Интервю за новия двигател на М5 със шефа на отдела М на БМВ
Модератор: Общи модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Интервю за новия двигател на М5 със шефа на отдела М на БМВ
свободен превод- явно интервюто е било на немски и после преведено на английски.. от там и чепатите фрази- немския определено не се превежда добре на английски...
репортер: На какво е базиран новия 10-цилиндров двигател на М5цата?
Съвсем нов е - казва Герхард Рихтер, шеф на развойната дейност на М дивизията. Нито размери, а още по-малко части са взаимставни от Ф1 БМВ, но управлението на двигателя ползва същите принципи. Блока е лят от същите хора които правят блоковете на Монтоя и Шумахер.
Във типичен М-стил, всеки цилиндър си има собствен клапан за въздух. Това означава че въздуха се регулира съвсем близо до цилиндъра което дава много остра (хапещо-остра) отзивчивост. на педала на газта. Отваряш кранчето и въздуха влиза веднага. Това също означава и че няма Валвтроник която е много хвалена във други "без-клапанни" бензинови двигатели на БМВ.
Нашите двигатели работят много ефикасно на високи обороти така че целта на им е доста различна от тази на двигателите със Валвтроник. Консумацията на гориво е съизмерима със конете. Нашата цел е да постигнеме 3 литра разход на 100км на 100 коня.
Двигателия има 90-градуса V-ъгъл така че се намества между колелата, а не типичните 72 градуса, но имаме отместени болтове/скоби на коляновия вал за да изравниме интервалите на запалване.
репортер: Та значи: 500 коня и 500нм. Какво мисли Рихтер когато във същото време АМГ предлагат би-турбо 12 цилиндъра и 612 коня?
Не е нашата първа цел да предлагаме най-много коне. Погледнете максималните ни обороти обаче - 8000 във комбианция със къси предавки. Като цяло ние имаме по-дълго (не по-високо) ускорение сравнено със друга кола със по-ниска червена линия. . Също така със високооборотни двигатели ние можеме да постигнеме по-лек дизайн. Със турбо или компресорни двигатели се постига много въртящ момент. Със това ще трябва и тежка трансмисия така че коне/тегло съотношението не е толкова добро. Нашата цел (на М) е да сме със най-добро съотношение коне/тегло във сегмента (седани във случая).
репортер: Трудно е да се спори, когато големия седан ще прави 0-100 във 4те секунди.

репортер: На какво е базиран новия 10-цилиндров двигател на М5цата?
Съвсем нов е - казва Герхард Рихтер, шеф на развойната дейност на М дивизията. Нито размери, а още по-малко части са взаимставни от Ф1 БМВ, но управлението на двигателя ползва същите принципи. Блока е лят от същите хора които правят блоковете на Монтоя и Шумахер.
Във типичен М-стил, всеки цилиндър си има собствен клапан за въздух. Това означава че въздуха се регулира съвсем близо до цилиндъра което дава много остра (хапещо-остра) отзивчивост. на педала на газта. Отваряш кранчето и въздуха влиза веднага. Това също означава и че няма Валвтроник която е много хвалена във други "без-клапанни" бензинови двигатели на БМВ.
Нашите двигатели работят много ефикасно на високи обороти така че целта на им е доста различна от тази на двигателите със Валвтроник. Консумацията на гориво е съизмерима със конете. Нашата цел е да постигнеме 3 литра разход на 100км на 100 коня.
Двигателия има 90-градуса V-ъгъл така че се намества между колелата, а не типичните 72 градуса, но имаме отместени болтове/скоби на коляновия вал за да изравниме интервалите на запалване.
репортер: Та значи: 500 коня и 500нм. Какво мисли Рихтер когато във същото време АМГ предлагат би-турбо 12 цилиндъра и 612 коня?
Не е нашата първа цел да предлагаме най-много коне. Погледнете максималните ни обороти обаче - 8000 във комбианция със къси предавки. Като цяло ние имаме по-дълго (не по-високо) ускорение сравнено със друга кола със по-ниска червена линия. . Също така със високооборотни двигатели ние можеме да постигнеме по-лек дизайн. Със турбо или компресорни двигатели се постига много въртящ момент. Със това ще трябва и тежка трансмисия така че коне/тегло съотношението не е толкова добро. Нашата цел (на М) е да сме със най-добро съотношение коне/тегло във сегмента (седани във случая).
репортер: Трудно е да се спори, когато големия седан ще прави 0-100 във 4те секунди.
Последна промяна alx на 18 Юни 2004, 19:56, променена общо 1 път
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Аз лично смятам, че БМВ отново намериха вярната посока!
Оптималното съотношение мощност-тегло от доста време е цел номер едно на инженерите при по-малките класове. При категорията на М5 огромните стойности на конски сили и въртящ момент продават, а теглото и разхода на гориво са на заден план. 3 л на 100 к.с. си е революция, а при 500 к.с. 500н/м очевидно са напълно достатъчни за екстремен пърформанс (4 сек
)
И като стана дума за сравнения, ЕС ЕЛ 65 АМГ ги прави за 4,2 с 1000 н/м ., редлайн-а му е на 5950 об/мин, така че предимството му е само в доускорението, където компресорите помагат много между 2к и 4к оборота. И въпреки че V12 с двоен компресор звучи адски впечатляващо, май разликите няма да са съществени и чудовищните стойности са си само реклама. Да не говорим, че Мерцедес поне засега нямат планове да вграждат този мотор в Е-класата, която е аналога на 5-та серия. Но със сигурност това е началото на много дискусии и спорове. Алекс,


И като стана дума за сравнения, ЕС ЕЛ 65 АМГ ги прави за 4,2 с 1000 н/м ., редлайн-а му е на 5950 об/мин, така че предимството му е само в доускорението, където компресорите помагат много между 2к и 4к оборота. И въпреки че V12 с двоен компресор звучи адски впечатляващо, май разликите няма да са съществени и чудовищните стойности са си само реклама. Да не говорим, че Мерцедес поне засега нямат планове да вграждат този мотор в Е-класата, която е аналога на 5-та серия. Но със сигурност това е началото на много дискусии и спорове. Алекс,

Never mistake motion for action...
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Прав е човека, за това като излезе М5, пак ще скъса Магарцедеса на АМГ нищо че е по мощен.
Какво значи скъса?!? на права ли на писта ли по какво ще го скъса?!
Мерцедеса не им требва коли който да ръмжат до 8000 оборота... така че за тях 6 са си достатъчни...
Не казвам че м5 е по слабо от амг или обратното, но е тъпо хора да дават мнения от този сорт. Като дори не са излезнали двете коли...

- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Ами тва е показателно че БМВ е кола №1 в света. Ако не си съгласен, значи нямаш работа тук!!!Междудругото Мерцедеса на АМГ с 612 к.с. се произвежда, ако не знаеш. А ако не си чел статията добре я погледни пак. Там на въпроса защо БМВ е с по малко мощност от конкуренцията, недвусмислено се обяснява, че е по добре да си лек и много мощен, отколкото още по мощен и като танк (Магарцедес нали тва правят
) Затва като излезе М5, ще видиш как с по слаби техически характеристики, ще строши отново АМГ по всички показатели! 


- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
- BMW///M-ma6inata
- Петко ///M големия
-
- Мнения: 2369
- Регистриран на: 1.12.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xd / Mini Cooper S
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Прав е човека, за това като излезе М5, пак ще скъса Магарцедеса на АМГ нищо че е по мощен.
Приятелю, никой не говори за късане, а за това, че БМВ пак правят нещо различно и напредничаво


Never mistake motion for action...
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Не подценявам никоя марка, напротив уважавам Магарцедесите, но БМВ е Номер 1 кола в света!
Айде сега ти кажи че не е така и ша взема да се самнявам в тоя формум, фенове на БМВ ли има или на някой друг
Айде сега ти кажи че не е така и ша взема да се самнявам в тоя формум, фенове на БМВ ли има или на някой друг

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
По шум в купето например БМВ-то отстъпва(и по доста показатели още), спора е безсмислен
Просто двете коли са много различни... А
Новото М5 наистина ще е още по голям звяр от старото. Интересно какво ще се получи в крайна сметка ...

Новото М5 наистина ще е още по голям звяр от старото. Интересно какво ще се получи в крайна сметка ...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
неzнам zа сума в купето ама тоzи от двигателя може да накара да се раzдреперис......!!!!!!




"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
БМВ са номер 1, повтарям го за последно и няма да пиша повече по темата. Не по всеки показател по отделно, а цялостно като съвкупност от характеристики, свойства, показатели и т.н.! Така се формира идеалната кола. Който не е съгласен, да не се обижда, ама е заблуден и дано намери някой ден истината.
- Engi
-
Нощния ездач
-
- Мнения: 3522
- Регистриран на: 13.07.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: дългия по таван
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани