Почистване на AGR клапана

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Почистване на AGR клапана

Мнение от CheGevara » 02 Юни 2007, 18:25

мотора е М57 530d, но е аналогично и за всички останали.
работата продължава около 30 мин
свалят се двата пластмасови капака. откачва се голямата гумена тръба и после и желязната малка.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
имаше около 2мм нагар, която почистих с препарат за почистване на спирачки или чиста нафта.
Изображение
Изображение

Ето така изглеждаше изчистената клапа.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 29.08.2006
Пол: Мъж
Кара: F01 750LI Xdrive

Мнение от jivko81 » 02 Юни 2007, 19:03

И усети ли се някаква разлика в държането на колата, че да знаем какво да правим.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 254
Регистриран на: 16.05.2005
Местоположение: София

Мнение от MaxMan » 02 Юни 2007, 20:47

Кажи к'во станааааааааа?

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 02 Юни 2007, 21:07

не - няма разлика, но той и не беше много запушен, защото карам много дълги разстояния и магистрала. Казват, че падал разхода и мотора работи по тихо и без вибрации, ама ще кажа след 1-2 седмици дали е вярно.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 02 Юни 2007, 21:51

важното е, че си го изчистил, като гледам имало е какво!
нямам търпение да видя моя в какво състояние е

снимките са много добри - клапана е мръснен - ръцете чисти, постепенно ситуацията се променя :mhihi:

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 10 Юни 2007, 20:01

ето няколко снимки и от 320д - 150к.с.

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=575131#575131

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 29 Юли 2007, 16:34

В допълнение към темата и в помощ на колебаещите се дали изобщо да не изолират ЕГР клапана?
Във форума на Е34 има подобна тема
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... sc&start=0
и авторът й се е постарал подробно да запознае интересуващите се с технически данни и ефектите от почистване или изолиране на този клапан.
Само, че е допуснал известна неточност по отношение на предназначението на клапана. Неговото действие, чрез връщане на част от изгорелите газове във входящия колектор, не води до увеличаване на температурата в цилиндрите на двигателя, а точно обратното - намалява я. Т.е. ефекта е : по-малко кислород - по-малко изгаряне - по- ниска температура в цилиндрите и в допълнение по-малко количество вредни емисии във въздуха.
Така, че смея да твърдя, една от комплекса причини за пукнати глави при ТДС-те е неизправен ЕГР-клапан.
Та това, което исках да кажа е, че е за предпочитане клапана да се обслужи или в краен случай - да се замени, отколкото да се изолира!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Сливен-София

Мнение от Paco77 » 30 Юли 2007, 9:49

Здравейте колеги! За да не отварям нова тема пиша тук. При мен AGR клапана беше чист но го отворих по следната причина. Изтича масло от гарнитурата му към двигателя. Не тече буквално но ми прави впечатление че омаслило всичко на около. Някой да има идеи за какво иде реч, или турбината си заминава?
Опитът , както и импотентността идват с годините!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 29.08.2006
Пол: Мъж
Кара: F01 750LI Xdrive

Мнение от jivko81 » 30 Юли 2007, 9:49

Аз като карах TDS имах малък проблем с ниските обороти (леко се меняха), след като изолирах маркучето на въпросния клапан и нещата се оправиха. Само, че сега не знам дали да го сменя тоя клапан на новата кола или пак да го затапя. Може ли едно експертно мнение какво е по добре да се направи :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 31 Юли 2007, 11:37

А няма ли разлика между AGR и EGR клапан? До колкото разбирам в темата става въпрос за ЕГР клапана, който е на входящия колектор. А АГР клапана (не съм много сигурен, но ) мисля, че се намира някъде около турбо чарджера? (при тдс-двигателите на Е39)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Сливен-София

Мнение от Paco77 » 31 Юли 2007, 15:47

М - да ! И аз мисля че става на въпрос точно за EGR - Exhaust gas recirculation клапан посочен на снимките. А AGR клапан не знам дали съществува?
Опитът , както и импотентността идват с годините!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 310
Регистриран на: 12.12.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW E71 4.0xd
Мечтае да кара: M3 E92

Мнение от Spoika » 27 Сеп 2007, 17:06

Paco77 написа:М - да ! И аз мисля че става на въпрос точно за EGR - Exhaust gas recirculation клапан посочен на снимките. А AGR клапан не знам дали съществува?

цитирам думите на CHEGEVARA:
"AGR е на немски (Abgasrückführung)
http://de.wikipedia.org/wiki/Abgasr%C3%BCckf%C3%BChrung

EGR е на английски,

така че спи спокойно"


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 28 Сеп 2007, 14:22

pazokolarov написа:...
EGR и AGR е едно и сащо нещо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 28 Сеп 2007, 14:29

ivan. написа:
pazokolarov написа:А няма ли разлика между AGR и EGR клапан? До колкото разбирам в темата става въпрос за ЕГР клапана, който е на входящия колектор. А АГР клапана (не съм много сигурен, но ) мисля, че се намира някъде около турбо чарджера? (при тдс-двигателите на Е39)

EGR и AGR е едно и сащо нещо.

Spoika написа:
Paco77 написа:М - да ! И аз мисля че става на въпрос точно за EGR - Exhaust gas recirculation клапан посочен на снимките. А AGR клапан не знам дали съществува?

цитирам думите на CHEGEVARA:
"AGR е на немски (Abgasrückführung)
http://de.wikipedia.org/wiki/Abgasr%C3%BCckf%C3%BChrung
EGR е на английски,
така че спи спокойно"

ivan., твоя браузер само по 1 мнение от тема ли ти показва на екрана или просто ти прави кеф да преразкаваш прочетеното?
:roll:
Изображение
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 25.03.2007
Местоположение: Варна

Мнение от emok » 29 Сеп 2007, 0:26

Почистих го и аз тоя клапан ама малко страно беше - имаше много малко нагар ,обаче за сметка на това имаше масълце навсякъде(черничко - защо ли ?) ,а пък да не казвам с колектора като бръкнах какво беше- ужас - слой от мазен нагар - с две думи отвратителна чернилка.Поизчистих клапана и го изолирах,колектора не ми се сваляше защото така или иначе нямах с какво да ги изчистя отвътре - предполагам пароструйката ще изкара мизериите.Разлика във вървенето и работата на мотора не намирам ,дано поне не ми цапа маслото вече.
Доста кончета в един обор.
Изображение

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook