А95 или А98?

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 11 Окт 2003, 21:38

Я по-добре някой да каже къде , вСофия има евтин и ка4ествен 98!!!! :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 25.09.2003
Местоположение: Добрич

Мнение от pako » 11 Окт 2003, 22:31

Trevor Wilkinson написа:Обикновено обаче ако пише 95 , значи че колата ще върви и с 93 (а може би и с чист 91) , като за това причината е че много често условията се променят и това дава един вид толеранс , преди да започне да детонира и да се чупи (пък било това и в гаранционния период) .
Колкото по-голямо е октановото число , толкова по-трудно гори и се запалва сместа , което отделя по-малко енергия . Затова нискооктанов бензин кара колата да върви повече при положение че всичко друго е в ред и няма детонации .


Тотално не съм съгласен с това изказване и ще ти кажа защо...

Защото бензин А98 е с по-високи калорични показатели от А95 и ако разбира се бензина е качествен / което се съмнявам че е така/ би трябвало колата да ти върви по-добре с А98...
Това че сместа се запалва по-трудно се постига с високия октан /една добавка в горивото която се казва: метил-третичен-бутилов-етер./
Целта на високия октан е да се запалва горивото по трудно е за да се получи по добро смесване на горивото с въздуха и гориво-въздушната смес, която ще се сгъсти повече, така че при възпламеняване да се освободи по-голяма температура, а следователно и налягане, а следователно и мощност/въпреки че мощността не се изчислява само от налягането в цилиндъра/.
Че то иначе да си сипваме на колите А76, щото рафинериите в русия го произвеждат и него.

До сега съм сменил 5 автомобила и съм изпробвал по-високи октани от предписаните за всяка една от тях и всички те вървят по-добре с бензин с по-висок октан...
Или може би трябваше да ги карам и 5-те в сервиз за диагностика :?: :?: :?:

Може и да греша с твърденията си, но за едно не греша че с А98 колата ми върви по-яко и съм ходил в сервиз и на компютър съм я тествал и наистина съм имал развален датчик за който се споменава в някой постинги /knock сензор/ - на български се нарича - "детонационен датчик" и ако колата ти е с 4 цилиндъра трябва да имаш 2 броя а ако е с 6 - те са 3...
Когато си го смених /само 120лв.струва :lol: / разхода на гориво ми падна, но вървежа си ми остана същия...

А защо тогава е А98 е по-скъп от А95 като е по-спънат бензин и то по-скъп с цели 25,4% :?: :?: :?:

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 11 Окт 2003, 23:58

pako написа:...детонационен датчик" и ако колата ти е с 4 цилиндъра трябва да имаш 2 броя а ако е с 6 - те са 3...
Когато си го смених /само 120лв.струва / разхода на гориво ми падна, но вървежа си ми остана същия...

ще може ли да поуточните кой двигатели имат тоя детомационен датчик и кой не защото всички говорят че "по-новите" коли го имат но всеки си има различно разбиране за "по-нов" автомобил:)
мисълта ми е дали на моя автомобил има такова животно и ако е така мога ли да го сменя и на мене да ми падне още разхода :P :D :wink:
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 12 Окт 2003, 3:31

ако колата ти не е със вакумен аванс (демек не влиза вакуумна тръбичка във дистрибутора ти) - това значи че компютъра ти контролира центровката- което значи че имаш микрофони..

друго което ми хрумна е че при по-старите коли със разхлопани клапани/ разпределителни валове понякога компютъра ги чува и ги смята за детонации - което е супер тъпо но се случва доста често- та колеги- нагласяйте си луфтовете на клапаните :mrgreen:
алекс
трабант 601с
разни други возила

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: Southampton

Мнение от Trevor Wilkinson » 14 Окт 2003, 18:44

pako , ти добре не си съгласен , ама аз помня че писах по-напред , че това е ако не си бутнеш октан коректора . Като отдели повече енергия къде (и в кой момент) отива ? Нали затова има запалване преди ГМТ . Ако колата ти е настроена за 95 ъгъла на изпреварване на запалването е много по-голям от 98 и всъщност октановото предимство на 98 не се ползва никъде .
Иначе си прав с това което казваш , 98 е по-калоричен , 117 е още по-калоричен , обаче имаш ли настройки и компресия за да го ползваш ? Разликата е като да караш с мощно гориво и слаби свещи или слабо горивои силни свещи . Или с други думи купи си спортен бензин(високо калоричен) и то такъв с максимално висок октан който колата може да поддържа . Така с калоричността няма да има проблеми , а разликата е в ъгъла на запалване .
Като ти работи сензора , разхода ти е минимален защото подава искрата максимално близо до ГМТ и по-голяма част от енергията която се отделя се използва за работа . Аз обаче нямам такъв сензор , а имам ключ с 2 положения . Е ако не го пипна и сложа по-високо октанов бензин върви по-малко . При тебе това е автоматична настройка и затова твойта машина върви по-добре с по-високо октанов бензин .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 25.09.2003
Местоположение: Добрич

Мнение от pako » 14 Окт 2003, 20:19

Trevor Wilkinson написа:Като ти работи сензора , разхода ти е минимален защото подава искрата максимално близо до ГМТ и по-голяма част от енергията която се отделя се използва за работа . Аз обаче нямам такъв сензор , а имам ключ с 2 положения . Е ако не го пипна и сложа по-високо октанов бензин върви по-малко . При тебе това е автоматична настройка и затова твойта машина върви по-добре с по-високо октанов бензин .


Съгласих се за аванс-коректора ....
Аз предполагам че човек ще си пипне ключа са октана или си има детонационнен датчик на колата...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Мнение от Dr.Schnaps » 14 Окт 2003, 21:40

Колеги мисля 4е виждате някаква връzка меzду О4 и калори4носта на горивото.
Аz оба4е zнам 4е бен3ина има Долна Топлина на И3гаряне около 44000 KJ/kg. Не 3нам таzи стоиност да е раzли4на zа раzли4но О4. Вие имате ли друга информация?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Да, кажете наистина откъде знаете.

Мнение от Postman » 15 Окт 2003, 10:29

И на мен ми стана доста интересно къде точно прочетохте, че високооктановия бензин е по-калоричен. Ако някой се сети къде го е чел и какви са конкретните стойности, нека да ги постне тук за да видиме дали това е така. Но нека да няма мнения от сорта: "Абе щом аз ти казвам, значи е така, не ми ги обяснявай ти на мен!" или "Абе кой си ти, та ще ми казваш на мен кой бензин е по-калоричен. Аз съм сигурен, така че ходи спори с радиото!". Защото ако има такива такива мнения, твърде възможно е после да има и иавинения :D , които засега без числа не е ясно от кого ще бъдат. Така че хайде, с нетърпение очаквам извадки от справочници или нещо подобно за топлината на изгаряне на бензин А92, А98, или който вие решите че си заслужава. Е, ако има и малко коментари, би било чудесно.
RESPECT :!: :!: :!:

Предишна

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook