява не от искрата а от силно нагретия изолатор, което води до появяване на детонационно горене...
масово се бърка детонационното горене и самозапалването на сместа(preignition) при детонационното горене е неправилно горене- създаване на едно или няколко ядра в камерата кадето скороста на горене е много висока (400м/с) ако не се лъжа ...а самозапалването както в слу4ая със загретия изолатор е съ6то много опасно и не се 4ува както детонациятазатова вси4ки предпо4итат по богата смес и по малък аванс при турбо апликации ... а не както някои други хора с бедни смеси
V_G_Z, знам кое явление се нарича детонационно горене (скорост до около 2000 м/с) и горе-долу ми е ясно че се предхожда от друго явление което се нарича предварително запалване и т.н. Темата не е да разтягаме учебниците ДВИГАТЕЛИ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ защото има доста да попишем тук(преписвайки от учебниците


...а самозапалването както в слу4ая със загретия изолатор е съ6то много опасно и не се 4ува както детонацията :evil
Наистина не се чува самозапалването от загретия изолатор но нали тъкмо от него много често започват проблемите с детонацията

е21 345 0-402м 12.18


добре де, вредата при използване на не достатъчно "студени"свещи е всеизвестна и навсякъде пише за нея, но никъде непише защо не е добре да се използват направо най-студените свещи които се произвеждат.... според мен би трябвало колкото по-студена е свеща - толкова по-добре да е на работата на мотора, а излиза че не е така 

DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

Ми вероятно сутрин няма да можеш да запалиш.Най-добре е да пробваш с нещо по средата.Аз взех свещи от Ники от Варна(nikicar).Имаше и по-студени,ама ме посъветваха да не ги взимам.Още не мога да кажа какво е с тях.Иначе пали без проблем като е студена.Със оригиналните свещи при голямо налягане (над 1.5 бара)имах прекъсвания.ЕГТ датчик задължително си сложи.И манометър за налягането след турбината.Много неща се виждат по тях.Най-добре провери какво казват по въпроса за свещите по форумите,дето турбинират БМВ-та.Що пък да гониш дивото
landikar написа:Ми вероятно сутрин няма да можеш да запалиш.Най-добре е да пробваш с нещо по средата.Аз взех свещи от Ники от Варна(nikicar).Имаше и по-студени,ама ме посъветваха да не ги взимам.Още не мога да кажа какво е с тях.Иначе пали без проблем като е студена.Със оригиналните свещи при голямо налягане (над 1.5 бара)имах прекъсвания.ЕГТ датчик задължително си сложи.И манометър за налягането след турбината.Много неща се виждат по тях.Най-добре провери какво казват по въпроса за свещите по форумите,дето турбинират БМВ-та.Що пък да гониш дивото

е21 345 0-402м 12.18


25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани