::: Полезно за антифриза :::

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 525
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39

::: Полезно за антифриза :::

Мнение от Mitaka85 » 21 Ное 2008, 16:36

Антифризът – факти , митове и търговски хитрини.



Отново е есен, отново очакваме застудявания, отново идва сезонът на антифриза. Бензиностанциите, магазините за авточасти, та даже хипермаркетите предлагат объркващо голям избор от видове , марки и степени на разреждане.
Факти: Антифризът е воден разтвор на етиленгликол, съдържащ допълнителни добавки /антикорозионни, противопенни, и др./ и оцветители. Низката температура на начало на кристализация /по-нататък за краткост ще я наричаме температура на замръзване, въпреки известната терминологична неточност/ се дължи на наличието на етиленгликола и не е право пропорционална на процентното му съдържание. Етиленгликолът има по-високо относително тегло и по-ниска топлоотнемаща способност от водата и дори само поради този факт използвонето му е компромис между необходимостта от добро охлаждане на двигателя от една страна и необходимостта от защита на ситемата от замръзване при отрицателни температури от друга.
Митове. Температурата на замръзване на пълния концентрат е –80 0С. При разреждане с вода в съотношение 1:1 антифризът замръзва при –40 0С, при разреждане 1:2 –33 0С при разреждане 1:3 - съответно при –20 0С и т. н. /тук и навсякъде по-долу имаме впредвид обемни съотношения или обемни проценти/
Факти: Истината, за съжаление е по-различна: увеличаването на процентното съдържание на етиленгликола влияе благоприятно на температурата на замръзване до концентрация 66 %. След преминаване на тези граници, тази температура рязко се повишава, за да достигне стойности от порядъка на -12 до -14 0С при 100 % съдържание на етиленгликол. Това на пръв поглед парадоксално поведение на разтвора има свое обяснение в теорията на фазовите превръщания на бинарните системи. Т.е. минималната температура на замръзване на антифризите е – 68 0С и се постига при съдържание на етиленглокола около 66 %. При разреждане на стопроцентен концентрат с вода в съотношение 1:1, температурата на начало на кристализация и не по-висока от –37 0С, при разреждане 1:2 е около –17, а при разреждане 1:3 - около –9 0С.
Съгласно БДС 10126-82, чието спазване за радост или съжаление, вече не е задължително, съществуваха две марки охлаждащи течности: марка концентрирана и марка разредена.
Концентрираната представлява етиленгликол с добавки. Наличие на вода е недопустимо. Тази течност се използва само в разредена форма и след разреждане в съотношение 1:1 температурата на замръзване е не по-висока от - 35 0С. Възможно е и използването и при по-голямо разреждане , напр. 1:1.5, тогава температурата на замръзване е около -24 0С.
Разредената замръзва при температура не по-висока от –35 0С. и се налива в ситемата без разреждане.
Митове: Тъмносиният концентрат е много “по-гъст”, “по-силен” от светлосиния, зеления или жълтия.
Факти: Етиленгликолът е прозрачан течност с много бледожълт цвят. Т.е. цветът на антифриза зависи единствено от вида и количеството на оцветителя и по никакъв начин не влияе на температурата на замръзване.
Търговски хитрини: В момента, ако потребител се зачете внимателно в етикетите на продаваните антифризи, объркването му е гарантирано. Продават се антифризи с температура на замръзване –38, -400 С /най-често това е заблуда, тя е около –36/, коцентрат – 60 0С, коцентрат Тосол А-65 /и в двата случая използването на думата концентрат е подвеждащо!/, концентрат -76 или –80 0С /както бе обяснено по-горе тези температури са неверни!/. Освен това разфасованият антифриз се продава на литър /правилно/ или на килограм /неправилно/. Това на пръв поглед безобидно различие може да доведе до големи неприятности . Например разреждате 1 кг. антифриз /около 0.9 л./ с 2 кг. вода /2л./ . На етикета е написано , че ще се получи разтвор с температура на замръзване – 18 0С. Всъщност действителната температура ще бъде около
–15 0С. Само три градуса, но понякога те могат да ни струват скъпо .
Объркването е пълно. За неискушения потребител е абсолютно невъзможно да сравни предлаганите антифризи по качество и цена и да вземе правилно решение. Не съм привърженик на ограниченията на пазара, но съм убеден че е време да се задействат институциите, призвани да бранят интересите на купувача.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 711
Регистриран на: 14.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30

Мнение от Александър Георгиев » 21 Ное 2008, 20:27

:yes:
смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30



Явор написа:толко ли е трудно да се отвори българското и после немското мобиле....тук във форума освен скрап и такива купени миналата година за 500 и след това с хвърлено м50 с лопатата в коша,бракувано или с каспичански номера през 9 договора,едва ли ще попадне за тея пари :winky: иначе успех :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 3.05.2007
Местоположение: варна на морето
Пол: Мъж
Кара: BMW E60
Мечтае да кара: бмв М3,M5,X6
Детайли за колата: E60 530D 218коня

Мнение от spens_82 » 22 Ное 2008, 14:42

браво колега,чудестна тема :clap:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 10.02.2006
Местоположение: София

Мнение от apolon_3 » 22 Ное 2008, 16:50

Темата е добра и полезна за много хора.
None

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 17.02.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: каквото набара....
Мечтае да кара: BMW e**

Мнение от SLav_Bs » 22 Ное 2008, 17:13

Браво колега супер.Доста полезна инфомация даваш. :) :clap:
Лудва само когато не си пие апчето навреме... :D :)
Изображение <=-Температура/час в Бургас
Изображение
Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 16.07.2003
Местоположение: София

Мнение от 6estaka » 22 Ное 2008, 17:46

Много хубава и полезна тема...Браво на автора.Много хора се заблуждават че като карат само с антифриз са най-добре а се оказва че са в заблуда

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2317
Регистриран на: 16.12.2003
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: е30, е36, e39
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: Nuclear Touring

Мнение от Nucl3arDru1D » 23 Ное 2008, 11:45

да вметна не като реклама, пазарувам си от производител на Бистришко шосе. Произвеждат всякакви химии и съм много доволен, както и цената е несравнима с тази по бензиностанциите ;) Ако има желаещи мога споделя точно къде се намира ;)
Успех на всички в борбата със студа :driving:
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 16.10.2006
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж

Мнение от lubeto » 23 Ное 2008, 13:32

аз пък съм предимно с антифриз (може би 90%) Това не е добре така ли? :uups:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 29.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 318ti
Мечтае да кара: BMW M3 G-Power Hurricane

Мнение от MasterRalf » 23 Ное 2008, 14:26

Браво за обяснението, никога не съм го разбирал това както трябва. Дай някакви идеи от опит тогава за марка с оптимална концентрация и да отиваме направо към магазина..
Никоя война не е свещена!
Храбрите не живеят вечно, но предпазливите въобще не живеят.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 23 Ное 2008, 17:28

lubeto написа:аз пък съм предимно с антифриз (може би 90%) Това не е добре така ли? :uups:

Принципно не е добре така.
Купуваш си антифриз концентрат (от ЛукОйл, ОМВ и т.н.) , продава се и дестилирана вода (не че ще стане нещо с обикновена чиста вода...) и смесваш 1 към 1.
Но най-добре да идеш при някой майстор , защото на повечето коли има две пробки за източване на охладителната течност, при наливането на новата ще трябва да обезвъздушиш системата и си готов ;)
Колите с чугунен блок не са претенциозни към антифриз (става тоя обикновения, дето го има навсякъде). Но по-хубавия (разбирайте по-скъпия) смазва по-добре водната помпа и като цяло е по-добър ;)
Някои от по-новите коли вече работят със по-особен антифриз (на някаква синтетична основа) , който е червен на цвят (примерно М52 се). също така този червения е с по-голяма трайност (запазва си свойствата по-дълго ).
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook