метан или пропан?
Модератор: Общи модератори
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
[quote="Eli"]Ето още малко инфо по темата
Каква е разликата между пропан-бутана и природния газ?
Отговор: Пропана и бутана са въглеводороди, които при нормална температура и сравнително ниско налягане се втечняват. Това ги прави лесни за транспортиране в бутилки или цистерни. Природния газ се състои основно от въглеводорода метан. Той се извлича от земята и се транспортира в тръби, защото за да се втечни е необходимо много голямо налягане, което е вече икономически неизгодно.
Пропана и бутана са по-калорични от природния газ, и за това в някой отрасли те са за предпочитане.
WWW.BUTANGAS.BG[/quote] метан може да се втечни, плътноста на течен е 0.47 почти как при LPG, налягането е низко - бутилка е лека и безопасна, това е решението
Каква е разликата между пропан-бутана и природния газ?
Отговор: Пропана и бутана са въглеводороди, които при нормална температура и сравнително ниско налягане се втечняват. Това ги прави лесни за транспортиране в бутилки или цистерни. Природния газ се състои основно от въглеводорода метан. Той се извлича от земята и се транспортира в тръби, защото за да се втечни е необходимо много голямо налягане, което е вече икономически неизгодно.
Пропана и бутана са по-калорични от природния газ, и за това в някой отрасли те са за предпочитане.
WWW.BUTANGAS.BG[/quote] метан може да се втечни, плътноста на течен е 0.47 почти как при LPG, налягането е низко - бутилка е лека и безопасна, това е решението
- Niky Georgiev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.03.2004
- Местоположение: София
http://www.kaldata.com/forums/lofiversion/index.php/t1535.html не мисля, че е лоша алтернатива това гориво, май и от Mercedes мислят така.
Niky Georgiev
Ще се оптитам да отговоря на всички до тук.
Както някои от вас знаят, карам на метан вече 3-4 месеца. Сложих такава система не за да подобря движението на колата
а от немай къде. Ако ползваш колата само за удоволствие, в никакъв случай не слагай метан, защото удоволствието е по-малко
част от конете отиват да почиват, но за БМВ това не е кой знае какъв проблем, остават достатъчно
Но когато тази кола служи и като основно средство за придвижване и средния месечен разход за бензин мине 250 лева, почваш да се замисляш
А за гърменето, зависи кой и къде ти монтира уредбата, по-добре дай повече пари за монтаж, да ти е мирна главата.
Метана има и още едно предимство пред пропан-бутана: не мирише!
Мен всяка миризма, различна от бензин ме дразни!
и разхода е около 5-6 лв. на 100 км.
П.С. Да добавя, че отляво на волана си имам едно малко черно копченце, с което, когато поискам, си викам кончетата, дето до сега са почивали
Както някои от вас знаят, карам на метан вече 3-4 месеца. Сложих такава система не за да подобря движението на колата



Но когато тази кола служи и като основно средство за придвижване и средния месечен разход за бензин мине 250 лева, почваш да се замисляш

А за гърменето, зависи кой и къде ти монтира уредбата, по-добре дай повече пари за монтаж, да ти е мирна главата.
Метана има и още едно предимство пред пропан-бутана: не мирише!
Мен всяка миризма, различна от бензин ме дразни!
и разхода е около 5-6 лв. на 100 км.

П.С. Да добавя, че отляво на волана си имам едно малко черно копченце, с което, когато поискам, си викам кончетата, дето до сега са почивали

- Hastalavista
- Е21 fanatic
-
- Мнения: 692
- Регистриран на: 12.03.2005
- Местоположение: София, Младост1
Метана има един много голям минус.Бутиките са много дебели и поради това инсталацията става тежка.Това е един постоянен товар от порядъка на 80-90 килограма,който си ги возиш всеки ден.При нас има един бакшиш, който кара на метан от половин година и тампоните на задния мост на новата "Соната" почти се бяха предали.
ОК, минаваш 100 км за 6лв.Ами като няма добре развита мрежа от метан-станции, трябва да ходи6 до Дружба или Кремиковци(Маи там бе6е другата станция, не съм сигурен
) Няма особена далавера. Освен това заема доста голяма 4аст от багажника, и има смисъл само на комби или на кола с голям товарен отсек;)
Метана има бъде6те само ако се изгради добра мрежа и се намери алтернативен вариант за съхранание. Лично аз не съм привърженик (мое мнение)
ОК, минаваш 100 км за 6лв.Ами като няма добре развита мрежа от метан-станции, трябва да ходи6 до Дружба или Кремиковци(Маи там бе6е другата станция, не съм сигурен

Метана има бъде6те само ако се изгради добра мрежа и се намери алтернативен вариант за съхранание. Лично аз не съм привърженик (мое мнение)
Tц...пропан бутана се втечнява при 15атм. и стайна температура...метана не се втечнява при стайна температура при КАКВОТО И ДА Е НАЛЯГАНИЕ... В бутилката е газ!Eli написа:Ето още малко инфо по темата
Каква е разликата между пропан-бутана и природния газ?
Природния газ се състои основно от въглеводорода метан. Той се извлича от земята и се транспортира в тръби, защото за да се втечни е необходимо много голямо налягане, което е вече икономически неизгодно.
Пропана и бутана са по-калорични от природния газ, и за това в някой отрасли те са за предпочитане.
WWW.BUTANGAS.BG
- xela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 12.04.2005
- Пол: Мъж
- Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
- Мечтае да кара: E30 - M3
Един монтьор ми вика "Всички проблеми на една кола идват веднага след като "газаджиите" ти сложат така мечтаната "ефтина" газ."
Сегкарам Пежо 205 и се преебах да си сложа газ.
Интересното е че общия ми разход в литри дори е по малък при газ отколкото като съм на бензин.(верочтно карбораторчето нещо се е*е ама здраве да е).
Сега какво става сутрин:
10 минутно молене да запали.... преди само като дръпна смукача и пали от раз .. много хора се чудеха само като го покажа.
да знам да паля на бензин. Ок така и права ама докато се качи бензин ... аве въртиш като полудел. да знам може да гаса колата на бензин и ще ми запали веднага...
И какво се получава в краина сметка:
1. Сутрин карам на бензин докато усетя че ми е дошло топлото (ако превключиш по рано може да ти изгасне колата защото ще ти истине изпарителя)
2. Превключвам малко (около 4-5 км.) на газ докато стигна до работата. НО превключвам на бензина за да мога да запаля вечерта че е голям студ.
3. Вечер паля на бензин...
4. Карам малко повече на газ защото е по топло от сутринта.
5. Не забравям да превключа на бензин!!!!
6. историяте се повтаря отначало.
Така по този начин кога ще си избия парите за газта?
Нали знаете че колата "лапа" повече тунджа когато е студена?
Да не говоря че парното като е на газ почти го няма....(трябва много да е загряла преди това на бензин за да е парно като такова)
А да ... от газ на бензин добре лесно се сменя а обратното ?
чакаш като полудел да не задавиш агрегата!
Аве който си сложи газ на баварката вече не кара такава да знаете!!!
До края на месеца( най-късно другия) ще си взема една и трябва да е свършил всичкия бензин за да си сложа газ.
Имам и други "газови" история ама и те са с прост карборатор. не знам нищо за инжекциона.
п.с. Ама на един приятел като видях че на троиката (325) са му сложили газ със "полчка" направо се спуках да се хиля... той го махна след 1 седмица!!!!
Сегкарам Пежо 205 и се преебах да си сложа газ.
Интересното е че общия ми разход в литри дори е по малък при газ отколкото като съм на бензин.(верочтно карбораторчето нещо се е*е ама здраве да е).
Сега какво става сутрин:
10 минутно молене да запали.... преди само като дръпна смукача и пали от раз .. много хора се чудеха само като го покажа.
да знам да паля на бензин. Ок така и права ама докато се качи бензин ... аве въртиш като полудел. да знам може да гаса колата на бензин и ще ми запали веднага...
И какво се получава в краина сметка:
1. Сутрин карам на бензин докато усетя че ми е дошло топлото (ако превключиш по рано може да ти изгасне колата защото ще ти истине изпарителя)
2. Превключвам малко (около 4-5 км.) на газ докато стигна до работата. НО превключвам на бензина за да мога да запаля вечерта че е голям студ.
3. Вечер паля на бензин...
4. Карам малко повече на газ защото е по топло от сутринта.
5. Не забравям да превключа на бензин!!!!
6. историяте се повтаря отначало.
Така по този начин кога ще си избия парите за газта?
Нали знаете че колата "лапа" повече тунджа когато е студена?
Да не говоря че парното като е на газ почти го няма....(трябва много да е загряла преди това на бензин за да е парно като такова)
А да ... от газ на бензин добре лесно се сменя а обратното ?
чакаш като полудел да не задавиш агрегата!
Аве който си сложи газ на баварката вече не кара такава да знаете!!!
До края на месеца( най-късно другия) ще си взема една и трябва да е свършил всичкия бензин за да си сложа газ.
Имам и други "газови" история ама и те са с прост карборатор. не знам нищо за инжекциона.
п.с. Ама на един приятел като видях че на троиката (325) са му сложили газ със "полчка" направо се спуках да се хиля... той го махна след 1 седмица!!!!
По темата вече има изписано твърде много мнения някои от които доста вещи и смислени.Така че търсачката и това е.
Последна промяна Georgi на 17 Яну 2006, 19:10, променена общо 1 път
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
chefo написа:Ще се оптитам да отговоря на всички до тук.
Както някои от вас знаят, карам на метан вече 3-4 месеца. Сложих такава система не за да подобря движението на колатаа от немай къде. Ако ползваш колата само за удоволствие, в никакъв случай не слагай метан, защото удоволствието е по-малко
част от конете отиват да почиват, но за БМВ това не е кой знае какъв проблем, остават достатъчно
![]()
Но когато тази кола служи и като основно средство за придвижване и средния месечен разход за бензин мине 250 лева, почваш да се замисляш![]()
А за гърменето, зависи кой и къде ти монтира уредбата, по-добре дай повече пари за монтаж, да ти е мирна главата.
Метана има и още едно предимство пред пропан-бутана: не мирише!
Мен всяка миризма, различна от бензин ме дразни!
и разхода е около 5-6 лв. на 100 км.
П.С. Да добавя, че отляво на волана си имам едно малко черно копченце, с което, когато поискам, си викам кончетата, дето до сега са почивали








А иначе парфюма на 100 октана е просто фантастичен


Това е горивото,това е черното злато



Всичко друго е "мАни-мАни",по софиянски казано


Георги Пенчев
Като ги сложим на везната
газ-бензин нещата са на кантар.Обаче ядовете с газта са доста за съжаление
Имаме коли на газ у нас и сега като се наложи да се иде някъде с тях (особено зимата) с качването си мисля "дано вечерата не е забравена на газ","дали ще изкара акумулатора на по-дългото въртене","ще замръзне ли изпарителя или не","ако ми се наложи нещо спешно,кво ще стане..." и разни подобни въпроси
И това е всеки път,лятото по-бива
Всеки сам си решава в крайна сметка.
П.П.За метана нямам наблюдения!




П.П.За метана нямам наблюдения!
One passion,one car,one life...
- Gentsa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: 21.12.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320i
- Мечтае да кара: Hummer, Mustang
Всички плюете по газта,ама за коли на 15+ години вече няма кой знае какво значение.
Орела съм го палил на газ при -10 без проблеми,единственото неудобство е замръзването на изпарителя.[/quote]

Орела съм го палил на газ при -10 без проблеми,единственото неудобство е замръзването на изпарителя.[/quote]
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани