По-малко цилиндри, по-нисък разход

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 18.07.2007
Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от intention » 02 Май 2011, 21:50

Вижте колеги не говорим за келешлък вечер или нощно време
става върос за евридей кола която е купена с такава цел да се кара всеки ден!

Даунсайзинг-а е интересно явление което печели все повече и повече производители на своя страна!

Според мен трябва да се разграничат дискусиите относно дизелови и бензинови агрегати , разликата е страшно голяма!
Дано темата се задържи!
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от kirililiev » 02 Май 2011, 22:33

Emooo написа:
k1p1 написа:Ще ме извинявате, ама кой търси икономия в БМВ? Ако искаш да караш евтино и на 1500 оборота, взимаш някоя тенекия и си в играта!

Имам познати които дават по 8 000лв на година за нафта, германците също пътуват яко. Тея БМВ-та ги проектират за тях, а не за селката реалност в България където БМВ-то се изкарва вечер да завърти гуми и да се покажеш. Да тогава няма смисъл от икономия.

дали е така??що като да дам маса пари за кола тя непременно трябва да гори много и да не върви чак толкова?и що да не си карам 1,8 турбо мотора с разход 10 в града и 8 извън градско а като ми се наредят мощните шестаци с як звук и шофьор тип пилот на истребител да им подавам биноклите? по нагоре някой написа че нямал душа мотора :mhihi: бмв са едни от първите дето качват турбо мотори в коли,след това са доминирали по пистите във формула едно...е това ако не е традиция и мотор с душа здраве му кажи :D интересува ме един мотор да е икономичен в ниските обороти,но като ми се наложи да ускорявам да върви без значение разхода на гориво,аз да определям според джоба си кога и как да настъпвам,а не както беше до сега,искаш не искаш гори 14 и не върви :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 07 Юни 2011, 19:18

Само не разбрах какво имаш против перфектния звука на 6така или си мислиш , че като си турбинирал йеската си много бърз ?
За разхода и аз мога да обадя цифри - 5,8 извънградско и 10 градско С климатик - и кво ? Убеден съм , че и на 330ка мога да докарам подобни цифри , което пък е непосилно за един "даунсайзниг" мотор , като 1.8ТФСИ или 2.0ТФСИ :idea:
Междудругото Мерц Ц350 ( 3500кк атмосферен мотор 306кс) е с нормиран разход 6,8л а Ц250 (1800кк турбо 204кс) е .. 6,4 :wave:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от kirililiev » 08 Юни 2011, 12:39

acho.rs написа:Само не разбрах какво имаш против перфектния звука на 6така или си мислиш , че като си турбинирал йеската си много бърз ?
За разхода и аз мога да обадя цифри - 5,8 извънградско и 10 градско С климатик - и кво ? Убеден съм , че и на 330ка мога да докарам подобни цифри , което пък е непосилно за един "даунсайзниг" мотор , като 1.8ТФСИ или 2.0ТФСИ :idea:
Междудругото Мерц Ц350 ( 3500кк атмосферен мотор 306кс) е с нормиран разход 6,8л а Ц250 (1800кк турбо 204кс) е .. 6,4 :wave:

те на книга всички горят малко.....и не,не съм бърз с турбинирания ис,просто атмосверните шестаци от ниския и среден клас са бавни :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 08 Юни 2011, 18:15

В сравнение с кое са бавни ? 3литровите атмосферни 6таци (среден клас мотор) на БМВ хич не са от бавните мотори , особено във високите скорости .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 30.03.2009
Пол: Мъж

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от straight six power » 11 Юни 2011, 19:05

kirililiev написа:те на книга всички горят малко.....и не,не съм бърз с турбинирания ис,просто атмосверните шестаци от ниския и среден клас са бавни :yes:

Е това искам да го кажеш на мацката с лилавата 328ца на цветчетата ! Защото не видях турбо автомобил, било то и модифициран, да дава по-добро време от нея, а не е като да нямаше Митсубишита с по 400+ к.с. :bowdown:
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от OPASNO LUD » 11 Юни 2011, 19:50

Хаха понеже колегата явно плюе яко по даунсайзинга без реално да е карал такъв автомобил,ще му предложа едно скромно басче подплатено с лек финасов стимул.Караме с неговата суперикономична 323ка,като той кара зад мен на магистралата до Вакарел и обратно като ме следва плътно,като нема да карам с 1500 оборота ,по скоро с 3000,тоест как си карам.Като колата ми е с еднакво тегло с е46 и 18ки джанти,да не говорим,че е по-мощна от 323 с доста.Да видим готов ли е да заложи пари щом така упорито лае

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 6.03.2009
Пол: Мъж
Кара: всичко що е RWD

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от deomen » 11 Юни 2011, 21:57

acho.rs написа:Само не разбрах какво имаш против перфектния звука на 6така или си мислиш , че като си турбинирал йеската си много бърз ?
За разхода и аз мога да обадя цифри - 5,8 извънградско и 10 градско С климатик - и кво ? Убеден съм , че и на 330ка мога да докарам подобни цифри , което пък е непосилно за един "даунсайзниг" мотор , като 1.8ТФСИ или 2.0ТФСИ :idea:
Междудругото Мерц Ц350 ( 3500кк атмосферен мотор 306кс) е с нормиран разход 6,8л а Ц250 (1800кк турбо 204кс) е .. 6,4 :wave:


Колега,този мотор на Мерц с 306к.с е с турбина,не е атмосферка.Старата атмосферка е 272к.с

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 12 Юни 2011, 11:19

Ихиии , ти си бил много зъл . Я кажи какво караш , щот предполагаш че всички знаем , ма нещо не сме осведомени :wave:

ПС:пари , пари много пари - къде , кога веднага :mhihi:

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от OPASNO LUD » 13 Юни 2011, 21:38

2.0л Тфси карам в Шкодичка.Не съм зъл просто на някои хора трудно им се затваря устата и не ми се спори.Един Алеко Константинов и оркестъра да свири

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от vitamincpp » 14 Юни 2011, 17:35

По-малкият двигател с турбо, при една и съща мощност с по-голям атмосферен, гори по-малко, но само ако не изстискваш тази мощност от него (цитираната мощност е максимална). Ако ги настъпваш до предела, ще горят еднакво, дори мисля, че турбото и повече. Но Евро нормите се измерват при определени режими на каране, където от един двигател не се изискват повече от 30 конски сили. Там малките мотори се класират по-добре и затова минават на тях. При каране "ускорение, спиране" няма да има разлика при мотори с еднаква мощност. Така че, всичко е на практика измама с цел да се преминат някакви еко норми. СО2-то е на практика 1:1 с разхода на гориво. Да се цитира колко СО2 отделя една кола е като да се каже разхода на гориво вместо в литри на 100 в мили за галон.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 14 Юни 2011, 19:18

vitamincpp написа:По-малкият двигател с турбо, при една и съща мощност с по-голям атмосферен, гори по-малко, но само ако не изстискваш тази мощност от него (цитираната мощност е максимална). Ако ги настъпваш до предела, ще горят еднакво, дори мисля, че турбото и повече. Но Евро нормите се измерват при определени режими на каране, където от един двигател не се изискват повече от 30 конски сили. Там малките мотори се класират по-добре и затова минават на тях. При каране "ускорение, спиране" няма да има разлика при мотори с еднаква мощност. Така че, всичко е на практика измама с цел да се преминат някакви еко норми. СО2-то е на практика 1:1 с разхода на гориво. Да се цитира колко СО2 отделя една кола е като да се каже разхода на гориво вместо в литри на 100 в мили за галон.

:yes:
2.0л Тфси карам в Шкодичка.Не съм зъл просто на някои хора трудно им се затваря устата и не ми се спори.Един Алеко Константинов и оркестъра да свири

- Голф Шкода значи :mhihi: От калпавите даунсайзинг мотори в категорията ми е тръца - с него винаги бих се замерил на разход , че и на друго ...
Аз мога да се обадя поне на 10 човека с ВАГ турбо резачки - ти с какво си по-специален от тях (освен че ти е по-бавна колата) , че да ти вадя пари :wave:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Витанов » 14 Юни 2011, 22:16

Много книжки и списания цитирате.. два мотора да приемем с еднаква мощност от 200коня, единия три литров атмосферен, другия 1.8 турбо.. ами и двата ще горят еднакво при настъпване, особено в пиковия момент и двата мотора ще правят сериозен водовъртеж в резервоара.. така, че според мен други са причините за даунсайзинга.. маса на мотора, по малко триещи части, може би и по евтин за изработка, и един сигурен консуматив- турбо.. никой вече няма полза от евтин, прост и олигофренски здрав мотор, при положение, че могат да се цедят средства от потребителите.

Ако трябва да избирам, бих предпочел голям атмосферен мотор, само и единствено заради големия въртящ момент.. колегата alx го беше обяснил много хубаво в една тема, че големия мотор те варди от грешки при подбора на предавка, демек ако сбъркаш не е толкова фатално, защото имаш достатъчно мощ за да продължиш и вкараш правилната предавка. :)
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от kirililiev » 15 Юни 2011, 19:43

Витанов написа:Много книжки и списания цитирате.. два мотора да приемем с еднаква мощност от 200коня, единия три литров атмосферен, другия 1.8 турбо.. ами и двата ще горят еднакво при настъпване, особено в пиковия момент и двата мотора ще правят сериозен водовъртеж в резервоара.. така, че според мен други са причините за даунсайзинга.. маса на мотора, по малко триещи части, може би и по евтин за изработка, и един сигурен консуматив- турбо.. никой вече няма полза от евтин, прост и олигофренски здрав мотор, при положение, че могат да се цедят средства от потребителите.

Ако трябва да избирам, бих предпочел голям атмосферен мотор, само и единствено заради големия въртящ момент.. колегата alx го беше обяснил много хубаво в една тема, че големия мотор те варди от грешки при подбора на предавка, демек ако сбъркаш не е толкова фатално, защото имаш достатъчно мощ за да продължиш и вкараш правилната предавка. :)


1,4 мотора на фолцваген- 240nm/1750 rpm
тихо са :idea:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Витанов » 16 Юни 2011, 1:52

kirililiev написа:
Витанов написа:Много книжки и списания цитирате.. два мотора да приемем с еднаква мощност от 200коня, единия три литров атмосферен, другия 1.8 турбо.. ами и двата ще горят еднакво при настъпване, особено в пиковия момент и двата мотора ще правят сериозен водовъртеж в резервоара.. така, че според мен други са причините за даунсайзинга.. маса на мотора, по малко триещи части, може би и по евтин за изработка, и един сигурен консуматив- турбо.. никой вече няма полза от евтин, прост и олигофренски здрав мотор, при положение, че могат да се цедят средства от потребителите.

Ако трябва да избирам, бих предпочел голям атмосферен мотор, само и единствено заради големия въртящ момент.. колегата alx го беше обяснил много хубаво в една тема, че големия мотор те варди от грешки при подбора на предавка, демек ако сбъркаш не е толкова фатално, защото имаш достатъчно мощ за да продължиш и вкараш правилната предавка. :)


1,4 мотора на фолцваген- 240nm/1750 rpm
тихо са :idea:


Добре де какво има това с казаното от мен? или викаш не може да си изказваме мнението по онтошение на атмосферните и тойбо моторите?
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook