зависи си ли маслото от изминатите километри?
Модератор: Общи модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
зависи си ли маслото от изминатите километри?
тая тема по принцип е с технически въпрос но се отнася за всички автомобили и затва реших че е най-добре да я постна тука... та:
наскоро един "разбирач" ми обясняваше, че при нови коли (на малко километри) трябвало да се кара с маслото, дето го дават мюнхенци... то било пълна синтетика, а след 150 000км вече трябвало да се мине на полусинтетично щото мотора бил износен и синтетичното не било подходящо, освен това мотора щял да го гори...
та въпроса е със "стандартно" масло ли трябва да караме до края, или като се мине определен брой километри трябва да го сменяме с друго, съответно с какво и защо?
П.С. модераторите да трият/местят ако съм сгафил
наскоро един "разбирач" ми обясняваше, че при нови коли (на малко километри) трябвало да се кара с маслото, дето го дават мюнхенци... то било пълна синтетика, а след 150 000км вече трябвало да се мине на полусинтетично щото мотора бил износен и синтетичното не било подходящо, освен това мотора щял да го гори...
та въпроса е със "стандартно" масло ли трябва да караме до края, или като се мине определен брой километри трябва да го сменяме с друго, съответно с какво и защо?
П.С. модераторите да трият/местят ако съм сгафил

- Tod
- ентусиаст
-
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: Пловдив
- Кара: M3 и Volvo XC70
Това навсякъде го разправят, вероятно ще да е така!
Чувал съм че най-чувствителни към маслото са новите дизелите на Фолксваген( и производните му)! Просто не трябва да се прави компромис от зададеното по каталога, при помпа дюза- системата, това е основния фактор за дълъг живот на двигателя!
Чувал съм че най-чувствителни към маслото са новите дизелите на Фолксваген( и производните му)! Просто не трябва да се прави компромис от зададеното по каталога, при помпа дюза- системата, това е основния фактор за дълъг живот на двигателя!
не е така
лично съм видял 325 ТДС на 660.000 км да се кара с Castrol TWS 10W-60 и по думите на собственика от смяна до смяна му гори съответно от максимума на щеката до към средата този мотор какво да каже?Пък работи едно мазно хубаво много се впечатлих...Моята кола след ремонта била карана само и единствено с 0В-40 рейсинг...Веднъж се излъгах и карах с полусинтетика и сутринта чукаха повдигачи,гореше масълце и то доста и след 5000 км с мое каране маслото беше станал леш..хубаво че се усетих навреме и спрях да спестявам от масло
от там нататък аз имам познати които бяха купили навремето чисто нови 316 с М40 мотор и от БМВ до към 130.000 км даже и повече им слагаха пълна синтетика масло и то на М40...на единия му се заебаха повдигачите на 350.000 км ...това е т.нар. urban legend така че вземи поприказвай с твоя приятел какви масла да слагаш и какво..дадох ти доста екстремни примери за М50 и М51...Пък в крайна сметка ти си решаваш! 

лично съм видял 325 ТДС на 660.000 км да се кара с Castrol TWS 10W-60 и по думите на собственика от смяна до смяна му гори съответно от максимума на щеката до към средата този мотор какво да каже?Пък работи едно мазно хубаво много се впечатлих...Моята кола след ремонта била карана само и единствено с 0В-40 рейсинг...Веднъж се излъгах и карах с полусинтетика и сутринта чукаха повдигачи,гореше масълце и то доста и след 5000 км с мое каране маслото беше станал леш..хубаво че се усетих навреме и спрях да спестявам от масло


- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
grnka написа:....
OFF-TOPIC. Ти с тоя орел къде си тръгнал да даваш акъли бе. Я си му наливай там M10D-то.



- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Мноо е писано за тва ма най-добре е синтетика само дето и се мръщат хората с старите скрапове шото немат пара да доливат 

Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
всъщност ...
след първите 1500км фабричното масло се сменя. след това до 4500км се кара със същото масло (вискозитет и фирма). след това слагаш пак същото масло като вискозитет и произход (минерално, полусинт., синтетично) но може да е на всеки смислен производител които си мислиш че е най-добър или които ти падне (мобил, кастрол, валволин, и тн.)
а да се слага по-гъсто масло като се износи двигателя е грешна практика. аз лично нямам проблем на един непипан двигател 300к км да му слагам каквото му пише да се слага и да му добавям по литър всеки 1500км...
след първите 1500км фабричното масло се сменя. след това до 4500км се кара със същото масло (вискозитет и фирма). след това слагаш пак същото масло като вискозитет и произход (минерално, полусинт., синтетично) но може да е на всеки смислен производител които си мислиш че е най-добър или които ти падне (мобил, кастрол, валволин, и тн.)

а да се слага по-гъсто масло като се износи двигателя е грешна практика. аз лично нямам проблем на един непипан двигател 300к км да му слагам каквото му пише да се слага и да му добавям по литър всеки 1500км...

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Я вместо да питаш иди го смени, после вържи на една тел един магнит и го поразкарай из съдината дето си изсипал маслото. И не се шашкай, стружките дето ще ги извадиш са си твои. Платил си си за тях





naskoksan написа:alx сигурно ли е това за
смяната след 1500 и 4000км
щото на БМВ-та 2004-2005г. ги
наливат с едно масло и караш
25000-30000...
ми разни хора дето цепят гаранционни (и негаранционни) двигатели професионално така смятат...
иначе ако следваш бордовия комп на новите мерц/бмв/аудита.. ша им сменяш маслото 2 пъти във живота... за тебе не знам ма аз мисля че има по-подходящи източници на дзифт от колкото картера на колата...
аз лично на нормална кола и сменям маслото всеки 5000-7500км със обикновено минерално, докато на една "ненормална" и слагам ново синтетично всеки 5000км...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
Аз съм чувал че веднъж сложи ли се синтетично, не трябва да се връща на зад.
Звучи ми логично.
П.П. На ладата от както и сложих Мотул полу-синтетик, е просто като нова кола. Много съм доволен.
Звучи ми логично.
П.П. На ладата от както и сложих Мотул полу-синтетик, е просто като нова кола. Много съм доволен.
БИАД Авто-Пазар Тийм
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
Много зависи как си я карал колата, докато я докараш до ниво полусинтетика. Ако я пазиш, караш основно извънградско и си в рамките на 40% на оборотомера, не се "дърпаш" с и без причина, мотора може да ти изкара и 500 000км без проблеми.
Фрилендъра, дето го карам е на 84 000 км и е още с оригиналните предни накладки. Но това са 80 000 само магистрала и движение с 2500 оборота на дизела.
Градското и особенно зимата, когато я караш най-вече студена, няма да ти казвам какво правят с мотора. Един студен старт при -15С износва колата приблизително толкова, колкото да я караш от София до Варна.
Та вида на маслото зависи от тежеста на дясната ти обувка.
Фрилендъра, дето го карам е на 84 000 км и е още с оригиналните предни накладки. Но това са 80 000 само магистрала и движение с 2500 оборота на дизела.
Градското и особенно зимата, когато я караш най-вече студена, няма да ти казвам какво правят с мотора. Един студен старт при -15С износва колата приблизително толкова, колкото да я караш от София до Варна.
Та вида на маслото зависи от тежеста на дясната ти обувка.
alx написа:naskoksan написа:
ми разни хора дето цепят гаранционни (и негаранционни) двигатели професионално така смятат...
иначе ако следваш бордовия комп на новите мерц/бмв/аудита.. ша им сменяш маслото 2 пъти във живота... за тебе не знам ма аз мисля че има по-подходящи източници на дзифт от колкото картера на колата...
аз лично на нормална кола и сменям маслото всеки 5000-7500км със обикновено минерално, докато на една "ненормална" и слагам ново синтетично всеки 5000км...
ми да тия пичове даже на
тройката не ми дадоха да
си сменя маслото на 25 000
викат ааа не има още 5000
не ти трябва ела пак по-късно
(за Дару иде реч)
ма както и да е много изчетох
за това по чуждите форуми и
никой не дава ясен отговор
дали трябва да чакаш бордовия
или да си я сменяш на 7000-8000...
но това наистина ме озадачава че
отначало я хващаш и перкаш
докато 30 000км.
значи сега колата е на 2500 и ще
трябва да отида да сменя течностите
щото ме поизплаши малко

дано не съм изпуснал много времето...
но тогава защо тия умове в
Мюнхен го правят така то
бива бива ама за едната реклама
да затрият хубавите двигатели

както и да иначе съжалявам че толова
се отклонихме от темата...
На въпроса дали маслото трябва
да се сгъстява правопропорционално
на изминатите километри също не съм съгласен
колата е направена за едно масло
карай си я с него, като подхарчва
наливай и това нега да се маже добре
двигателя, гъстото масло затяга обаче
двг-то едва лич ще изкара много с него.
Особенно в по-тежки метео условия!
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани