БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
Модератор: Общи модератори
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
След като 3.0 туин-скрол турбо и 4.4 би-турбо замениха мощните мотори и "М"ковите на БМВ , 2.0 Т измести 3литровия 6так , сега в 1ва серия 1.6 Т измести и малките мотори . Спират производството на М3 и 99,9% наследника ще е с принудително пълнене . Х1,Х3,Х5,Х6,1ва серия,6та серия,7ма серия са само с турбо. Последните атмосферни мотори в Z4,3та,5та, серия е въпрос на време на бъдат заменени - най-късно до година .
Преди 4-5 години имаше обширна тема - "идва ли краят на атмосферните мотори" - ИДВА , поне за БМВ
Преди 4-5 години имаше обширна тема - "идва ли краят на атмосферните мотори" - ИДВА , поне за БМВ

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
M3 е 120% 3 литра битурбо, още като излезе 335i беше ясно 
освен ако не полудеят и не направят нещо с 3 турбини, но се съмнявам.
за другото, не знам. такива са времената.

освен ако не полудеят и не направят нещо с 3 турбини, но се съмнявам.
за другото, не знам. такива са времената.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
М3 може и с една да е 

- PIONEER
- ентусиаст
-
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
Еми то без това масово се турбинират тука Бмв-та сега от Мюнхем ще спестят доста работа и главоболия на феновете си
Друг е въпросът като станат на годините и километрите на е30/34/36 на какво дередже ще са тия турбо двигатели...и колко ще костват ремонтите им
Да живеят класическите атмосферки - вечните мотори


Друг е въпросът като станат на годините и километрите на е30/34/36 на какво дередже ще са тия турбо двигатели...и колко ще костват ремонтите им

Да живеят класическите атмосферки - вечните мотори



8.32
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
acho.rs написа:М3 може и с една да е
няма да е с една. запиши си го като предсказание

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- UBAH5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1120
- Регистриран на: 4.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
Екстра 


When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...
- А.Марчев
- ентусиаст
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Габрово
- Мечтае да кара: E60 М5 Еisenmann RACE exhaust
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
че колега 2.0 T и 1.6 Т по колко кончета са ? 


- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8374
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
UBAH5 написа:Екстра
и я т'ва викам ...
голфовете ще припадат, дори и чипосани


ТОЧКААААААААААААА!!!
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
То беше ясно, че хАтмосферките са вече динозаври... но все си мисля, че ще оставят поне един такъв - за цвят...
Si non confectus, non reficiat.
- ALiGaToR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 26.01.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се E39
- Мечтае да кара: Е39
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
Според мен не е толкова лошо, че всичките двигатели ще са пинудително пълнене. При положение, че двигателя с принудително пълнене може да има същите характеристики като атмосферния, но с по-нисък разход на гориво е оправдано спирането на атмосферните.
Да не забравяме, че двигателя с принудително пълнене има много добър въртящ момент още от ниски обороти. А с правилната настройка на електрониката тази крива на въртящия момент може да стои равна от началото до края на спектъра с обороти.
Да попитам при следната ситуация:
Е39 М5 е с 5 литров двигател и има 400 конски сили и 500Nm при 3800 оборота
F10 550i е с 4.4 литров двигател и има 407 конски сили и има 600Nm в диапазона 1750-4500 оборота.
Та двете коли имат идентично ускорение 5 секунди за 550i и 5.3 секунди за M5-тицата. При положение, че 550-то има 200 килограма повече и автоматична скоростна кутия.
И като за сметка на това получаваме всичко това с 5 литра по-нисък разход във всякакви условия смятам, че не е нужно повече. И като цяло се премахва нуждата от М серия. А и защо пък 550i да не бяха го нарекли М5. Има същите характеристики като М сериите на Е39 и Е60.
Въпроса е: Задължително ли е М-серията да е с атмосферен двигател?
Да не забравяме, че двигателя с принудително пълнене има много добър въртящ момент още от ниски обороти. А с правилната настройка на електрониката тази крива на въртящия момент може да стои равна от началото до края на спектъра с обороти.
Да попитам при следната ситуация:
Е39 М5 е с 5 литров двигател и има 400 конски сили и 500Nm при 3800 оборота
F10 550i е с 4.4 литров двигател и има 407 конски сили и има 600Nm в диапазона 1750-4500 оборота.
Та двете коли имат идентично ускорение 5 секунди за 550i и 5.3 секунди за M5-тицата. При положение, че 550-то има 200 килограма повече и автоматична скоростна кутия.
И като за сметка на това получаваме всичко това с 5 литра по-нисък разход във всякакви условия смятам, че не е нужно повече. И като цяло се премахва нуждата от М серия. А и защо пък 550i да не бяха го нарекли М5. Има същите характеристики като М сериите на Е39 и Е60.
Въпроса е: Задължително ли е М-серията да е с атмосферен двигател?
- nikitl
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 14.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 M-Tech I Двоен стоп S50
- Детайли за колата: . .бавна
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
ALiGaToR написа:. . .И като цяло се премахва нуждата от М серия. А и защо пък 550i да не бяха го нарекли М5. Има същите характеристики като М сериите на Е39 и Е60.
Въпроса е: Задължително ли е М-серията да е с атмосферен двигател?
Едва ли има идея за премахване на М-сериите, сигурно никога. .. и за мене лично ДА -- трябва М-овете да са си атмосферки . . .та ако решиш да си правиш гавра да си го турбинираш


Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
ALiGaToR написа:Въпроса е: Задължително ли е М-серията да е с атмосферен двигател?
преди години имаше интервю със водача на м-дивизията на бмв... на него човека каза, че м колите винаги ще са със високооборотен атмосферен двигател и ръчни скорости...
всеки бърка- кво да се прави...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
като инженер, активно занимаващ се в областта на двг с вътрешно горене и тъкмо защитил проект за принудително пълнене на БМВ двигател ще кажа 2 думи по въпроса
-принудителното пълнене подобрява редица характеристики на двг - иска се по-малко гориво за същата мощност, кривата на мощността итн е по-различна, премахвайки нуждата от повече обороти и съответно вредни емисии итн итн итн, схващате защо се преминава натам, затягат се еко-нормите
-ми то нужни ли са още причини за преминаването от NA -> forced induction?, изброените са предостатъчни
атмосферките ще си останат в историята
по-късно същото ще стане и с бензиновите и дизеловите двг
и полека-лека ще преминем към друг вид транспорт, към елиминиране на нуждата за такъв commuter транспорт като колите и обществен транспорт - или поне драстични намаления в областта
и натам фантастите да кажат, техните прогнози излизат верни общо взето
общо взето - еволюция
-принудителното пълнене подобрява редица характеристики на двг - иска се по-малко гориво за същата мощност, кривата на мощността итн е по-различна, премахвайки нуждата от повече обороти и съответно вредни емисии итн итн итн, схващате защо се преминава натам, затягат се еко-нормите
-ми то нужни ли са още причини за преминаването от NA -> forced induction?, изброените са предостатъчни
атмосферките ще си останат в историята
по-късно същото ще стане и с бензиновите и дизеловите двг
и полека-лека ще преминем към друг вид транспорт, към елиминиране на нуждата за такъв commuter транспорт като колите и обществен транспорт - или поне драстични намаления в областта
и натам фантастите да кажат, техните прогнози излизат верни общо взето
общо взето - еволюция
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
Хаос написа:киска се по-малко гориво за същата мощност
това ще трябва да ми го обясниш... ако ти се занимава

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- E34
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 27.10.2002
- Местоположение: Lonsdale Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Ееее шейсе
- Мечтае да кара: кънки
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
не знам ама според мен това е поредната крачка към обезличаването на марката и чара на BMW



" Акулата е най-добрия учител по плуване " - Тихоокеанска мъдрост
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани