По-малко цилиндри, по-нисък разход
Модератор: Общи модератори
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Витанов написа:kirililiev написа:Витанов написа:Много книжки и списания цитирате.. два мотора да приемем с еднаква мощност от 200коня, единия три литров атмосферен, другия 1.8 турбо.. ами и двата ще горят еднакво при настъпване, особено в пиковия момент и двата мотора ще правят сериозен водовъртеж в резервоара.. така, че според мен други са причините за даунсайзинга.. маса на мотора, по малко триещи части, може би и по евтин за изработка, и един сигурен консуматив- турбо.. никой вече няма полза от евтин, прост и олигофренски здрав мотор, при положение, че могат да се цедят средства от потребителите.
Ако трябва да избирам, бих предпочел голям атмосферен мотор, само и единствено заради големия въртящ момент.. колегата alx го беше обяснил много хубаво в една тема, че големия мотор те варди от грешки при подбора на предавка, демек ако сбъркаш не е толкова фатално, защото имаш достатъчно мощ за да продължиш и вкараш правилната предавка.
1,4 мотора на фолцваген- 240nm/1750 rpm
тихо са
Добре де какво има това с казаното от мен? или викаш не може да си изказваме мнението по онтошение на атмосферните и тойбо моторите?
не си ме разбрал,искам да кажа че е трудно с атмосверен мотор да имаш пълния си въртящ момент на толкова ниски обороти,дадох за пример 1,4 мотор,представи си 2 литра или 2,2.не случайно мерцедес на големите литражи мотори слагат по някой друг компресор

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
kirililiev написа:acho.rs написа:За разхода и аз мога да обадя цифри - 5,8 извънградско и 10 градско С климатик - и кво ? Убеден съм , че и на 330ка мога да докарам подобни цифри
Пич струва ми се,че тоя разход на градско само на сън може да го постигнеш

- straight six power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Добре де, в крайна сметка отговора на въпроса се крие в самия въпрос. Естествено е 4 цилиндъра да харчат по-малко от 6, по-малко от 8 и т.н. Все пак шестака има 1.5 пъти повече цилиндри, V8 - 2 пъти повече т.е не само че трябва да сипваш гориво на повече места, ами трябва и по-начесто да го сипваш! Е как да харчи по-малко? Чара на шестака е в съвсем друго, на V8 в трето, на турбото в четвърто. И турбото по-принцип сваля разхода - като цяло, стига да занеш как да го направиш и дали вобще това ти е целта. За справка вече могат да се ползват двигателите на новото и старото М5 където за мен лично разликата в разхода им на гориво е фрапираща!
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
kiki12 написа:kirililiev написа:acho.rs написа:За разхода и аз мога да обадя цифри - 5,8 извънградско и 10 градско С климатик - и кво ? Убеден съм , че и на 330ка мога да докарам подобни цифри
Пич струва ми се,че тоя разход на градско само на сън може да го постигнешНяма как турбиниран мотор да харчи повече от атмосферен при нормално каране.
Има начин пич

Като се върна в София ще документирам градския разход , като не говоря за каране в пиков час покрай 5те кьошета .
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
straight six power написа:Добре де, в крайна сметка отговора на въпроса се крие в самия въпрос. Естествено е 4 цилиндъра да харчат по-малко от 6, по-малко от 8 и т.н. Все пак шестака има 1.5 пъти повече цилиндри, V8 - 2 пъти повече т.е не само че трябва да сипваш гориво на повече места, ами трябва и по-начесто да го сипваш! Е как да харчи по-малко? Чара на шестака е в съвсем друго, на V8 в трето, на турбото в четвърто. И турбото по-принцип сваля разхода - като цяло, стига да занеш как да го направиш и дали вобще това ти е целта. За справка вече могат да се ползват двигателите на новото и старото М5 където за мен лично разликата в разхода им на гориво е фрапираща!
Добре де - я кажи колко е разхода на 120и с директно впръскване и някой от типичните дауйнсазинг мотори на Французите или Италианците - че дори по каталог е по-нисък на БМВто . След това - Мерцедес Ц350 310кс - нормирания му разход е 6,8(7,1)

За М5 старото и новото е така - но 10цилиндъра на 8200 оборота - целта не е икономия и практичност . За двигателя на новото М5 се сещам за един малък тест - Кайен Турбо и Х5М (мотора на М5) - при спортно каране Кайена е 40+ а БМВто 51+ литра - ами - не е икономичен тоя мотор със сигурност ...
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Да може нощес да го постигнеш като няма движение и по инерция. Карал съм 1,8Т и мога да ти кажа със сигурност ,че е по икономичен от 323-та при нормално каране.Това не са данни от аутобилда ,а личен опит. 

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Ми и аз от личен опит ти казвам , че НЕ Е икономичен тръца . Ако е в А3 - може , но в кола със същата маса , като 323и (А4 Б5 куатро или А6 Ц5) мотора гори повече , освен че е по-слаб . Когато искаш може да ги сравним .
ПС:вечер (след 21:30) из София ще ти сваля разхода под 8,5 но тогава ще се чудиш какво става
ПС:вечер (след 21:30) из София ще ти сваля разхода под 8,5 но тогава ще се чудиш какво става

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Както и да е ,пак почна с невероятните историй
.Сравнявам А3 куатро с 323 СI на мой приятел(като съм ги карал и двете,а те на килограми са почти равни ).

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Разликата им е 100кг - не е много , но е налице . Аз заставам на 100% зад думите си за разхода 

- shiklev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 7.02.2007
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: ме да се смея
- Мечтае да кара: здраво bmw
- Детайли за колата: черна дупка
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
acho.rs написа:straight six power написа:Добре де, в крайна сметка отговора на въпроса се крие в самия въпрос. Естествено е 4 цилиндъра да харчат по-малко от 6, по-малко от 8 и т.н. Все пак шестака има 1.5 пъти повече цилиндри, V8 - 2 пъти повече т.е не само че трябва да сипваш гориво на повече места, ами трябва и по-начесто да го сипваш! Е как да харчи по-малко? Чара на шестака е в съвсем друго, на V8 в трето, на турбото в четвърто. И турбото по-принцип сваля разхода - като цяло, стига да занеш как да го направиш и дали вобще това ти е целта. За справка вече могат да се ползват двигателите на новото и старото М5 където за мен лично разликата в разхода им на гориво е фрапираща!
Добре де - я кажи колко е разхода на 120и с директно впръскване и някой от типичните дауйнсазинг мотори на Французите или Италианците - че дори по каталог е по-нисък на БМВто . След това - Мерцедес Ц350 310кс - нормирания му разход е 6,8(7,1)- след като и по-нормирания цикъл дава по-нисък разход от аналогов турбо мотор ... Има начин , зависи какво искаш .
За М5 старото и новото е така - но 10цилиндъра на 8200 оборота - целта не е икономия и практичност . За двигателя на новото М5 се сещам за един малък тест - Кайен Турбо и Х5М (мотора на М5) - при спортно каране Кайена е 40+ а БМВто 51+ литра - ами - не е икономичен тоя мотор със сигурност ...
еми то тоя Кайен турбо и тва Х5М са си направо икономични,това може да го докаже всяка една М20-ска и на хартия и на практика


Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Добре де хора, какво е това типично българско мислене, всичко ново е кофти, правят го единствено за да ни прецакат и вземат парите
И защо като чуете "турбо двигател", веднага започва да се коментира 1.8Т на ВАГ, който е от началото на 90те години и наистина е абсолютна кочина ? Много автомобилни дилъри предлагат услугата "тест драйв", харесайте си някоя, покарайте малко и тогава пишете колко бил "гаден" даунсайзинга. Аз лично имах удоволствието да покарам новия пасат 2.0 ТФСИ и впечатленията ми са следните :
Достига макс. въртящ момент при много ниски обороти , все едно караш дизел, но от друга страна се развърта почти като бензиновия (до 5.5к обороти някъде по спомен). Ето и от къде идва икономията на гориво - като си караш 1500-2000к обороти. Докато при атмосферния двигател това някак си няма как да стане - пробвайте да качите Вакарел на последна предавка с 1500 оборота

Достига макс. въртящ момент при много ниски обороти , все едно караш дизел, но от друга страна се развърта почти като бензиновия (до 5.5к обороти някъде по спомен). Ето и от къде идва икономията на гориво - като си караш 1500-2000к обороти. Докато при атмосферния двигател това някак си няма как да стане - пробвайте да качите Вакарел на последна предавка с 1500 оборота

Не Мы такие, Жизнь такая
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
stefanoff написа:Добре де хора, какво е това типично българско мислене, всичко ново е кофти, правят го единствено за да ни прецакат и вземат паритеИ защо като чуете "турбо двигател", веднага започва да се коментира 1.8Т на ВАГ, който е от началото на 90те години и наистина е абсолютна кочина ? Много автомобилни дилъри предлагат услугата "тест драйв", харесайте си някоя, покарайте малко и тогава пишете колко бил "гаден" даунсайзинга. Аз лично имах удоволствието да покарам новия пасат 2.0 ТФСИ и впечатленията ми са следните :
Достига макс. въртящ момент при много ниски обороти , все едно караш дизел, но от друга страна се развърта почти като бензиновия (до 5.5к обороти някъде по спомен). Ето и от къде идва икономията на гориво - като си караш 1500-2000к обороти. Докато при атмосферния двигател това някак си няма как да стане - пробвайте да качите Вакарел на последна предавка с 1500 оборота
Подкрепям те! Винаги съм подозирал че приказката за лисицата и киселото грозде е написана след като автора е пребивал в България

Tool - Fear Inoculum
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
stefanoff написа:Добре де хора, какво е това типично българско мислене, всичко ново е кофти, правят го единствено за да ни прецакат и вземат паритеИ защо като чуете "турбо двигател", веднага започва да се коментира 1.8Т на ВАГ, който е от началото на 90те години и наистина е абсолютна кочина ? Много автомобилни дилъри предлагат услугата "тест драйв", харесайте си някоя, покарайте малко и тогава пишете колко бил "гаден" даунсайзинга. Аз лично имах удоволствието да покарам новия пасат 2.0 ТФСИ и впечатленията ми са следните :
Достига макс. въртящ момент при много ниски обороти , все едно караш дизел, но от друга страна се развърта почти като бензиновия (до 5.5к обороти някъде по спомен). Ето и от къде идва икономията на гориво - като си караш 1500-2000к обороти. Докато при атмосферния двигател това някак си няма как да стане - пробвайте да качите Вакарел на последна предавка с 1500 оборота
Колега , аз къде съм казвал че всичко ново е скапано ? Технологиите за директно впръскване и работа с бедни смеси правят възможни нереално ниски разходи за атмосферен бензин . 80% от тягата е на разположение при 1500 оборота (при БМВ до 90%) и се получава почти същото . Турбо моторите може да имат малко по-висока тяга , но са със различни предавателни числа и каране на 1500 оборота по магистралата няма как да стане (щот си със 90-100км/ч) .( Разхода на Пасат(6ца ФЛ) Комби 1.8 ТФСИ при 180км/ч е колкото на БМВ 523и(3000цц) автоматик Туринг . )
А 1.8Т е добър двигател от средата на 90те , точно от когато е и моя , имат подобна мощност и се вграждат в подобни автомобили и за това ги сравнявам .
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
stefanoff написа: - пробвайте да качите Вакарел на последна предавка с 1500 оборота
колега, качва се, с 6 цил двг няма ядове, правил съм го с е23, 2.8 л джет. не харчи чак толкоз много
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
stefanoff написа: Докато при атмосферния двигател това някак си няма как да стане - пробвайте да качите Вакарел на последна предавка с 1500 оборота
и моя атмосферен шестак няма грижи... а турбо такъв на 1500 само масло ще харчи...




"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани