По-малко цилиндри, по-нисък разход

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Витанов » 02 Юли 2011, 22:32

Интересно ми е как са уравновесили инерционните сили при V10 от първи, втори и т.н. порядък(тези сили са свързани и с размерите и масата на мотовилките, коляното на вала и буталата) при такива мощности те ще са доста силни.Дали са ползвали тежести като на горното чертежче или има и друг начин, защото мотора трябва и да е лек, а с тези тежести..?
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 29.04.2006

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Modulo » 03 Юли 2011, 8:30

Витанов написа:Интересно ми е как са уравновесили инерционните сили при V10 от първи, втори и т.н. порядък(тези сили са свързани и с размерите и масата на мотовилките, коляното на вала и буталата) при такива мощности те ще са доста силни.Дали са ползвали тежести като на горното чертежче или има и друг начин, защото мотора трябва и да е лек, а с тези тежести..?


На теория V10-ката трябва да е много проклет мотор. На практика, след него не съм срещнал V8 мотор, който да ме впечатли...освен може би plane crankshaft двигателите на ферари. Заради последователността на запалванията на цилиндрите, V10 има една особено екзотична вибрация, която не може да бъде компенсирана във V8 с никаква изпускателна система. Това си го усеща само шофьора. За околните, майсторите на звука AMG винаги ще направят шоу.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Витанов » 03 Юли 2011, 10:46

Modulo написа:
Витанов написа:Интересно ми е как са уравновесили инерционните сили при V10 от първи, втори и т.н. порядък(тези сили са свързани и с размерите и масата на мотовилките, коляното на вала и буталата) при такива мощности те ще са доста силни.Дали са ползвали тежести като на горното чертежче или има и друг начин, защото мотора трябва и да е лек, а с тези тежести..?


На теория V10-ката трябва да е много проклет мотор. На практика, след него не съм срещнал V8 мотор, който да ме впечатли...освен може би plane crankshaft двигателите на ферари. Заради последователността на запалванията на цилиндрите, V10 има една особено екзотична вибрация, която не може да бъде компенсирана във V8 с никаква изпускателна система. Това си го усеща само шофьора. За околните, майсторите на звука AMG винаги ще направят шоу.


Наистина на теория трбява да е проклет, защото както се каза на предната страница в темата, V-образните мотори с нечетен брой цилиндри са доста трудни за уравновесяване , докато V8 е с четен брой и баланса му трябва да е почти естествен, като на шестаците. Мое мнение е че V10 се балансира по-лесно заради по-дългия колянов вал от на V6, а доколкото съм чел теоретично при по-дълъг колянов вал инерционните сили (първичните, които действат на коляновия вал и мотовилките) са по-слабо изразени, но защо е така не успях да намеря специализирана информация в интернет, затова трябва да се търси в книгите.
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Zagy » 03 Юли 2011, 11:18

Така е - колкото повече цилиндри има в редица (и да са четен брой) - толкова по-лесно се балансират. Затова и редови шестак и V12 почти нямат или направо нямат проблеми с балансирането... но не вярвам V10 да е труден за баланс...
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 03 Юли 2011, 12:58

И аз това се чудех за 5аците и V10ките - някой от най-добрите спортни автомобили ползват 10 цилиндрови мотори - Карера ГТ,Вайпър,Ламбо Галардо,ЛФ-А, и супер-спортния 5.0 на БМВ (който не се монтира на супер-спортен автомобил :mhihi: ) .
Без Вайпъра , всички тези се въртят спокойно над 8000-8500 оборота - как е баланса там :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 10.07.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z3 Roadster 2.8
Мечтае да кара: едно да беше...

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от The7omahawk » 03 Юли 2011, 13:27

acho.rs написа:Без Вайпъра , всички тези се въртят спокойно над 8000-8500 оборота - как е баланса там :roll:


///offtopic

Ако Вайпъра се въртеше до 8000+, това значи поне 800 атмосферни коня... Замечтах се :-D

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Zagy » 03 Юли 2011, 13:43

Ами балансират ги пак с валове или противотежести. Пак е по-лесно от баланс на V6. А и самите валове са по-дълги, имат повече опорни точки и може би затова не се нуждаят от много железо за да ги балансират...

:OT:
Вайпъра няма нужда да се върти на високи обороти - той и така си пори повечето европейски спортисти :mrgreen:
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 03 Юли 2011, 14:06

The7omahawk написа:
acho.rs написа:Без Вайпъра , всички тези се въртят спокойно над 8000-8500 оборота - как е баланса там :roll:


///offtopic

Ако Вайпъра се въртеше до 8000+, това значи поне 800 атмосферни коня... Замечтах се :-D

Има и атмосферни 800 коня , ама не във Вайпър :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 10.07.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z3 Roadster 2.8
Мечтае да кара: едно да беше...

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от The7omahawk » 03 Юли 2011, 14:12

Ако изключим zonda r ( която е 750 ) , за кое говориш? :-)

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Zagy » 03 Юли 2011, 14:15

Предполагам, че говори за рази картове като Ultima GTR...
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 03 Юли 2011, 15:28

:OT: FXX,FXX EVO ,Aston Martin One 77 , 599 XX - все народни коли - Avantador-а си е евтиниика покрай тях :OT:

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от alx » 03 Юли 2011, 15:58

acho.rs написа::OT: FXX,FXX EVO ,Aston Martin One 77 , 599 XX - все народни коли - Avantador-а си е евтиниика покрай тях :OT:


Вайпърите могат да се въртят много по- бързо от 6к... 9к ми идва на ум, но просто няма нужда.

На цената на един фхх или авентадор или произволна друга кола от изброените ще го пратя не в 10к оборота ми на луната ще го изстрелям :angel:
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 03 Юли 2011, 16:36

Стига с тая цена де . На цената на пък на Вайпър можеш ГТ-Р да го направиш 9000-1000кс . Знаеш добре защо едни коли са много по-скъпи от други .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от BMW_RIDER » 03 Юли 2011, 17:34

acho.rs написа:Стига с тая цена де . На цената на пък на Вайпър можеш ГТ-Р да го направиш 9000-1000кс . Знаеш добре защо едни коли са много по-скъпи от други .


И колко точно ще му издеяни трансмисията с 1000кс? Втория път? На хиляда кс и блока ме съмнява да му издържи много.

Alx 9к оборота във вайпъра? Как става тоя номер - solid повдигачи, подходящ вал, титан, ама с тия 4 инча ход на буталото нямали малко да се озори.
BTW вайпъра нямя да му трябват 9к за да извади 800кс атмосферно, според мен ще се справи още на 7к
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от alx » 03 Юли 2011, 18:42

acho.rs написа:Стига с тая цена де . На цената на пък на Вайпър можеш ГТ-Р да го направиш 9000-1000кс . Знаеш добре защо едни коли са много по-скъпи от други .


Вайпъра сток е по евтин от гтр-а. А ако ще наливаме пари- не забравяй, че каквото може да се постигне с 3 литра много повече може с 8 литра.... Друга тема.

За вайпъра и високите обороти- сменя се коляновия вал, биелните лагери и болтовете дето държат буталата горе и... Толкова. Ако искаш да го въртиш така и на улицата се слага по плитък колянов вал и мотора става 7.6 литра.

Това са експерименти които са правени, но като цяло практическото приложение е безсмислено.
алекс
трабант 601с
разни други возила

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook