Още едно БМВ с чип от Brezel
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- noiseless
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i '06
Още едно БМВ с чип от Brezel
Най-накрая и аз се реших да поставя чип, (то тези 200 лв. къде ли не са отишли иначе...) и по-надолу е моето "review".
Първо за Brezel - човека наистина е много точен - изпрати ми чипа (дойде по пощата за 10-ина дни от Германия), аз го монтирах, тествах 1 ден и чак след това му преведох парите (ако не ви хареса чипа може и да му го върнете без да плащате нищо!).
Сега за чипа - ако някой наивно (като мен) си мисли, че за 200 лв. ТДС-а ще тръгне като 530d - жестоко се лъже. На "книга" чипа вдига 30 конски сили и 53 Nm и те наистина се усещат, но предимно над 2200 обо. и около и над 4000, където по-рано колата спираше да ускорява, а сега продължава.
Ефект със сигурност има, но не е толкова драматичен (поне при мен) както бях чел в други теми, че става "друга кола" и т.н.
Тук искам да подчертая, че аз съм с комби, автоматик - може би при лимузина с ръчни скорости ефекта да е по-значителен, не знам.
За пример обаче ще кажа, че тествах и на един близък '96 Е39 523i (без чип) - мойто скромно мнение е, че 523 е по-добра една идея единствено на старта до 2000 обо. (турбо-дупката при дизела) и после над 4500-5000, където дизела умира.
Относно разхода още не мога да коментирам, защото не съм го засичал.
Черен пушек почти няма при мен или само при здраво форсиране.
За тези два дни не съм забелязал аномалии по работата на колата, да се надявам, че няма и да има
Монтажът на чипа става лесно - ползвах услугите на един колега да разпои стария чип и да постави цокъл за новия. Тази процедура може да се извърши и в GSM сервиз или вашия модел ECU да си е с цокъл оригинално.
Та накратко и с две думи - чипа определено си заслужава парите и услията за монтаж!
Успех на всички, които се решат на тази стъпка!
Първо за Brezel - човека наистина е много точен - изпрати ми чипа (дойде по пощата за 10-ина дни от Германия), аз го монтирах, тествах 1 ден и чак след това му преведох парите (ако не ви хареса чипа може и да му го върнете без да плащате нищо!).
Сега за чипа - ако някой наивно (като мен) си мисли, че за 200 лв. ТДС-а ще тръгне като 530d - жестоко се лъже. На "книга" чипа вдига 30 конски сили и 53 Nm и те наистина се усещат, но предимно над 2200 обо. и около и над 4000, където по-рано колата спираше да ускорява, а сега продължава.
Ефект със сигурност има, но не е толкова драматичен (поне при мен) както бях чел в други теми, че става "друга кола" и т.н.
Тук искам да подчертая, че аз съм с комби, автоматик - може би при лимузина с ръчни скорости ефекта да е по-значителен, не знам.
За пример обаче ще кажа, че тествах и на един близък '96 Е39 523i (без чип) - мойто скромно мнение е, че 523 е по-добра една идея единствено на старта до 2000 обо. (турбо-дупката при дизела) и после над 4500-5000, където дизела умира.
Относно разхода още не мога да коментирам, защото не съм го засичал.
Черен пушек почти няма при мен или само при здраво форсиране.
За тези два дни не съм забелязал аномалии по работата на колата, да се надявам, че няма и да има

Монтажът на чипа става лесно - ползвах услугите на един колега да разпои стария чип и да постави цокъл за новия. Тази процедура може да се извърши и в GSM сервиз или вашия модел ECU да си е с цокъл оригинално.
Та накратко и с две думи - чипа определено си заслужава парите и услията за монтаж!
Успех на всички, които се решат на тази стъпка!
- asasin18
- ентусиаст
-
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.06.2007
- Местоположение: София (големото село)
- Пол: Мъж
- Кара: е70 sd
Ако не ти представлява трудност, можеш ли да ми обясниш как точно става поръчката на чипа за колко време идва идва и т.н.
- iii
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: 27.09.2007
- Местоположение: петри4
- Детайли за колата: www.transmaks.com
Ще следя тази тема маи че съм пред идеята и аз да чипосвам, а ти случаийо със катализатор ли караш или без него? Нужен ли е номера на екуто преди да поръ4а6 4ипа или не или тои е съвместим със вси4ки 525тдс?
- noiseless
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i '06
Ами, пиши на Brezel на майл: mzetz@mail.bg и той ще ти обясни всичко.
Или алтернативно, направи търсене в този форум както и във VW-форум за "чип или Brezel" и прочети писаните теми - внимание, някои от темите са доста дълги!
С две думи - сваляш си сам ECU-то, снимаш му номера, както и номера(та) на оригиналния(ите) чип(ове), (при дизела чиповете са два, но се сменя само единия). Пращаш снимките или само номерата на Brezel и той ти праща нов чип, с който сменяш единия от твойте (ако си дизел-Brezel ти казва кой).
Това е - аз не го бях правил, но се справих.
Ако мислиш, че не можеш да се oправиш сам следващата алтернатива по цена (около 500лв.) е V-Max с монтаж и гаранция.
Или алтернативно, направи търсене в този форум както и във VW-форум за "чип или Brezel" и прочети писаните теми - внимание, някои от темите са доста дълги!
С две думи - сваляш си сам ECU-то, снимаш му номера, както и номера(та) на оригиналния(ите) чип(ове), (при дизела чиповете са два, но се сменя само единия). Пращаш снимките или само номерата на Brezel и той ти праща нов чип, с който сменяш единия от твойте (ако си дизел-Brezel ти казва кой).
Това е - аз не го бях правил, но се справих.
Ако мислиш, че не можеш да се oправиш сам следващата алтернатива по цена (около 500лв.) е V-Max с монтаж и гаранция.
- noiseless
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i '06
iii,
Без катализатор съм (доста се отпуши колата когато го махнах), също съм с нов дебитомер(около 500лв.), както и "спортен" филтър K&N (за 195лв. от Импас56).
Всички тези операции подобриха по малко вървенето на колата, но за 200-те лева, които струва най-голямо подобрение имаше от чипа.
Номерът на ECU-то е нужен, както и тези на оригиналните чипове - явно не са еднакви за всички ТДС-и.
Без катализатор съм (доста се отпуши колата когато го махнах), също съм с нов дебитомер(около 500лв.), както и "спортен" филтър K&N (за 195лв. от Импас56).
Всички тези операции подобриха по малко вървенето на колата, но за 200-те лева, които струва най-голямо подобрение имаше от чипа.
Номерът на ECU-то е нужен, както и тези на оригиналните чипове - явно не са еднакви за всички ТДС-и.
- iii
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: 27.09.2007
- Местоположение: петри4
- Детайли за колата: www.transmaks.com
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
С увеличаване на горивото,намаляване на предварението и размяна на маркучите чипа е напълно излишен-премахва се турбодупката и максималният въртящ момент се измества към високите обороти.Колеги, направете ги тези неща и няма да си познаете колата
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=61238

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=61238
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
ivan. написа:Съмнява ме дали с 4ипа е хубаво да се пипат тези неща,но с оригиналния 4ип и настроиките,които е показал колегата, наистина става друга кола
Е, разбира се, че пипането е без чип, защото иначе ще стане голяма каша.


http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=64100 е има едни 4ипове,които пускат прекалено мн.гориво,те се друга песен-рисковани са.ТЕ променят положението на 4етеца,като лъжат мап-а,или дебитомера.Въртящия момент идва от пове4е гориво,а при нали4ието на такъв(голям момент)пове4ето коне идват само от преместването на ограни4итела на оборотите.
- noiseless
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i '06
Колеги zvetiko и ivan,
Благодаря ви за съветите - наистина е най-добре с минимално пипане по колата да се постигнат максимално добри резултати.
Относно предварението и повечето гориво - тези неща ми бяха направени в Юве още преди 3 месеца - плочката беше настроена на "2" и колaта наистина тръга доста добре (все още не съм разменял маркучите, обаче).
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... highlight=
Въпреки това, след смяната на чипа усетих още-голямо подобрение, макар и не драстично, предполагам заради предишните центровки в Юве.
Както и да е, за сега съм много доволен от направената инвестиция в чипа и искрено се надявам това да не доведе до ускорени ремонти по двигателя
След Новата година съм решил от любопитство да закарам колата на Дино и да сравня техн. параметрите след чипа "по книга" с реалните.
Благодаря ви за съветите - наистина е най-добре с минимално пипане по колата да се постигнат максимално добри резултати.
Относно предварението и повечето гориво - тези неща ми бяха направени в Юве още преди 3 месеца - плочката беше настроена на "2" и колaта наистина тръга доста добре (все още не съм разменял маркучите, обаче).
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... highlight=
Въпреки това, след смяната на чипа усетих още-голямо подобрение, макар и не драстично, предполагам заради предишните центровки в Юве.
Както и да е, за сега съм много доволен от направената инвестиция в чипа и искрено се надявам това да не доведе до ускорени ремонти по двигателя

След Новата година съм решил от любопитство да закарам колата на Дино и да сравня техн. параметрите след чипа "по книга" с реалните.
Маркучи няма как да разменяш, ти нали си с дебитомер. Не си давай парите за динометър, на някои събор живи и здрави ще направим сравнение - нали сега си доволен от тдс-ката. За двеста лв. доста бира дават.noiseless написа:Колеги zvetiko и ivan,
Благодаря ви за съветите - наистина е най-добре с минимално пипане по колата да се постигнат максимално добри резултати.
Относно предварението и повечето гориво - тези неща ми бяха направени в Юве още преди 3 месеца - плочката беше настроена на "2" и колaта наистина тръга доста добре (все още не съм разменял маркучите, обаче).
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... highlight=
Въпреки това, след смяната на чипа усетих още-голямо подобрение, макар и не драстично, предполагам заради предишните центровки в Юве.
Както и да е, за сега съм много доволен от направената инвестиция в чипа и искрено се надявам това да не доведе до ускорени ремонти по двигателя![]()
След Новата година съм решил от любопитство да закарам колата на Дино и да сравня техн. параметрите след чипа "по книга" с реалните.

- noiseless
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i '06
Идеята за Диното не е защото не вярвам на Brezel (иначе нямаше да поръчам чип от него), а за да видя как лабораторно постигнатите резултати на чипа ще се трансформират при мен след почти десет годишна и 200 000 км. амортизация на колата.
Предполагам това ще ми даде и обективна представа за общото състояние на колата ми.
Един час от теста струва 80лв., което не е безбожно много, но ще почакам да поотминат празниците малко
Предполагам това ще ми даде и обективна представа за общото състояние на колата ми.
Един час от теста струва 80лв., което не е безбожно много, но ще почакам да поотминат празниците малко

- iii
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: 27.09.2007
- Местоположение: петри4
- Детайли за колата: www.transmaks.com
- noiseless
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i '06
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани