Проверка на алтернатора

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 29.03.2004
Местоположение: София

Проверка на алтернатора

Мнение от Niky Georgiev » 14 Окт 2004, 11:57

Ако някой може да помогне... Интересува ме след като ми светна лампата за зареждане на акумулатора, как да замеря дали алтeрнатора е здрав и също така да проверя реле-регулатора дали е OK?
Мерси предварително!
Niky Georgiev

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 14 Окт 2004, 12:32

Волтметър на + и - на акумулатора. Палиш, 2500+ оборота - напрежението трябва да се вдига бавно, но не над 14,4V. Възможно е да не е наред само веригата за контролната лампа, а динамото да си зарежда нормално.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 29.03.2004
Местоположение: София

Мнение от Niky Georgiev » 14 Окт 2004, 12:52

Мерси за инфото, но след каране 5 мин. на фарове ми падна акумулатора и се наложи да ме дърпат (5 мин. след като светна лампата, че не зарежда). Определено не зареждаше, но вече свалих алтернатора. Има ли начин като е свален да се разбере проблема в реле-регулатора ли е или алтернатора е сдал...
Ядосах се на едни майстори дето ме успиваха, че разбираш ли било много сложно да свалят алтернатора и 50-60 лв бил минимума само за тая функция. Свалих си го сам за 10 мин. на лампа. :shock:
Само трябва да го диагностицираме някак... :(
Niky Georgiev

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 14 Окт 2004, 14:54

Сваления регулатор може да го сложиш на друга кола с такъв /сменя се за <10мин./ и да видиш как ще работи на другата кола. Виж също дължината на четките на регулатора - мин. 6мм. Тук http://dl.bmworg.ru/book/haynes/3&5_05.pdf има доста за диагностиката на динамото и други нещица "по токовете" на мотора.

Успех
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook