Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

Мнение от zvetiko » 18 Авг 2007, 10:53

С помоща на колегите bat Jeko и dinozab

1.Почистване на интеркулера-процедурата не е сложна.Идеята е след почистване от вътре и от вън интеркулера да охлажда по-добре и от там повече кислород за двигателя.


2.Почистване на MAP сенсора и температурният датчик на входящият въздух- двойката играе ролята на дебитомер ,който определя ,количеството гориво ,което се подава.При задръстен мъркуч,не се подава необходимото количество гориво,турбото се развърта по-късно,увеличава се турбодупката.


температурният датчик e под №20:

Изображение

МАР сенсора 1 и мъркуча 2 към него:



За да не се запушва повече щуцера и маркуча към МАР сенсора ,може да направите нов щуцер на друго,по-високо място-аз лично го направих от 5/30мм нит за попнитачка,на който извадих разпъващият го щифт: ;)




3. AGR клапан-пропуска след определени обороти част от изгорeлите газове към смукателният колектор ,като се целят две неща-колата да отговаря на определени еконорми и да предпазва, до известна степен ,двигателя от прегряване.Когато клапана е силно замърсен и не може да затваря при ниски обороти или регулиращата мембрана е прегоряла и се пускат повече от необходимото количество газове при високи обороти ,изолирането му е препоръчително.В противен случай по-добре го почистете - и него и гумените мъркучи и клапани чрез, които се командва,нали все пак двигателят е изчислен да работи с него.

4.Регулиране на ГНП-подава се повече гориво,колата върви по-добре,ефекта е поразителен.

5.Проверка на дюзите-няма какво да се коментира ако са запушени или не отварят при необходимото налягане.Свалят се лесно със "специализиран" инструмент Изображение за "умната дюза"- на голям камък №27 се прави ето този отвор. ИзображениеТестването им стува около 15 лева за всичките.

6.Размяна на местата на включване на някои маркучи.За да ви стане по-ясна тази интервенция,прочетете следващите страници.

Вървежа стана още по-добър-в смисъл страхотен старт и ускорение.Ще видя и какво ще стане с разхода.

За тези ,които не са чели постовете -

1.купувате два маркуча Ф3.2 по 1.30м

2.сваляте въздухопровода между турбото и въздушният филтър/по-принцип може да изпълните следващите операции и без да се сваля/ и махате маркуча ,който свързва щуцера на турбото №1 с щуцера на байпасният клапан №2




3.сваляте маркуча ,който свързва МАР сенсора със смукателният колектор

4.единият маркуч включвате между №1 и МАР сенсора

5.другият включвате между №2 и смукателният колектор




6.По идея на колегата ivan.-
само да не забравиш марку4а от баипаса кам колектора да го захванеш здраво и го 4исти 4есто(100% ще се напални с масло),4е става рисково за турбината.

Друг вариант е от страни на смукателният колектор да се изведе щуцер ,в който да се пъхне маркуча-така няма да се пълни с масло.



7.радвате се на това как ви върви колата

УСПЕХ :yes:

--------------------------------------------------
Местя тази тема във важните,защото в нея има много полезна информация.Надявам се да продължите да я допълвате с все така точни сведения и да не допускате офтопик.

Георги Пенчев
Последна промяна zvetiko на 03 Авг 2013, 22:05, променена общо 11 пъти


Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: stara zagora /stuttgart/hof

здр

Мнение от kiedmobil » 18 Авг 2007, 11:23

поздравления колега за усилията и за това че несе предаде и сега се радваш на комфорта на този двигател ускоряването Честито удоволствието.Аз се боря 6 месец с една тдс но края и се вижда може малко и турбото да ти на строят да дава повече мощ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 18 Авг 2007, 11:31

очаква се повишено търсене на глави :mhihi: :mhihi: :mhihi:
след като тръгнат да вървят много тдс-ите :mhihi:
а то при това вървене няма как да не се изтървеш да я настъпваш
ко закъса някои да свирка :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 18 Авг 2007, 12:13

stambo_81dg написа:очаква се повишено търсене на глави :mhihi: :mhihi: :mhihi:
след като тръгнат да вървят много тдс-ите :mhihi:
а то при това вървене няма как да не се изтървеш да я настъпваш
ко закъса някои да свирка :mhihi:


Е,може да се направи и обратното-слага се един парцал в интеркулера за да се намали достъпа на въздух,блокира се ARG клапана в отворено положение за да се обедни на кислород въздуха при всички обороти, изважда се мъркуча от MAP сенсора за да спре турбото да нагнетява,индекса на разход през инжекторите на ГНП се нагласява на 12 и колата почва да крета напълно безопасно следващите 1 000 000 км.Колегата stambo_81dg фалира. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 18 Авг 2007, 14:05

:mhihi: :mhihi:
и става нещо от сорта на 124-ка 200д
само тва последното нещо не го разбрах :roll:
що съм фалирал :mhihi:
Изображение


Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: stara zagora /stuttgart/hof

хе

Мнение от kiedmobil » 18 Авг 2007, 14:37

стамбо незнам защо си мислиш че като настапваш ще спукаш главата на предишната тдс само камион не бях закачал да дърпам проблем нямаше от стара загора до софия цялата магистрала с 200 км е взех и глава не пукнах

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Re: хе

Мнение от stambo_81dg » 18 Авг 2007, 16:19

kiedmobil написа:стамбо незнам защо си мислиш че като настапваш ще спукаш главата на предишната тдс само камион не бях закачал да дърпам проблем нямаше от стара загора до софия цялата магистрала с 200 км е взех и глава не пукнах


:shock: :shock: :mhihi:
не ми се рови в задни теми ама доколкото си спомням
беше пуснал тема че ти се е бричнала главата и питаше за маистори
каде заваряли глави
не че нещо ама този мотор ми се струва рисков :mhihi:
просто живите примери са много не един или двама са имали проблеми с главата
то не е казано че като я настъпиш веднъж да и земеш душата до софия и ще се сговняса
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: хе

Мнение от slavianko » 18 Авг 2007, 16:23

kiedmobil написа:стамбо незнам защо си мислиш че като настапваш ще спукаш главата на предишната тдс само камион не бях закачал да дърпам проблем нямаше от стара загора до софия цялата магистрала с 200 км е взех и глава не пукнах
Ще пукнеш ще пукнеш :winky:
Нали знаеш поговорката че имало два вида мотористи. Такива които са падали и такива на които им предстои да падат :mhihi: :mhihi:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.


Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: stara zagora /stuttgart/hof

е

Мнение от kiedmobil » 18 Авг 2007, 16:57

да питах защото я бях взел с пукната глава

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 18 Авг 2007, 21:39

stambo_81dg написа::mhihi: :mhihi:
и става нещо от сорта на 124-ка 200д
само тва последното нещо не го разбрах :roll:
що съм фалирал :mhihi:


Останах с впечатление ,че си изкарваш хляба с продажба на глави за tds. :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Последна промяна zvetiko на 14 Сеп 2007, 21:44, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 18 Авг 2007, 22:37

zvetiko написа:
stambo_81dg написа::mhihi: :mhihi:
и става нещо от сорта на 124-ка 200д
само тва последното нещо не го разбрах :roll:
що съм фалирал :mhihi:


Останах с впечатление ,че си и зкарваш хляба с продажба на глави за tds. :mhihi: :mhihi: :mhihi:


:mhihi: :mhihi:
нямаше да е лошо да има повечко излишни глави
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 14 Сеп 2007, 13:21

Може ли някой да сподели, каква е разликата ако MAP сензора не работи или има пукнатини в маркучето от турбото до сензора. При мене самата тръбичка е орязана и има "Т" образна добавка която пак е запушена(демек нормално си продължава тръбичката) но като гледам има една кутийка с доста кабели и вързана със свински опашки :evil: в която евентуално може да влезе "Т" образната част от тази тръбичка. Има ли някой предложение за какво може да се отклони измерването на налягането към друг уред и евентуално защо после пак е прекъсната.
в червено е очертано прекъсването на тръбичката към MAP сензора("Т" добавката която описвам ;) ), зелено е очертано кутийката(има около 6~7 кабела които влизат и излизат от нея в началото го мислех за имобилайзера и алармата за да прекъсва горивото но не съм сигурен).
Изображение

Тествах колата(едно бързо кръгкче) след като освободих болтчето на "Т" образната добавка(като че ли съм изкарал тръбичката от MAP сензора) и не видях разлика във вървежа. Изкарах кабелита на самия сензор и пробвах на място да форсирам но не усетих пак някаква разлика. Сигурно самата тръбичка е запушена до дупка но пък и от вървежа съм доволен :dunno: . Ако може по-подробно едно обяснение как функционира точно този сензор ще съм ви много благодарен.
Поздрави

п.п Иначе темата е страхотна :yes:
Последна промяна swh_bmw на 14 Сеп 2007, 15:57, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1072
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 525d
Мечтае да кара: това ,което кара

Мнение от shnitzera » 14 Сеп 2007, 13:52

абсолютно достойно за важна тема

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 14 Сеп 2007, 21:20

swh_bmw написа:Може ли някой да сподели, каква е разликата ако MAP сензора не работи или има пукнатини в маркучето от турбото до сензора. При мене самата тръбичка е орязана и има "Т" образна добавка която пак е запушена(демек нормално си продължава тръбичката) но като гледам има една кутийка с доста кабели и вързана със свински опашки :evil: в която евентуално може да влезе "Т" образната част от тази тръбичка. Има ли някой предложение за какво може да се отклони измерването на налягането към друг уред и евентуално защо после пак е прекъсната.
в червено е очертано прекъсването на тръбичката към MAP сензора("Т" добавката която описвам ;) ), зелено е очертано кутийката(има около 6~7 кабела които влизат и излизат от нея в началото го мислех за имобилайзера и алармата за да прекъсва горивото но не съм сигурен).
Изображение

Тествах колата(едно бързо кръгкче) след като освободих болтчето на "Т" образната добавка(като че ли съм изкарал тръбичката от MAP сензора) и не видях разлика във вървежа. Изкарах кабелита на самия сензор и пробвах на място да форсирам но не усетих пак някаква разлика. Сигурно самата тръбичка е запушена до дупка но пък и от вървежа съм доволен :dunno: . Ако може по-подробно едно обяснение как функционира точно този сензор ще съм ви много благодарен.
Поздрави

п.п Иначе темата е страхотна :yes:


МАР сенсора мери налягането на въздуха,което създава турбото-MAP сенсора и температурният датчик на входящият въздух-двойката определя работата на турбото,като измерват налягането и температурата на входящият въздух.Сигнала от тях се обработва от EDC control unit ,който командва чрез клапан ,налягането на турбото.

Снимката не е много ясна но ми се струва ,че бъркаш управлението на ARG клапана(най-вероятно някой го е изолирал да не работи),с гумената тръбичка,която излиза от смукателният колектор ,от долната му страна и влиза в MAP сенсора.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 15 Сеп 2007, 0:08

Ако ARG клапана и EGR са еднакво нещо то примене въобще не съществува. А маркуча като го проследя идва точно от турбото и отива към MAP сензора. А какъв ще е симптома ако например MAP сензора не работи?
Поздрави

П.П извинявам се че питам такива въпрси в такава хубава тема, ще помоля модераторите ако искат после да изтрият постовете ми.
Последна промяна swh_bmw на 15 Сеп 2007, 9:14, променена общо 1 път

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook