Смяна на филтъра на климатика

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Смяна на филтъра на климатика

Мнение от zvetiko » 16 Сеп 2007, 10:21

След хиляди теми и въпроси как точно става,нека нещата да станат пределно ясни.

1.Сваляте жабката

2.Махате горната кора

Изображение

С червено са местата на винтовете ,които трябва да се отвият след , което предната страна се дърпа на долу и към вас, за да излязат носачите в жълто,накрая се вадят кабелите в синьо

Изображение

3.Сваляте лявата кора-за целта освобождаване с издърпване щифта в червено(рапидката е мое изобретение)

Изображение

4.Освобождавате куплунга за фенерчето

Изображение

5.Сваляте въздухопровода

Изображение

6.Сваляте декоративната кора при краката

Изображение

Изображение

7.Сваляте куплунгите на електроните блокове.Синият и жълтият се освобождават като се завърти една скоба като преди това натиснете контриращата пластинка ,която я блокира.

Изображение

Изображение

8.Отвъртате винтовете ,които държат "ножа" и го изваждате

Изображение

Изображение

9.Изваждате електроният блок като натиснете контриращата го пластина и го дръпнете към вас,след ,което го избутвате максимално към краката на шофьора

Изображение

10.Сваляте капачката на филтъра като отвиете винта долу и завъртите обратно на часовниковата стрелка на 90 градуса блокировката горе

Изображение

11.Вече имате достъп до филтъра

Изображение

Сглобява се в обратен ред.

УСПЕХ.
Последна промяна zvetiko на 23 Мар 2009, 12:05, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 16 Сеп 2007, 10:23

Браво! Темата ти е прекрасна...
А само като видях, че съм стигнал почти до края и се отказах, защото прочетох, че някой коли нямат филтър, а съм бил на косъм и ми се.. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 16 Сеп 2007, 10:32

Браво колега :yes: :yes: :yes:

Погрижил си се да е ясно за всички
Имам само едно допълнение: кабелите на електронния блок са достатъчно дълги и излиза без да се разкачват куплунзите (поне при мен става)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 16 Сеп 2007, 11:02

tsb_bg написа:Браво колега :yes: :yes: :yes:

Погрижил си се да е ясно за всички
Имам само едно допълнение: кабелите на електронния блок са достатъчно дълги и излиза без да се разкачват куплунзите (поне при мен става)



И аз опитах така но не се получи-куплунгите се махат лесно,за да се изнасилва кабела.

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 16 Сеп 2007, 16:14

Чудесна работа, темата директно отива във "Важни". Само искам да допълня, не всички климатици имат "нож", "меч" или както там искате да го наричаме. Но това не пречи, просто пропускате етапа с развиването на рапидките и неговото сваляне . И да почертая, при свалянето на капака (на снимка 10) ви е необходим инструмент Т20 с дълго рамо, напр. отверка Т20.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 16 Сеп 2007, 17:59

И ако не ви се дават десетки левове за филтър-

Направи си сам: Въздушен филтър за климатик


Аватар
Мнения: 773
Регистриран на: 13.05.2006
Местоположение: ПЛОВДИВ
Пол: Мъж
Кара: Е 39 520I 1998г.

Мнение от nikol78 » 17 Сеп 2007, 18:06

Темата е наистина добра защото е обяснено подробно и точно как става смяната браво на zvetiko че си е направил труда да снима и обясни :bowdown: :ok:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 14 Окт 2007, 22:20

TheBoss написа:Чудесна работа, темата директно отива във "Важни". Само искам да допълня, не всички климатици имат "нож", "меч" или както там искате да го наричаме. Но това не пречи, просто пропускате етапа с развиването на рапидките и неговото сваляне . И да почертая, при свалянето на капака (на снимка 10) ви е необходим инструмент Т20 с дълго рамо, напр. отверка Т20.


Колега, може ли да смениш заглавието "И след "Направи си сам" как да сменим филтъра за климатик/климатроник" със "Смяна на филтъра на климатика"- темата по-лесно ще се намира от този ,на който му трябва. ;)


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 14 Окт 2007, 22:34

zvetiko написа:И ако не ви се дават десетки левове за филтър-

Направи си сам: Въздушен филтър за климатик
:yes: Направо на пароструика оргиналния филтер става като нов,моя е минал по реда доста пати и не се къса.

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 15 Окт 2007, 5:14

zvetiko написа:...
Колега, може ли да смениш заглавието "И след "Направи си сам" как да сменим филтъра за климатик/климатроник" със "Смяна на филтъра на климатика"- темата по-лесно ще се намира от този ,на който му трябва. ;)


Колега, ами те са една под друга бре, трябва да си много сляп за да не я видиш. Отделно са 15 линка във "Важни". А в търсачката като напишеш смяна на филтър ти намира темата. Е, аконе посочиш раздел Е34 може да извади 1000 теми, но тогава никакво заглавие няма да ти помогне. Ама, ако толкова държите ще сменя заглавието.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 16.12.2007
Местоположение: Варна

Мнение от drmirchev » 03 Мар 2008, 21:08

а възможно ли е климатика да не ми работи затади този филтър щото докато се усетя да го сменя кат я земах и спря да функционира и от тогава е забравено че има клима :)
и изобщо има ли начин да си тествам климатика дали е жив без да ходя на сервиз

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 12.04.2005
Пол: Мъж
Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
Мечтае да кара: E30 - M3

Мнение от xela » 04 Мар 2008, 13:59

Искам да благодаря на zvetiko за много точното описание.

Разглобих го за 30мин. и обратно за 45мин. Някои от Вас може да се справят и по-бързо.

Блогодаря!!!
:bchug: :bchug: :bchug: :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Мнение от Gemar » 04 Мар 2008, 14:41

Имаш още да работиш над времето си, но и филтри има за смяна, така че всичко е наред :mhihi:
Изображение

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 30 Мар 2008, 20:37

За улеснение на тези, които компютъра им не е в гаража и трябва да притичват до него, за да гледат картинките, съм събрал описанието, заедно със умалените снимки на zvetiko в документ на Word от 3 стр. който можете да си разпечатате и ползвате докато разглобявате. Аз така направих и става страшно лесно - гледаш картинката и развиваш показаното винтче.
Файла може да изтеглите от тук. Трябва да се разархивира (WinRAR, WinZIP и т.н) и разпечати на принтер.
:bchug:
Изображение

оптимист-неверник
Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: без значение
Пол: Мъж
Кара: старо Е 34
Мечтае да кара: ново Е 34
Детайли за колата: най- добрата

Мнение от ktv » 01 Апр 2008, 19:57

Аз съм си го сменял сам, ама другия път ще отида да ми го сменят- много бутане падна :mhihi:
Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш!

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook