Интересен Въпрос

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

т-т-т-тузар
Аватар
Мнения: 3389
Регистриран на: 6.01.2004

Интересен Въпрос

Мнение от GaD » 04 Май 2005, 12:51

Сега тука в Оз, прават какви ли не реклами само и само да се кара бавно. Последната реклама обаче, ме накара да се замисля дали е вярна...та две еднакви коли се движат с 60 и 65 км, изведнъж нещо става и двамата натискат спирачки, и сега те какво казват: едната кола се удря със 5 км в час а другата с 27...

Не съм сигурен дали говорат глупости или найстина е така... какво мислите? :help:

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 04 Май 2005, 13:07

Аз мисля, че при 5 км/ч + при еднакви автомобили.. 22км/ч разлика е много.., но това са со преполужения от моя страна.Разлика от примерно 10 км/ч ДА, но чак 22.. :confused:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 30.01.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Мнение от ACCELERATOR » 04 Май 2005, 13:20

Ми прави са..
Не знам дали ще мога да го обесня добре, но математически графиката на функцията на спиране не представлява права, а крива. Образно казано, за да намалиш скоростта от 100 до 60 км/ч ти трябват примерно 3 секунди, а от 40 до 0 км/ч ти трябват примерно 2 сек. И при двата случая намаляваш скоростта с 40 км/ч, нали? Отделно в първия случай за тези 3 секунди ще минеш около 70м, а във втория - около 20м.

Конкретно от тази реклама можеш да си направиш извод, че за да намалиш скоростта от 65 до 60 км/ч ти трябва точно толкова време, колкото да намалиш от 27 до 5 км/ч...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 9.11.2004
Местоположение: страната на чудесата

Мнение от anica banica » 04 Май 2005, 16:52

Accelerator е прав. Спирачният път не е линейна, а квадратна функция на скоростта, т.е. една доста крива крива 8)

По груби сметки казват, че удвояването на скоростта не умножава спирачния път по две, а по 4. "Изкривяването" на графиката идва не от това, че при висока скорост спирачките работят "по-бавно", а че при по-висока скорост (макар и равнозакъснително движение) автомобилът изминава много по-дълъг път (пътят е скоростта по времето, нали така).

Мързи ме да смятам, но очевидно рекламата в тоя случай не лъже.
Ето една анимирана графичка в подкрепа на горното. Който иска, може и да го смята:
http://www.physicsclassroom.com/mmedia/energy/cs.html
You will find adventure
or the adventure will find you.

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 04 Май 2005, 17:22

Жеков, прави са.

Може разликата да не е толкова голяма ако колата не е Форд Фалкон, но пак ще има, и пак няма да е малка.
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 04 Май 2005, 19:58

Казано математически увеличаването на спирачния път нараства със увеличаването на скоростта в геометрична прогресия :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 12.10.2004

re

Мнение от ivancho_tab » 10 Май 2005, 21:40

А за да сме най-полезни ето ви формулата за спирачен път:
Sсп=V2/(254.ф+(-)i), където "V2" е скоростта на квадрат, "ф" е коефициент на напречно сцепление при мокра настилка и ф=0,925.{0,241[(V2/100)-(0,721.V/100)+0,708]}, "i" е надлъжния наклон на пътя и се взима с плюс при изкачване и с минус при спускане.Формулите са емпирични. :!: :bchug:

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 10 Май 2005, 22:09

Ей тук стана "интересно" :mhihi:
Браво пичове и пичове в женски род :lol:

Георги Пенчев
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 6.04.2003
Местоположение: София

Мнение от Resurrector » 11 Май 2005, 14:10

Манията за безопасност обикновено води до трагични последствия. С други думи, подготвят ни за магарешки впрягове (конете са твърде бързи) и тротинетки.
Я вышел им наперерез!

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook