E30 история
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
55 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Дилян Пенчев написа:Има някакви малки конструктивни особенности м/у старите и новите... но не мога да ти кажа с точност какви са
Знам че главите на старите мотори са по яки
Т'ва ясно знам че и вала на мощния е кован.
Имам още 2 въпроса:
1. електроника взаимозаменяема ли е т.е. можели от посилния да се сложи на по-слабия и обратното.
2. кои от двата е по-подходящ за турбо.
- AIWERA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 232
- Регистриран на: 19.02.2006
- Местоположение: Лом/София
- Пол: Мъж
- Кара: и си свирка
- madpetio
- Новият ПИКАСО
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Нищо не видях за 320is за тва ще дам малко инфо
От 2 милиония "тираж" на Е30 този автомобил си е направо ценост с неговите нищожни бройки...
Двувратки 2.540 броя произведени от 11.87 - 11.90 - Production Versions AК95
Четриврати 1.206 броя произведени от 09.87 - 07.90 - Production Versions АС95
Двигател S14B20 1,990cc 192hp (DIN)
Цилиндров блок от фамилията М10 с глава с по 4 клапана на цилиндър също като на шест цилиндровия М88 и S38 мотори.Също като тях и S14 не е с хидравлични повдигачи,а с пулове.
Окачването е като на всички Е30ски,но пружините и амортисьорите са (aggressive "Sportfahrwerk" specification)
Спирачките са като на шест-цилиндровите Е30ки - 260мм вентилирани дискове отпред. АБС-а е стандартно обурудване за 320is
Джантите са BBS Cross-spoke с размер на гумите 205х55х15
Рейката е с предавателно число 20.5:1 и мисля има разлика от стандартните...
Всички 2-врати 320is са стандартно оборудвани с M-Technic II пакет споилери.
Други съществени различия със стандартните Е30ки са:
Табло - разходомера е заменен със уред за температура на маслото.Оборотомера е до разграфен до 8000об. На скоростния лост има М-лого.Скоростите са "обратни" ГЕТРАГ 260 с предавателни цисла 3.72 (1), 2.40 (2), 1.77 (3), 1.26 (4), 1.00 (5). Диференцяла е LSD "шпер" 25% с число 3.46:1 като е стандартно оборудване и не се монтира на друг модел. Кардана е различен както и висящия лагер. Интересно е че и в тунела има разлика от обикновените Е30.
320is базово е екипиран със спортен кожен салон,ел.огледала,централно заключване,ел.шибедах,климатик,хидравлика,АБС,ел.стъкла при четиривратите модели и на задните врати,дигатален часовник,борд компютър,отопляемо задно стъкло, щора на задното стъкло.
Цветовете са само 7 за 320is
Alpine White II (218), Cinnabar Red* (138), Brilliant Red** (308), Diamond Black metallic (181), Delphin Grey metallic (184), Salmon Silver metallic *(203), Sterling Silver metallic** (244)
*Thru 8/89
**From 9/89
Интериора е само в тези цветове Black leather, Cardinal Red leather, Natur leather, Silvergrey leather
Колата не се е продавала в САЩ.
Пусната е в производство заради Италянския и Португалския пазар.
Има само една с цвят Mauritius blau metallic (287) и двоен стоп
От 2 милиония "тираж" на Е30 този автомобил си е направо ценост с неговите нищожни бройки...
Двувратки 2.540 броя произведени от 11.87 - 11.90 - Production Versions AК95
Четриврати 1.206 броя произведени от 09.87 - 07.90 - Production Versions АС95
Двигател S14B20 1,990cc 192hp (DIN)
Цилиндров блок от фамилията М10 с глава с по 4 клапана на цилиндър също като на шест цилиндровия М88 и S38 мотори.Също като тях и S14 не е с хидравлични повдигачи,а с пулове.
Окачването е като на всички Е30ски,но пружините и амортисьорите са (aggressive "Sportfahrwerk" specification)
Спирачките са като на шест-цилиндровите Е30ки - 260мм вентилирани дискове отпред. АБС-а е стандартно обурудване за 320is
Джантите са BBS Cross-spoke с размер на гумите 205х55х15
Рейката е с предавателно число 20.5:1 и мисля има разлика от стандартните...
Всички 2-врати 320is са стандартно оборудвани с M-Technic II пакет споилери.
Други съществени различия със стандартните Е30ки са:
Табло - разходомера е заменен със уред за температура на маслото.Оборотомера е до разграфен до 8000об. На скоростния лост има М-лого.Скоростите са "обратни" ГЕТРАГ 260 с предавателни цисла 3.72 (1), 2.40 (2), 1.77 (3), 1.26 (4), 1.00 (5). Диференцяла е LSD "шпер" 25% с число 3.46:1 като е стандартно оборудване и не се монтира на друг модел. Кардана е различен както и висящия лагер. Интересно е че и в тунела има разлика от обикновените Е30.
320is базово е екипиран със спортен кожен салон,ел.огледала,централно заключване,ел.шибедах,климатик,хидравлика,АБС,ел.стъкла при четиривратите модели и на задните врати,дигатален часовник,борд компютър,отопляемо задно стъкло, щора на задното стъкло.
Цветовете са само 7 за 320is
Alpine White II (218), Cinnabar Red* (138), Brilliant Red** (308), Diamond Black metallic (181), Delphin Grey metallic (184), Salmon Silver metallic *(203), Sterling Silver metallic** (244)
*Thru 8/89
**From 9/89
Интериора е само в тези цветове Black leather, Cardinal Red leather, Natur leather, Silvergrey leather
Колата не се е продавала в САЩ.
Пусната е в производство заради Италянския и Португалския пазар.
Има само една с цвят Mauritius blau metallic (287) и двоен стоп
Последна промяна madpetio на 10 Дек 2006, 20:49, променена общо 2 пъти
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- Дилян Пенчев
- E30 Fanatic!
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Пеца, не всички са с Мтехник2 и не всички са със спортен салон и т.н.
Аз лично съм виждал стандартна 4-врата 320иска която по ВИН си е 320ис и е със стандартни седалки и със най-обикновенния "рейсов" волан Както и окачването и не е спортно
Аз лично съм виждал стандартна 4-врата 320иска която по ВИН си е 320ис и е със стандартни седалки и със най-обикновенния "рейсов" волан Както и окачването и не е спортно
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече ))
- madpetio
- Новият ПИКАСО
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Не ме дочакваш да си допиша ей
Да така е но това са първи бройки има ги регистрирани офицялно...
Салоните са в тези разцветки Anthracite cloth, Grey cloth, Natur cloth
Доколкото помня съм написал,че кожените салони са спортни
Тези коли за които говориш са правени до 12.87г. и са само четириврати.На тях даже шибедаха е ръчен,а не е ел.
Всички двуврати са с M-Technic II aero package (identical to the one fitted to the UK-spec 325i Sport and available as an accessory on all other E30 3 Series models), which consists of a deeper front airdam, additional lower side body panels, an extended valance under the rear bumper and a two-piece rear spoiler. In addition, the two-door E30 320is is also equipped with body-color rearview mirror housings, Shadowline (dechromed)
Всички коли са произведени само в един завод Regensberg
За окачването незнам всичките са с "дебелия" кол на амортисьора дават ги aggressive "Sportfahrwerk" specification кво ще рече тва незнам
Заводски данни
Максимална скорост 227км/ч
0-100км/ч 7.3сек
93.4 - 72.6
10.8:1
Ако хвана "бомбето" Ати да преведе има един германец кадето си е купил 320is 2врати а в момента е 260к.с. 235Нм и върти на 8900оборота теглото го е свалил от 1280кг. на 935кг. Резервояра е 20л.Шпера му е с число 5.44:1 35% променил е предавателните числа на 1ва,2ра,3та,4та а на 5та е запазил 1.00. Максималната скорост му е 189км/ч
2002г. е давал от 0-100км/ч за 4.5сек и от тогава няма данни... Има 800 награди от състезания Правил я е само за писта
Да така е но това са първи бройки има ги регистрирани офицялно...
Салоните са в тези разцветки Anthracite cloth, Grey cloth, Natur cloth
Доколкото помня съм написал,че кожените салони са спортни
Тези коли за които говориш са правени до 12.87г. и са само четириврати.На тях даже шибедаха е ръчен,а не е ел.
Всички двуврати са с M-Technic II aero package (identical to the one fitted to the UK-spec 325i Sport and available as an accessory on all other E30 3 Series models), which consists of a deeper front airdam, additional lower side body panels, an extended valance under the rear bumper and a two-piece rear spoiler. In addition, the two-door E30 320is is also equipped with body-color rearview mirror housings, Shadowline (dechromed)
Всички коли са произведени само в един завод Regensberg
За окачването незнам всичките са с "дебелия" кол на амортисьора дават ги aggressive "Sportfahrwerk" specification кво ще рече тва незнам
Заводски данни
Максимална скорост 227км/ч
0-100км/ч 7.3сек
93.4 - 72.6
10.8:1
Ако хвана "бомбето" Ати да преведе има един германец кадето си е купил 320is 2врати а в момента е 260к.с. 235Нм и върти на 8900оборота теглото го е свалил от 1280кг. на 935кг. Резервояра е 20л.Шпера му е с число 5.44:1 35% променил е предавателните числа на 1ва,2ра,3та,4та а на 5та е запазил 1.00. Максималната скорост му е 189км/ч
2002г. е давал от 0-100км/ч за 4.5сек и от тогава няма данни... Има 800 награди от състезания Правил я е само за писта
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- ///Явор
- Летящия холандец
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
мндаааAntropoS написа:Яката работа!
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- 6ebeka
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 118
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: Sofiq
- Кара: Хиляди хора да истръпнат
- Мечтае да кара: Е30 М3 DTM
Дилян Пенчев написа:Има някакви малки конструктивни особенности м/у старите и новите... но не мога да ти кажа с точност какви са
Знам че главите на старите мотори са по яки
як ажтомобил е
- BMW_KINGSIZE
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 58
- Регистриран на: 8.01.2007
- Местоположение: Gorna Orqhovica
6ebeka написа:Дилян Пенчев написа:Има някакви малки конструктивни особенности м/у старите и новите... но не мога да ти кажа с точност какви са
Знам че главите на старите мотори са по яки
як ажтомобил е
подреждаш и оглеждаш аз за тва искам смимков материал на купетата и на салоните
i just wanna drift mister police officer don take away my license
- TERMINATOR
- Потребител
- Мнения: 27
- Регистриран на: 8.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: E30-ската да се мръщи
- Мечтае да кара: E30 М3
Дилян Пенчев написа:Има някакви малки конструктивни особенности м/у старите и новите... но не мога да ти кажа с точност какви са
Знам че главите на старите мотори са по яки
Как мога да разбера какъв вид ми е инжекциона? (спринцовката)
- SpUd3r
- FiRe WaLK WiTh Me !
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: винаги с усмивка :)
- Детайли за колата: 316is touring - Виолетка
- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
bega4ka_ написа:Чакайте малко сега,нещо се обърках...мойта е30-ка е 91-92г 318ис е и е 115киловата това са 152 коня това какъв мотор се води
колата ти е 136 коня , и 92 няма 318 ис
- TERMINATOR
- Потребител
- Мнения: 27
- Регистриран на: 8.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: E30-ската да се мръщи
- Мечтае да кара: E30 М3
bega4ka_ написа:Чакайте малко сега,нещо се обърках...мойта е30-ка е 91-92г 318ис е и е 115киловата това са 152 коня това какъв мотор се води
Мотора ти е M40-ска.Зависи, ако е оригиналния.
- Bavarcho
- Пантерчо
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Ето двгателите които са вграждани в Е30
Europe:(за Европа)
1982-1987 316 - 1.6 L M98 I4, 75 PS (55 kW/74 hp)
1982-1990 316 1.8 - 1.8 L M10B18 I4, 90 PS (66 kW/89 hp)
1987-1993 316i - 1.6 L M40B16 I4, 102 PS (75 kW/101 hp)
1982-1987 318i - 1.8 L M10B18 I4, 105 PS (77 kW/104 hp)
1987-1993 318i - 1.8 L M40B18 I4, 115 PS (85 kW/113 hp)
1989-1991 318is - 1.8 L M42B18 I4, 136 PS (100 kW/134 hp)
1982-1985 320i - 2.0 L M20B20 I6, 125 PS (92 kW/123 hp)
1985-1991 320i - 2.0 L M20B20 I6, 129 PS (95 kW/127 hp)
1988-1990 320is - 2.0 L S14 I4, 192 PS (141 kW/189 hp)
1982-1986 323i - 2.3 L M20B23 I6, 150 PS (110 kW/148 hp)
1985-1991 325i - 2.5 L M20B25 I6, 170 PS (125 kW/168 hp)
1986-1991 325iX - 2.5 L M20B25 I6, 170 PS (125 kW/168 hp)
1986-1988 M3 - 2.3 L S14 I4, 200 PS (147 kW/197 hp)
1989-1991 M3 Evo - 2.5 L S14 I4, 215 PS (158 kW/212 hp)
1985-1991 324d - 2.4 L M21 I6, 86 PS (63 kW/85 hp)
1987-1991 324td - 2.4 L M21 I6, 115 PS (85 kW/113 hp)
Other markets:(други места)
1984-1985 318i - 1.8 L M10B18 I4, 101 hp (75 kW) - North America
1991 318iS - 1.8 L M42B18 I4, 134 hp (100 kW) - North America
1984-1991 325e - 2.7 L M20B27 I6, 121 hp (90 kW) - North America
1986-1991 325es - 2.7 L M20B27 I6, 121 hp (90 kW) - North America
1987-1991 325i/is - 2.5 L M20B25 I6, 168 hp (125 kW) - North America
1988-1991 325ix - 2.5 L M20B25 I6, 168 hp (125 kW) - North America
1988-1991 M3 - 2.3 L S14 I4, 192 hp (143 kW) - North America
1984-1990 333i - 3.2 L M30 I6, 197 hp (145 kW) - South Africa
1989-1991 325iS - 2.7 L, 197 hp (145 kW) - South Africa
1991-1992 325iS - 2.7 L, 210 hp (155 kW) - South Africa
Europe:(за Европа)
1982-1987 316 - 1.6 L M98 I4, 75 PS (55 kW/74 hp)
1982-1990 316 1.8 - 1.8 L M10B18 I4, 90 PS (66 kW/89 hp)
1987-1993 316i - 1.6 L M40B16 I4, 102 PS (75 kW/101 hp)
1982-1987 318i - 1.8 L M10B18 I4, 105 PS (77 kW/104 hp)
1987-1993 318i - 1.8 L M40B18 I4, 115 PS (85 kW/113 hp)
1989-1991 318is - 1.8 L M42B18 I4, 136 PS (100 kW/134 hp)
1982-1985 320i - 2.0 L M20B20 I6, 125 PS (92 kW/123 hp)
1985-1991 320i - 2.0 L M20B20 I6, 129 PS (95 kW/127 hp)
1988-1990 320is - 2.0 L S14 I4, 192 PS (141 kW/189 hp)
1982-1986 323i - 2.3 L M20B23 I6, 150 PS (110 kW/148 hp)
1985-1991 325i - 2.5 L M20B25 I6, 170 PS (125 kW/168 hp)
1986-1991 325iX - 2.5 L M20B25 I6, 170 PS (125 kW/168 hp)
1986-1988 M3 - 2.3 L S14 I4, 200 PS (147 kW/197 hp)
1989-1991 M3 Evo - 2.5 L S14 I4, 215 PS (158 kW/212 hp)
1985-1991 324d - 2.4 L M21 I6, 86 PS (63 kW/85 hp)
1987-1991 324td - 2.4 L M21 I6, 115 PS (85 kW/113 hp)
Other markets:(други места)
1984-1985 318i - 1.8 L M10B18 I4, 101 hp (75 kW) - North America
1991 318iS - 1.8 L M42B18 I4, 134 hp (100 kW) - North America
1984-1991 325e - 2.7 L M20B27 I6, 121 hp (90 kW) - North America
1986-1991 325es - 2.7 L M20B27 I6, 121 hp (90 kW) - North America
1987-1991 325i/is - 2.5 L M20B25 I6, 168 hp (125 kW) - North America
1988-1991 325ix - 2.5 L M20B25 I6, 168 hp (125 kW) - North America
1988-1991 M3 - 2.3 L S14 I4, 192 hp (143 kW) - North America
1984-1990 333i - 3.2 L M30 I6, 197 hp (145 kW) - South Africa
1989-1991 325iS - 2.7 L, 197 hp (145 kW) - South Africa
1991-1992 325iS - 2.7 L, 210 hp (155 kW) - South Africa
55 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани