Смяна м52б28 или м54б30 в Е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ivanhristov
- Потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 14.04.2018
Смяна м52б28 или м54б30 в Е36
Здравейте най-накрая се реших да си сменя мотора на моята 36-ца с нещо по-сериозно. Това което ползвам до момента е м50б20 ванос комп сименс но е доста измъчен имах проблеми с датчиците на разп. вал на колянов вал и прочие.... мотора е сменил 3-4 купета все дрифтачки и вече е доста муден. Имам няколко оферти предимно м52б28 от е36 но все от дрифтачки с ремап и доработки..... м52б28 от е46 с двоен ванос и м54б30 от е46/39/х3/х5 и прочие. Вие кое ще препоръчате имайки впредвид, че най-важното за мен е мотора да е перфектен да нямам проблеми с подръжката му и експлоатацията му с годините за напред. Парите не са проблем просто трудно се намират добри мотори и майстори.
- DiscontroL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 150
- Регистриран на: 1.08.2019
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: ВАЗ 2106 Turbo / BMW E46 330xi
- Мечтае да кара: E30 M3 SPORT EVOLUTION / Е36 М3 / E46 M3
- Детайли за колата: E36 - M43B18 --> M50B20 (Продадена)
Re: Смяна м52б28 или м54б30 в Е36
Щом нямаш особени претенции за двигателя си вземи първия читав който изпадне. Търси нещо което все още е на колата и може да се чуе и покара.
Race cars is my escape from all bullshit in life...
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Смяна м52б28 или м54б30 в Е36
Най-лесен вариант ти е М52 от Е36, но зависи за какво искаш да ползваш колата. Ако искаш да е редовна и да минеш технотест задължително М52 с един ванос. Ако не те интересува документалната част вземи възможно най-големият и най-запазен мотор М52/М52ТУ/М54
- vladi_a_i
- костинбродчанин
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Смяна м52б28 или м54б30 в Е36
Аз бих взел м52б25 от последните с ризи от е36,вече са доста евтини и доста здрави и имат още потенциал .Бях с два такива в компакт от които един оригинален 323ти и доволно си движех спрямо строукнати такива на 3литра.Имах всмукателен колектор Шрик и генерация изпускателна Суперспринт ,но всеки сам си преценява
Вече минах да друг етап във возенето и ерата е36 от 15години при мен приключи.
Вече минах да друг етап във возенето и ерата е36 от 15години при мен приключи.
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- YouShallCry
- Потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 18.10.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318is & e30 328
Re: Смяна м52б28 или м54б30 в Е36
Здравей, ще споделя моето мнение. Имам е36 1999г. С м44б19, след като колата я карах с този двигател 5 години и 104 000км,един ден омеша маслото с водата и там дойде голямата дилема- дали да я направя с м42б18 турбо или с м54б30. Разбира се колата трябва да се използва за ежедневно каране преди всичко и затова в крайна сметка реших и закупих м54б30. Няколко хиляди лева по-късно (поради моя грешка, че закарах колата на писта и бях с малкия радиатор), мотора се предаде и закупих още един двигател м54.Тук вече реших нещата да се направят като хората и ревизирах целия мотор (като не съм майстор,а съм си плащал на майстори да ми го правят). Поради стечение на обстоятелствата не живея в България и последните години колата стои в гараж и я карам предимно зимата (за съжаление), но вече около 35к км нямам никакви оплаквания, супер доволен съм и не мисля да се разделям с нея - двигателя, боята, шпер, спирачки 12 500лв, в момента остана само окачването да подменя (като все още се двоумя между оригинално м техник или kw 2ри вариант).
Моят приятел си направи ис ка 370 коня за ежедневно каране за около 9к (без боя) и според мен е още по-добре, спрямо мойта кола, но и там целите са други. Лошото е че и в двата случая сме нелегални... Ако някой има "вратичка" за узаконяване, ще се радвам да се свърже с мен.
Моят приятел си направи ис ка 370 коня за ежедневно каране за около 9к (без боя) и според мен е още по-добре, спрямо мойта кола, но и там целите са други. Лошото е че и в двата случая сме нелегални... Ако някой има "вратичка" за узаконяване, ще се радвам да се свърже с мен.
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1926
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Смяна м52б28 или м54б30 в Е36
И аз искам да сложа М52Б25 тъй нареченото 323, но пък съм с м43б18 и много пари ще отидат по тия технотестове, някой има ли си изобщо на представа? Казаха ми искат 4 амортесьора от 6 цилиндъра, спирачна помпа, диф кардан кутия полуозки. Всичко се проверявало?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Смяна м52б28 или м54б30 в Е36
Минавал съм технотест при "ДЕКРА" преди година и половина с компакт М42B18 към M52B25. Изискват да има дискови спирачки отзад. Моята си имаше така, че не съм сменявал нищо. Другото, което проверяват е номерата на купето и на мотора и проверяват документите. Трябва да имаш голям талон от бракуваният автомобил, от който си взел двигателя както и договор между теб и продавача(не е нужно да е нотариално заверен). Технотеста по спомен струваше 300лв, още 100лв се плащат после на ДАИ за да одобрят технотеста и още 20лв за смяна на талоните на колата. Това е общо взето.
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1926
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Смяна м52б28 или м54б30 в Е36
r19 написа:Минавал съм технотест при "ДЕКРА" преди година и половина с компакт М42B18 към M52B25. Изискват да има дискови спирачки отзад. Моята си имаше така, че не съм сменявал нищо. Другото, което проверяват е номерата на купето и на мотора и проверяват документите. Трябва да имаш голям талон от бракуваният автомобил, от който си взел двигателя както и договор между теб и продавача(не е нужно да е нотариално заверен). Технотеста по спомен струваше 300лв, още 100лв се плащат после на ДАИ за да одобрят технотеста и още 20лв за смяна на талоните на колата. Това е общо взето.
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
Ти сменял ли си, диф, кутия, аморетесьори? поилуозки от б25? Отделно м42 дали е с амортесьори като 6 цилиндъра, защото м43 не е.?
Най-веротно ще съм в графата 480лв?
Смяна на двигател + изменение в силовия щранг всички 480 лв. Това пише в Декра в момента
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Смяна м52б28 или м54б30 в Е36
Не, не съм сменял нищо по силовата част. M52B25 излиза както с голямо прасе диф и ЗФ кутия така и с малко прасе диф и Гетраг кутия Има и двата варианта. Единствено съм сменил предната част на кардана с такава от оригинално 323ti с малко прасе понеже е по-къс от 4 цилиндровия.
Колата ми е с койловри, така че са достатъчно твърди.
Ако не си от София фирмата "Технотест АД" ходи по областните градове (имат график кога къде са в сайта им) и там вече почти нищо не гледат Един приятел буквално беше наринал един мотор с документи и нищо не беше изпипал и мина без проблеми.
Колата ми е с койловри, така че са достатъчно твърди.
Ако не си от София фирмата "Технотест АД" ходи по областните градове (имат график кога къде са в сайта им) и там вече почти нищо не гледат Един приятел буквално беше наринал един мотор с документи и нищо не беше изпипал и мина без проблеми.
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1926
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Смяна м52б28 или м54б30 в Е36
r19 написа:Не, не съм сменял нищо по силовата част. M52B25 излиза както с голямо прасе диф и ЗФ кутия така и с малко прасе диф и Гетраг кутия Има и двата варианта. Единствено съм сменил предната част на кардана с такава от оригинално 323ti с малко прасе понеже е по-къс от 4 цилиндровия.
Колата ми е с койловри, така че са достатъчно твърди.
Ако не си от София фирмата "Технотест АД" ходи по областните градове (имат график кога къде са в сайта им) и там вече почти нищо не гледат Един приятел буквално беше наринал един мотор с документи и нищо не беше изпипал и мина без проблеми.
Благодаря ти за инфото Реално като си намеря мотор ми трябва с мотора да ми даде големия талон на колата? Колата не трябва да е бракувана спряна от движение или? И договор за покупко продажба. Едната от двете фирми Технотест или Декра, ми казаха, че били мн взискателно, но коя беше.....Също ми казаха, трябвало стандартни амортесьори, а не койловъри....
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Смяна м52б28 или м54б30 в Е36
Талона трябва да е от бракуван автомобил и договора трябва да е между теб и собственика по талон.
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1926
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Смяна м52б28 или м54б30 в Е36
r19 написа:Талона трябва да е от бракуван автомобил и договора трябва да е между теб и собственика по талон.
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
Последен въпрос, катализатори на новия мотор искат ли да има ? А от бракувания автомобил при бракуването не вземат ли големия талон?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Смяна м52б28 или м54б30 в Е36
Не са ми искали катализатор за новият мотор. Ако имаш го сложи, ако не те така или иначе преписват каквото пише на големият талон на мотора, който си купил. В моя случай ми написаха Евро 2, а преди това нямах Евро категория.
Като се бракува колата се защипват двата талона малък и голям и пише "Бракуван- за съхраняване в частен имот"
Като се бракува колата се защипват двата талона малък и голям и пише "Бракуван- за съхраняване в частен имот"
- Deyan Velev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 248
- Регистриран на: 2.08.2012
- Пол: Мъж
Re: Смяна м52б28 или м54б30 в Е36
Всички 323 са с гетраг, само че вътре са други някои от чарколяците от на гетрага за 4 цилиндровите (май само предавателните числа са различни, лагери и тн е всичко същото ) и са със 188 диф !
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Смяна м52б28 или м54б30 в Е36
Възможно е. Аз мислех, че има и с 168 диф. Аз лично сложих Гетраг от 316i(според мен са еднакви)+избирач от ЗФ и шпер 3.45 тип 168 и почти втора година нямам проблем с М52Б25 даже от няколко месеца с валове.
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани