Почистване на AGR клапана
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
Почистване на AGR клапана
мотора е М57 530d, но е аналогично и за всички останали.
работата продължава около 30 мин
свалят се двата пластмасови капака. откачва се голямата гумена тръба и после и желязната малка.
имаше около 2мм нагар, която почистих с препарат за почистване на спирачки или чиста нафта.
Ето така изглеждаше изчистената клапа.
работата продължава около 30 мин
свалят се двата пластмасови капака. откачва се голямата гумена тръба и после и желязната малка.
имаше около 2мм нагар, която почистих с препарат за почистване на спирачки или чиста нафта.
Ето така изглеждаше изчистената клапа.
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
не - няма разлика, но той и не беше много запушен, защото карам много дълги разстояния и магистрала. Казват, че падал разхода и мотора работи по тихо и без вибрации, ама ще кажа след 1-2 седмици дали е вярно.
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
В допълнение към темата и в помощ на колебаещите се дали изобщо да не изолират ЕГР клапана?
Във форума на Е34 има подобна тема
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... sc&start=0
и авторът й се е постарал подробно да запознае интересуващите се с технически данни и ефектите от почистване или изолиране на този клапан.
Само, че е допуснал известна неточност по отношение на предназначението на клапана. Неговото действие, чрез връщане на част от изгорелите газове във входящия колектор, не води до увеличаване на температурата в цилиндрите на двигателя, а точно обратното - намалява я. Т.е. ефекта е : по-малко кислород - по-малко изгаряне - по- ниска температура в цилиндрите и в допълнение по-малко количество вредни емисии във въздуха.
Така, че смея да твърдя, една от комплекса причини за пукнати глави при ТДС-те е неизправен ЕГР-клапан.
Та това, което исках да кажа е, че е за предпочитане клапана да се обслужи или в краен случай - да се замени, отколкото да се изолира!
Във форума на Е34 има подобна тема
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... sc&start=0
и авторът й се е постарал подробно да запознае интересуващите се с технически данни и ефектите от почистване или изолиране на този клапан.
Само, че е допуснал известна неточност по отношение на предназначението на клапана. Неговото действие, чрез връщане на част от изгорелите газове във входящия колектор, не води до увеличаване на температурата в цилиндрите на двигателя, а точно обратното - намалява я. Т.е. ефекта е : по-малко кислород - по-малко изгаряне - по- ниска температура в цилиндрите и в допълнение по-малко количество вредни емисии във въздуха.
Така, че смея да твърдя, една от комплекса причини за пукнати глави при ТДС-те е неизправен ЕГР-клапан.
Та това, което исках да кажа е, че е за предпочитане клапана да се обслужи или в краен случай - да се замени, отколкото да се изолира!
Здравейте колеги! За да не отварям нова тема пиша тук. При мен AGR клапана беше чист но го отворих по следната причина. Изтича масло от гарнитурата му към двигателя. Не тече буквално но ми прави впечатление че омаслило всичко на около. Някой да има идеи за какво иде реч, или турбината си заминава?
Опитът , както и импотентността идват с годините!!!
- jivko81
- младши ентусиаст
- Мнения: 296
- Регистриран на: 29.08.2006
- Пол: Мъж
- Кара: F01 750LI Xdrive
Аз като карах TDS имах малък проблем с ниските обороти (леко се меняха), след като изолирах маркучето на въпросния клапан и нещата се оправиха. Само, че сега не знам дали да го сменя тоя клапан на новата кола или пак да го затапя. Може ли едно експертно мнение какво е по добре да се направи
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
А няма ли разлика между AGR и EGR клапан? До колкото разбирам в темата става въпрос за ЕГР клапана, който е на входящия колектор. А АГР клапана (не съм много сигурен, но ) мисля, че се намира някъде около турбо чарджера? (при тдс-двигателите на Е39)
- Spoika
- младши ентусиаст
- Мнения: 310
- Регистриран на: 12.12.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E71 4.0xd
- Мечтае да кара: M3 E92
Paco77 написа:М - да ! И аз мисля че става на въпрос точно за EGR - Exhaust gas recirculation клапан посочен на снимките. А AGR клапан не знам дали съществува?
цитирам думите на CHEGEVARA:
"AGR е на немски (Abgasrückführung)
http://de.wikipedia.org/wiki/Abgasr%C3%BCckf%C3%BChrung
EGR е на английски,
така че спи спокойно"
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
ivan. написа:pazokolarov написа:А няма ли разлика между AGR и EGR клапан? До колкото разбирам в темата става въпрос за ЕГР клапана, който е на входящия колектор. А АГР клапана (не съм много сигурен, но ) мисля, че се намира някъде около турбо чарджера? (при тдс-двигателите на Е39)
EGR и AGR е едно и сащо нещо.
Spoika написа:Paco77 написа:М - да ! И аз мисля че става на въпрос точно за EGR - Exhaust gas recirculation клапан посочен на снимките. А AGR клапан не знам дали съществува?
цитирам думите на CHEGEVARA:
"AGR е на немски (Abgasrückführung)
http://de.wikipedia.org/wiki/Abgasr%C3%BCckf%C3%BChrung
EGR е на английски,
така че спи спокойно"
ivan., твоя браузер само по 1 мнение от тема ли ти показва на екрана или просто ти прави кеф да преразкаваш прочетеното?
Почистих го и аз тоя клапан ама малко страно беше - имаше много малко нагар ,обаче за сметка на това имаше масълце навсякъде(черничко - защо ли ?) ,а пък да не казвам с колектора като бръкнах какво беше- ужас - слой от мазен нагар - с две думи отвратителна чернилка.Поизчистих клапана и го изолирах,колектора не ми се сваляше защото така или иначе нямах с какво да ги изчистя отвътре - предполагам пароструйката ще изкара мизериите.Разлика във вървенето и работата на мотора не намирам ,дано поне не ми цапа маслото вече.
Доста кончета в един обор.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани